[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:24

Held:
http://28.media.tumblr.com/tumblr_loyib ... o1_500.jpg

Oh en Yasmine, ik ben naar www.dafont.com gegaan, ik wilde eerst een Gotisch stijl lettertype, dat middeleeuwse, maar vond dat toch niet vrouwelijk genoeg dus ben op een wat klassieker sierlijker lettertype uitgekomen. :) Je kunt je woord invoeren en dan zie je ze staan. Zou in jouw geval bij handwritten kijken denk ik.

Quidou

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:26

Hey, ik lees al een tijdje mee maar kom hier nu even binnenvallen met een vraag. :)
Wie had ook alweer die tattoo van dat symbool van een als het ware in elkaar gedraaid rondje, de tattoo zat op de pols. Ik ben de naam kwijt van dat symbool, kan hem dus niet meer vinden terwijl ik hem zo mooi vond..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 02:01

Quidou schreef:
Hey, ik lees al een tijdje mee maar kom hier nu even binnenvallen met een vraag. :)
Wie had ook alweer die tattoo van dat symbool van een als het ware in elkaar gedraaid rondje, de tattoo zat op de pols. Ik ben de naam kwijt van dat symbool, kan hem dus niet meer vinden terwijl ik hem zo mooi vond..

Die van oneindigheid ofzo? :P

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 06:58

Infinity sign. :j Zijn hele mooie plaatjes van te vinden. :j

Heb veel mooie foto's voorbij zien komen de laatste tijd, ikzelf oriënteer nog even rustig door op m'n gemakje.... ;)

*Zo nu ben ik ook een momentje geen stille meelezer meer! :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:22

Ah tof mel ga je ook aan de tattoooooo's? :)

Ik mag in februari er weer een laten zetten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:32

Quidou schreef:

Polivy is dat :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:42

Jup, that's me. Gewoon een spiraal :)

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:47

Hi ik kom als stille meelezer ook even binnenstormen.
Ik zag al een aantal bekenden hier :) Banjer, Whisper en Thessa!
Zit weer met tattoo's in m'n kop, wat is het toch verslavend.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:08

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:10

is iets wat vaker voorkomt...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:20

Klopt maar een waarschuwing in de zomer maanden kan geen kwaad!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:21

nee idd je hebt gelijk ik bedoelde het ook meer zo van 'ik heb dit vaker gezien'

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

Wow, die laatste foto :oo Inderdaad een erg goede waarschuwing, zeker tijdens deze periode.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

at een mooie tattoo`s komen er voorbij
een tijdje geleden heb ik er ook 1 laten zetten op me rug tussen schouderbladen
bloem met de 3 letters van me kindjes erin verwerkt ik houd persoonlijk niet van harde kleuren en wou zoveel mogelijk shaduw zeg maar

maar goed
hier zat ie er net een dag op je kent hem nu niet weer
(helemaal strak getrokken zeg maar)
maar ben er trots op

Afbeelding

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:27

Lieve mensen, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Een tijdje terug ben ik ergens op bokt in een tattoo topic een tattoo tegengekomen van een paard. Het was een heel subtiele tattoo, met enkele lijntjes en punten werd een paardenhoofd afgebeeld. Iemand enig idee welke tattoo dit was? Ik kan hem zo snel niet terugvinden..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:27

Bedoel je deze?
Afbeelding

Die is van Anna_Dani

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:15

@ Siets: Die bedoelde ik inderdaad, heel erg bedankt!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:01

Miss anita: Wauw prachtig idee hoor, mooie kleuren zijn er ook gebruikt zeg! Wel heb ik het idee dat de sterretjes wat krom gezet zijn, of zie ik dit verkeerd? Wel mooi hoor :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:35

Djulitaa schreef:
Miss anita: Wauw prachtig idee hoor, mooie kleuren zijn er ook gebruikt zeg! Wel heb ik het idee dat de sterretjes wat krom gezet zijn, of zie ik dit verkeerd? Wel mooi hoor :)

haha
ja lijkt idd zo op de foto, maar is niet zo gelukkig

ben er ook helemaal blij mee..

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:40

Afbeelding
Afbeelding
Aum is de eerste mantra, de moeder van alle mantras, wier klank een gevoel van vrede brengt. Gezegd wordt dat het zijn oorsprong heeft voorbij de stilte in meditatie, waar Aum verbinding tot stand brengt tussen het Zelf en het universum.

