Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:50

Dat is mooi :D

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... adresupdate P11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:53

:j ik probeerde nog om vroeger te mogen maar dat werd snel de kop in gedrukt. _O-En heb te veel respect voor hem om er hard tegen in te gaan _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:19

Je moet ook niet vroeger willen, je bent al snel :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:48

ik zei vandaag al tegen een kinesist: ben ni gemaakt om stil te zitten :+

Had ook mijn osteopaat gebeld, mocht van mijn dokter en ik kan echt niet meer op mijn schouder liggen en die zei ook "oh jee.. Jij en rusten... Dat komt niet goed :+"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:18

Zo ik ben terug... Heb daar een hele middag gezeten.

Kwam binnen en hij begroette me rustig, zegtie "door wie ben je door gestuurd" dus ik "door Dokter *chirurg* " en hij "enneh.. Waarvoor kom je?" waarop ik hem aan keek van ":?" kzeg; "Das een hele goede vraag, ik hoopte eigenlijk dat u dat zou weten... Toen zat ie zo van... Ohja.... Dus ik leg in het kort uit wat gebeurt is, zegt hij "nu als ik je zo zie zitten lijkt het me niet dat het geraakte gebied zo groot is" en hij legt dus uit wat er in mijn kopje gebeurt is in mensentaal. En dat ze bij mij kennelijk niet zeker zijn of het een slagader is geweest of een gewone die is gaan bloeden. Hoe dan ook, na zijn hele verhaal zegtie "Mag ik je onderzoeken?" (ik blijf het fijn vinden dat ze het vragen... :o) dus ik "ja hoor toe maar". En ik neem mijn bandana af en ga zitten, hij bekijkt het eens zegt hij "zo dat is wel een erg groot stuk dat ze hebben weg gehaald..." Het stuk is trouwens idd 8*10 cm. Hij vond de wonde al heel mooi uit zien en de mevrouw van de E.E.G zei daarna ook dat het haar verbaasde hoe mooi het al genezen was.

Anyhow, dan wat testjes, coördinatie, gevoel in handen en voeten en ik moest mijn benen omhoog houden oid. Kreeg ik het compliment van "jij hebt veel gefitnissed geloof ik" waarop ik: "Wat denk je dat revalideren in houdt? :D" en toen begon ie te lachen en was het ijs eigenlijk helemaal gebroken. Moest ook nog in zijn vingers knijpen zegtie "jij had links toch krachtverlies" waarop ik: "uhu" kijkt ie zo van "nah dan heb je goed getraind want nu ben je links sterker _O-"
Ook nog een testje voor het zicht. En toen zei hij ook van "als ik het litteken niet zou zien dan zou ik echt niet durven zeggen dat je wat aan de hand gehad hebt... Wb het litteken, dat kan pijn gaan doen of net gaan jeuken, je zal soms merken dat het wat scherp lijkt te voelen" (dat merkte ik inderdaad en wilde dat ook vragen maar hij was me voor) "Da's normaal, littekens doen dat nu eenmaal zeker zulke diepe, Neem dan gewoon een beetje balsem voor je haren en masseer dat goed in op het litteken ook, dan wordt de huid daar iets vettiger en heb je er minder last van". Vond ik een heel fijne tip want de 1e keer had ik daar al last van en nu ook zo nu en dan.. Dan heeft hij gebeld en heb ik vandaag nog een scan kunnen laten maken (normaal is dat minstens 2 weken wachten) dus naar die scan, radioloog vroeg wat gebeurt was zegtie "kan je al je piercings uit doen?" waarop ik "hangt er van af hoe veel tijd je hebt...."
zegtie "eh... Doe dan je oorbellen maar en eventueel die boven in je oor _O-" Dus juwelen uit, oorbellen uit, nog een beetje met hem gelachen en dan terug naar beneden waar een E.E.G gemaakt werd (zo zendertjes op je hoofd die dan meten oid) En dan huppa, terug naar de neuroloog die zei "ik heb ondertussen je dossier ook even door genomen" waarop ik "jij liever dan ik :D" en toen kwam uit leg.

