Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:30

DeMolenhoek schreef:
Dan had ze maar moeten nadenken in plaats van een levend wezen te vermoorden. Sorry hoor, maar als zij zich niet deftig kan beschermen moet ze ook maar niet ... Zij heeft een fout gemaakt, dat ze dit dan op lost maar niet ten nadelen van het kind. Adoptie etc. Er staan mensen te springen om een kind te adopteren, maar toch zijn er die nog altijd liever een kind in de vuilbak zien belanden.

ja en daarom zitten er nog zo veel kinderen in een weeshuis?
of komt dat om dat ze een andere huids kleur hebben.
ik vind het echt onzin wat je zegt.
en een kind voldragen is echt niet makelijk hoor. :(
sorry maar waar jij je respect voor TS kwijt bent, ben ik mij respect voor voor jou kwijt.
want het kind heeft het nu better als waneer hij in een vol weeshuis zou zitten.
ik vind de keus van TS juist heel slim.

TS hopelijk ben je er weer snel helemaal over heen

Anoniem

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:34

De weeshuizen in het buitenland zitten inderdaad vol. Waarom? Omdat de regering alles zolang laat duren. Sommigen moeten zelfs 5 jaar wachten. Nederlandse of Belgische kinderen zijn over het algemeen snel weg, en hebben al adoptie ouders nog voor dat het is geboren.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:35

ja en het voldragen dan je doet als of het peulen plukken is

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:37

DeMolenhoek: ik kan je uit (werk)ervaring vertellen dat adoptie echt geen pretje is. Sommige adoptiekinderen hebben zulke littekens/hechtingsproblematiek dat ik me afvraag of abortus dan geen betere optie was geweest. Wat is leven als je leven volkomen k*t is?

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:42

eens met Heino. mijn zus heeft werk met plaatsen van kinderen enzo.. nou die kinderen hebben een HELE GROTE bagage. Mijn vriendin heeft ook pleegouders maar die heeft het ook echt niet makkelijk gehad.

wel vind ik dat de TS er niet zo luchtig over moet doen en misschien is het niet gepast om het zo op bokt te zetten. en wat betreft mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen.. tja daar ben ik er waars. later ook 1 van maar ik vind dat een kind een toekomst verdient en ik zou verder niet jaloers zijn dat TS het wel kan maar niet wil. Dat is gewoon een natuur fout hoe pijnlijk het ook is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:48

sMieke schreef:
eens met Heino. mijn zus heeft werk met plaatsen van kinderen enzo.. nou die kinderen hebben een HELE GROTE bagage. Mijn vriendin heeft ook pleegouders maar die heeft het ook echt niet makkelijk gehad.

wel vind ik dat de TS er niet zo luchtig over moet doen en misschien is het niet gepast om het zo op bokt te zetten. en wat betreft mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen.. tja daar ben ik er waars. later ook 1 van maar ik vind dat een kind een toekomst verdient en ik zou verder niet jaloers zijn dat TS het wel kan maar niet wil. Dat is gewoon een natuur fout hoe pijnlijk het ook is.

Het ging in het geval van mijn vriendin niet om jaloezie, maar de toon van de post.
Nogmaals ik zeg niet dat de mening van mijn vriendin ook mijn mening is, maar geef er mijn mening niet over.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:58

Ik vind het ook heel knap dat je deze beslissing hebt genomen :j .
Maar 1 ding vraag ik me af, waarom heb jij zo'n pijn moeten lijden ?
Ik heb dit zelf ook helaas mee moeten maken, maar ik kreeg gelukkig een verdoving waar ik 3 uur van heb liggen slapen.. En heb dus helemaal niks gevoelt. Totdat de verdoving was uitgewerkt alleen wat steken in mijn onderbuik gehad.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:03

Arabische schreef:
Ik heb dit zelf ook helaas mee moeten maken, maar ik kreeg gelukkig een verdoving waar ik 3 uur van heb liggen slapen.. En heb dus helemaal niks gevoelt. Totdat de verdoving was uitgewerkt alleen wat steken in mijn onderbuik gehad.

