Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:37

Paars en dik.. Klinkt alsof jouw PC van de week zal beginnen over Kenacort.. :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:20

dat is maar op een plek; alleen de plek waar de open wond heeft gezeten en die is pas sinds paar dagen aan het dichtgaan.
volgens mij doen ze bovenstaande alleen maar als je na een tijdje nog lelijke littekens hebt maar bij is het maar een klein stukje en dat is pas sinds 2/3 dagen

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:32

ik kon ook niet plassen op de bedpan, en toen mocht ik 3 uur nadat ik wakker was opstaan om naar de wc te gaan aangezoen ik niet misselijk was. Achteraf niet zo heel slim, want toen ik eenmaal op de wc zat werd ik heel duizelig en daarna ben ik 5 min bewustloos geweest, toen hadden de verpleegsters me blijkbaar naar voren getrokken met mijn polsen onder de kraam en later ook zo van de wc afgetrokken, ton ik wer bijkwam was er natuurlijk groot drama omdat ze zich realiseerden dat ze helemaal niet aan mijn armen mochten trekken, dus toen moest volgens hun de chirurg komen, nouja die kwam ook maar meer dan zeggen van als er geen bloed door hetvrband komt zal het wel goed zijn kon die goede man ook niet. Toen werd ik dus om het uur gecontroleerd op doorlekken, maar gelukkig heb ik er niks aan overgehouden, en hadden ze ook niks 'kapot' getrokken.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:31

zit ik een heel verhaal te typen, doet die het niet..

watje 123 je verhaal is heftig.

Wij gaan nog bezig om precies erachter te komen wat er gebeurd is tijdens mijn operatie. Ik heb een hefige bloeddrukdaling gehad. artsen en verpleegkundigen vertellen verder heelmaal niks.
ook heb ik 5 uur op de O.K. en / of uitslaapkamer geweest. dit is niet normaal. had enorme zere voeren en blauwe plekken. wij mochten het dossier niet meer inzien, deze is weggehaald. allemaal heel erg vaag

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:33

Joyce, je hebt het recht op je dossier in te zien. Dan wel in het ZH met evt. iemand erbij, maar je mag dat gewoon allemaal inzien.
(Heb dat namelijk zelf allemaal geregeld na mijn eerste bevalling, om alles op een rij te krijgen..)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:33

idd heel erg vaag.
zou me toch proberen er niet te druk over te maken; je kunt er niks mee aan veranderen en je hebr je energie nu nodig voor je herstel.
hoe gaat het verder met je? heb je wat kunnen slapen al? ben je duizelig als je opstaat?
ik was de 1e week heel duizelig als ik opstond en als ik mijn bh uitdeed en als ik ging dochen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:41

Ik word bang van die verhalen :))
Ik moet zo naar de anesthesist.. En dan zien we wel weer.
Hopelijk herstel je voorspoedig joyce!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:40

niet bang zijn Melanie B.
alles komt goed!
Ik maak mij er nu ook nog niet druk over. maar blijft wel een raadsel wat er toch is gebeurd en waarom ze er zo vaag over doen.
met mij gaat het nu erg goed.

gister was ik erg beroerd en heb ik bijna de heel dag geslapen. vannacht was ik zoooo beroerd van de honger dat ik thee heb gedronken met suiker en beschuitjes.
dit is er net aan ingebleven. vanmorgen was ik zo enorm zwak dat mijn moeder geroosterd brood voor mij heeft gemaakt met een plakje ham. ondertussen heb ik vandaag al 3 broodjes op.

de pijn valt ook reuze mee. heb bijna geen wondvocht en een goede B.H aan. heb ook geen drains gehad.
rechts hebben ze 340 gram eraf gehaald en links 309 gram. Ik ben van een H naar een C gegaan!!! :j :j :j :j *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb het geluk dat mijn ouders nog z,n lattenbodem hebben waar ik het hoofd en benen helemaal kan stellen net als in het ziekenhuis! :D ben wel erg blij mee.

verder slik ik wel maximale paracetamol ter voorkoming van.. ik mag vandaag douchen, maar dit durf ik nog niet aan. ga wel even haar wassen en mij gewoon wassen maar douchen durf ik nog niet. hebben jullie gewoon met B.H gedoucht de eerste paar keren?

