Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:13

wat een poppetje die amber, ik ben fan!!!
iedereen mag meekletsen hier, join the club

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:19

wat een knap kindje zeg! :) :)

hier gaat het ook niet zo lekker, motivatie is ver te zoeken en mijn bloedsuikers schieten van HI naar 2,1 en weer omhoog.... moet toch eens aan de bel trekken

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:22

Hallo!

Ik heb zelf geen suikerziekte maar mijn vader en mijn schoonmoeder wel; zou ik hier mee kunnen kletsen? Ik wil me graag verder (nog verder? Ja!) verdiepen in suikerziekte en hoe ermee om te gaan. Ik hoop hier ook tips te vinden over voeding etc.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:21

Wordt nog druk hier, hahahaa...
Welkom allemaal!

Wat een mooi kindje zeg!

Even een vraagje; ik wil een aantal kilo's kwijt, en na wat dieetboeken ed te hebben gelezen, heb ik besloten morgen een poging ye wagen via sonja bakker... Hebben de suikerpatienten hier dat welwwns geprobeerd en hoe ging dat met je suikerwaardes (beter, slechter, geen verschil)?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:44

Heb wel het boek, maar nog geen bladzijde gelezen..... :o
Het dieet van Dr. Frank schijnt ook erg goed voor diabeten te zijn!!

Welkom aan alle nieuwe mensen en uiteraard is het prima om mee te kletsen!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:51

een vrindin van me is veel kilo's kwijt met de waightwatchers via internet. Niet dat ze diabetes is hoor, maar persoonlijk denk ik dat je toch daar ook hele goede resultaten mee kan halen.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:51

KellyG schreef:
Welkom allemaal!

Wat een mooi kindje zeg!

Even een vraagje; ik wil een aantal kilo's kwijt, en na wat dieetboeken ed te hebben gelezen, heb ik besloten morgen een poging ye wagen via sonja bakker... Hebben de suikerpatienten hier dat welwwns geprobeerd en hoe ging dat met je suikerwaardes (beter, slechter, geen verschil)?

Sonja bakker heb ik slechte ervaringen mee, echter als je een effectief dieet wil volgen kan ik je het koolhydraatarm dieet aanbevelen. dit was niet alleen goed om je gewicht kwijt te raken maar ook voor de bloedsuikers zelf.
op http://www.previtas.nl vind je hier meer info over over dieeet er is ook nog een boek over deze kan je in de boekwinkel kopen.
het heet " het lowcarb receptenboek" auteur nicolai worm & doris muliar en te koop voor 6,99 bij boekhandel de slegte in Groningen.
wellicht ook een andere boekhandel.ik ben er destijds 2 jaar geleden 21 kilo mee afgevallen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:11

KellyG schreef:
Welkom allemaal!

Wat een mooi kindje zeg!

Ik ben er 4 jaar geleden 15 kilo mee afgevallen maar die kilo's zaten er in no time weer aan.. ook was het ziekenhuis niet blij met mij omdat bij sonja je de ene dag veel koolhydraten eet en de andere dag minder dus met prikken of bolussen(pomp) kom je er niet goed mee uit..

Ik had die tijd ook hoge suikers maar was meer gefocusd op afvallen.

Ik kreeg de tip om dokter frank te volgen dat schijnt goed voor diabeten te zijn maar eerlijk gezegd is mijn motivatie om nu af te vallen heel ver weg...eerst de suikers maar weer op orde krijgen...

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:29

Heb idd zelf ook eerst gekeken naar dieetboeken met betrekking op koolhydraatarme dieten, omdat dit me beter leek ivm suikers. Ik ben alleen echt een ontzettende zijkerd qua eten. Lus weinig, en wat de boer niet kent, eet hij niet hahaahaa... Daarbuiten wordt er veel met vlees gedaan (in het boek wat ik had dan) en ben dus echt geen vleeseter... Vind af en toe een karbonaatje of een bal gehakt wel lekker, maar meer eet ik niet echt qua vlees ...

