Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:55

Ja ik schrok ook enorm en heb nu al twee dagen hoofdpijn puur van de stress en het zorgen maken.....volgens haar ( was een vrouwelijke) mocht ik niets met hormonen ivm migraine en kon ik als ik geen kinderen wou me ( of mijn man) het beste laten steriliseren...en bedankt!!!
Mijn huisarts vond het zeer vrouwonvriendelijk en heeft een notitie geplaatst...ik hoefde me niet ongerust te maken...maar ja, dat doe ik nu stiekum wel...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:01

ik kan niet tegen oestrogeen in de pil, maar ik heb nog nooit gehoord dat je de pil niet zou mogen slikken als je migraine hebt...dus vind het een beetje rare opmerking van die arts

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:18

Echt raar om iemand zo van slag te maken.
Ikzelf ben op advies van HA zonder pil omdat de hormonen dan wat natuurlijker verlopen in m'n migraine ook een rustiger verloop heeft daardoor, maar dat het één niet mag door/voor het andere daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:31

Ik heb even globaal de laatste paar pagina's doorgewerkt, maar even een paar voetnootjes:

Cola drinken tegen misselijkheid werkt inderdaad erg goed. Neem wel gewone cola (geen light) en het liefst lauw. Dit werkt het beste.

De link pil-migraine-herseninfarct ken ik niet, maar mijn moeder verzorgt wel een vrouw van 38/39 die een herseninfarct heeft gekregen doordat ze de pil slikte en rookte. Het komt maar heel weinig voor, maar zij was net op een bepaalde manier er gevoelig voor, waardoor het een infarct triggerde.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:41

Ja het staat ook in de bijsluiter vd pil verhoogde kans op trombose bij bv overgewicht en roken....
Maar ik rook niet en heb geen overgewicht....
Volgens de genacologe was een migraine aanval met auras de voorbode op een herseninfarct in combi met de pil dus.....
Mijn moeder is migraine patient en kreeg juist de pil voorgeschreven om te kijken of dat hielp....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:55

Jeetje het zal je maar even gezegd worden, ik heb hier nog nooit van gehoord!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:00

mamendt schreef:
Ik heb heel af en toe migraine...meestal helpt dan een smelttablet .....ik ben dan ook de hele dag knock-out...misselijk, overgeven etc. vaak is alcohol de trigger...al helemaal in de stopweek....
Nu zei mijn genacoloog dat ik moest stoppen met de pil want ik was aan het solliciteren naar een herseninfarct??? De huisarts zei dat dat wel meeviel.....zijn er hier migrainepatienten die de pil nemen? Of loop ik echt risico?

Ik heb er weleens van gehoord dat je een verhoogd risico loopt op een herseninfarct bij migraine. Op internet kan je er best veel over vinden.

Ik heb nooit de diagnose migraine gehad. Ik heb al mijn hele leven last van hoofdpijn. Iets van 5-6 jaar geleden begonnen de echte zware aanvallen, dan was ik gewoon tot niets meer in staat en wist dan gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moest. Ik heb vooral last van aangezichtspijn. 3 jaar geleden ben ik naar een osteopaat gegaan met de gedachte misschien kan hij me helpen. Medisch gezien was er namelijk niets aan de hand (op CT-scans en röntgenfoto's was niets afwijkends te zien). Na 7-8 behandelingen was ik zo goed als van mijn hoofdpijn af. Hij dacht dat het te maken had met de nervus trigeminus. Sinds 2 maanden zijn de aanvallen terug en een stuk heftiger. Ik voel het aankomen doordat mijn neus dicht gaat zitten, ik krijg dikke ogen, voel een doffe pijn in mijn kaken, jukbeenderen en boven/tussen ogen. Tijdens een aanval trekt de pijn door naar mijn voorhoofd en bovenkant van mijn hoofd. Ik ben duizelig, misselijk, tril heel erg, het ene moment heb ik het warm dan weer koud, geluid en licht zijn dan verschrikkelijk en ik ben echt de kluts kwijt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:07

mamendt schreef:
zijn er hier migrainepatienten die de pil nemen?