Gister ging het verband eraf en toen ging ik bijna van mijn pin omdat de stevigheid wegviel ineens. dus durg nu echt niet zo te gaan douchen.

wel zit ik nog helemaal onder de jodium en de pen strepen staan nog in mijn lichaam :o
hoe was sit bij jullie?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:18

bij mij hetzelfde; zodra de bh uitging en de stevigheid weg was werd ik onzettend duizelig; dit heb ik de gehele eerste week gehad en was daarna over. maar de 1e 4 weken heb ik alleen maar kunnen dochen met hulp van mijn vriend en aankleden idem dito.
maar wel gewoon je bh uitdoen met dochen hoor!
je bent pas maandag geopereerd dus als het vandaag nog niet gaat moet je gewoon pas morgen dochen.
Ik ben op vrijdag geopereerd en heb volgens mij pas op maandag vd 1e keer gedochet
p.s. hoe wil jij je haar wassen? je kun je armen helemaal niet naar boven doen om met je handen je haar te wassen. ik kon dat echt niet; mijn vriend heeft dat voor mij gedaan; ook dat kon ik pas na 4 weken zelf weer.
de jodium en penstrepen zijn er pas na 2 weken dochen en schrobben met zeep vanaf gegaan.
ik ben van een cup H naar een grote d cup gegaan; alhoewel ik zelf vermoed dat het stiekem toch een E cup.
Ik ga morgen na de controle vh ziekenhuis ff langs een lingeriezaak denk ik om mijn maat op te laten meten maar als ik het thuis doe en invoer op internet geeft die 75e aan!
bij mij is er links 120 gram afgehaald en rechts 360 gram.
Ikzelf had misschien nog wel ene cupmaat kleiner gewild maar volgens de pc was dat niet mooi bij mijn lichaam omdat ik vrij brede borsten heb.
maar goed; het ziet er niet uit als een d(of e) cup en de meeste denken dat ik een c cup nu heb en dachten dat ik een d /e cup had voor de operatie terwijl ik toen dus een h cup had ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:21

Haren wassen ging bij mij in het begin echt niet, ik ging om de dag naar de salon van mn tante haha O:) Ik kon niet eens de deurklink naar beneden drukken, pff wat een gedoe was dat!! Ik heb een krukje in de douche gezet en heb mij op die manier gedoucht. Was iets veiliger, althans zo voelde het. Het kan echt zonder BH, ik denk zelfs dat het ook wel even goed is als ze even kunnen 'luchten' ;)

Penstrepen heb ik niet meer kunnen ontdekken, ik heb wel heel lang last gehad van die plakzooi van de tape die over de hechtingen ging haha. Slijt allemaal hoor ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:08

ik heb een handige moeder die bij de thuiszorg werkt. deze heeft mijn haren net gewassen!
ik kan mijn armen wel redelijk omhoog doen. wijde t shirts aan doen gaat redelijk.
vind de pijn ook erg meevallen, maar luister wel goed naar mijn lichaam.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:51

de pijn begint pas na een week of 2; tenminste bij mij.
echt hele erge pijn heb ik nooit gehad; maar na een paar dagen begon alles heel erg te jeuken en daarna kwamen er geregeld pijnsteken; nu ook nog wel eens. zeker bij de wond.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:16

Nou ik mag wss 24 mei of eerder geopereerd worden. :j
Dus da's best vlot ook wel fijn, ivm SGW wedstrijden seizoen, want in Juli/Augustus zijn toch bijna geen SGW's en daarna pasweer dus ben ik fijn weer (hopelijk) opgeknapt. :D Dus dat komt wel fijn uit.
We zien het wel.
Kom op de kinderafdeling :') nou echt, dat mens wat me rond ging leiden, ze dacht volgens mij dat ze tegen een 5 jarige aan het praten was. :roll: dus dat werkte een beetje op mn zenuwen :Y)
Maargoed, mag wel lekker Laptop meenemen en tv enz. Dus dat scheelt. Word 3 dagen opgenomen. :j

We zien het allemaal wel :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:34

opname van 3 dagen? dat is wel lang; ik mocht na 1,5 dag naar huis; wel alleen als de drains eruir mochten en dat mocht.
wel fijn dat je al zo snel terecht kan.
Ik heb echt in totaal bijna 6 maanden moeten wachten; ongelovelijk hoe snel de meesten hier al aan de beurt zijn ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:03

bij mij stond ook opname van 3 dagen maar dat klopt niet. het is iets standaards wat ze invoeren in de pc en op papier. maar je mag meestal na 1.5 dag naar huis.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:07

Wat super dat je al zo snel aan de buurt bent Melanie!!
En fijn dat het tot dusver goed gaat Joyce!!