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 06:21

Valeria schreef:
Welkom Nagano! tuurlijk mag je meekletsen!
Wat zijn die goede en slechte waar je het over had?mijn vader heeft namelijk ook diabetes...

de goede dingen zijn er helaas niet zo veel
maar de slechte dingen we
hij is vaak moe en kan weinig hebben vaak boos
ook kan hij door de suiker heel slecht lopen nu
en hij is ook iemand die zijn insuline wel eens vergeet dan moeten wij er weer achter aan

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:46

Ik had laatst gelezen over het dash dieet, kun je op google vinden

ik ga beginnen met sporten onder begeleiding als ik afval en meer beweeg hoop ik het nog een tijd uit te kunnen houden met de tabletten
suikers zijn nog net te hoog en ben mega aangebrand de laatste tijd oeps....

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:06

ik ga het proberen met dat sonja bakker, en hou mn suikers gewoon goed in de gaten
gister dag 1 goed overleefd iig

werd vanmorgen ook voor het eerst sinds heeeeeeeeeeele lange tijd met een goede waarde wakker, 4.6
dat is een heel verschil met afgelopen tijd, hahahahaaa

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:41

ik werd wakker met 24 uuuh need i say more?

heb ondanks dat wel super ochtend gehad op stal met mijn spook, ach ja, morgen weer n dag

sonja bakker si toch alelen maar eierkoeken eten?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:42

KellyG schreef:
ik ga het proberen met dat sonja bakker, en hou mn suikers gewoon goed in de gaten
gister dag 1 goed overleefd iig

werd vanmorgen ook voor het eerst sinds heeeeeeeeeeele lange tijd met een goede waarde wakker, 4.6
dat is een heel verschil met afgelopen tijd, hahahahaaa

Let wel op dat als je weer "normaal" gaat eten je niet te snel aankomt..dat was dus in mijn geval en binnen 4 maanden zaten al die kilo's er weer aan... |(

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:43

Lovebonney: wat een knap kindje!

Carolinef schreef:
honeymoon? nou komt bij mij eerder over als bijna echtscheiding, ik vind niks zo lastig als suikers, nu weer verkopuden dus daar gaan we weer met die krengen, hoppa de lucht in

:D ;) Zo kunnen ze het idd beter noemen.

Pipo, AmyII & Nagano: welkom!

Valeria: Wat rot zeg! Inmiddels al langs de huisarts geweest?

Kelly: goed begin! Nu nog volhouden, ik vond Sonja goed vol te houden, alleen lust ik een hoop niet qua avondeten en je moet zoveel kopen, waarvan je niet alles kan en mag gebruiken. Dat houd me tegen het weer te doen.

Met mn vriend gaat het nog steeds niet lekker. Zaterdag in 24uur 3 hypo's met behoorlijke migraine aanvallen. Zondag dagje weg afgezegd, nadat ik op m in gepraat had. Want hij wilde uiteraard gewoon gaan na 2uur slaap.
Achteraf was ie toch wel blij dat we thuis gebleven waren en besloot hij de dvk weer eens zijn standen door te geven van de laatste dagen.
Inmiddels spuit hij 4/5 eh lantus en verder niets. Maar ondanks dat heeft hij nog steeds veel hypo's en migraine. Nou moet hij volgende week komen, dan plaatsen ze een sensor in 'm en die blijft 5 dagen zitten. Dan halen ze m er weer uit en kunnen ze precies zien wat er gebeurt qua suikerwaardes. In de hoop zo een beter advies te kunnen geven.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:49

ja ik heb 3 dgn een sensor gehad, enieg wat daar uit naar voren kwam is dat er bij mij helemaal geen regelmaat zit, behalve als ik bij mijn paarden ben dan stabilisreen mijn suikers

wat vervelend voor jowu vriend, maar de moed samen niet opgeven he toi toi toi

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:00

@karlijn: hopelijk schieten jullie er wat mee op
@caroline: nee dat is niet alleen maar eierkoeken eten hahahahaaa
@tootje: ik ben door mn hernia de afgelopen 2 jaar flink aangekomen, en dat wil ik er gewoon weer afhebben.... daarvoor zat ik eigenlijk altijd wel op hetzelfde gewicht.....

