Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:17

Net mn adresstickers opgehaald :j
Heb een beetje klassieke kaartjes, met mooie sierlijke letters in een soort rode kleur.
Dus vond het zo boers staan om dan met blauwe pen, schots en scheef adressen op de enveloppen te zetten :=
Heb het dus maar laten drukken! Erg mooi geworden.

Ook ein-de-lijk de kaartjes zover klaar dat ik alleen nog de datum, tijd, gewicht en lengte hoef door te geven!
Heb geloof ik wel 8 proefdrukken gehad, maar het is zover! :D

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:48

Word nou echt spannend :D!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:11

Waar heb je die adressen laten drukken? Lijkt me erg makkelijk, ik bedenk me nu steeds dat ik er maar een keer aan moet gaan beginnen om al die enveloppen te gaan beschrijven, maar met zo'n 80 kaartjes kan ik me er niet toe zetten.... Laat staan om alle adressen op te gaan zoeken :')

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:15

Jess, nog heel even meisje! Ik hoop voor je dat het allemaal wat mee gaat vallen!

Tja, wij waren overal weer eens laat mee dus ik moest ruim na de bevalling die 80 adressen schrijven. En een deel moest er ook nog verzameld worden. Maar dat was niet mijn deel dus dat scheelt dan wel weer hahaha....

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:20

Ik heb in het zekenhuis alle enveloppen geschreven, had gelukkig wel alle adressen en heb deze keer geluk dat ik in februari uitgerekend ben dus heb de adressen dan nog wel van de kerst.. ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:21

Kerst, is dat niet zo'n periode waarin je eigenlijk ook kaartjes hoort te sturen??? :') Daar doen wij dus niet aan _O-

PJ: Slim om dat aan boer over te laten! Ik vrees alleen dat dat hier niet gaat lukken :=

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:23

Zit me net wel te bedenken dat stickers ook wel handig zijn inderdaad.
Maar ik vind dat altijd zo onpersoonlijk staan of je moet een beetje een leuke sticker hebben.
Wat voor stickers heb jij JessandHope?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:41

Je bent nu echt bijna zo ver he JessAndHope :D .

Ik heb me net aangemeld voor jonge moeders zwangerschapsgym :+ .

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:26

Zou dat wat zijn?
Ben niet zo van het smaen zwanger zijn haha, erger me altijd snel aan alle kwaaltjes van iedereen haha
Maar van de andere kant ist misschien ook wel gezellig..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:57

Lijkt mij niks voor mij in ieder geval :+ Ik hoorde laatst van iemand hoe het er daar aan toe ging en ik vermoed dat ik mijn lach niet in zou kunnen houden tijdens die lessen :')

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:39

Jeetje, ik werd net ineens ziek poeh..
Ik had ineens fikse pijn boven in mn buik, ikal helemaal bang, heb gister ook al een middagje in het ziekenhuis doorgebracht.
Maar gelukkig bleek het deze keer mn maag te zijn maar jeetje wat een pijn..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:29

Iedereen die inmiddels bevallen is: gefeliciteerd!

@ SemenAmy, wat een verhaal, en hoe herkenbaar!!
Ik ben zaterdag bevallen van een dochter, Loïs! (4810 gram en 54 cm lang). Ook mijn placenta kwam niet los en is in de OK verwijderd. Ik heb ook 2,5 liter bloed verloren.. Helaas kwam Loïs na de geboorte niet goed op gang en werd ze opgenomen op de afdeling neonatologie. Gelukkig knapte ze daar snel op en mochten we gisteren naar huis! Nu begint het echte genieten gelukkig. ;)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:45

Figaro, jij ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lois!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:18

Figaro: gefeliciteerd met jullie dochter Loïs! Wat een flinke meid! Lijkt me dat ze nogal uhhh, opviel vanwege haar grootte op de afdeling neonatologie of niet? Gelukkig is alles weer goed met jullie en zijn jullie weer thuis!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 17:20

Iedereen mag gewoon Jess zeggen hoor ;) Praat een stúk makkelijker!

Ik wilde juist niet dat ik met mijn boerse (dus niet mn bRoer, maar BOERSE :=) handschrift, in het blauw de adres er schots en scheef op zou kalken.
De tekst op mijn kaartje is namelijk in het rood en heel sierlijk, dus dat zou echt niet staan!

Enne... tis een stuk makkelijker ;) Ik hoef alleen maar te plakken :j En straks dus alleen nog maar de kaartjes erin te schuiven!

Ik hoef zelfs de enveloppen niet dicht te 'likken' aangezien ik mooie sluitzegels heb!
Dus heb het me lekker makkelijk gemaakt :j Kostte overigens maar 10 euro om de adressen te laten drukken, gewoon bij de drukkerij waar ik ook mn kaartjes heb laten drukken, dus voor dat geld ga ik niet lopen priegelen!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:39

Joyckuh schreef:
Wat een flinke meid! Lijkt me dat ze nogal uhhh, opviel vanwege haar grootte op de afdeling neonatologie of niet?

