Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jukurensha

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:52

Hallo :D

Ik ben het scheren ook zat en ga volgende week zondag op vakantie dus wilde graag haarvrij zijn voor die 15 dagen. Nu heb ik een afspraak gemaakt voor body sugaring, ik laat mijn onderbenen doen en een brazillian :o Iemand ervaring met een brazillian? Heb er wel eens filmpjes van gezien en daar werd ik niet vrolijk van haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:10

Epileer je daar nu zelf ook al? Ik doe het al jaren zelf en heb laatst mijn bikinilijn laten doen en ik voelde bijna helemaal niets :D
Als degene die het doet weet wat ze doet, zou ik me geen zorgen maken. Mijn benen vond ik nog het meest vervelend, terwijl ik die zelf ook epileer :')

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:15

Ik heb nog nooit geëpileerd :') één keer heb ik een klein stukje geprobeerd op mijn been met zo'n epi lady, heel snel mee gestopt want dat vond ik echt pijn doen :o

Ik maakte me geen zorgen over mijn benen, maar nu jij zegt dat het pijn doet wel haha. Vooral over de bikinilijn enz maak ik me druk :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:17

Benen vond ik irritant, omdat het zo lang duurde. Bikinilijn was 3 keer trekken en klaar :D
Epilady vind ik veel vervelender! Ach even doorbijten en je bent weer glad!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:29

Ja maar bij mij is het bikinilijn en de rest :o haha misschien had ik beter voor de eerste keer alleen bikinilijn moeten laten doen. Ik moet inderdaad gewoon denken aan het resultaat. Hoe lang bleef het bij jou weg?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:31

Mwah, viel tegen maar dat had die mevrouw ook gezegd. Denk 2 tot 3 weken maar volgens mij is niet alles teruggegroeid. Voordeel van harsen/waxen boven zelf epileren is dat het echt allemaal weg is en er geen donsjes blijven zitten.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:32

Oké! Ik ga 15 dagen op vakantie dus het moet sowieso 15 dagen wegblijven. Of eigenlijk 18 dagen want ik laat het 3 dagen voor ik weg ga doen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:30

Harsen al paar keer gedaan, alleen een keer kreeg ik een rode huid alleen het ging niet weg, het waren ook geen bultjes. Nu ben ik beetje bang om nog keer te doen, anders sta ik wel mooi voor schut :)) Met welk merk harsen jullie altijd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:00

Geen idee, ik laat het doen :)
Voor mijn benen gebruikt ze roze cassettes en de rest wordt met van die hars zonder strip gedaan.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:35

Dan heb je waarschijnlijk huid mee getrokken.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:38

Ik heb een paar weken terug een IPL behandeling laten doen, werkt echt geweldig! Maar damn wat is dat duur!
Heeft iemand ervaring met het kleine IPL apparaat van philips die ze onder andere bij de Douglas verkopen?
(sorry ik heb niet het hele topic door gelezen)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:45

angelax schreef:
Dan heb je waarschijnlijk huid mee getrokken.

Ieh dat klinkt niet echt lekker :') Nouja ik probeer het gewoon wel nog een keer...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:48

Ik heb me laatst ook laten IPL-en en zelfs na de eerste keer duurt het op de één of andere manier héél lang voordat er wat terug komt en dat is nog niet eens de helft... maar alleen bikinilijn en oksels, de rest is binnen no-time weer een vachtje geworden. Die twee laat ik dus de volgende keer weer doen, benen e.d. blijf ik wel epileren. Kan ik goed tegen, daar krijg ik geen irritatie van en het blijft lang weg. Want volgende keer moet ik de IPL behandeling wél betalen en alles laten doen wat ik vorige keer heb laten doen wordt me te duur :)

Finn_, heb jij ook een IPL behandeling van "1 euro per flits" laten doen of een totaalprijd voor de behandeling?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:54

GC, Bij mij duurt het nu nogsteeds erg lang voordat het terugkomt en ik heb het 2 jaar geleden laten doen. Ik vond het alleen het geld echt niet waard :n Het beloofde iets wat het (bij mij) niet kon....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:59

Lijkt me heel goed kunnen, ik zie al verschil tussen "area's" zeg maar... op het ene stuk zie je met 1 behandeling al super resultaat, op het andere stuk merk je absoluut geen verschil. Ik vraag me ook af hoe dat kan.

janderegelaa?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:58

GamblersCup schreef:
Lijkt me heel goed kunnen, ik zie al verschil tussen "area's" zeg maar... op het ene stuk zie je met 1 behandeling al super resultaat, op het andere stuk merk je absoluut geen verschil. Ik vraag me ook af hoe dat kan.

janderegelaa?

