Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:20

_Pilipa_ schreef:
En het is wel heel makkelijk om anderen te veroordelen! Als je zelf niet in de soort gelijkle situatie zit!

Precies.. veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is als het om abortus gaat.

@Rienn: bedankt :) ik snap wat je bedoelt en zo denk ik er zelf ook over.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:21

Ik ben voor abortus, ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om te kiezen voor een abortus (daarbij maak ik dus geen onderscheid tussen de verschillende groepen waar de topicstarter het over heeft).
Ik ben blij dat er in Nederland de mogelijkheid is om te kiezen voor een abortus (legaal dus). Daarentegen vind ik een abortus geen licht onderwerp, vanzelfsprekend is het dat je zo'n keuze niet zomaar maakt en dat je hier dus eerst goed over nadenkt. Vanzelfsprekend is het ook dat je op verantwoordelijke manier gebruik maakt van anti-conceptie als je liever geen kinderen wil, zwanger worden kan je hier helaas niet altijd mee voorkomen, maar een abortus of Morning-after pil is natuurlijk nooit een vervanging voor anti-conceptie.
Uiteindelijk ben je zelf baas over je lichaam en verantwoordelijk voor je keuze.
Het is heel simpel: iedereen heeft hier een andere mening over en die hoor je te accepteren (dat wil dan weer niet zeggen dat je het met hem of haar eens hoort te zijn ;) ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:22

Ayasha schreef:
ulysse1 schreef:
Sorry maar een abortus op bijna 18 weken, neen, daar kan ik geen begrip vr opbrengen, en ik geloof echt niet dat ze eerder niks heeft gemerkt als ze er maar op los'fietste', het is geen puber meer hé maar een volwassen vrouw, of daar moet ze normaliter toch voor doorgaan.

Meid, er was op bokt eentje die parcourse reed en vanuit wedstrijd rechtstreeks naar de bevallingskamer ging, die heeft er 9!!!!! maanden niets van gemerkt... Topic valt nog op te zoeken, is op voorpagina nieuws geweest!

Heeft een vriendin van mij ook gehad. Die was op vakantie op Mallorca en werd opgenomen in het ziekenhuis. Bleek ze weeen te hebben en ze had 9 maanden niets gemerkt (voldragen kind). Ik ben zelf moeder en geloof me, met 18 weken heb je al een echt mensje in je buik. Ik heb persoonlijk ook moeite ermee om dan nog abortus te laten plegen. Al helemaal als je zelf niet slim bezig geweest bent met de anticonceptie. Laat je kindje dan komen en laat het adopteren ofzo. Dat is mijn mening.

Ik kan abortus prima begrijpen in de vroege fase, maar niet als je al zo ver bent en het kindje is gezond.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:32

Ayasha schreef:
Meid, er was op bokt eentje die parcourse reed en vanuit wedstrijd rechtstreeks naar de bevallingskamer ging, die heeft er 9!!!!! maanden niets van gemerkt... Topic valt nog op te zoeken, is op voorpagina nieuws geweest!

Een collega van mij heeft haar kind ook zomaar gekregen, zonder dat ze wist dat ze zwanger was...
mááááááár ze had dit zeker wel kúnnen weten, maar blijkbaar wou ze het niet weten.
Aangezien we collega's waren heb ik opmerkingen gehoord in de trant van:
"zo (blij) mijn borsten worden groter"
"ik ga sporten, want ik wordt dikker" (ondertussen niks eten dus waarvan?)
Er zijn zeker opmerkingen geplaatst dat ze misschien wel zwanger zou zijn, maar dat wuifde ze weg. Ze was wel aan de pil, maar gebruikte deze s'avonds en in het weekend dronk ze veel en kotste ze ook vaak ;) Grote kans dat ze de pil dus heeft uitgekotst.
Wonder boven wonder was het kindje gezond - wel wat klein, maar hoefde niet in de couveuse.