:D Nou inderdaad ja! Ik was haar aan het verschonen en aan de overkant werd een baby verschoond die precies de helft van Loïs haar gewicht was.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:21

Figaro gefeliciteerd, das een beste zeg!

Ow en boer heeft de adressen niet opgezocht hoor.....
Daar heeft ie personeel voor... (zijn mama, zijn ze niet allemaal hetzelfde hahaha)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:37

@Figaro, gefeliciteerd! En wat een mooie naam!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:51

@Figaro..gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter..leuke naam! En wat groot ook haha...net als Dex! Hij woog 4800 gram en is 55 cm! En idd iedereen in het ziekenhuis wie hem zag had het over zijn grootte en gewicht!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:53

Gefeliciteerd Figaro! Wat een mooie naam!!

@ Marius: Ik vraag me ook af of het wat is :+ . Mn vriendje noemt het ook steeds de pufclub. Maar de verloskundige heeft me aangeraden om het gewoon te doen. Omdat ik best bang ben voor de bevalling. En vind het ook wel leuk om wat meer vrouwen van mijn leeftijd te leren kennen die zwanger zijn. Word bijna 20.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:05

Gefelicteerd !!! Nou begint het genieten !!

In mei ben ik bevallen van mijn 2e. Wat is dat dan een kleintje geweest .... Met 41 weken gehaald en maar 2910 gram....

Dat geboortegewicht wil niet veel zeggen. Ze heeft het 5 maanden later helemaal ingehaald en weegt meer dan 8 kg....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:49

Nog al zo'n flinke meid. Proficiat!

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:09

ik heb ook een beetje meegelezen (en geloof ik ook al 's wat gepost).
31 januari bevallen van m'n tweede zoontje. Ook een beste.. met 38 weken 4150 gram. Niks mis met suikers enzo bij mij. Echter wel bij Sven (m'n zoontje dus) net na de bevalling. Dat schijnt dus heel veel voor te komen, maar viel ons behoorlijk rauw op het dak na een zwaar heftige bevalling. Glucosespuiten erin, ieder uur checken, en de hele rambam. Na 6 uur was het gelukkig allemaal prima en viel het achteraf allemaal mee. Maar ik had het toch fijn gevonden het van te voren even te weten.... vandaar dat ik het even typ.. kgeloof dat er meer grote kindjes worden verwacht toch? :).
Qua twijfelaars van thuis en in het ziekenhuis bevallen... mocht je twijfelen kan ik iedereen het ziekenhuis aanraden, zonder iemand af te willen halen van een thuisbevalling hoor. Ik had enorm graag thuis willen bevallen, mocht niet (hoge bloeddruk/(pogingtotinleiden) en achteraf is dat echt heel goed geweest.
Voor de kersverse moeders: gefeliciteerd!
Voor de nog-zwangeren: toitoitoi!
Mocht ik jullie nog van wat voor info dan ook kunnen voorzien.. vraag maar raak :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:15

@Daf: mij is het bevallen in het zhuis ook heel goed bevallen :D Die verloskamers zijn nog best knus en je bent zo bezig met jezelf, dat je eventuele kaarsjes en romantische muziek niet opmerkt :Y) Van andere bevallende vrouwen heb ik helemaal niets vernomen.

Wat vervelend dat het eerst niet goed was met de suikerwaarde van je kindje! Gelukkig is het goed gekomen :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:20

_daf_ schreef:
ik heb ook een beetje meegelezen (en geloof ik ook al 's wat gepost).
31 januari bevallen van m'n tweede zoontje. Ook een beste.. met 38 weken 4150 gram. Niks mis met suikers enzo bij mij. Echter wel bij Sven (m'n zoontje dus) net na de bevalling. Dat schijnt dus heel veel voor te komen, maar viel ons behoorlijk rauw op het dak na een zwaar heftige bevalling. Glucosespuiten erin, ieder uur checken, en de hele rambam. Na 6 uur was het gelukkig allemaal prima en viel het achteraf allemaal mee. Maar ik had het toch fijn gevonden het van te voren even te weten.... vandaar dat ik het even typ.. kgeloof dat er meer grote kindjes worden verwacht toch? :).
Qua twijfelaars van thuis en in het ziekenhuis bevallen... mocht je twijfelen kan ik iedereen het ziekenhuis aanraden, zonder iemand af te willen halen van een thuisbevalling hoor. Ik had enorm graag thuis willen bevallen, mocht niet (hoge bloeddruk/(pogingtotinleiden) en achteraf is dat echt heel goed geweest.
Voor de kersverse moeders: gefeliciteerd!
Voor de nog-zwangeren: toitoitoi!
Mocht ik jullie nog van wat voor info dan ook kunnen voorzien.. vraag maar raak :)

Mijn dochter woog 4190 bij de geboorte(40+4) en is de volgende dag opgenomen omdat haar bloedsuikers veel te laag waren.Moest aan een glucose infuusje toen.Ze werdt elk uur in d'r hakje geprikt toen enzo.