Hoi,
ik had vaak last van (vr)eetbuien maar nu eet ik om de drie uur kleine porties en dat werkt super. Ik drink dan ook een glas thee of water, zo kom je gemakkelijk aan 2l per dag. Forest Fruit van Pickwick is een echte aanrader, het is een hele zoete thee zonder toegevoegde suikers. Ik drink ook de groene thee van Pickwick.
Verder begin ik de dag met cardio oefeningen: 100 sit ups, 100 push ups, 100 "jumping jacks" en 100 "leg lifts" (geen idee wat de Nederlandse benamingen zijn maar je kan ze even googlen). Ik doe ze in sets van 10 (dus 10 sit ups, 10 push ups, ...), zo lijkt het minder. Vlak na de oefeningen neem ik een ontbijt. Ik eet meestal een groot bord havermout met melk en bruine suiker, en stukjes banaan.
Als tussendoortjes eet ik fruit (aardbeien, banaan, appel, kiwi, pruimen, meloen, nectarine) - soms met kwark en groenten (komkommer, kerstomaatjes of wortels). Ik eet tot ik een vol gevoel heb.
's Middags eet ik eieren met ontbijtspek, tomaatjes en worteltjes. Ik gebruik veel kruiden. Als ik nog honger heb eet ik nog een appel.
's Avonds eet ik aardappelen of bruine pasta/rijst met groenten en vlees of vis. Je legt de helft van het bord vol met groenten. Dan een kwart aardappelen of pasta en een kwart vlees of vis. Dat zou een gezonde verhouding zijn.
Als sport ga ik elke dag 10 minuten op de crosstrainer. Als ik een slechte dag heb doe ik er 's avonds nog eens 10-20 minuten bij.
Ik heb op het einde van de dag weinig zin in zoet omdat ik mijn bloedsuikerspiegel op peil houd door veel kleine porties te eten. Kortom, je moet gewoon gezond eten, genoeg slapen en veel bewegen. En vergeet niet, bruin is beter! Bruin brood, bruine suiker, bruine pasta, ... Gun jezelf ook af en toe iets, bijvoorbeeld tijdens een verjaardag eet je toch gewoon lekker die taart op maar 's avonds ga je een uurtje wandelen of zo. Door jezelf te verbieden om bepaalde dingen niet meer te eten, ga je het nog méér willen (ik spreek uit ervaring
) .