E.E.G Wees nu uit dat ik geen verhoogde kans heb op epilepsie. Die was heel goed dus, de scan liet nog wat bloed zien en dat ging hij bespreken. Ook kwam hij nu tot de conclusie dat het gebied toch wel erg groot is. Hij wist me ook te vertellen dat ik heel veel geluk gehad had, een cm meer naar voren en ik was levenslang verlamt geweest. Nu zat het in mijn gevoel wat dus ook de pijn in mijn been en verminderde gevoel in mijn hand verklaart. Hij ging nog terug op zoek naar mijn hartonderzoek, als dat niet te vinden was moest dat nog eens gedaan worden. Toen vroeg ie of ik een kinderwens had. Dus ik zeg van "nee, absoluut niet" zegt hij: "Nou moest dat ooit veranderen, voor je er aan begint raad ik je aan om eerst een neuroloog te spreken. Ik raad het voor jou eigenlijk sowieso ten zeerste af. De bloedverdunners moeten 3 maanden voor de geboorte stop gezet worden omdat er anders een bloedvat niet sluit. Maar bij zwangerschap verhoogt de stolling ook en in jou geval moeten we dan gaan afwegen... Het kind is belangrijker maar geen kind zonder moeder... En die kans is heel reëel... Plus, de oorzaak is genetisch, er is 1 kans op 4 dat jouw kind het ook zal hebben, ik zou ook nog graag extra bloedtesten willen doen om een aantal dingen uit te sluiten je mag kiezen waar, wanneer en door wie. Als ik jou was zou ik graag kort op de bal spelen want het is toch erg belangrijk maar ik wil je nu ook niet over vallen met dit alles" waarop ik: "als ik bang was voor naalden zou ik zo vol niet staan dus je mag het vandaag doen." Toen vroeg hij of ik nog vragen had rijden zou ik nog mee moeten wachten maar enkel ivm vallen, maar mocht wel zo met ze werken. Mijn werk wilde hij ook liever dat ik nog wachtte maar toen zag ie mijn blik, zegtie "jij bent niet gemaakt om thuis te zitten he... Weet je wat, probeer... Lukt het niet bel of mail me dan, dan maak ik een briefje dat je parttime of 25% gaat om er in te komen en lukt het dan nog niet dan schrijf ik je terug verlof voor. Maar op voorwaarde dat je ook belt als het niet gaat, je hebt een zware periode achter de rug met twee zware operaties, het siert je enorm dat je terug wil gaan werken, er zijn er die 3 jaar thuis blijven met een gekneusde vinger, maar je moet wel op jezelf letten. Gezien het een bureau job is kan je het fysiek terug aan, maar het kan niet dat je er niets aan over gehouden hebt, de plek is te groot, en het zou kunnen dat je dat pas op je werk gaat merken... Schaam je dan niet en bel dan..."

Heb hem heel erg bedankt, hij heeft ons nog naar het labo gebracht waar een heel fijn mens een 15tal buisjes bloed heeft genomen voor maar liefst 22 onderzoeken en over een drietal weken belt hij of daar wat mee gedaan moet worden. Ook het bloed dat nog op de scan te zien was bespreekt hij met mijn chirurg en het kan zijn dat er nog een gesprek komt met ons drieën. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:52

Dat klinkt allemaal erg fijn en positief. Klinkt ook als een fijne vent. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:57

Het is ook een fijne man :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:07

He, ik heb soms wifi, dus heb snel bijgelezen, fijne dokter.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:00

Heb even heel dit topic doorgelezen (nuja, 'even ...)
Goed dat het nu zo goed met je gaat!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:00

Wat een goede update weer! Ik vind het zo grappig dat je nu juist links sterker bent ... hoezo enthousiast aan het revalideren!? :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:04