Wat ik er van weet, heb je dan mazzel gehad. Over het algemeen vinden deze klinieken, dat het jou overkomen is en je er dus in levende lijve bij moet zijn als er een einde aan de zwangerschap wordt gemaakt.
Ook ben je dan nog in de mogelijkheid om het tot het laatste moment toch niet te laten doen.
Dit ook een beetje voor de jonge meiden, zodat ze ook voelen, waarom het zo belangrijk is, dat je het voorkomt.
Verder is de verdoving in principe ook alleen een spierverslapper (die lichtjes verslapt), die je van te voren krijgt en daarna verdovingen in de baarmoedermond, dat zijn gewoon spuiten, dus ook naar mijn idee niet optimaal.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:11

Tendance schreef:
Arabische schreef:

Wat ik er van weet, heb je dan mazzel gehad. Over het algemeen vinden deze klinieken, dat het jou overkomen is en je er dus in levende lijve bij moet zijn als er een einde aan de zwangerschap wordt gemaakt.
Ook ben je dan nog in de mogelijkheid om het tot het laatste moment toch niet te laten doen.
Dit ook een beetje voor de jonge meiden, zodat ze ook voelen, waarom het zo belangrijk is, dat je het voorkomt.
Verder is de verdoving in principe ook alleen een spierverslapper (die lichtjes verslapt), die je van te voren krijgt en daarna verdovingen in de baarmoedermond, dat zijn gewoon spuiten, dus ook naar mijn idee niet optimaal.

Ik kreeg een soort roesje dat ik er niet meer bij was. Dus heb er gelukkig niks van gevoelt.. Lijkt me erg pijnlijk zonder verdoving..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:17

@ Arabische: Ik weet dan niet hoe lang dat van jou geleden is, maar tegenwoordig krijg je alleen pijnstillers van te voren, die je spieren ook daar beneden iets verslappen en daarna een aantal spuiten in de baarmoedermond. Daarna wordt de "hele" baarmoeder leeggezogen wat krampen oplevert.
In de meeste klinieken krijg je dus geen roesje meer.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:39

DeMolenhoek schreef:
Vanaf 6 weken klopt het hartje. TS was al 7 weken ver. Dus dit was wel degelijk al een leven en geen klomp cellen.

Verder, nogmaals. Ze had het kind na de geboorte niet moeten houden. Ze kon het ook laten ADOPTEREN. Blijkbaar moet het zo groot want iedereen leest erover.

Vanaf 10 a 12 weken is er een hartslag. Daarnaast boeit dat niet zo, bewustzijn is veel belangrijker dan hartslag. En dat duurt nog wel even, daar is geen sprake van.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:41

Tendance schreef:
@ Arabische: Ik weet dan niet hoe lang dat van jou geleden is, maar tegenwoordig krijg je alleen pijnstillers van te voren, die je spieren ook daar beneden iets verslappen en daarna een aantal spuiten in de baarmoedermond. Daarna wordt de "hele" baarmoeder leeggezogen wat krampen oplevert.
In de meeste klinieken krijg je dus geen roesje meer.

Dat was in januari dus niet eens zo heel lang terug.. Iedereen kreeg daar waar ik was een roesje behalve als je 'ergens' last van had weet zo 123 niet meer waar je dan precies last van moest hebben. Of als je het zonder verdoving wilde mocht dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:42

LHO schreef:
DeMolenhoek schreef:
Vanaf 6 weken klopt het hartje. TS was al 7 weken ver. Dus dit was wel degelijk al een leven en geen klomp cellen.

Verder, nogmaals. Ze had het kind na de geboorte niet moeten houden. Ze kon het ook laten ADOPTEREN. Blijkbaar moet het zo groot want iedereen leest erover.

Vanaf 10 a 12 weken is er een hartslag. Daarnaast boeit dat niet zo, bewustzijn is veel belangrijker dan hartslag. En dat duurt nog wel even, daar is geen sprake van.

Raar dat de meeste die ik ken al het hartje op 6 weken kunnen horen kloppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:43

ach wat men denkt te horen en wat is, verschilt wel eens.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:44

Ik mocht kiezen tussen een roesje en diclofenac. Heb dat laatste gekozen, wel flinke pijn gehad, ondanks dat ik max 5 weken zwanger was.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:45

DeMolenhoek schreef:
Hoe willen jullie het dan noemen? Wat doe je als je iets met een kloppend hart dood doet?

