Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rachel_x schreef:Hee allemaal, even een vraagje!
Ik wil graag een spiraaltje laten zetten, simpelweg omdat ik het makkelijker vind. Ik vind de pil zo'n gedoe.
Nou had ik gehoord dat je een goede reden moet hebben om het spiraaltje vergoed te krijgen, wat zijn dan goede redenen?
Ik ben trouwens 18 jaar, is dat een probleem?
lammie2701 schreef:Rachel_x schreef:Hee allemaal, even een vraagje!
Ik wil graag een spiraaltje laten zetten, simpelweg omdat ik het makkelijker vind. Ik vind de pil zo'n gedoe.
Nou had ik gehoord dat je een goede reden moet hebben om het spiraaltje vergoed te krijgen, wat zijn dan goede redenen?
uh...dat je niet zwanger wil worden? vind ik namelijk wel een goede reden...
Ayasha schreef:In België zetten ze spiraaltjes niet graag bij jonge vrouwen, geen idee hoe dat in Nederland zit, maar hier heeft men liever dat je 30 oid bent en het zou helemaal mooi zijn als je al een kind gehad hebt. Maar dat is niet "bindend".Ken nl ook iemand van 17 die al eentje heeft. Ik denk dat je gewoon naar je gyne moet gaan en moet zeggen dat jij het spiraaltje wil en dan kijken wat zij zegt. Als zij het niet wil zetten is ze volgens mij verplicht om je door te verwijzen naar iemand anders.
Rachel_x schreef:lammie2701 schreef:
uh...dat je niet zwanger wil worden? vind ik namelijk wel een goede reden...
Is inderdaad ook een goede reden, maar ik las dat je bv last moet hebben van hevige bloedingen ofzo, maar daar heb ik dan weer geen last van..
Anseltje schreef:Bij de nuvaring moet je eerst een afspraak maken met de dokter en recept meekrijgen, vanaf dan kun je 'm gewoon elke keer - zonder recept - bij de apotheek ophalen.
Anseltje schreef:Ik heb een beetje een rare vraag of de nuvaring, weet zelf niet helemaal hoe ik het moet formuleren, dus ik probeer het zo duidelijk mogelijk te stellen.
Maar is het erg als je ene keer maar 2 dagen ongesteld wilt zijn en andere gewoon hele week stopweek houdt?
En dus daarom op verschillende dagen de ring in'neemt' en verwisseld? Want volgens het boekje staat het liefst op die en die dag en die en die tijdstip dan, zodat dat gelijk blijft.