_O- Wel leuk om te horen :j Is goed voor mijn zelfvertrouwen, een kinesist zei ook al bij mijn lopen dat je het niet meer zag... Ik vind het alleen jammer dat ze blijven van "het kan niet dat je er niks aan over houdt..." :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:27

Dan zeg je volgende keer toch, "ja, dat litteken op mijn hoofd wil maar niet weg!" :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:29

_O- die onthou ik Guinevere :') _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 21:49

Hahahaha die is sterk _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:03

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:22

Fantastische update, weer! :D En je ziet er super uit, je straalt gewoon. Super!

Laat de artsen voorlopig maar versteld doen staan. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:26

Thx! :D

Nah was bij mijn osteopaat en die vroeg ook "hoe lang mag je nu nog thuis blijven" waarop ik met een boze blik "ik MOET nog thuis blijven tot eind van de maand." en die l*l schiet in de lach en zei enkel "Kath je bent onvoorstelbaar.... :+"
(osteopaat is meer vriend dan osteopaat overigens. _O- )

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:45

Toch fijn dat het zo goed gaat. Beter dat het allemaal bovenverwachting gaat dan dat je telkens hoort, we hadden gehoopt dat je nu al verder zou zijn.
Fijn hoor, maar ergens verbaast het me ook weer niet dat het zo goed gaat. Dat past helemaal bij je ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:00

Thanks Mickey! :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:36

Mickey schreef:
Toch fijn dat het zo goed gaat. Beter dat het allemaal bovenverwachting gaat dan dat je telkens hoort, we hadden gehoopt dat je nu al verder zou zijn.
Fijn hoor, maar ergens verbaast het me ook weer niet dat het zo goed gaat. Dat past helemaal bij je ;)

Mij verbaast het ook niet, maar toch is het niet 'gewoontjes' om te lezen dat het zo goed met haar gaat! :D

Trouwens, Ayasha, ik moest nog aan je denken laatst. Op Canvas was een week geleden een prachtige documentaire te zien over neurochirurgie in Kiev. Een Engelse neurochirurg ging meerdere malen per jaar naar een ziekenhuis in Kiev om zijn ervaring en instrumenten ter beschikking te stellen. Het was een erg boeiende docu over hoe kwetsbaar je bovenkamer is en hoe afhankelijk je in dat soort landen bent van goede zorg en (helaas) een redelijke portemonnee.

Hier de link voor de hele documentaire (The English Surgeon):
http://www.youtube.com/watch?v=pbHeu-Dn1iY

(Al kan ik me indenken dat het misschien te heftig voor je is. :(:) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:23

Ik vind het altijd een beetje gek als ik lees van mensen die er aan gestorven zijn. Mensen soms nog jonger dan ik zelf... Die eigenlijk veel meer potentieel hadden om te overleven dan ik. Alles wat mis kon gaan is mis gegaan bij mij (laat erbij, zwelling enz) en ik overleef... En zij krijgen niet eens de kans om te vechten... En dat kan nu heel kinderlijk klinken maar dat is niet eerlijk!

Gisteren zat ik bij mijn broer en vrienden van hem (die mij ook allebei goed kennen en oko in het ziekenhuis geweest zijn enz) en zij hadden het over een vriend van hen die enorm moeite heeft met lopen (spierziekte) en dat hij waarschijnlijk niet meer lang zou lopen en dat dat verschrikkelijk moest zijn waarop mijn broer naar mij keek en zei "jij bent de enige van ons drie die weet hoe dat voelt..."
Dan weet ik dus ook niet meer wat zeggen. :+ (Ja ayasha die niet meer weet wat zeggen. :+)

Ik ga de documentaire wel kijken :j Ik vind het wel boeiend eigenlijk. :)
Ben erg benieuwd wát er nu precies in mijn kopke gebeurt is want daar zijn ze nog steeds niet helemaal uit. :) (uit zoveel nog niet)