Al jaren. :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:44

Mandyy schreef:
mamendt schreef:
zijn er hier migrainepatienten die de pil nemen?

Al jaren. :j

Idem! Huisarts of apotheek heeft ook nooit een opmerking gemaakt over de medicijnen combi imigran & pil.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:07

Nou, mijn huisarts wil niet dat ik immigran inneem omdat ik ook een hoge bloeddruk heb. Soms als ik jullie hoor dat het zo goed helpt, zou ik het toch willen proberen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:01

simodi schreef:
Idem! Huisarts of apotheek heeft ook nooit een opmerking gemaakt over de medicijnen combi imigran & pil.

Heb er ook tijdens m'n studie (Farmakunde) nooit iets over gehoord. Zou het nog eens na kunnen zoeken, maar geloof er eerlijk gezegd weinig van (via het informatiesysteem van de HA/apotheek komt er een waarschuwing als medicatie niet samen gebruikt kan worden).

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:45

Ik slik ook al jaren de pil en wist ook niks hiervan :o
Ik heb wel sinds december 2010 een implanon (staafje met pilhormonen in mijn arm)
Weet niet of dat hetzelfde inhoud? :o

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:45

rocymax schreef:
Nou, mijn huisarts wil niet dat ik immigran inneem omdat ik ook een hoge bloeddruk heb. Soms als ik jullie hoor dat het zo goed helpt, zou ik het toch willen proberen.

Ikke slik beta blockers en ook de pil en dan zo nodig imigran.
De betablocker slik ik vanwege de hoge bloed druk en charge de migraine...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:50

Kido, ik slik hidrosalauretil voor de hoge bloeddruk. Als je de immigran erbij slikt, geeft dat geen problemen dan?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:59

Oef mijn combi mag blijkbaar wel...
Ik slik metraprolol oid eb wel andere xontra indicaties waardoor ik eigenlijk geen beta blockers mag.
Maar langzaam opgebouwd en t gaat aardig.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:03

Geen ervaring met combinatie hoge bloeddruk, de mijne is juist vaak te laag.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:10

Ik durf het toch niet aan dan. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd vrij redelijk ben(afkloppen) :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:28

Ik heb ook een wat lage bloeddruk.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:23

ik heb een lage bloeddruk en kan hierdoor geen betablockers gebruiken, dan wordt mijn bloeddruk namelijk zo laag dat ik duizelig wordt en flauwval...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:12

rocymax schreef:

Heb ook een hoge bloeddruk (laatste keer 200\110) en moet hem wel wat vaker laten meten nu ik deze medicijnen gebruik, maar mijn HA zegt juist dat m'n bloeddruk nog hoger word door je zo beroerd te voelen dus moet ze wel gewoon nemen als ik een aanval heb.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:18

Ben net naar mijn eigen ha geweest en die zegt dat als je migraine hebt met af en toe Aura's je 1 op de 500 kans hebt op een herseninfarct...1 op de 500!!! Nou da's best veel....dus echt migraine MET aura's..( lichtflitsen, flikkeringen etc)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:01

Nou, toch vind ik dat een raar iets. Hoeveel mensen hebben door andere factoren ook kans op een herseninfarct, het zal vast nog wel met meer dingen te maken hebben.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:13

ja..ook de leeftijd..ben nu 41....ik heb dit ook nooit geweten en schrok me lam!!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:21

Hmmmmm.....

En toch vind ik het raar, het klinkt als zoeken. Zo van wat is de kans dat ik dat en dat krijg als ik ben zoals ik nu ben. Ik zou wel eens willen weten of er echt onderzoek gedaan is dan naar bijv. hoeveel mensen die een herseninfarct hebben gehad ook daadwerkelijk migraine hebben.

Ik moet zeggen, ik heb weinig last van aura's bij een aanval, maar ik zit qua leeftijd wel weer bij jou in de buurt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:25

tjaa laurabram ik vond het ook drastisch vd huisarts.en genacoloog.ik heb in mijn leven maar twee keer last van aura's gehad....dus ben nu aan het kijken wat wijsheid is....