wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:45

Heb vandaag de bloeduitslag gekregen en mijn schildklier was in orde zei de assistente.
Ze hebben geprikt op de schildklier en dat was perfect.

Anoniem

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:57

@Jesito
Beter ja!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:09

Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten, maar wat mankeer je dan? Ergens fijn te weten dat het je schildklier niet is, maar ja..........wat nu?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:37

Tja ik heb ook fibromyalgie maar vind dit echt zo'n naam waar ik niks mee kan.
Ik weet het allemaal niet wat ik dan wel heb.
Ben wel blij dat mijn schildklier in orde is.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 05:14

hoe is het hiuer met iedereen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:59

Alleen maar moe al weken, maar volgens mij is er meer aan de hand.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:06

ja goed hoor we gaan gewoon door.
Fulltime werken met halve bezettig.... huishouden, paard... en we blijven gewoon lachen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:14

Moe, druk druk druk. Al overspannen als ik aan de maand december denk.
Maar ga vanaf 2 december beginnen met 4 keer Bio resonatie therapie. Een kijken of het echt kwakzalverij is of dat die man mij daadwerkelijk ook kan helpen.
Ach geld moet rollen hea haha.

Verder weer behoorlijk last van mijn darmen, die liggen mij al 2 week in de weg ( heeft iemand er nog belang bij ?? :P )
En verder blijf ook ik net als mando, gewoon lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:34

Ach ja blijven lachen is zo ongeveer de enige remedie he!?
Ik ben heerlijk verliefd dat werkt ook goed :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:31

_O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:27

Hier ook moe, heb 2 weken geleden weer bloed laten prikken en de uitslag was niet goed, was helemaal verkeerd ingesteld :oo
Fijn dat m'n nieuwe HA me wel serieus neemt.
Heb nu sinds anderhalf week andere sterkte en voel me nu al ietjes beter :Y)

En ja, verliefd zijn helpt! ;)

Ik blijf ook maar lachen, wat kun je anders? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:59

Ik moet trouwens wel naar zh toe voor verder oz de ha heeft een ruisje gehoord bij mij, is niet goed....afwachten dus maar tot die tijd gewoon blijven lachen!

Door de mist speelt mijn astma ook weer heel erg op...soms zo benauwd fietsen is geen feest met dit weertype!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:23

suc6 ermee pindaford
ik ben de laatste anderhalve week ook echt kapot. doe niks anders dan slapen...:( en ben zo vergeetachtig als de pest. dus moet maar weer bloedprikken, gister opt werk iemand eten gegeven op bed, 5 minuten later vroeg ik me af of ik haar nou wel eten gegeven had:S:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:36

Ja dank je weet de uitslagen inmiddels niks aan het handje!
Wel heb ik last van obstipatie...daar krijg ik nu iets voor....ja ook ik kan slapen...die moeheid is echt rampzalig!
Maar de verliefdheid maakt wel dat ik er makkelijker mee om kan gaan, klinkt misschien raar maar het wordt er leuker door!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:51

Ben ook erg moe. Had vanochtend zoiets van.. Ik blijf in mijn nest. Maarja halve bezetting. Heb wel gisteren te horen gekregen dat ik 4 dagen kan gaan werken. Heerlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:06

Hier nog iemand die alleen maar wil slapen ik haal moeiteloos de 10 uur met een middagdut van meestal 2 uur en de rest van de dag een trage schildpad. Ook de trek in koffie is weer weg. Meestal een aanwijzing voor te lage waardes. Maar vandaag geprikt volgende week controle dus ik ben benieuwd. Het was stabiel maar een gebroken pootje met medicijnen die de waardes kunnen aantasten hebben de boel wat in de war gestuurd.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:07

balen karuna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:18

Oh das niet fijn Karuna!
Hopelijk voel je snel weer beter :(:)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:42

