Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:05

Omdat ik mijn streefgewicht heb bereikt heb ik vandaag mijn navelpiercing er weer in laten zetten!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:32

Angela_ schreef:
Omdat ik mijn streefgewicht heb bereikt heb ik vandaag mijn navelpiercing er weer in laten zetten!

Gefeliciteerd! *\o/*
Met je streefgewicht dan... en leuk dat je je navelpiercing er weer in hebt laten zetten. Is dat een soort beloning voor jezelf?

Ik heb vanavond zoute popcorn genomen ipv pepsels. Niet het beste om te snacken, maar ik kan het nog goedkeuren voor mezelf. Tis tenslotte een soort vrijdagavond met die vrije dag morgen voor de boeg.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:06

Streefgewicht bereikt wauw!

Zoute popcorn is niet slecht volgens mij hoor.

Gisteravond 4 bitterkoekjes op... ai hubby had ze in huis en ik had er zo'n zin in!we moeten echt niets in huis hebben anders ga ik voor de bijl.

Hoeveel water drinken jullie?ik red met moeite 8 glazen van 200ml de meeste dagen drink ik er maar 4-6 echt een aandachtspuntje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:26

Ik probeer ook niets lekkers in huis te hebben. Hubbie neemt nu vaak dingen voor zichzelf waar ik zelf niet zo om geef. Stroopwafels bijvoorbeeld. Hij vindt dat erg lekker, maar ik kan ze goed laten liggen.

Ik drink vaak een fles water op een dag (750 ml). Meer lukt mij ook niet.

Goed dat je trouwens voor jezelf nu leuke kadootjes hebt waar je jezelf op trakteert bij iedere kilo, Diaan! Ik had ook weer een mijlpaal, en dan mocht ik voor mezelf, samen met hubbie, een mooi lingeriesetje uitzoeken. :o Dat heb ik (we) ook inmiddels gedaan deze week. ;)

Vanavond weer (hopelijk, ligt aan het weer) paardrijden. Wil op de fiets naar stal.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:40

Ik heb een bestelling gedaan bij Victoria's secret.. 2 bikini's en een jurkje! ook een soort beloning voor mezelf, tegen de tijd dat ze er zijn wil ik helemaal in vorm zijn :D

Duke leuk dat jij ook een lingerie setje uitgekozen hebt!

En Angela een piercing :D gefeliciteerd

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:45

Ik heb mezelf gisteravond verwend met een avondje sauna. Erg lekker.... Die bikini heb ik ook al gekocht. MOet nog wel wat gebeuren voor ik er in pas denk ik... maar de levertijd is een maand ;-)

2liter drinken (water en thee) red ik makkelijk trouwens! ALtijd al wel, ook als ik niet probeer af te vallen.

Ik ga zondigen voor mijn ontbijt zo: afbakcroissantjes. Zal zorgen dat de rest van mijn schema op orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:10

Duke: Het is echt voor mezelf, want ik ben niet het type wat korte truitjes draagt en graag de buik laat zien. Ben ik veel te onzeker voor en ik vind het persoonlijk ook niet mooi.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:15

Angela_ schreef:
Duke: Het is echt voor mezelf, want ik ben niet het type wat korte truitjes draagt en graag de buik laat zien. Ben ik veel te onzeker voor en ik vind het persoonlijk ook niet mooi.

Je gaat zo'n ding missen he... Ik heb er ook een. Begon zich ook langzaam te verstoppen. Heb hem een tijdje uitgehad, maar dan voel ik me zo kaal! Terwijl ik er ook niet mee te koop loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:19

die van mij begon te ontsteken, doordat hij zich verplaatste dus ik moest hem wel eruit halen...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:26

Angela_ schreef:

Dan is zeker dus een kadootje voor jezelf dat hij er weer in zit. Ik snap wat je bedoeld. Ik ben ook niet zo van de korte truitjes enzo. Ook al heeft iemand wel een mooie buik.

Ik moet nog een tankini bestellen. (zwem al vier jaar in m'n zwangerschapsbadpak :o hoog tijd voor wat nieuws dus ;) )

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:30

Duke dan is het nu tijd om een nieuwe te kopen ja :D

Bonechi_ wat voor eentje heb je gekocht? :o

Nagelpiercing vind ik ook mooi.. zit er al 1 jaar over na te denken maar ik ben echt een mietje wat naalden betreft.. :=

net even 20 minuten hardgelopen. daarvoor had ik een banaan op.
heb mezelf vanochtend gewogen.. 62,5 !!!!! en had al een kopje thee op. als ik het zo kan houden, ben ik helemaal blij! dan mogen er alleen nog wat cm's af :).
dalijk ontbijten :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:42

Zit aan een bakkie fruit....

