Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:08

SusanH schreef:
BA: auw! Heeft het borstschild soms niet goed gezeten?

denk het, doet zeker AUW! stomme was dat ik het pas door had toen ik klaar was met kolven...

tessa heeft vannacht geslapen van 00.00 tot 8.00!!! eerst sliep ze van 20.00 tot uur of 3, maar nu wordt ze al 3 dagen om 00.00 wakker!!!

anke, hoe is de nacht gegaan? ik moet zeggen dat ik helemaal simpel werd deze vakantie. tessa sliep pal naast ons bed. van werkelijk ieder kreuntje werd ik wakker. wat een heerlijkheid dat ze nu weer op haar eigen kamertje slaapt!

pfff ninita, dat komt natuurlijk ook nog eens kijken bij stoppen met borstvoeding!
er schijnen pilletjes voor te krijgen te zijn begreep ik trouwens.

ankem

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

Sterkte BA. Doet zeer, als je borst beschadigd is. Hier heb ik het ook met vlagen. Dan hapt ze niet goed aan en trekt ze aan mijn tepel. (soms denkt ze dat ze van elastiek zijn, want dan draait ze dr hoofd, met mijn tepel nog in haar mond.) Op een gegeven moment gaat dat zo'n pijn doen.

De nacht is niet doorgegaan. Had de droger aanstaan, ivm dat we morgen op vakantie gaan. Die staat nu nog op haar kamer. Durfde dat niet aan. Binnenkort worden de leidingen en de stroom omgelegd en komen ze in de hal en is haar kamer vrij van de apparaten. Ze ligt er nu even te slapen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:15

BA lekker die nachten zeg! Dan slaap jij zeker ook wel lekker zo. ;)
Vervelend van die pijn!
Ik heb eigenlijk nog nooit een kloof o.i.d. gehad en ben daar wel erg blij mee als ik dat allemaal zo lees. Ook nooit pijn aan mijn tepels o.i.d.

Hier slaapt Yasemin vandaag weer erg veel dus heb stiekem een beetje hoop dat ze misschien weer in haar oude ritme terug gaat vallen?
Nouja we zien het wel. De afgelopen dagen was ze namelijk overdag ook veel wakker en moest ik haar echt bezig houden want niets was goed genoeg. := Denk echt regeldagen/sprongetje of een combinatie van... ;)
Vandaag komt ze zelfs elke keer na 3,5 uur pas (ipv 2-2,5 uur van de afgelopen dagen) en slaapt ze dus weer veel meer.
Ze doet ook ineens weer nieuwe dingen (pogingen tot zitten, vind ineens sommige spelletjes leuk, bekijkt haar handen en voeten.. :D ) dus denk dat het toch ook een sprongetje was.

Weet nu trouwens waarom ik een paar weken terug ineens zo weinig kolfde. Gister was dat ook en vanochtend ook dus ging me alweer 'druk' maken. Maar ik ben weer ongesteld en dat was de vorige keer ook. :) Dus daar heeft het gewoon mee te maken. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:18

ik slaap idd wel lekker :j
merk dat mijn borsten ;s nachts heel goed kunnen hebben dat er niet gedronken wordt. zelfs na 8 uur voelen ze niet gespannen aan. wel als ik wakker ben overigens! toen we vd week uit frankrijk terugreden, dronk tessa ook 9 uur lang niet ivm slapen. na 6 uur begon het gevoelig te worden, na 7 uur kon ik niet goed meer sturen, na 8 uur deed het zeer en na 9 uur heb ik haar maar wakker gemaakt en spoot het zo haar bekkie in :Y)

bijzonder hoe je lijf dat alles regelen kan he?

dat jij al weer ongesteld bent joh! waarom ga je niet aan de cezarette? dit is een mini-pil en heeft geen invloed op je productie.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:23

Ik ben aan de cerazette! Maar daarmee wordt je gewoon ongesteld. ;) Vind het ook een 'wonder' hoor. Heb goede hoop dat ik nu na de zwangerschap misschien ineens wel een eisprong van mezelf heb.... Want dit is al mijn 2e menstruatie dus!

