"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:56

Jeetje, veel sterkte meid!(K)

Ben je inmiddels niet bang zodra je die man ziet? Hoe is/was je relatie tot hem voordat hij met rare dingen begon?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 01:02

Ik leef nog hoor :P Ik ben 2 dagen geleden na een goed gesprek met B. begonnen met een schrijfsel wat in eerste instantie een brief zou worden aan die man, maar die ik niet persé hoefde op te sturen. Ik noem het ondertussen een schrijfsel in plaats van een brief, omdat het niet meer lijkt op een brief. Het is ondertussen al 4 kantjes lang, maar nog lang niet klaar en ik weet nog niet helemaal wat mijn gevoel er eigenlijk bij is. Aan de ene kant is het goed om het op te schrijven, aan de andere kant voelt het heel raar. Ik zit nu op een punt dat ik wel weet wat ik zou kunnen schrijven, maar het lukt gewoon niet.. Het is te moeilijk ofzo. Dus heb ik maar besloten dat het niet moet, dat het kan wachten als dat nodig is.
@Demo_Love: Ik ben eigenlijk sowieso niet echt heel bang van hem, ik ben banger van het feit dat ik 'uit' ga en niks meer kan, dat is een héél akelige ervaring..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 01:08

Wat kan helpen misschien is om het verhaal in derde persoon te schrijven. Ze. Dan wordt het daarna ik, maar ze is wat onpersoonlijker.
Goed te horen dat het goed met je gaat. :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 01:15

Ik geloof dat het nu een beetje alles door elkaar is.. :+ 1e, 2e, 3e persoon, meervoud, enkelvoud, heden, verleden, er zit totaal geen logica meer in.. Ben begonnen met een chronologisch verhaal, maar dat is al snel een soort samenvatting van mijn gedachtes en gevoelens geworden. :o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:20

wat goed van je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:27

Heel goed dat je een brief hebt geschreven!
Het helpt altijd! :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:39

wat goed van je die brief. Maak je er nog een copietje van voor een " nood". Of misschien toch aan iemand anders te laten lezen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:59

Heel knap van je dat je het aan het opschrijven bent. Het geeft niks dat het nu nog eem warboel is; dat mag. Je eigen gedachten zijn nu nog een warboel en als je uiteindelijk je eigen brief terug leewt zal er voor jou een hoop op z'n plaats vallen. Dan zal je in elk geval op chronologische wijze een andere brief kunnen schrijven, mocht je daar behoefte aan hebben.

Ik vind je een sterke vrouw en ik vind het echt reuze knap wat je nu al op het gebied van verwerking bereikt hebt. Ga zo door!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:11

Wat goed dat je alles opschrijft!!
Ik heb ook ergens een schrift verstopt liggen op mijn slaapkamer en als ik het even niet meer zie zitten(en dat gebeurd de laatste tijd nogal eens),dan ga ik ook schrijven.
Het maakt niet uit hoe je het opschrijft, als je het maar van je afschrijft(er is toch nooit iemand die het te lezen krijgt).
Het voordeel van zo'n schrift is dat je alles kan schrijven,ook dingen die je normaal niet snel uit zal(of kan) spreken,of gewoon even lekker schelden.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 10:44

Bedankt allemaal! :o

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:05

goed gedaan hoor +:)+
je kan het schrijfsel nog ontelbare keren herschrijven, tot er meer logica in komt, tot het een brief is, tot het een boek is, tot je het in de prullenmand gooit - maakt niet uit ;)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:00

Het lijkt op dit moment het waarschijnlijkst dat het de optie prullenmand gaat worden, maar zeg nooit nooit.. Weet nog niet wat ik er mee zal doen, eerst maar eens afschrijven :).

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:43

En zelfs dan zou het niet verloren zijn. Het is niet omdat hij of iemand anders het niet leest, dat het geen zin heeft. Maar ik denk dat je zelf wel doorhebt dat het voor jou misschien wel kan helpen, het schrijven, het duidelijk maken voor jezelf wat je voelt. Alles er een keertje 'uit- schrijven' en wie weet bekom je door je schrijfsels wel een manier om ermee om te gaan en helder te kunnen kijken hoe en wat de toekomst voor je moet worden.. Ik hoop het in ieder geval meid!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:21

ik heb het topic in fases gelezen en het valt me op dat je een stuk sterker bent geworden Koffiekan, mijn complimenten daarvoor +:)+

Helaas heb ik ook in een situatie gezeten waarbij ik naderhand ook mezelf moest "verantwoorden" waarom ik niet weg ben gegaan. Was een partner die me geestelijk, lichamelijk en sexueel mishandelde. Zoiets gebeurd niet zomaar, het sluipt erin en ze zijn zo manipulatief dat je op een gegeven moment aan jezelf gaat twijfelen en denkt dat het allemaal jouw schuld is.

Daarom wil ik je graag een hart onder de riem steken en aangeven dat die allemaal niet jouw schuld is, jij hebt niks verkeerd gedaan!!

Ik hoop voor je dat het allemaal snel opgelost wordt met je paard, zodat je het hoofdstuk met die vent af kan gaan sluiten. Ik wil je wel de raad meegeven om dan ook een vorm van therapie te gaan doen, want dissocieren duidt duidelijk op een behoorlijk trauma dat je hieraan hebt overgehouden. Dat gaat niet zomaar weg.

Lieve, dappere meid, ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en ook mijn pb staat voor je open. Mocht je in de regio Zwijndrecht/Dordrecht/Ridderkerk wonen, dan ben je altijd van harte welkom om eens lekker een relaxed rondje met een fjord te maken.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:58

Hallo Koffiekan,

Hoe is het nu met je?

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:48

Heey meis, heb je een beetje kunnen genieten van je vakantie!?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:08

hoi TS hoe is het nu met je?
is het paard ondertussen verkocht?
heb je nog last gehad van deze kl**tzak?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 22:38

Sinds vandaag woon ik niet meer thuis, dat is een verbetering :)
@AdnerB: Het meest zeggende antwoord op beide vragen: Helaas.. Eerste vraag helaas niet, tweede vraag helaas wel..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:44

Nou in ieder geval 1 punt van verbetering... +:)+
Op naar de volgende stap.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 23:00

Dat dacht ik dus ook :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:12

Koffiekan schreef:
Sinds vandaag woon ik niet meer thuis, dat is een verbetering :)
@AdnerB: Het meest zeggende antwoord op beide vragen: Helaas.. Eerste vraag helaas niet, tweede vraag helaas wel..

Wat goed!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 06:15

Je eerste stap naar verbetering is gezet, toppie! Lekker je eigen plekje :) doe rustig aan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 06:37

zo dat is nog eens een grote goede stap geweest
meid moet je eens zien hoe sterk en moedig jij bent geworden sinds je dit topic heb geopent
respect voor je

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 17:58

Hmm, het hebben van een plaats voor jezelf is echt heerlijk! Nu de rest nog op de rails..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:04

Laat ik vooraf even zeggen dat ik jouw situatie vreselijk vind en dat ik hoop dat alles helemaal goed komt..... Dus het volgende is echt bedoeld als een vraag, en niet als een verwijt, aanval of iets in die richting.

Maar waarom voel je de behoefte dit zo specifiek op bokt te zetten?