douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:40

Elke dag douchen met douchegel, voornamelijk voor mijn oksels, maar haren wassen doe ik maar eens per week. Ik droog heel secuur af en ik heb een handdoek om op te staan na het douchen. Als ik mijn bovenlijf min of meer afgedroogd heb sla ik die daar om en ga dan mijn tanden poetsen. Dat is zo gegroeid.

Tegenwoordig zwem ik 3-4 keer per week en dan douche ik niet thuis, op zaterdag of zondag neem ik shampoo mee naar het zwembad, dus alsnog maar eens in de week haren wassen. Aangezien ik op woensdag en donderdag 's avonds zwem (ik zit met beperkte openingstijden) ga ik dan slapen met nat haar, maar als het enigszins te doen is ga ik met droog haar slapen. Ik slaap heel onrustig in als ik met nat haar ga slapen. Over het algemeen heb ik mijn douche rond de 35-38°C staan. Badderen heb ik echt een hekel aan. Soms douche ik heel kort en soms gebruik ik de douche om tot rust te komen en dan sta ik er heel lang onder. Maar liever ga ik voor zoiets wandelen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:42

Ik douche meestal 2 dagen, dan 1 dag niet en dan 2 dagen wel weer enzv. Maar ik droogde mijn haar eerst nooit af, maar ik heb gisteren een nieuwe Föhn gekocht, die van mijn moeder was wat kleiner en dat duurde best lang om het te drogen. Ik heb nu een grote met heel veel snelheden dus is het snel droog. Gisteren ging ik met helemaal droog haar naar bed zoals ik het nu heb, half uurtje voordat ik ga slapen dan Föhn ik het en dan is het zo droog.
Ik was mijn haar wel elke keer dat ik ga douchen met Andrélon 2 in 1. Ik heb nooit ergens 'last' van met mijn haren dus dat is geloof ik wel goed zo.
Ik droog mijn lichaam en dan doe ik mijn pyjama aan en dan Föhnen dan is dat alweer klaar.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:43

LisaaBloem schreef:
Nies_ schreef:
Toen ik nog een normale tandenborstel had poetste ik mn tanden altijd onder de douche, nu heb ik een elektrische dus lijkt me dat niet zo handig..

Ik heb gister nog met de elektrische me tanden gepoetst onder de douche :) Heb hem natuurlijk niet helemaal onder de douche gedaan.

Ik poets ook wel eens mijn tanden in de douche met een elektrische tandenborstel en die van mij gaat gewoon helemaal onder water hoor, kan best! Als hij niet tegen water kan dan kun je er ook niet je tanden mee poetsen lijkt me :P

Als ik douche dan was ik eerst mijn haar, scheer mijn oksels altijd en dan was ik mijn lichaam met een spons en douchegel. Soms poets ik dus ook mijn tanden maar niet altijd. Nu mijn haar korter is gebruik ik geen speciale haarhandoek meer voor mn haar, maar nog wel een gewone handdoek voor mijn haar en eentje voor mn lichaam. En ik droog ook nooit heel nauwkeurig af :') Heb ik nooit zin in, soms in het weekend of als ik vrij ben dan droog ik niet af en doe ik een badjas aan.
En soms douche ik 's avonds, soms 's ochtends en soms om de dag, net waar ik zin in heb :)

_Apple_

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:45

Ik doe altijd een klepje op de opening die beschadigd kan raken door water. Die heb ik erbij gekregen.
Nouja, ik vroeg of dat kon omdat ik altijd tandenpoetste onder de douche. Toen heb ik die erbij gekregen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:35

Afbeelding
Deze was het trouwens! 8)7

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:50

Valt me trouwens op dat veel mensen hier t aantal graden erbij noemen waarop ze douchen.. Maar volgens mij is de temp heel erg afhankelijk van hoe ie staat ingesteld. Bij mn ouders wel iig.
Boven in de badkamer heb ik m namelijk altijd tussen de 40-45 staan (meer richting 45), maar beneden in de badkamer trek ik geen temp warmer dan 38.
Dat wat beneden 38 is, is denk ik boven 46 ofzo.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:19

