Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:41

Lieve Anoniem,

Ik lees vanaf het begin mee en vind het heel knap wat je allemaal doet !!!
Geef niet op, je komt hier doorheen :D
Ook mijn pb box staat voor je open en als je een dagje wat leuks wilt doen
kom ik gerust jou kant op.
Ik kom uit de omg. Westland.

Groetjes,
KingSter

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:41

Pff... gezeur allemaal met leerplichtambtenaar.
Weet je.. ik zou denken... zoek het allemaal maar uit.

Doe de dingen die jij belangrijk vind, en maak je daar echt niet druk om.
Ik ben benieuwd hoe de rechter reageert als hij het verhaal hoort, waarom je niet naar school gaat. Lijkt me niet dat ze je dan alsnog een taakstraf geven. En mocht het wel zo zijn... dan is het zwaar K*t maar dat is de hele situatie toch al, dus dan kan dit er ook nog wel bij.

Hoe gaat het met je brief? Is hij al af, of nog niet? Wel heel goed dat je het zo doet.
Misschien een idee om de brief te geven, als je de rest van de dag niet thuis bent, hebben je ouders/moeder de tijd om er over te denken.
En als je dan thuis komt, kun je er over praten.

Pff.. komt nog een zware tijd... maar het kan nooit erger zijn dan de afgelopen jaren!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 12:47

Kinke; Nee, ik bedoel daarmee dat ik nooit gespijbeld heb ;)
Maarja school zegt van wel, en dan heb je geen poot om op te staan tegenover de rechter...
'Want school zegt'....

Het gaat goed met het schrijven van m'n brief :j
Denk dat ik wel bijna klaar ben....

Bedankt weer iedereen :)
Zoiezo wil ik niet met mijn praten als ze de brief gelezen heeft.. mischien de dag daarna, maar niet meteen, ik weet zeker dat ze helemaal flipt en daar heb ik niet zoveel zin in ;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:49

Jeetje wat een gekloot van de bjz, jammer dat het zo gaat...

praat je er met je zus over, of was de laatste keer dat jullie er over spraken toen ze er achter kwam?

Zoals ik al eerder heb aangeboden, je kan altijd hier heen komen, maar ik kan ook bij jouw langs komen. Maar, er zijn genoeg bokkers die dit aanbieden..

orienta

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:53

Ik wil je zus zeker niet aanvallen maar als jij mijn zusje was geweest had ik die buurjongen allang bij ze lurven gegrepen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:04

maar hoe komt die leerplichtambtenaar (school) daar dan bij? Is daar ooit over gesproken met school?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:09

TS, goed dat je een brief aan het schrijven bent :j
Toen ik nog 'jong en onbezonnen' was, heb ik ook veel in de clinch gelegen met de school, maar de schoolinspectie is bij juist de partij geweest die ervoor zorgde dat ik nog naar school kon. Ik hoop in ieder geval dat alles op zijn pootjes terecht komt!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:05

Kinke; 9 van de 10 keer als ik ziek ben (En dat ben ik toch redelijk vaak...) belt mijn moeder naar school maar staat er achteraf toch dat ik absent was :?
Klopt dus helemaal niet, maar school zegt dat hun het goed bijhouden...

Bedankt weer :)

Ben even gestopt met schrijfen.. na een paar keer helemaal opnieuw beginnen, dingen toch anders opschrijfen, heb ik even een pauze nodig ;)
Weet niet meer hoe ik het goed opschrijf.. zal zo wel weer lukken :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:03

ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken over die leerplichteikel. als tzt al je problemen bekend zijn, dan lijkt het mij toch sterk dat ze daarin blijven volharden. dan is de school ook geen knip voor z'n neus waard

succes met je verhaal op papier krijgen. en denk eraan, als het schrijven even niet meer wil, niet weggooien maar ff opslaan zodat je er weer mee verder kunt als je er weer aan toe bent

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 00:01

Ik lees ook al een tijdje mee!
Wat een verhaal. Maar als je van deze stress af bent komt het met school vast allemaal goed! Zou daarom ook beginnen met je ouders op de hoogte te stellen, en dan naar het volgende punt. Zo klinkt het erg zakelijk, maar het is vreselijk moeilijk en dat snap ik heel goed!
Misschien is het verstandig om de brief te geven en dan zelf een nachtje weg te gaan. Schrijf dan ook onder aan de brief dat je de volgende dag terug komt, zodat jullie rustig kunnen praten.
Heel veel succes meid! En mocht je nog iemand nodig hebben, of even een plekje met afleiding. Hier ben je ook welkom, in de provincie Friesland, regio Wolvega.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 03:18

Heel, heel erg bedankt :)

Ik kom niet verder met mijn brief... nouja ik typ hele boeken vol, maar het is op een bepaald moment niet meer te volgen.. ;)
Zo vreselijk veel tegelijk komt in me op, en wat typ ik wel en wat niet, waar begin ik, hoe eindig ik, moet ik sommige dingen toch anders doen... argh ik weet het niet meer...
Hopelijk kan iemand me zeggen dat het wel te volgen is (het stuk wat ik tot nu toe heb) of hoe ik het anders dan kan doen..

