Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:maar ben nog niet veel mensen tegen gekomen die een soortgelijke visie er op na houden. (eigenlijk nog maar eentje irl en dat is dan ook meteen mijn beste maatje ondanks alles)
Ik moet altijd denken aan "in the end" van linkin park..
Heino schreef:Ayasha schreef:maar ben nog niet veel mensen tegen gekomen die een soortgelijke visie er op na houden. (eigenlijk nog maar eentje irl en dat is dan ook meteen mijn beste maatje ondanks alles)
Ik moet altijd denken aan "in the end" van linkin park..
*schudt hand*
(zie mijn een na laatste post, moest ook aan LP denken idd)
Pluizebolpum schreef:Tja, is dat niet ergens ook licht depressief? Je teveel focussen op de dingen die pijn doen en daardoor het leven als nutteloos of op z'n minst onprettig zien?
Heino schreef:Hier nog zo een RedPassion. Ik zal niet besluiten actief zelfmoord te plegen, maar zou het ook niet erg vinden wanneer ik morgen door een hartstilstand getroffen word en er niet meer ben. Niet omdat ik depressief ben, maar meer omdat ik het leven niet zo zinvol vind. Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen, lieve vriend, leuke dieren, een leuke opleiding, leuk huisje etc. en ben gelukkig, maar "in the end it doesn't even matter". Wat is het voordeel dan van 80 willen worden? Wil nogmaals even benadrukken dat ik níet depressief ben, maar wel heel erg realistisch.
Verafjord schreef:Heino schreef:Hier nog zo een RedPassion. Ik zal niet besluiten actief zelfmoord te plegen, maar zou het ook niet erg vinden wanneer ik morgen door een hartstilstand getroffen word en er niet meer ben. Niet omdat ik depressief ben, maar meer omdat ik het leven niet zo zinvol vind. Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen, lieve vriend, leuke dieren, een leuke opleiding, leuk huisje etc. en ben gelukkig, maar "in the end it doesn't even matter". Wat is het voordeel dan van 80 willen worden? Wil nogmaals even benadrukken dat ik níet depressief ben, maar wel heel erg realistisch.
Heino wij hebben in een ander topic regelmatig elkaar in de haren gevlogen, maar op dit gebied ben ik het dus helemaal met jou eens. En ik ben ook absoluut niet (meer) depressief, maar ik vraag me gewoon regelmatig af wat ik hier op deze aarde te zoeken heb.
MamboBeach schreef:Heino schreef:Hier nog zo een RedPassion. Ik zal niet besluiten actief zelfmoord te plegen, maar zou het ook niet erg vinden wanneer ik morgen door een hartstilstand getroffen word en er niet meer ben. Niet omdat ik depressief ben, maar meer omdat ik het leven niet zo zinvol vind. Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen, lieve vriend, leuke dieren, een leuke opleiding, leuk huisje etc. en ben gelukkig, maar "in the end it doesn't even matter". Wat is het voordeel dan van 80 willen worden? Wil nogmaals even benadrukken dat ik níet depressief ben, maar wel heel erg realistisch.
Serieus, dat je je dat afvraagt begrijp ik niet... Dat is gewoon het leven, je bent er nu eenmaal en maak er dan maar het beste van. Zulke vragen daar kun je toch niets mee? Waar komt dat vandaan? Tegenwoordig wil iedereen van alles weten en uitpluizen. Ik geloof dat er niet op en voor alles een antwoord is...
MamboBeach schreef:Serieus, dat je je dat afvraagt begrijp ik niet... Dat is gewoon het leven, je bent er nu eenmaal en maak er dan maar het beste van. Zulke vragen daar kun je toch niets mee? Waar komt dat vandaan? Tegenwoordig wil iedereen van alles weten en uitpluizen. Ik geloof dat er niet op en voor alles een antwoord is...
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:Serieus, dat je je dat afvraagt begrijp ik niet... Dat is gewoon het leven, je bent er nu eenmaal en maak er dan maar het beste van. Zulke vragen daar kun je toch niets mee? Waar komt dat vandaan? Tegenwoordig wil iedereen van alles weten en uitpluizen. Ik geloof dat er niet op en voor alles een antwoord is...
Het is geen kwestie van willen weten en uitpluizen, het is gewoon het besef dat het leven eigenlijk zinloos is.
MamboBeach schreef:gohya schreef:Bij mij waren het mijn kinderen,de gedachte hun alleen achter te laten was sterker dan mijn steeds terug kerende gedachte aan de eeuwige rust.
Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:Ja, maar dat is de dood ook, waarom dan dood willen of je het niets schelen?
Als ik dood wilde dan zou'k er allang een end aan gemaakt hebben.
De dood is misschien nutteloos maar then again: daar merk je niets meer van dan he?