Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Equimotion schreef:Maar zie Alets opmerking, het ligt echt niet alleen maar aan hoe de ouders er mee omgaan, het zit ook gewoon in het wezen kind. Je kunt van een kind niet verwachten dat het langer dan een uurtje zoet is. Dat is op zich niet erg, maar mag ik me daaraan ergeren en op z'n minst rustig m'n krant lezen op het terras?
Ik merk in mijn omgeving inderdaad ook weinig begrip van ouders tov andere mensen. Omdat ze zelf blijkbaar niet zien dat het niet voor iedereen vertederend werkt zo'n kind.
Moet je dan cru doen? Omdat het niet vertederend werkt?
Onassa schreef:Nee, en hoeveel ouders zijn er niet die paarden maar eng vinden, honden vinden stinken en katten alleen maar tuin poepers zijn.
Nee, ik vind het leuk dat onze mooie tuin steeds half in de kreukels ligt door voetballende kids die een mega groot grasveld hebben maar dan net niet daar maar op de stoep voor de huizen tegen ballen aan trappen.
En dat kan heus een keer gebeuren, overkwam mij vroeger ook wel eens ,maar dan vroeg je eerst even beleefd of je de bal uit de tuin mocht halen en ik had toen het woord "sorry" al van mijn ouders geleerd.
Nu banjeren ze gewoon je planten plat.
En las je er dan wat van zegt kan je een grote mond of een opgestoken mideelvinger krijgen of ouders die zeggen, gohh, je bent toch zelf ook jong geweest????Aarrgghghhh
MamboBeach schreef:Equimotion schreef:Maar zie Alets opmerking, het ligt echt niet alleen maar aan hoe de ouders er mee omgaan, het zit ook gewoon in het wezen kind. Je kunt van een kind niet verwachten dat het langer dan een uurtje zoet is. Dat is op zich niet erg, maar mag ik me daaraan ergeren en op z'n minst rustig m'n krant lezen op het terras?
Ik merk in mijn omgeving inderdaad ook weinig begrip van ouders tov andere mensen. Omdat ze zelf blijkbaar niet zien dat het niet voor iedereen vertederend werkt zo'n kind.
Equimotion schreef:MamboBeach schreef:
Wat is er cru aan als ik een ouder aanspreek op het gedrag van zijn kind in het openbaar? Heb ik alles maar te tolereren omdat het nou eenmaal een kind is?
Alet74 schreef:Je moet als ouder en als niet-ouder een middenweg vinden van wat leuk en te toleren is van "het kind" en dat wat daarbuiten valt. Het is geven en nemen, plus: we zijn allemaal kind geweest en misschien in onze herinnering ietsje heiliger dan in werkelijkheid. Want het is misschien wel meer het kind centraal anno 2010, maar anno 1978 bijvoorbeeld waren wij als kind ook heus wel in beeld (kleinbeeld).
MamboBeach schreef:Onassa schreef:Nee, en hoeveel ouders zijn er niet die paarden maar eng vinden, honden vinden stinken en katten alleen maar tuin poepers zijn.
Nee, ik vind het leuk dat onze mooie tuin steeds half in de kreukels ligt door voetballende kids die een mega groot grasveld hebben maar dan net niet daar maar op de stoep voor de huizen tegen ballen aan trappen.
En dat kan heus een keer gebeuren, overkwam mij vroeger ook wel eens ,maar dan vroeg je eerst even beleefd of je de bal uit de tuin mocht halen en ik had toen het woord "sorry" al van mijn ouders geleerd.
Nu banjeren ze gewoon je planten plat.
En las je er dan wat van zegt kan je een grote mond of een opgestoken mideelvinger krijgen of ouders die zeggen, gohh, je bent toch zelf ook jong geweest????Aarrgghghhh
Oh nee, was ik vergeten, de bewust kinderlozen hebben zelf een gedegen opvoeding gehad met normen en waarden en juist deze mensen willen geen kinderen.
Kom op zeg! Doe op zijn minst een beetje volwassen zeg! Jij wil niets van kinderen tolereren, we leven allemaal in deze wereld en zullen het met elkaar moeten maken.
Ach, denk je nu echt dat wij vroeger allemaal engeltjes waren, schei toch uit. Ik vind dit echt hypocriet!
Lielle schreef:Ik vergelijk geen kinderen met honden, ik geef aan dat ik het heel normaal vind dat je zorgt dat andere mensen geen hinder hebben van jouw kind/hond/paard/auto/fiets/vul maar in.
MB, ik blaf geen kinderen af. Maar ik zit er ook niet op te wachten om door een kind 'lastig gevallen' te worden, en ik vind dat ouders daar best rekening mee kunnen houden. En dat hangt ook van de omgeving af, in de Mac vind ik het weer wat anders dan in een goed restaurant, om maar een zijstraat te noemen.
Onassa schreef:kimmie261 schreef:en darwin,ach ik kreeg eens visite die een kindje meenam en die vroeg me "zeg wat doe jij met je honden die avond"
ik heb echt HUH aan de foon gezeten,van wat bedoel je,nou zij kwamen langs en of ik mijn honden wel weg wilde doen dan,want die vertrouwde ze niet met haar kidz...![]()
jaa daahaaaaaggg![]()
![]()
....dan kom je maar niet langs hoor,ik neem mijn honden toch ook niet mee op visite ,en vraag dan "zeg wat doe jij met je kinderen"
![]()
wowwwwww, dit vind ik ronduit onbeschoft!!!
MamboBeach schreef:Wat moet jij allemaal wel niet tolereren dan? Dat een kind met een snotneus naar je toe komt lopen...![]()
Jee zeg! Ze mogen later wel aan je bed staan als je oud en stram bent en zij je billen mogen wassen. Heel jammer voor je maar kinderen zijn de toekomst en daarna hun kinderen weer en zo verder...
blue_sky schreef:Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.
blue_sky schreef:Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.
MamboBeach schreef:Onassa, ik kan moeilijk onthouden van iedereen die wel kinderen wil en waarbij het niet lukt.
Daar gaat het ook helemaal niet om.
Het gaat erom dat mensen denken dat het vroeger allemaal anders was en kinderen niet willen accepteren als ze eenmaal het besluit hebben genomen geen kinderen te willen. Dat vind ik echt heel typisch. Er wordt wel gevraagd aan ouders om begrip maar andersom niet.
MamboBeach schreef:Jaja. Daar kiezen ze zelf voor om jouw billen te wassen maar als iedereen zo dacht om geen kinderen meer te krijgen omdat ze zo vervelend en slecht zijn is er straks niemand meer om ze te wassen...
Probeer je er maar uit te kletsen maar het is voor mij duidelijk. Er is totaal geen verdraagzaamheid...