Ik douche heeeel heet, zeker in de winter.
Zal best dat het slecht voor m'n huid is, maar dat boeit me niks. Ik ga niet staan lijden onder de douche, douchen is bedoeld om te ontspannen!
Ik gebruik ook nooit een washandje/spons/puff (vind ik een beetje onhygiënisch... :=), wil de douchekop het liefst zo dicht mogelijk boven mijn hoofd hebben en hem er ook af kunnen halen voor het afspoelen, wil een hele harde straal (anders word je toch niet schoon?) en draai na het douchen altijd een kleine handdoek om mijn haar en gebruik een andere (grote) handdoek om mijn lijf af te drogen. :P
Soms ga ik ergens logeren en dan krijg ik één zo'n "harenhanddoek" (zo'n kleine dus, 40x80 zijn die geloof ik) voor alles... Eh, hoe verwacht je dat ik daar alles mee doe? :?
Ik douche trouwens ook haast altijd 's avonds en ga dan met nat haar in een vlecht slapen, dan is het de volgende ochtend droog en valt het tenminste een beetje te temmen... Anders kan ik er echt niks mee beginnen. :=

Toen ik nog thuis woonde en nog een pony had die als ik 's avonds had gedoucht 's morgens alweer baggervet was, waste ik mijn pony (de rest van mijn haar deed ik dan vast) wel eens in de wasbak, omdat ik niet twee keer op een dag mocht douchen. :')

Ik gebruik mijn handdoeken trouwens ook meerdere keren hoor, 't is net wat Yasmine zegt:
Yasmine schreef:
Gebruik ze ook meerdere keren, ik ben maar een arme student en ik ga heus geen 7 handdoeken kopen voor iedere dag van de week en dan dubbel zoveel was moeten doen :+ Vind er niks vies aan. Je bent toch schoon als je uit de douche komt? Wat is er mis met één handdoek 3x gebruiken als jij de enige bent die hem gebruikt?

Mensen die voor en na het douchen dezelfde badjas dragen: dat vind ik nou vies. :=

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:29

Ik douche meestal elke dag en dan om de dag mijn haren wassen, als ik mijn haren was, ben ik korter bezig, maar als ik alleen ff mijn lichaam was zit ik echt helemaal te genieten <3

Dit zijn meestal mijn rituelen:

- 2 handdoeken, 1 kleine voor mijn haar en 1 grote voor mijn lichaam.
- shampoo
- cremespoeling
- douchegel voor mijn lichaam :')
- nog even staan genieten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:49

Nog een puntje over het meerdere keren gebruiken van handdoeken (wat ik zelf trouwens ook doe)..

Meeste mensen die hier zeggen dat ze t niet erg vinden om een handdoek meerdere keren te gebruiken vinden dat prima mits 'jij de enige bent die m gebruikt'..
Maar als je je handdoek meerdere keren gebruikt omdat je na het douchen toch schoon bent, wat maakt t dan uit dat andere mensen die handdoek ook gebruiken? Die zijn toch ook schoon na t douchen?

(ik vind hetzelf ook een beetje een raar idee hoor en zou niet snel een handdoek van een ander gebruiken, al heb ik wel eena een handdoek gebruikt die een van mn beste vriendinnen een keertje had gebruikt anders bleef ik wassen.. Maar toch als je er over nadenkt blijft het een beetje..hypocriet oid)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:10

gadver ik gebruik echt niet een handdoek die een andere heeft gebruikt..

je maakt toch ook je bilnaad, je edele delen, tussen de tenen je oksels goed droog...

helemaal als je maandelijkse problem hebt als vrouw.. ( of je moet een tampon dragen)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:19