OK, moet toegeven: ik was dit weekend aangekomen. 1 kilootje maar toch. Eerst vrijdag slecht gegeten (patat o.a.) bij mijn ouders, daarna zaterdag onderweg met de kids lunch gehaald (frietje) op weg naar de camping waar schoonfamilie zat (BBQ). Zondag bij beste vriendin gegeten met veel taart en lekkere zalm. Gisteravond ons nog verslingerd aan een stuk oude kaas. Oeps!

Maar ik woog vanmorgen maar iets meer dan 84, dus die kilo is er bijna weer af. Ben inmiddels een stuk verder met het boek en met het herstructureren van mijn interne dialoog. Ik haalde mezelf echt continue onderuit. Heb mezelf nu dus weer baas over mijn gewicht gemaakt, probeer mezelf niet naar beneden te halen maar mezelf positief te benaderen en valse etiketten te verwijderen. Het was confronterend, erachter komen dat mijn pest-verleden van school dus toch nog steeds invloed had. Maar dat ben ik nu aan het aanpakken. Dus vanmorgen een glas ontbijtdrink en nu net een banaan en halve peer genuttigd. Maar ja, de start van de dag is vaak makkelijk. Ik krijg het moeilijker naarmate de dag vordert en ik door moeheid, stress, spanning etc weer afzak in de negatieve interne dialoog.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:44

Ik heb deze besteld: http://www.heine-shop.nl/heine/an070880 ... AKi3EsYw==

Ik ben snipverkouden en baal dat ik daardoor niet veel kan vandaag. Zou naar bevrijdingsfestival, maar dat heb ik gecanceled. Sporten lijkt me ook geen goed plan (en daar kan ik ook al zo van balen)

Ik ben vergeten te wegen. Stel het wel weer uit tot maandag. Vrees het moment, want ik ben bang dat er weinig af is, hoewel ik wel strakker word en mijn broeken wat ruimer zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:16

Zilfstar: Door patat enzo ben je niet meteen een kilo vet aangekomen hoor! Door patat hou je gewoon veel vocht vast omdat je lichaam het nodig heeft omdat te verteren. Af en toe zondigen mag ook best, als je daarna maar weer gewoon lekker verder gaat met gezond eten. Wij eten iedere zaterdag patat, niks mis mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:17

Bonechi_ schreef:
Ik heb deze besteld: http://www.heine-shop.nl/heine/an070880 ... AKi3EsYw==

Ik ben snipverkouden en baal dat ik daardoor niet veel kan vandaag. Zou naar bevrijdingsfestival, maar dat heb ik gecanceled. Sporten lijkt me ook geen goed plan (en daar kan ik ook al zo van balen)

Ik ben vergeten te wegen. Stel het wel weer uit tot maandag. Vrees het moment, want ik ben bang dat er weinig af is, hoewel ik wel strakker word en mijn broeken wat ruimer zitten

Spieren wegen zwaarder dat vet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:20

Trouwens, ik kreeg me gisteren toch een partij rot opmerkingen naar mijn hoofd van mijn Oma en tante...

Ik was veel en veel te mager, ieuw wat lelijk, jij hebt ook geen tieten meer, je gezicht is helemaal ingevallen, Bah, het ziet er niet uit... ;(

Ik kon wel janken! Gelukkig kon ik later goed met mijn vriend en moeder over praten, en nu gaat het wel weer. Maar nu gaat er weer wat achterlijks in mijn hoofd rond.. 'Zie ik dan echt niet dat ik echt zo mager ben?' 'Wat ben ik een sukkel dat ik dat niet zie' en de mooiste gedachte is 'zie je wel, ook slank ben ik lelijk' ;(

Waarom denken sommige mensen niet eerst eens na voordat ze wat zeggen! ;(

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:26

Angela dat is zijn zeker geen leuke opmerkingen.. ipv dat ze zeggen dat je gewoon mooi bent afgevallen..
Zolang jij je maar goed voelt is er niets mis met je lichaam :(:)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:27

Klinkt als een klein beetje jaloezie Angela_! Ik heb je blog bekeken en ik zie een hartstikke leuke meid! Nu jij nog! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:39

het is ook jaloezie van mijn tante uit.. Ze is zelf veel en veel te zwaar. Heeft allerlei klachten door het overgewicht, en probeerd iedere keer te crashen en komt als ze weer 'normaal' gaat eten dubbel zo hard aan.