Aum is het allereerste geluid, het eerste woord, waarvan alle andere geluiden, woorden, talen en communicatie afstamt. Volgens het Hindoeïsme is God, of het Goddelijke Aum, en streven mystici en monniken ernaar om dit geluid constant te horen.

Een andere definitie is Het eeuwige proces van geboorte, leven, dood en wedergeboorte. Aum is het universele symbool voor creatie. Het Aum symbool bestaat uit 4 delen, welke 4 staten van bewustzijn weerspiegelen: Wakker, slapen, dromen en meditatie.

Aum symboliseert de klank van een bel, het geluid wat bijvoorbeeld een klankschaal voortbrengt. Dit geluid heeft een diepere betekenis, en is daarom een symbool op zich. Wanneer een bel klinkt, zorgt zijn energie ervoor dat eenieder die het hoort, zich een voelt met alle anderen die het horen. In andere woorden, het is een symbool voor eenheid en harmonie tussen alle mensen en wezens in het universum.

Aum is de naam van het symbool, en kan slechts benaderd worden in betekenis door het vormen van de klank zelf, welke de verbinding representeert en activeert tussen het hogere in ons zelf, en het hogere buiten ons zelf.

Betekenis Lotus:
De lotus is de bloem van het licht. Omdat zij tot bloei komt door de zon en het water, symboliseert zij geest en materie, vuur en water, de oorsprong van alles wat is.

Op grond van dit alles geldt zij als zinnebeeld van wedergeboorte, eeuwige terugkeer, schepping, vruchtbaarheid, vernieuwing en onsterflijkheid, alsmede toppunt van schoonheid.

Omdat zij in alle schoonheid tevoorschijn komt uit modderige, donkere diepten wordt zij ook beschouwd als mogelijkheid voor de mens vanuit het - onvolmaakte, drekkige - menszijn de reinheid van de goddelijke status te bereiken.

Bij de Chinezen is zij symbool van reinheid, volmaaktheid, lieflijkheid van de geest, vrede, het vrouwelijke in alle dingen; van de zomer en een rijke oogst. Omdat de lotus tegelijkertijd knoppen, bloemen en vruchtbeginsel draagt wordt zij ook beschouwd als symbool van verleden, heden en toekomst. Naast dit alles is zij ook het beeld van de welopgevoede, levenswijze vrouw!

In de mythologie der Grieken en Romeinen behoort de Lotus bij Afrodite (of Venus), de godin van liefde en vruchtbaarheid.

In het Hindoeïsme staat zij voor scheppende kracht, de eeuwige terugkeer der dingen, toppunt van de mogelijkheid die er in de materie voorhanden zijn. Vooral voor de onsterflijke natuur van de mens die telkens opnieuw geboren wordt. Daarnaast symbool van reinheid, schoonheid, lang leven, gezondheid, roem, geluk, dat laatste vooral bij kinderen.

En ik heb in het Oud Indonesisch (Sanskrit) de naam van mijn vriend op mijn onderrug, waarom in t Indonesisch??? Omdat wij daar een band mee hebben, en daar iedere winter lekker warm zitten. :)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:39

Ik volg de tattoo-topics al een tijdje omdat ik zelf al een paar jaar met het idee rond loop om een tattoeage te laten zetten. Ik ben er inmiddels zeker van de tattoo op mijn pols komt omdat ik dit zelf de mooiste plek vind. Alleen qua idee kom ik er niet echt aan uit. Ik wil graag een woord of symbool wat mijn motto het beste verwoord namelijk:

What doesn't kill you only makes you stronger.

Deze zin betekent erg veel voor mij (ik heb niet het gemakkelijkste leven achter de rug) en ik zou dit graag in een tattoo wil "vastleggen". Ik heb internet flink afgespeurd maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Aangezien ik zelf niet echt creatief ben aangelegd, lukt zelf ontwerpen ook niet :o Iemand tips of ideeën, ik hoor ze graag :D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:39

Ga naar een tattoeerder, die doet dit soort dingen dagelijks :)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:39

zou je daar zo binnen kunnen lopen zonder concrete ideeën te hebben?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:48

Ja hoor :j ik ging er ook heen met de melding dat ik m,n paard en 4 vlinders wou hebben :))

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:56

Okeej, dan zullen we de stap toch maar eens gaan zetten :D Heb gezien en gehoord dat Marshaha erg goed is. Zal eens gaan informeren.