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:01

goedemorgen weer............

vanmorgen had ik zowaar weer een goede waarde........

ben ook weer aan het sporten geslagen sinds maandag. Maandag ben ik wezen fitnessen en gister 1,5 uur wezen lopen (gewoon wandelen, maar wel flink door wandelen)
denk dat dat ook wel veel aan mn waardes doet......

ben ik iig als ik straks weer lekker kan rijden, zelf iig op conditie (paard heeft schouders een soort van verrekt, staat al 4 weken stil en nog 3 weken te gaan aan boxrust, wat erna nog volt is even afwachten maar voorlopig gaat het nog niet beter)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:36

ik eet ook khdarm, ben er 6 kg mee afgevallen en het werkt super voor mn suikers!
Blijf dit ook wel doen, maar minder streng voor mezelf, tis meer een nieuwe levensstijl geworden :)
Karlijn: ik heb ook een paar dagen zo'n sensor gehad ik vond het een rot ding :o
Maar het geeft ze wel een goed compleet beeld van je suikers. Bij mij kwam eruit dat ik 's nachts om onverklaarbare redenen de lucht in schoot met mn suikers, maar dan ook niet elke nacht. Dus ik had er eerlijk gezegd weinig aan helaas.
Maar wat denken ze dan te vinden bij je vriend? Want het is toch gewoon dat hij vaak te laag zit en weinig insuline nodig heeft? Dan zal zo'n sensor toch weinig toe te voegen hebben, lijkt mij??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:44

maar bijna overal zitten wel KHdraten is, lijkt me erg eentonig worden.

ik stond vandaag op met 17,1, na 5 eh novorapid en 3 uur op stal zat ik op 4,8, lijkt r al meer op

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 07:41

Waar je al niet blij van kan worden .. ging met 6.8 naar bed en stond met 6.8 weer op ... *\o/*

Haha maakt mij zooo blij , ben wel benieuwd wat de suikers vandaag gaan doen maar dit zit al mee.

Ben nog zo blij met mijn pennetje mis de pomp absoluut niet.. :D

Heb ondertussen mijn dpvk mar een ouderwetse brief gestuurd want hun mail werkt op de een of andere manier niet ,dus ze zijn vandaag op de hoogte van mijn wisseling..

En waarom maak ik mij zo druk erover over hoe zij er over denken .... >;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:48

Wat super zeg!! Zou ik ook super blij van worden!!

Ik ken dat gevoel..... En precies wat je zegt, waarom zou je je daar druk om maken?! Zij zitten daar voor jou en niet andersom... :P Maar ik ga er ook iedere keer met lood in m'n schoenen heen.... Terwijl ik een super aardige dvp heb, maar ik prik zo goed als nooit en verzin daar dan iedere keer een smoes voor.... :o

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:37

Carolinef schreef:
ja ik heb 3 dgn een sensor gehad, enieg wat daar uit naar voren kwam is dat er bij mij helemaal geen regelmaat zit, behalve als ik bij mijn paarden ben dan stabilisreen mijn suikers

wat vervelend voor jowu vriend, maar de moed samen niet opgeven he toi toi toi

Balen dat je er dan niets aan gehad hebt.
Heb mn vriend al ingefluisterd, dat het best eens kan dat ie niets aan de uitslag heeft. Voordat ie alle hoop daarop vestigd. ;)
Hij zei wel meteen over jouw verhaal: die heeft dr baan opgezegd en is nu hele dagen bij de paarden :')

KellyG schreef:
goedemorgen weer............

vanmorgen had ik zowaar weer een goede waarde........

ben ook weer aan het sporten geslagen sinds maandag. Maandag ben ik wezen fitnessen en gister 1,5 uur wezen lopen (gewoon wandelen, maar wel flink door wandelen)
denk dat dat ook wel veel aan mn waardes doet......

ben ik iig als ik straks weer lekker kan rijden, zelf iig op conditie (paard heeft schouders een soort van verrekt, staat al 4 weken stil en nog 3 weken te gaan aan boxrust, wat erna nog volt is even afwachten maar voorlopig gaat het nog niet beter)

Goed bezig kel! Balen van Tino zeg!! -O-

Kentaro schreef:
Wat super zeg!! Zou ik ook super blij van worden!!