Maar mijn oma doet nog het meeste pijn eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:41

Angela_ schreef:
Trouwens, ik kreeg me gisteren toch een partij rot opmerkingen naar mijn hoofd van mijn Oma en tante...

Ik was veel en veel te mager, ieuw wat lelijk, jij hebt ook geen tieten meer, je gezicht is helemaal ingevallen, Bah, het ziet er niet uit... ;(

Ik kon wel janken! Gelukkig kon ik later goed met mijn vriend en moeder over praten, en nu gaat het wel weer. Maar nu gaat er weer wat achterlijks in mijn hoofd rond.. 'Zie ik dan echt niet dat ik echt zo mager ben?' 'Wat ben ik een sukkel dat ik dat niet zie' en de mooiste gedachte is 'zie je wel, ook slank ben ik lelijk' ;(

Waarom denken sommige mensen niet eerst eens na voordat ze wat zeggen! ;(

Jeetje wat triest zeg! :( Vind het echt erg dat ze zulke dingen gaan zeggen.. Ik denk dat ik helemaal uit mijn vel was geknald tegen ze.. En sowieso een opmerking gemaakt had over dat ze gewoon jaloers zijn.. Want zo komt het wel over..

En niet denken dat je nu te dun of lelijk bent hoor! Je zou trots moeten zijn dat andere mensen zo jaloers zijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:46

Weet je, ik vind mezelf ook niet mager..

En stiekem ben ik er heel trots op dat ik dit heb kunnen bereiken. Ik heb er een jaar lang hard zat voor gewerkt. Ik heb gezond gegeten, hardgelopen 3/4 keer per week, in therapie geweest dus eigenlijk vind ik ook dat ik trots mag zijn.
Maar ik ben gewoon heel gevoelig voor wat andere denken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:39

Heel vervelend Angela, maar dit soort commentaar zal je altijd houden. Ik ken dat hoor. Vooral van mensen die zelf zwaar zijn en die het niet voor elkaar krijgen om af te vallen. Lijkt wel een soort misgunnen. "Je bent nu zo eng mager in je gezicht." "Je ziet er gelijk een stuk ouder uit, je kunt maar beter wat steviger zijn." Ik heb dat ook gehoord toen ik vorige keer (voor m'n trouwen) zoveel was afgevallen. En inderdaad van familieleden die zelf ook wat steviger waren.

Angela: laat je niet gek maken en in de put praten! Je ziet er super uit!!! En laat ik je dit meegeven, aan iedereen hier trouwens: als je goed in je vel zit, je bent zeker van jezelf, dan straal je dat naar buiten! Of je nu zwaar, slank of mager bent. Stralen kan iedereen ongeacht bouw, lelijk, knap, etc. En wie straalt ziet er sowieso super uit!

Juist omdat ik nu zo goed in m'n vel te zitten (niet meer walg van m'n spiegelbeeld, zoals ik pas al had gemeld), straal ik ook meer. En juist daar krijg ik de complimentjes over. Niet dat ik nu zoveel ben afgevallen (ja, dat ook), maar dat ik de laatste tijd er zo stralend uitzie. En daar hoef je geen perfect lichaam voor te hebben. ;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:48

wat voor sporten doen jullie als jullie geen tijd hebben om naar de sportschool te gaan ?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:27

shantal schreef:
wat voor sporten doen jullie als jullie geen tijd hebben om naar de sportschool te gaan ?

- zoveel mogelijk de fiets pakken ipv de auto
- Zumba DVD
- ik doe Curves en dan ben ik binnen een uur weer thuis, dus minder tijd voor nodig dan de sportschool
- huishouden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:30

Duke: Ik merk dat ook, ik zit veel beter in mijn vel en merk dat mensen gewoon veel eerder op me af stappen en met me om willen gaan. Ik straal gewoon iets vrolijks uit, heb niet meer de chagarijnige kop die ik eerst had. Ik heb zelf voor en na foto's in mijn ondergoed gemaakt, en mijn god, wat kijk ik daar donker..

Shantal: Ik loop hard, wel een bij een atletiekvereniging, maar dat kun je ook heel goed zelf doen op tijden die jou het beste uitkomen. En anders iets van oefeningen doen, of op de hometrainer thuis?

Ik heb trouwens een hometrainer, legmagic en stepapparaat staan die ik niet meer gebruik. Die mogen voor een prikkie weg. Misschien hier iemand met interesse?

Voor de geintereseerden, ik heb mijn afvalproces op mijn blog (zie onderschrift) geschreven. Ik had al een reactie van een bokker, weet niet of die hier zit of in een ander topic, maar thanks!