Heeft te maken met de haargroeicyclus. Waar de cyclus langer is duurt het langer voordat het haar uitvalt. En oksels en bikinilijn groeit relatief snel dus ook snel resultaat. Daarentegen lijkt het na een paar behandelingen of alles weer terugkomt omdat je dan weer een nieuwe cyclus krijgt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:20

Finn__ schreef:
Ik heb een paar weken terug een IPL behandeling laten doen, werkt echt geweldig! Maar damn wat is dat duur!
Heeft iemand ervaring met het kleine IPL apparaat van philips die ze onder andere bij de Douglas verkopen?
(sorry ik heb niet het hele topic door gelezen)

Waar woon je Finn?

Die kleine Philips is te zwak, 10J per cm2 en onthaart niet. De gebruiksaanwijzing zegt ook dat het de haargroei vertraagt. Bijkomend nadeel is dat doordat je met een te lage Joule onthaard het pigment uit haartjes verdwijnt waardoor ze spierwit worden en dat onthaar je nooit meer. De flits heeft het pigment nodig om in het haarzakje te komen.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:19

GamblersCup: Ik heb er toen een bon van gekregen via vakantieveilingen geloof ik. €35,- betaald voor de onderbenen. Ik heb nu wel echt van die gaten ertussen zitten.

janderegelaa: Ik woon in Gouda. Worden ze er echt wit door? Ik heb echt gitzwart haar, daarom zie je bij gewoon scheren altijd nog stoppels.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:36

Ik las trouwens net iets over de cyclus. Als je elke keer een nieuwe cyclus krijgt, is het dan niet onmogelijk om echt 'definitief' te ontharen? Het kan ook dat ik het niet goed snap hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:45

Klopt Finn :j je moet het onderhouden en bij een hormoonschommeling kan alles weer terugkomen :+

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:09

Duur grapje dus :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:50

Mootje schreef:
Klopt Finn :j je moet het onderhouden en bij een hormoonschommeling kan alles weer terugkomen :+

Hier sla je de plank een beetje mis.

Je hebt de anagene fase ( groeifase )
Katagene fase ( afsterf fase )
Telogene fase ( afgestorven of uitwerp fase )

Bij een onthaarbehandeling met laser of IPL kun je alleen ontharen in de anagene fase omdat het haartje dan vast zit in het haarzakje. Dit is de reden waarom je meerdere behandelingen nodig hebt om tot een goed resultaat te komen. Niet alle haren zijn in de groeifase immers.

Je opmerking dat bij een hormoonschommeling alles weer terug komt is niet juist. De haarzakjes die vernietigd zijn kunnen nooit meer een haar produceren. Als je alle behandelingen gehad hebt en je krijgt door bijv een hormoonschommeling haargroei dan zijn dit de zogenaamde 'slapende" haarfollikels. Dit zijn echter altijd maar een paar haren en daarom wordt er 1 keer per jaar een nabehandeling geadviseerd. In de praktijk komt het er op neer dat als je een haar ziet je even langskomt en dan zet de behandelaarster er een flits op en ben jij 1 euro armer.

In september openen we weer een aantal salons en ik ben met iemand bij jou in de buurt bezig Finn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:53

Dat is wat mij verteld is bij degene bij wie ik het liet doen...
Dat jij nou pretendeert alle waarheid in pacht te hebben :r

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:55

Nou ja mootje, als je op internet verder zoekt (en dat heb ik gedaan, want ik vertrouw natuurlijk nooit iemand :D ) komt het daar wel op neer wat janderegelaa neerzet.
En voor hun prijs ben ik bereid het uit te proberen. Rothaar, ik dacht dat we die wel kwijt zouden zijn na de evolutie... :(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:06

Mootje schreef:
Dat is wat mij verteld is bij degene bij wie ik het liet doen...
Dat jij nou pretendeert alle waarheid in pacht te hebben :r

Mwah....heb er wel voor geleerd, én deze info kun je gewoon in wetenschappelijke onderzoeken terugvinden. Ik zou me eerder afvragen of degene die jou behandelde wel zo kundig is.