Mam, ik moet wat vertellen..
En alsjeblieft doe niks, laat het gewoon even voor wat het is, en dan praten we er 'later' wel over.

Je weet natuurlijk al lang hoe het met me gaat... en hoe er met me omgegaan word...
Van m'n mentor naar de vertrouwenspersoon, van haar door naar de maatschappelijkwerker, van hem naar de huisarts, van de huisarts naar de meerkanten, van meerkanten naar Icare, en van Icare weer naar Joozt, en dan nog niet eens gesproken over AMK, BJZ, de politie, al die opname's die geregeld zouden worden, ik zou uit huis geplaats worden, en die keer dat ik wegliep van huis 's nachts...

Hoe vaak heb ik wel niet moeten vertellen waarom ik me zo rot voel.. en elke keer andwoord ik 'Ik weet het niet'.
En dat lieg ik... want ik weet wél hoe het komt, ik heb alleen nooit iemand durven vertellen wat er is, omdat ik doodsbang was dat mensen me vies zouden vinden, en dat ze dingen sneller willen doen dan ik.

Ik word al 12, bijna 13 jaar, misbruikt door iemand in de buurt...
Toen het net begon was het nog redelijk onschuldig, hij zat veel aan me, wou kijken en voelen, maar toen ik ongeveer 6 was ging hij verder... hij stopte, niet al te vriendelijk, stokjes 'tussen mijn benen'...
Geen moment heeft hij daar spijt van gehad, dat zegt hij me nu ook vaak genoeg... hij deed het niet omdat je dat op zo'n leeftijd doet... maar gewoon omdat hij, toen al, graag 'dat soort dingen deed', zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden.

Het heeft me altijd veel verdriet gedaan, maar als je dan ook nog hoord van diegene dat hij er totaal geen spijt van heeft... dat doet ongelofelijk veel pijn!
Hij ging verder, verder dan ik ooit zou willen, en tuurlijk heb ik hem wel geprobeerd te stopppen.. maar de moed ontbreekt om dat vol te houden..
Als het gebeurd was schaamde ik me vreselijk.. ik was er zeker van dat mensen het aan me konden zien, mischien aan hoe ik keek, liep, praatte, of dat ik stiller was.

Tja... verder kom ik dus nog even niet...
Ik wil het lang maken, alleen als ik het lang maak heb ik het gevoel dat ik écht de kans heb gekregen alles te zeggen.
Maarja hoe maak ik het langer als ik het niet goed op papier krijg! ;(

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 04:18

Haal alsjeblieft er uit en schrijf dat er aangifte gedaan wordt.
Verder kan je trots zijn op je brief.

En die knul moet geen vijf minuten met me alleen zijn.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 05:41

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:24

@ ts, dit is al een super brief! en het hoef niet lang te zijn maar wel krachtig.. '' kort maar krachtig '' in een korte brief kan je net zo veel emotie en schuldigheid tonen dan in een lange brief! ;). Meid ik ben benieuwd hoe je ouders erop gaan reageren! :(:)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:13

lieve TS, ik denk dat het belangrijkste is dat de ''boodschap'' die je over wilt brengen, over komt. En ik denk dat dit wel vrij duidelijk is. Succes! En je zou er misschien in kunnen zetten, dat misschien nu alles op zijn plaats valt, jou gedrag...En alle gebeurtenissen erom heen?

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:30

nou dit is al een heel goed stuk hoor!!
ik persoonlijk vind dat zo'n brief niet lang hoeft te zijn.
je verteld er gewoon alles in wat je op dat moment kwijt kunt zo zou je nog kunnen vertellen dat je al bezig bent met stappen ondernemen en hoe het is gegaan bij de ggd en bjz enzo
en dat als ze meer vragen hebben ze die mogen stellen maar wel op een rustige niet dwingende manier en op jouw tijd want dat je het moeilijk vind om over te praten
en mischien is het ook een idee om te vertellen hoe je je voelt onder de situatie thuis weten ze dat ook gelijk en maak jij gelijk die last van je schouders wat lichter
(ik had je ook al weer gepb't:))

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:45

Meis meis meis..