Om met een positievere nood te eindigen:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0583_n.jpg
Afbeelding
Afbeelding

:D Mijn "mentale afsluiting" zegma :D

(en voor de oplettende kijker, jep ik ben een stukkie bij gekomen, ook in spiermassa waardoor ik nu weer redelijk op gewicht ben, alleen mijn benen mogen nog wat meer maar die zie je niet hier :D)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:05

Mooie tatoe, lekker opvallend, past wel bij je (voor zover ik je ken) :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:10

Hahaha thanks Electra!
Ik wilde hem hier voor al (had al een afspraak) maar nu heeft ie gewoon een betekenis bij.

Ik ben wel erg benieuwd naar de uitslagen van het onderzoek. Inmiddels zijn we een week verder dus nog lang niet alles is binnen (hij schatte een 3tal weken) dus ik tel ongeduldig af. Wachten is echnie leuk!

Ook heb ik vandaag dankzij mijn bazen mijn documenten voor deeltijdse werkhervatting kunnen versturen. Ik heb als voorstel gedaan om 5 dagen per week 4 uur te werken zodat ik in het ritme kom. Mijn bazen zijn akkoord maar de hogere moeten ook akkoord gaan natuurlijk. Ben eens benieuwd.
Gisteren kon ik die van de CM (zorgverzekering) wel door de telefoonlijn heen trekken :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:14

Ayasha schreef:
Hahaha thanks Electra!
Ik wilde hem hier voor al (had al een afspraak) maar nu heeft ie gewoon een betekenis bij.

Ik ben wel erg benieuwd naar de uitslagen van het onderzoek. Inmiddels zijn we een week verder dus nog lang niet alles is binnen (hij schatte een 3tal weken) dus ik tel ongeduldig af. Wachten is echnie leuk!

Ook heb ik vandaag dankzij mijn bazen mijn documenten voor deeltijdse werkhervatting kunnen versturen. Ik heb als voorstel gedaan om 5 dagen per week 4 uur te werken zodat ik in het ritme kom. Mijn bazen zijn akkoord maar de hogere moeten ook akkoord gaan natuurlijk. Ben eens benieuwd.
Gisteren kon ik die van de CM (zorgverzekering) wel door de telefoonlijn heen trekken :o

Waarom?
Ik heb helemaal geen contact met mijn zorgverzekering (behalve een verzoek om het eigen risico ad € 170 euro te storten) :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:20

Mja omdat ik deeltijs moet hervatten van mijn dokter moet ik dat met hen regelen omdat zij dan de rest van mijn loon bij storten zegma + dat ik dan voor een deel van hun kas af ga :)

Omdat hij me nog maar eens ging uitleggen dat wat ik gehad had serieus was en dat het vroeg was enz en dat het kon zijn datk eventuele overblijfselen pas op mijn werk ging merken.... Jaaahaaa ik weet het allemaal wel maar ik word gek thuis!!! >;) En daarbij, als ik idd dingen over gehouden heb (niet dat ze na 6 maanden al wat gevonden hebben buiten mijn overgevoeligheid van mijn been en lichte gevoelsvermindering in mijn hand) kan ik er maar beter snel achter komen. En dan nog, als die dingen er nog zijn ga ik aar toch mee moeten leren leven dus of ik nu volgende week ga werken of volgend jaar. Ik zal het toch moeten leren he :+
en dat kreeg ik hem maar níet duidelijk gemaakt! >;)

Ik geloof dat ik ook zo ongeveer gedreigd heb met de eerstvolgende die me dat nog zou vertellen spijt te doen krijgen van zijn of haar beroepskeuze en toen kreeg ik een "ik zal je het mailtje met de documenten sturen om in te vullen"

dánkuwel! Was dat nu zo moeilijk?! (ik heb overigens enkel de "dankuwel" uit gesproken _O- ) en had nog geen tien minuten later mijn mail :')