Haha grappig dat je het overdag nog zo lang volgehouden hebt!
Ik heb soms nog steeds lekkende borsten snachts. Maar overdag lekken ze helemaal niet meer, gebruik ook geen compressen meer gelukkig. :+
Maar vannacht nog wakker geworden van een lekkende borst, nu had ze om half 9 de laatste voeding gehad en uit de 2e borst amper gedronken. Dus die stond wel een beetje op knappen rond een uur of 3.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:33

echt?!! ik nog steeds niet ongesteld! dacht echt dat dat door de cezarette kwam... blond....

zal zoooooo blij zijn als ik geen voedingsbh's meer aan hoef. stommme dingen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:49

Ik gebruik niets en mijn cyclus is nog niet op gang. Heb wel eens wat vage buikpijn en een paar drupjes bruin verloren, verder niet. Wil niet aan de pil gaan, omdat ik straks eerst moet kijken of mijn cyclus op normale wijze (dus geen schade aan de baarmoeder) weer op gang komt.

Heb geen moeite met de voedingsbh's hier. Heb een van Hotmilk en een Marliesje. Helemaal happy mee. Ojee, meisje huilt, moet er weer van tussen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:21

vage buikpijn he bik ook ja, heel irri.

heb ook wel mooie bh's hoor, maar wil gewoon mijn eigen bh'tjes weer aan. die staan toch net ff mooier onder een hempje en ik heb ze in alle kleuren van de regenboog.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:11

Met Cerazette wordt je NIET ongesteld ;)
Mijn HA vroeg me daarom ook van de week nog hoe lang ik er mee door wilde gaan aangezien ik het al ruim 13 maanden slik.
Je hebt natuurlijk uitzonderingen maar het moet dus eigenlijk niet mogelijk zijn :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:43

Ik heb in het verleden wel twee keer een poos cerazette gebruikt (ben allergisch voor pillen met oestrogenen en wilde toen van de prikpil af) en je kunt daar wel ongesteld van worden. Noemen ze spotting. Ik heb op een gegeven moment gehad dat ik 8 dagen wel, 4 dagen niet, 8 dagen wel, 4 dagen niet was. Ben toen gestopt.
Maar je hebt geen stopweek, zoals met een "gewone" pil en je moet hem behoorlijk op dezelfde tijd innemen, anders is hij niet veilig.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:46

Goeiemorgen allemaal!

hier ook sinds deze week de cerazette. Ben benieuwd of ik ongesteld ga worden! Ik moet er nog wel aan wennen dat ik weer een pil slik, soms lig ik op bed en dan denk ik o ja ik moet de pil nog innemen!

@BH's: jaaa ik wil ook mijn eigen bh's weer aan, maar dan moeten mijn borsten nog wel even 2maatjes kleiner worden, anders past het niet :=

Hier nog wel zoogcompressen (helaas, ondingen!), mijn borsten lekken nog op de meest vreemde momenten (zelfs als er een onbekende baby in de buurt gaat huilen etc).

Nick had gisteren weer een sprongetje of regeldag oid. Hij kwam elke 2 uur en was vooral in de middag niet snel tevreden, wilde weer alleen bij mama zijn en vooral drinken!
Hebben jullie trouwens ook weleens gehad dat jullie beeb na het drinken nog ontevreden was? Ik had dat gisteren ineens, hij had 2 borsten gedronken en bleef daarna nog huilen en om 'meer vragen' ;( . Van dat soort gedrag word ik dan een beetje onzeker! Vooral als hij dan het liefst na 1 uur weer drinkt. En hij was natuurlijk bij het CB niet echt heel veel aangekomen..
Vannacht wel weer een fijne nacht gehad, hij heeft gisteren om half 10 zijn avondvoeding gehad en hij kwam vanochtend om half 6! Nu hoor ik hem wel draaien, maar hij maakt nog geen smakgeluidjes of beginnende huilgeluidjes, dus ik laat hem nog lekker even liggen.
Binnenkort moet hij uit zijn wiegje en in zijn ledikantje, ben benieuwd!
Het wordt weer lekker warm dit weekend, niet echt fijn! :n