Ik douche elke dag, mijn haar was ik ongeveer 4 keer per week. Heb altijd het zelfde ritueel, eerst shampoo, dan uitspoelen. Dan conditioner en douchegel, en dan weer uitspoelen. Heb voor mijn haar altijd een grote handdoek (past niet in een kleine) en voor mijn lichaam een kleine. De handdoek die ik voor mijn haar gebruik gebruik ik meestal wel 2 of 3keer en doe hem daarna pas in de was. :j

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:32

Ik doe nu dit:
• Eerst mezelf helemaal nat maken
• Dan Shampoo op de spons en mezelf schoonmaken (ik heb een eigen)
• Dan Andrélon 2 in 1 in mijn haar
• Even een min. laten zitten
• Dan uitspoelen
• Mijn haar voorover gooien en dan in een handdoek doen
• Naar mijn kamer lopen en pyjama aan doen
• Haar Föhnen
• 2 vlechten in

En dan ben ik klaar!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:40

Ik douche elke dag in de ochtend en 1x in de twee dagen was ik m'n haar. Ik heb trouwens een hele vaste routine, als ik daar van probeer af te wijken voel ik me vreselijk vies :')

1. Dansen onder de straal om helemaal nat te worden :))
2. Shampoo inmasseren (of ik sla deze stap over), schuim onder oksels doen -> scheren (1x in de 3 dagen)
3. Gezicht wassen met facewash
4. Hele hoofd afspoelen
5. Cremespoeling (of ik sla deze stap over)
6. Tandenpoetsen
7. Cremespoeling uitspoelen
8. Douchegel op m'n puffie en dan lekker schrobben
*eventueel scheren*
9. Afspoelen + mondwater gorgelen

Ik heb 2 grote handdoeken voor het afdrogen, 1 draag ik als een tulband om m'n haar, de andere is voor m'n lichaam. Bij mij moet ALLES kurkdroog zijn voordat ik iets anders ga doen. Als ik ook maar 1 waterdruppel voel word ik helemaal gek :')
In de OP staat dat die Engelse dame zich niet afdroogt. Mijn man is Amerikaans en die droogt zich een beetje halfslachtig af en kleedt zich dan aan. Z'n kleding is dan altijd nattig :r
Als ie 's avonds voor het slapen gaan gaat douchen mag ie van mij niet in bed komen voordat ie kurkdroog is :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:43

Zwitsal schreef:
Nog een puntje over het meerdere keren gebruiken van handdoeken (wat ik zelf trouwens ook doe)..

Meeste mensen die hier zeggen dat ze t niet erg vinden om een handdoek meerdere keren te gebruiken vinden dat prima mits 'jij de enige bent die m gebruikt'..
Maar als je je handdoek meerdere keren gebruikt omdat je na het douchen toch schoon bent, wat maakt t dan uit dat andere mensen die handdoek ook gebruiken? Die zijn toch ook schoon na t douchen?

(ik vind hetzelf ook een beetje een raar idee hoor en zou niet snel een handdoek van een ander gebruiken, al heb ik wel eena een handdoek gebruikt die een van mn beste vriendinnen een keertje had gebruikt anders bleef ik wassen.. Maar toch als je er over nadenkt blijft het een beetje..hypocriet oid)

Ik gebruik m'n handdoeken ook meerdere keren voordat ik ze was. Maar soms merk ik dat m'n man perongeluk de mijne heeft gepakt en dat vind ik niet fijn. Alleen al om het feit dat mijn handdoek dan zeiknat is (hij neemt het niet zo nauw met het te drogen hangen en ik ben daar echt pietjeprecies in).

