[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stella92

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:26

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik vind de forward helix een erg mooie piercing! Maar ik twijfel erg met het zetten. Ik heb namelijk al een tragus en heb daar erg veel gedoe mee gehad. Ik ben super blij dat hij het nu al lang goed doet. Ik durf niet een het staafje te wisselen! Deze is wel lang maar niet hinderlijk.
Maar mijn vraag was dan wat geeft naar jullie ervaring meer complicaties, een tragus of helix? Ik weet dat het bij iedereen anders is. Maar misschien hebben jullie een groot verschil gemerkt met genezing. :)

Groetjes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:07

Gister voor mijn verjaardag 3 balletjes gehad voor mijn tongpiercing, echt leuk, maar ja moet eerst nog terug voor een korter staafje, vandaag maar ff bellen om te kijken of het al kan. Ik vind van wel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:49

rockwitch schreef:
Gister voor mijn verjaardag 3 balletjes gehad voor mijn tongpiercing, echt leuk, maar ja moet eerst nog terug voor een korter staafje, vandaag maar ff bellen om te kijken of het al kan. Ik vind van wel.

Hoelang heb je hem al? De meeste shops houden toch écht die 2 weken aan en sturen je gewoon weer weg :wave: , bij mij iig wel :) en hij stak toch echt al een paar dagen irritant veel uit. Maar ik vind het ook wel gewoon goed, want je weet niet wat er nog binnenin je tong aan de gang is en wat je dus nog kan 'beschadigen' als je er nu al een ander in laat zetten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:11

Ik had hem van de week zelf al gewisseld, zat 'ie er precies 2 weken in. Vond het al heel wat dat ik die 2 weken gewacht heb :') overigens mocht ik van de shop na 5 dagen terugkomen als ik dat wilde en dan zouden ze even kijken, omdat ik al voorspelde dat mijn tong niet zou gaan zwellen net als vorige keer. En dat was inderdaad zo :) maar toch 2 weken gewacht, omdat hij nu verder naar achter zit was het lange staafje ook minder vervelend (steekt minder uit ;) )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:48

@Stella92: ik heb nu sinds vrijdag m'n helix en ik heb er helemaal geen last van eigenlijk :) maar het zal ook wel persoonlijk zijn denk ik. Gewoon doen zou ik zeggen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:34

Donderdag zit hij er 3 weken in, dus vind wel dat het lang genoeg is haha, heb helemaal een deukje bovenin mijn gehemelte waar dat balletje steeds tegenaan duwt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:35

Dat moet echt wel kunnen hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:37

Ja, weet je of je dan ook al zelf de balletjes mag veranderen, heb 3 hele leuke gehad van mijn vriend en eentje met hartjes, die wilde ik natuurlijk graag morgen erop draaien, maar ja moet toch eerst ff langs die shop denk ik om te wisselen, weet niet of ik gewoon een balletje mag vervangen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:38

Natuurlijk, je kunt ook je balletjes meenemen naar de shop en vragen of zij ze erop willen doen samen met het nieuwe staafje? :)
Als ik balletjes verwissel moet het staafje er ook uit (anders is het niet te doen :+ ) dus dan zou je 'm er thuis toch weer uit moeten halen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:41

Ok, dan ga ik eens kijken hoe laat mijn vriend vanavond thuis is, misschien kunnen we dan vanavond ff. Hij wil er ook heen voor een nieuwe tattoo te bespreken.
Kan gelukkig gwoon bellen wanneer we tijd hebben, hij is een maat van mijn vriend en woont vlakbij, dus dat is wel relaxed.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:59

Even een vraagje: ik heb afgelopen zaterdag een helix piercing laten zetten, hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie voordat je er fatsoenlijk op kon liggen enzo? Kan ik me even een beetje voorbereiden! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:18

Ehm nou ik heb 'm dus vrijdag laten zetten, en afgelopen nacht heb ik er weer op gelegen :')

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:35

Authentic: Leuke plugs, snel foto's plaatsen hoor :D
Heb ook m'n derde gaatje zelf gepierced, naald ontsmet, oor ontsmet en gaan :+
Misschien niet zo heel slim nee maar goed, zit er nu 3 weken in en echt totaal geen last van, is mooi aan het genezen :)
In het kraakbeen zou ik toch ook niet meteen aandurven, is toch echt wel een stuk harder/moeilijker/preciezer lijkt me :)

40 euro per kant vind ik overigens écht heel erg veel!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:48

TurtleLove4 schreef:
Bonjoy: Kom op, laat je verleiden! Hij is zoooo gaaf :j

Fiffill schreef:
Bonjoy, ik zeg doen! Je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of je iets laat piercen of niet zou ik zeggen :+

Authentic schreef:
Ow als je die triple laat zetten wil ik wel fotooo's hoor :j

Ik vind hem ook súper super gaaf, maar ik wil geen oorlog in de tent hiero, dat is het hele probleem := Alhoewel ze ook niet moeilijk deed over mijn 4e gaatjes die ik zonder overleg heb laten schieten :Y) Maar ik laat ze dan wel 1 voor 1 piercen, niet 3 in één keer. Kan alles rustig los van elkaar genezen. Met mijn helix heb ik geen problemen gehad, hij heeft alleen even een tijdje pijn gedaan toen ik mijn scooterhelm te lomp van mijn hoofd trok :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:02

Nou dan heeft ze tussen elke piercing in even tijd om te wennen toch? _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:04

Hihi dat is wel zo :')

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:12

Ik had je sowieso aangeraden om ze niet alle 3 in een keer te laten zetten.