Denk dat ik maandag maar weer de zorgverzekering bel? Dan zouden ze hem al wel binnen moeten hebben, als hij dinsdag op de post is gegaan, en dan woensdag bij hun binnen gehad... We doen gewoon een gooi!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:31

Ik vraag me af, ik heb nu de goedkeuring van de verzekering; krijg je dan ook een brief van het ziekenhuis dat je op de wachtlijst komt, of gebeurde dat bij jullie automatisch?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:32

Even ziekenhuis bellen, kijken of hun de brief ook binnen hebben.
Hoor je waarschijnlijk gelijk dat je op de wachtlijst komt, en hoe lang die ong. is.
(Dit is iig bij het ZH waar ik nu loop te ploeteren het geval)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:44

ik vind dat bij vele van jullie het wel allemaal raar gaat; ik heb een gesprek gehad met de ha; zij stuurde me door naar de pc; 1e gesprek gehad ; de datum vd operatie en intake gemaakt en hun regelden de goedkeuring met de verzekering; na 2 weken belde ze me op dat de verzekering de aanvraag had afgekeurd maar dat kwam omdat de assisent vd pc een foutieve aanvraag in had gediend. ik hoefde verder niks te doen dat deed het ziekenhuis; 2 weken later kreeg ik goedkeuring.
ik lees hier veel verhalen van meiden die van alles zelf moeten doen en na moeten bellen e.d. maar mijn inziens is dat de taak vd pc

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:58

Helemaal mee eens Tamarant, maar heb het helaas niet voor het kiezen nu.. Dus dan toch er zelf maar achteraan... (alhoewel ik het momenteel SPUUGZAT aan het worden ben...)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 02:46

ben nu al een tijdje in de weer met een soort van siliconenplijsters voor over de littekens, die worden al wat minder hard, maar toch heb ik zo nu en dan nog aardige steken.. geen idee hoe dat kan na zon tijd nog ?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:09

goede morgen allemaal!
ik heb de hele nacht lekker doorgeslapen. was om 8 uur wakker. maar wel lekker aan 1 stuk doorgeslapen.
Ik heb 9 mei de eerste controle afspraak. hoe ging die afspraak bij jullie?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:26

ben vanochtend op controle geweest ivm de open wond en de pc was erg tevreden; de wond is al voor zo n 80 % dicht en wat open is is nog maar heel oppervlakkig.
Ik mag vanaf nu dan ook weer alles proberen incl paardrijden, werken en honden uitlaten. Als ik pijn krijg dan moet ik wel direct ff stoppen.
Ik denk zelf dat ik volgende week pas weer ga beginnen met paardrijden want soms is het nog wel erg gevoelig.
Ik moet vanmiddag ook even siliconenpleisters halen vd littekens want die waren wat minder mooi; krijg nu pleisters in de vorm vh anker? ik weet niet meer hoe die heten ; sa......
ik mag vanaf nu ook snachts de sportbh uit en weer op mijn zij en buik slapen als dat lukt en geen pijn van krijg.
Over 4 weken mag ik weer beugelbhs dragen. Ben vanochtend ff voor nieuwe bhs gaan kijken want wilde graag gaan shoppen omdat ik dat eerst nooit kon.
dat was wel ff een domper; ik heb toch nog een 75 E en dat komt omdat mijn borst erg breed is. dus heb niet heel veel volume aan de voorkant maar vooral aan de zijkant.
en ik had bhs van saphh gepast want die vind ik zo mooi maar daar was de 75e toch aan de zijkant nog te klein.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:31

Maar de saphhs zijn ook wel klein en niet breed hoor, zou eerder vergelijking maken met bh's van een ander merk.

Hier minder goed nieuws eerst kreeg ik een ja voor een kamer alleen, nu plots een nee en beland ik op een vier persoonskamer. Ik kan echt wel wenen voor mij is dit echt een slecht teken. Een vierde keer slecht gaan kan ik niet aan! En het is echt geen ziekenhuis waar je in een 2 persoonskamer wilt liggen laat staan 4. Het is een heel goed ziekenhuis maar de omgeving ligt volledig in de marginaliteit. Ik heb er stage gelopen mensen aan bed gehandboeid is geen nieuw iets daar.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:58

jeetje zeg! zwaar balen!
mag ik vragen welke operaties je ook alweer precies hebt gehad want ben het ff kwijt :o