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:29

Cyn, mijn gynaecoloog vertelde me toch echt toen ze het recept uitgaf dat je er gewoon mee ongesteld kunt worden.
En dat gebeurt hier dus. :+

Wbt BH's, ik heb dus goedkope voedingsBH's van de kruidvat en prenatal.
En ik wil ook echt wel weer een mooie voorgevormde BH aan. Alleen zijn mijn borsten zo'n 3 cupmaten groter geworden dus mijn oude BH's pas ik never nooit niet meer.
Maar wil binnenkort gewoon een leuke BH kopen waar je de bandjes vanaf kunt halen, die kan net zo goed als voedingsBH toch. ;)

Ik krijg nog wel toeschietreflexen door de dag heen maar dan komt er geen melk meer uit.
Enkel s ochtends vroeg maar daar heeft niemand last van. Dan duw ik er ff een spuugdoekje tegenaan.

Linda ik had gister zo'n dag dat ze maar niet verzadigd leek (iig de laatste 2 voedingen)
De 1e keer had ik nog 65 ml in de koelkast staan en heb ik dat bijgegeven (mijn borsten waren nl 'leeg' dus Yasemin ging huilen en onrustig doen, had het helemaal gehad)
De 2e keer heb ik haar kunnen stillen met een speentje.
Soms is het ook gewoon zuigbehoefte ipv honger he? Weet niet of je ee speentje gebruikt?

Hier hebben we toch echt een nieuw ritme, vind het heel erg jammer...
Vannacht kwam ze weer om 4 uur... baal er goed van maarja je doet er niks aan he.
Ik vind het gewoon zo vervelend omdat ik gewend was geraakt aan die lange nachten.
Maarja, ik ga er niet meer vanuit dat dit vandaag of morgen nog verandert. Gister had ik goede hoop omdat ze in haar oude dagritme viel, dacht ik, wie weet ook t oude nachtritme. Maar nee hoor.
Dus helaas!!! Het is weer snachts opstaan voor mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:44

Ik pas wel weer in mijn oude beha's. Erg prettig, kan ik die met paardrijden weer aan want die geven toch meer steun. Heb gisteren overdag ook een gewone bh aan gehad, als je alleen een hemdje draagt gaat dat prima, bh bandje naar beneden en je kunt voeden. Voedingsbeha's heb ik via een grote maten winkel op internet besteld, omdat ze de maat die ik hebben moest niet standaard in de winkel verkopen. Maar pas nu dus weer in 75 H.

Linda: het kan zijn dat hij nu meer wil drinken en je op dit moment nog even niet genoeg hebt, gewoon aanleggen als hij dat aangeeft zorgt ervoor dat je binnen 2 dagen je productie weer op niveau hebt. Ik had ook wel in het begin (alleen 's avonds) dat ze om het uur wilde drinken, maar Marinde spuugde daarbij heel veel. Bij haar was het dus echt zuigbehoefte en geen honger. Ze groeide verder prima. Toen ik een speentje gaf, was ze ook rustig en dronk ze "normaal", door 3 uur tussen de voedingen te laten.

Nathalie: komt het misschien doordat je ongesteld bent dat ze vaker wil drinken nu? Omdat je dan toch iets minder produceert misschien?

Hier geen ongesteldheid, slik ook cerazette. Mag van mij nog wel een hele tijd wegblijven ;) das nou iets wat ik helemaal niet mis! Wel lekkende (*) (*) regelmatig, dus helaas nog wel aan de compressen overdag. Heb er vooral last van als ik bijvoorbeeld heb paardgereden. Staat erg charmant onder een strak shirtje, die extra bobbels. 's nachts lek ik niet meer, behalve nu 2 ochtenden heel erg omdat mijn lichaam even moest wennen aan ons nieuwe ritme, omdat Marinde nu tot 6.00 doorslaapt. Maar vanmorgen nergens last meer van gelukkig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:56

Susan, zou kunnen, maar dit was nu al de 5e nacht en ik ben pas sinds vandaag echt ongesteld dus het lijkt mij eigenlijk niet?
Maar ik hoop het, dat betekend dat het misschien nog een weekje aanhoud.... wie weet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:06