Ik zag dit topic en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie waarden en het verloop! Was het toen jullie gingen prikken ineens flink afwijkend of zijn jullie met een subklinische hypothyreoidie begonnen? En werd je dan wel behandeld? Mijn TSH is een heel klein beetje verhoogd. FT4 is netjes. Wel onwijs veel klachten maar die zijn dus zeer waarschijnlijk niet aan mn schildklier toe te kennen (helaas, want zou je er tenminste iets aan kunnen doen, loop er nu bijna 5 jaar mee)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:57

bij mij was het iets verhoogd maar naar 3 maanden ineenkeer flink verhoogd

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:19

Marije, na allerlei vage klachten (slijmbeursontsteking in mijn schouder, nekhernia klachten, cyste, moe, moe en moe) ben ik geprikt toen ik in Egypte niet eens meer 4 trappen op kon lopen.
Toen ik terug kwam gelijk geprikt en daar kwam bij mij een TSH van 156 uit.
Niet gek dat ik zoveel klachten had.
Gelijk begonnen met thyrax en pas na 9 maanden waren mijn waardes voor het eerst goed.

Ik heb wel altijd gewerkt al was het halve dagen ik verdomde het om toe te geven aan mijn vermoeidheid en mijn klachten wat dat betreft ben ik best hard voor mezelf. (en nog steeds)

Maar ik voel me nu goed, werk fulltime en tuurlijk heb ik mindere dagen maarja ben ook niet voor niets chronisch patient.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:35

Eerst was de een 12,5 en de andere waarde 7, weet nooit welke wat is :o een week later was de eerste waarde 10 en de tweede 18 of zo ipv 15 en 3. Bij de laatste test was het 16 en 1 dus voor mij een prettige waarde.

Wel is inmiddels duidelijk dat het Hashimoto is wat ook een hoop andere klachten verklaard die ik al heel wat jaren heb. En dat terwijl mijn oude huisarts 4 keer per jaar controleerde omdat hij een vermoeden had dat niet uitkwam. Nu dus wel na bijna 17 jaar dus.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:23

Ja ik heb ook Hasimoto... je kan er erg goed mee leven hoor als je goed bent ingesteld.
16 is je Tf4 en 1 is je tsh

Ik voel me prima bij 0.5 tsh daar schommel ik ook steeds omheen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:27

Zo bij jou was het ineens duidelijk dan Mando! Bij mij is het echt een hele kleine afwijking hoor, al zie ik dat bijvoorbeeld het UMCG andere referentiewaarden hanteert en dan is de afwijking alweer iets groter.. Dus ik ben nu mijn temperatuur goed in de gaten aan het houden, en als ik daar naar kijk zou het allemaal wel goed zijn. Dus ik prik me over een half jaar oid weer denk ik

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:20

Vraag: zijn er in dit topic die door hun schildklierproblemen geestelijke problemen hebben (gehad)? Is dat uiteindelijk opgelost?

Bij mijn vriend is er begin dit jaar geconstaeerd dat zijn TSH > 75 was. Hij zat toen al 4 maanden thuis met de diagnose burn-out/overspannen.. _-:(
We zijn nu 7 maanden verder en hij Lijkt nu eindeljk goed ingesteld met zijn thyrax. Fysiek gaat het een stuk beter al is hij echt nog niet de oude. Geestelijk gaat het herstel minder stel. HIj heeft heel weinig zelfvertrouwen ( meer) in zichzelf, is erg emotioneel en kan erg weinig aan. DE dagelijkse dingen gaan prima maar als er wat meer "moet" schiet hij direct in de stress en ziet leeuwen en beren op het pad. Hij zit nog steeds 100% in de ziektewet. Binnenkort moet hij weer naar de bedrijfsarts en ik vermoed dat hij weer een voorzichtige start van een paar uur per week moet gaan maken op therapeutische basis. DE gedachte is al genoeg om hem in de stress te krijgen..

Herkenbaar voor mensen hier?