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:03

Ik doe altijd eerst mijn shampoo erin, heel eventjes wachten en dat dan goed uitspoelen.
Dan conditionor en dat goed inmasseren en ondertussen als de conditioner intrekt dan doe ik douchegel (gewoon met de hand). Dan spoel ik me conditioner uit en dan blijf ik meestal nog even 5 a 10 minuten staan. Ik douch ook áltijd met muziek aan (zit een ingebouwde radio in) en gebruik 2 handdoeken, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam en ik douch meestal voor het slapen gaan en slaap dan gewoon met nat haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:39

Ik moet er echt niet aan denken handdoeken vaker te gebruiken.. Ja die voor m'n handen of gezicht oké. Maar m'n haar handdoek en lichaam handdoek vind ik toch fijn als ik altijd een schone pak!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:34

Ja, vind ik ook fijner hoor! Ik vind ook altijd dat als mijn broer een handdoek heeft gebruikt, dat hij dan naar mannenshampoo stinkt! Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:04

Grappig, zoveel verschillen!

Ik douche elke dag, meestal aan het begin v/d avond. Heerlijk om daarna lekker fris en warm op de bank te kruipen. :+: Voor mij staat douchen ook wel symbool voor het 'einde' van de dag, daarna hoef ik niks meer (behalve koken maar dat is niet erg) en mag ik lekker relaxen. Ik probeer milieubewust te zijn, maar af en toe douche ik schandalig lang, dan ga ik lekker onder de douche zitten. Eén van de ratten gaat dan altijd mee. :D

Ik was om de dag mijn haar (onder de douche) en fohn het daarna zodat het in model zit en met nat haar krijg ik het te koud. Verder gebruik ik dagelijks facewash en douchegel, scheer ik om de dag en scrub ik mijn gezicht en lichaam zo'n 3 keer per week.

Handdoeken gebruik ik zeker 4-5 keer, die voor mijn haar soms nog wel vaker. Meteen lekker uithangen na het afdrogen, ik heb daar echt geen problemen mee. In principe gebruiken mijn vriend en ik aparte handdoeken, maar als het eens zo uitkomt of we ons vergissen gebruiken we ze gewoon van elkaar. Ik begrijp nooit zo goed hoe je dat vies kunt vinden, je bent als het goed is toch niet vies van je eigen partner? :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:05

Ik douche iedere dag mijn ritme :+

- Douche aan
- Sieraden af, en handdoek op de grond
- 2 handdoeken over handdoekenrek
- Douche in
- 5 minuten lekker staan
- haren wassen met shampoo + cremespoeling
- omdraaien, zodat haar niet meer in sproeier zit
- de rest wassen
- douche uit, 1 handdoek over me haar en dan de rest afdrogen!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:50

Oh mag maar max 2x in de week douchen/badderen. Lang leve zeer droge huid en erge eczeem *\o/* Haar wassen doe ik om de dag en dan was ik boven de badkuip.
Ik was me dan in de ochtend en avond even snel aan de wastafel met speciale zeep (ruikt niet lekker en schuimt ook totaal niet :( ) maar als ik douche doe ik het als volgt :

haren wassen
masker in het haar
scrubben lichaam
conditioner
lichaam wassen
haar uitspoelen
gezicht wassen
gezicht scrubben

Daarna dep ik me droog met een zeer grote handdoek + eentje in men haar om me daarna lekker in te smeren met een dikke lotion :)

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:52

Ik douche iedere dag, en was iedere dag m'n haar, want zodra mijn haar nat word, kan je er met en borstel niet meer doorheen komen ;(
Gooi altijd 2 hele grote handdoeken op de grond, worden ze lekker warm (vloerverwarming),
Eerst zorgen dat mn haar goed nat is, mn haar is best wel dik dus duurt even.
Dan shampoo erin, uitspoelen, dan cremespoeling, en heel lang en goed uitspoelen, anders wordt mn haar zo vet.
Dan haarmasker, 1 keer in de 4 dagen.
Uitspoelen, en dan de rest wassen, soms nog scrubben of iets dergelijks, haha :P
En dan 1 grote handdoek voor mn haar en 1tje om af te drogen