Jouw ouders zullen niet boos reageren oid, bij hun zal alles nu op de plekjes vallen waarom jij een "probleem kind "bent geweest / bent..
Je wilt niets liever dan dat alles goed gaat met je kind en dat die jongen met zijn takken van je af blijft..
Ik ben zelf moeder van een dochter, en heb een pedo achter mij aan gehad ( heel verhaal)
Maar als iemand ooit aan mijn dochter komt hoe vervelend kind ze ook zal zijn..
Ik breek hem al zijn poten .. incl zijn 3 de been ook al kan je die niet breken :o
Heb geen medelijden met die jongen van wat zal er met hem gebeuren want dat heeft hij ook niet met jou..

Op dit gebied heb ik het 1 en ander mee gemaakt wat niet op het internet komt te staan, maar wat wel net zo gruwelijk is..

Het is gewoon niet goed te praten en meis laat dit nou niet langer door gaan en trek je mond open..

Hij verdient het om gepakt te worden hij is ziek in zijn hoofd..
En schamen hoef je je echt niet.. Hij moet zich schamen..

Je brief ziet er TOP uit , ik zou niet te lang wachten en heb op zeer korte termijn geven..

Alleen wat ik niet helemaal begrijp, hoe komt de buurjongen steeds bij jou..
Kom je bij hem thuis..
Komt hij bij jou thuis?
Zitten jullie dan op de slaapkamer oid..
Dan kan je die lokaties toch ontwijken..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:59

Anoniem1994 schreef:
Ja, mijn zus leest mee :j (Denk ik iig.. ze is een bokker)

Kinke; Nee, ze zei alleen dat als ik het niet zelf doe, zij het doet..

edit; Bedankt :)

Word jouw zus niet misbruikt?

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:39

wat een super brief!! En nu wel geven he! ;) zal een last van je schouders vallen!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:54

Wat super dat je al zover bent meid!!! Ga door en wees sterk dan komt alles goed!! En maak je niet te druk om al die zeikerige mensen van de overheid.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:31

Lieve schat, er is helemaal niets onduidelijk aan deze brief. Ik vind juist dat je heel goed verwoordt wat er gebeurt en waarom je al die jaren zo gehandeld hebt. Het is logisch dat er emoties in je brief zitten (geachte moeder, hierbij deel ik u mede dat... werkt hier niet echt ;) ), maar het wordt echt niet minder leesbaar door je emoties. Er staat eigenlijk niets in wat wij niet al wisten en toch werd ik er misselijk van toen ik t las (en ik heb zelf echt genoeg meegemaakt), dan is de boodschap wat mij betreft echt duidelijk genoeg.

Misschien dat je verder kunt gaan met de stappen die je al genomen hebt te beschrijven en vertellen wat je nu wilt. Ik vind het ook heel goed dat je nog geen namen noemt, eerst je moeder aan de situatie laten wennen voordat ze er gezichten aan verbindt. Ook lijkt het me goed dat ze het leest als je er niet bij bent. Misschien kun je in je brief voorstellen dat ze de vragen die ze voor je heeft op een lijstje zet, dan blijft jullie gesprek daarna waarschijnlijk rustiger.

Heel veel succes meid, en echt: je mag trots zijn op deze brief! +:)+

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:29

Heel erg bedankt, het voelt nu al wat minder erg om straks de brief te moeten geven.. gewoon omdat ik nu weet dat het te lezen is en het dus klopt.

Ik ben nu bij H_Nalanta :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:35

Ik vind het ook een hele goede brief, zelf zou ik het nooit zo kunnen zeggen...

Voor jouw ouders word nu ook een hele boel duidelijk.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:39

Wat super om te lezen je laatste berichtjes, vind ook ontzettend lief van H_Nalanta dat je daar terecht kunt!

Ik vind ook je brief erg duidelijk. Heel veel succes de komende dagen, of wanneer je het ook gaat geven! :)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:12

Ik vind het al een hele goede brief ! idd super van H_Nalante dat je bij haar mag komen zeg. Denk dat je gewoon even moet rusten en goed moet nadenken hoe en wat en dan komt het wel goed, voor je ouders zal het ook wel niet makkelijk zijn als ze alles weten straks.. succes ermee maar het gaat wel lukken !