Het leeft niet. Het hart klopt niet. En als het klopt - rond week 10/12 dus - dan is het maar een gedeeltelijke bloedsomloop. Als je het eruit haalt en in een wieg legt, en af en toe voert, wordt het nog steeds niets. De bizarre vroeggeboortes die door de Amerikaanse 'pro-life' (anti-choice) beweging wel eens worden aangehaald, gaat om 'kinderen' die als kasplant geboren worden, en als kasplant doodgaan. Dat heeft helemaal niets met leven te maken. Leven is bewustzijn, geen bewustzijn is niet leven. Planten, foetussen, mensen met zwaar hersenletsel waar met MRI is vastgesteld dat ze nergens meer op reageren. Dat soort gevallen. Hersendood, zouden we het ook wel kunnen noemen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:46

Ayasha schreef:
ach wat men denkt te horen en wat is, verschilt wel eens.

Wishful thinking...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:47

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 00:23

Ragebol1977 schreef:
Denk je niet dat wetten gebasseerd zijn op feiten?
De overheid maakt iets niet voor niets legaal.
Ik vind het veel erger wanneer mensen voor eigen rechtertje spelen en elkaar met woorden en/of daden veroordelen.
En zeker wanneer je uit geloofsovertuiging een bepaalde mening over aborteren hebt, dan is het helemaal niet aan jou om te oordelen.

:')

sorry maar...
is dit nog een discussie :') of zijn we echt verhuisd naar de middeleeuwen ..
als je dit serieus meent.. wat ik ergens niet kan vatten..
ben je dan gewoon een slaaf van je geloof?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:11

Zo, wat zijn sommige mensen hier lekker onbeschoft bezig!!!!!!! Prima dat jullie het niet eens zijn met de keuze van de TS, maar ga lekker ergens anders een kruistocht houden, of beter: Doe het gewoon niet!

Abortus is zo legaal als de pest en mensen mogen er zelf voor kiezen of ze dit uit laten voeren of niet! Leven en laten leven! Of nog mooier, a la Mr. Rose:

Live and let die

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:35

DeMolenhoek schreef:

Met 7 weken klopt het hartje dan maar het waarnemen nog lang niet.

Adopteren is schadelijk voor kinderen(en voor de moeder) dit is een veel betere oplossing.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:39

DeMolenhoek schreef:
Ik vind dat adoptie altijd een optie is. Als ze al 3 maand ver was had ze het sowieso moeten houden. Dan moest het wel. Dus dat kon dan nu ook. Het hartje klopte al... Dit is voor mij al erg genoeg.

Adoptie zou nooit een optie moeten zijn. Het leed wat dat veroorzaakt is onnoemelijk groot. (zie alleen de dverse TV programma's daar over al)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:46

DeMolenhoek schreef:
Hoe willen jullie het dan noemen? Wat doe je als je iets met een kloppend hart dood doet?

Gewoon wat het is... Ze heeft abortus laten plegen. Zo moet je het noemen. Een zeer verstandige keuze gezien haar situatie.
Iemand van moord betichten is een zeer zware aantijging waarvan ik vind dat je ieder boekje te buiten gaat als je dat zegt tegen iemand die een abortus heeft ondergaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:49

DeMolenhoek schreef:
De weeshuizen in het buitenland zitten inderdaad vol. Waarom? Omdat de regering alles zolang laat duren. Sommigen moeten zelfs 5 jaar wachten. Nederlandse of Belgische kinderen zijn over het algemeen snel weg, en hebben al adoptie ouders nog voor dat het is geboren.

Nee, omdat adoptie verboden is, omdat vrouwen niet dezelfde rechten als in Nederland hebben, ze daar niet mogen scheiden en een handicap een schande is, omdat ze daar schandelijk arm zijn, er geen voorzieningen voor alleen staande moeders..etc, etc...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:52

excuus voor deze vele reacties....maar ik ben gisteren naar bed gegaan.