Wat ook heel goed is, ook op kleine maatjes, is die gaatjes te laten punchen. Dat klinkt heel eng maar je voelt het amper. Dat is voor kraakbeenpiercingen beter omdat je dus een stukje kraakbeen wegneemt ipv dat je het opzij schuift als het waren.
Ik had dat bij mijn helixen ook gedaan omdat het beter zou genezen. Alleen doordat ik een rotlichaam heb genas het niet (helix piercings zijn een hel bij mij) en heb ik ze alsnog eruit gehaald en ze zijn heel goed dicht gegaan. Je ziet het niet dat ze gepunched waren.

Maar goed piercen is nog steeds beter dan laten schieten.. ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:18

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:28

Weten jullie hoe lang je een helix niet mag verwisselen?
Een vriendin van mij (die in verweggistan woont) heeft die van haar nu 8 weken geleden laten schieten en die mag 'm nu al verwisselen..
Bedoel het niet vervelend tegen haar zou het alleen zo rot vinden als ze er last van krijgt..
Dan zeg ik dat liever eerlijk tegen haar dat ze het beter nog niet kan doen :j

@Loesje88: Ja nou je berichtje heeft me wel over de drempel geholpen hoor! Thanks! Ga daar zeker nog eens terug :D
Ze vond dat ik op een nichtje van haar lijk, want "die heeft ook zo'n bolle toet" :') _O-

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:30

Ben echt in alle staten :(
Zoals sommigen van jullie misschien een paar pagina's terug hebben gelezen, had ik een probleem met een bestelling bij Crazy Factory (had dubbel betaald). Had een mail gestuurd, kreeg een dag later meteen antwoord, en na een dag of 3 had ik m'n geld terug. Alleen: wanneer ik nu kijk bij mijn reeds geplaatste bestellingen op mijn account op de site, staat er nog steeds 'niet betaald'. Heel dit gedoe is ondertussen al 2 weken ver, terwijl de normale besteltijd 4 tot 8 dagen is...
Heb nu dus vrijdag opnieuw een mail gestuurd, maar heb nog steeds geen antwoord. Mijn geduld raakt op, of overdrijf ik? O:)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:41

Bij crazy factory is de levertijd meestal 2 weken. Dat is bij mij iig altijd zo. Wel vervelend dat er bij staat dat je niet betaald hebt.
Heb je wel een mail gehad over hoe ver ze met je bestelling zijn? Want dan staat het gewoon verkeerd en zijn ze er evengoed mee bezig :).

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:57

Nope, niets gekregen :n Wel dus die mails ivm de terugbetaling, maar niets over de bestelling zelf. Heb een beetje schrik dat ze nu denken dat mijn bestelling geannuleerd is ofzo, aangezien ze 'iets' hebben terugbetaald, maar heb dus wel degelijk betaald voor mijn bestelling nu ook ... Echt vervelend!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:03

Warbling schreef:
Ehm nou ik heb 'm dus vrijdag laten zetten, en afgelopen nacht heb ik er weer op gelegen :')

Hm nja, dat ga ik dus niet redden, want dat stuk van m'n oor doet, als er druk op staat zoals met liggen, behoorlijk pijn nog.
Verder heb ik er totaal geen last van.

Wat is het gemiddelde ongeveer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:05

Myryana schreef:
Ik had je sowieso aangeraden om ze niet alle 3 in een keer te laten zetten.

Wat ook heel goed is, ook op kleine maatjes, is die gaatjes te laten punchen. Dat klinkt heel eng maar je voelt het amper. Dat is voor kraakbeenpiercingen beter omdat je dus een stukje kraakbeen wegneemt ipv dat je het opzij schuift als het waren.
Ik had dat bij mijn helixen ook gedaan omdat het beter zou genezen. Alleen doordat ik een rotlichaam heb genas het niet (helix piercings zijn een hel bij mij) en heb ik ze alsnog eruit gehaald en ze zijn heel goed dicht gegaan. Je ziet het niet dat ze gepunched waren.

Maar goed piercen is nog steeds beter dan laten schieten.. ;)

Ik laat ze inderdaad piercen en zeker niet schieten in kraakbeen ;) Is punchen hetzelfde idee als piercen dan?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:21

Zoals ik al zei haal je bij punchen een stukje kraakbeen weg. Je kan het zien als een appelboortje waarmee je de kern van een appel weghaald.