Ik ken dat gevoel..... En precies wat je zegt, waarom zou je je daar druk om maken?! Zij zitten daar voor jou en niet andersom... :P Maar ik ga er ook iedere keer met lood in m'n schoenen heen.... Terwijl ik een super aardige dvp heb, maar ik prik zo goed als nooit en verzin daar dan iedere keer een smoes voor.... :o

Is het dan ook niet nodig om te prikken of wil je het gewoon niet doen?

meikemarieke schreef:
Maar wat denken ze dan te vinden bij je vriend? Want het is toch gewoon dat hij vaak te laag zit en weinig insuline nodig heeft? Dan zal zo'n sensor toch weinig toe te voegen hebben, lijkt mij??

Hij zit regelmatig laag, maar tussendoor ook weer hoger (tot 10/11 ongeveer). Dus ze wilde hem laten spuiten. Hij weigerde dat omdat ie eerst eens af wil van alle hypo's en hoofdpijn. Toen stelde die sensor voor om te kijken of er een regelmaat in zit en of ze het spuiten daarmee dusdanig aan kunnen passen dat het goed blijft.

Voorlopig voelt hij zich nog steeds beroerd. Slaapt amper, steeds hoofdpijn en de moed zakt m een beetje in de schoenen. Probeer m steeds maar een beetje op te peppen en dwing hem af en toe een dag thuis te blijven. Wat eigenlijk nooit lukt, tot vanochtend, ik zei; kruip lekker terug in bed en hij deed t ook meteen..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:48

@kantaro: jij zit een beetje in de fase waar ik 7 jaar lang ingezeten heb.......
ik heb toen ook eigenlijk weinig tot niet gemeten, en ging altijd een beetje van mn gevoel af.... zodra ik te hoog zit, krijg ik gelijk last van mn blaas, zit ik te laag merkte ik dat ook gelijk
was gewoon te veel moeite om even die spullen te pakken en te meten, hahahahaaa
had er geen zin in en werd op een gegeven moment een beetje struisvgelpolitiek

Tot ik in januari geopereerd werd aan mn rug.... ik had niks anders dan blaasontsteking, schimmelinfecties enz enz..... ging weer eens meten en zat constant tussen de 15 en 30 in en kreeg het met geen mogelijkheid naar beneden.
Ik denk dat dit door de operatie kwam, dat het toch een aanslag op je hele welzijn is ofzo.....

nu ik sinds augustus wel weer serieus meet voel ik me toch stukken beter....
geen mega wisselende waardes meer, geruster gevoel ook eigenlijk

ik heb nu zelfs dat ik mn metertje mist als ik hem eens niet bij me heb, hahahaha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:02

Het klinkt echt ontzettend truttig, maar ik heb ontzettend veel moeite met prikken/spuiten..... :o
Dat is echt geen rotsmoes! Het is dat ik het eind van de dag zeg maar niet haal als ik niet spuit, anders zou ik dat ook niet doen.... :o
Absoluut niet om dwars te zijn of omdat ik er schijt aan heb, maar het is iedere keer weer een hele strijd...
Tuurlijk zijn de prikjes veel minder vervelend als vroeger (naaldje stelt eigenlijk niets meer voor), maar bij een ander durf ik het ook niet.... :P
Een hele tijd terug heb ik toen met m'n dvp afgesproken dat ik dan in het ieder geval 1x daags zou prikken. Dan weet je toch wat en houdt je het wel bij. Heb ik toen een hele tijd gedaan. Toen lukte het een paar keer niet (gaf een foutcode en dan moet je opnieuw prikken) en daar raak ik zo van in de stress, dat ik het niet meer gedaan heb.... :o
Ik weet het, het klinkt belachelijk, maar zo zit het voor mij... :P