Als dat zo is weet ik het ook niet. Maar je kunt er verder toch weinig aan sturen, dus het is gewoon even zoals het is, ook al is het wel lastig/vervelend voor jou.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:13

Ja klopt. We kunnen er niets aan doen maar ik vind het inderdaad vrij vervelend.
Ik heb al geprobeert om smiddags een slaapje te doen maar dan kan ik 's avonds niet slapen dus dat is ook geen plan.
Opzich gaat het overdag wel maar ik vind het snachts erg moeilijk en ga nu met een misselijk gevoel alweer slapen.
Maarja er is niks aan te doen!! Het is eigenlijk vervelend dat ze er eerst weken vanaf geweest is.... liever gewoon al die tijd de nachtvoeding gehad zodat ik niet aan t lange slapen gewend was. :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:16

linda, het kan ook zijn dat nick meer wil drinken ivm het warme weer. tessa wil op de dag zeker wel 2 tot 3x vaker drinken dan anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:28

Nathalie: dat gevoel wat je krijgt (misselijk) geeft aan dat je gespannen bent over of je wel/niet goed zal slapen. Dat zorgt ervoor dat je ook echt minder goed gaat slapen, spanning zorgt er automatisch voor dat je minder goed slaapt. Ik heb ook een periode heel beroerd geslapen en had daardoor veel spanning overdag, bij mij hebben pilletjes van Dr. Vogel heel goed geholpen, dormeosan tabletten. Zit oa valeriaan in wat rustgevend werkt, en kun je gewoon nemen als je bv geeft. En anders helpen ontspanningsoefeningen misschien? Probeer iig er overdag zo min mogelijk aan te denken (weet ik, is heel moeilijk) want hoe minder je er zelf mee bezig bent hoe beter je slaapt. En houdt je verder aan de tips voor een goede nachtrust, oa vast ritueel in de avond, geen drukke dingen in de avond etc.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:59

Ik slaap gewoon goed hoor. :D :D Yasemin niet! ;) Hihi.
Ik val als een blok in slaap en slaap gewoon de hele nacht goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:05

O, ok, dat is fijn! Bij mij was het precies andersom namelijk, kind sliep goed en ik sliep niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:14

En logischerwijs moet het toch niet kunnen Nathalie, want als je de gewone pil doorslikt dan wordt je ook niet ongesteld ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:26

Ja maar dit is een andere pil he. De gyn heeft het me wel uitgelegd, waarom je met deze pil ongesteld kunt worden. Maar dat ben ik alweer vergeten.
Maar het komt wel door t ontbreken van de hormonen. Je krijgt met deze pil gewoon een eisprong en als die niet bevrucht wordt moet het er toch uit he?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:35

Er zijn overigens meerdere middelen waaronder Implanon en Mirena waarbij de meeste vrouwen geen menstruatie meer krijgen... dat komt er dan toch ook niet uit :+

Deze pil en die andere middelen zorgen er juist voor dat je geen/weinig slijmlaag aanmaakt in de baarmoeder waardoor er ook niet zoveel rotzooi uithoeft.
Het kán dat je met deze pil vloeit maar doorgaans en zo lees ik ook de ervaringen op internet vloeit men eigenlijk niet met Cerazette. Ben er wel blij mee, al heb ik jaren weinig gemenstrueert :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:37

Tja zou kunnen, mijn gyn zei juist dat de meeste vrouwen wel menstrueren met deze pil. :) En ik weet dat er weinig baarmoederslijmvlies aangemaakt wordt met deze pil.
Na al die jaren in al die onzin verdiepen weet ik wel hoe 't allemaal werkt. :P

Ik heb dus ook altijd weinig gemenstrueert maar nu dus al de 2e keer. Daarom heb ik goede hoop dat mijn PCO misschien weg of verminderd is door de zwangerschap.
Wie zal 't zeggen, over enkele jaren zullen we het zien. :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:06

Cyntje: kun je ook geen doorbraakbloeding krijgen dan? Had ik met de gewone pil vaak wel als ik hem doorslikte.