Zelf vind ik als mensen zonder voorbehoedsmiddel gewenste sex hebben, zij imo geen abortus zouden moeten doen.
Bij pubbers vind ik het toch weer anders trouwens, omdat hun hersenen nog niet volgroeid zijn en juist het laatste deel is het vooruit kunnen denken (domino-effect kunnen zien, dat houdt op na 1 of een paar "stenen" ipv tot het end)

Wanneer de foetus niet gezond is - veel ernstige afwijkingen heeft, vind ik het ook weer een heel ander verhaal...

Ayasha
Blogger

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:33

Wat wil je nu eigenlijk beweren superwoman? := Want ik vat hem niet zo... :=

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:35

Ayasha schreef:

Ik denk dat die collega van mij zwaar in de ontkenningsfase zat en het niet wou weten. Alle signalen bewust opzij heeft geschoven.
Bij haar gaat het verhaal dus ook zo, dat zij niks heeft gemerkt, terwijl dat imo wel het geval was.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand helemaal niks merkt :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:37

superwoman schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk dat die collega van mij zwaar in de ontkenningsfase zat en het niet wou weten. Alle signalen bewust opzij heeft geschoven.
Bij haar gaat het verhaal dus ook zo, dat zij niks heeft gemerkt, terwijl dat imo wel het geval was.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand helemaal niks merkt :o

[VN] Esther Horneman ging via de dubbelsprong naar de verloskamer
Ik stel voor dat je het de bokker zelf een keer vraagt of ze in ontkenningsfase zat ;)

Niet elke zwangerschap is het zelfde. Ken er een hoop waarvan je niet zag dat ze zwanger waren.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:41

Het is niet zo gek dat als mensen aankomen de borsten ook groter worden hoor :+, is bij mij vorig jaar ook gebeurt, ben 20 kilo aangekomen, dan gaan de borsten ook mee, maar geen zwangerschap hoor. Dus het kan allemaal heel prima. Het is gewoon jammer dat er weinig begrip over en weer is. En ik vind trouwens, een zwangerschap afbreken omdat een kind niet 100% gezond is, veel schandaliger. Heeft zo'n kind dan minder recht op een leven? Ik vind dat een heleboel mensen hier echt met 2 maten meten, snap ook eigenlijk niet waar iedereen zich nou zo druk om maakt, het is voor iedereen namelijk volledig de eigen keuze. Dan kun je het daar niet mee eens zijn, maar dan maakt geen ene moer uit, je gaat een ander toch niet overtuigen van jouw gelijk. Als iedereen dat nou zou kunnen accepteren, dan kan er een normale discussie gevoerd worden, met wederzijds begrip. Wat me trouwens opvalt is dat de mensen die voor abortus zijn, veel meer begrip opbrengen voor de tegenstanders dan andersom het geval is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:41

Ayasha schreef:
Niet elke zwangerschap is het zelfde. Ken er een hoop waarvan je niet zag dat ze zwanger waren.

Bij mijn collega zag je het ook niet.
Ik ga dat niet vragen. Mijn collega blijft ook volhouden dat ze het niet wist - en dat is nog waar ook,dat zal bij het meisje van dat topic ook zo zijn . :D
Alleen er waren wel signalen bij mijn collega! Daar was ik zelf bij!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:44

Dus je zit nu eigenlijk te beweren dat die bokster het eigenlijk wel wist maar het gewoon niet wilde weten? :?
Kom op zeg...
Ik houd er mee op :roll: T draait en keert da't niet niet schoon is om te zien.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:44

bij mij waren er ook signalen, maar geen zwangerschap :+ Zegt dus helemaal niets. Door een depressie of stress kun je ook vergelijkbare signalen doorkrijgen die niets te betekenen hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:45

hyppolyte schreef:
Het is niet zo gek dat als mensen aankomen de borsten ook groter worden hoor :+, is bij mij vorig jaar ook gebeurt, ben 20 kilo aangekomen, dan gaan de borsten ook mee, maar geen zwangerschap hoor.

Eerst gingen haar borsten groeien en daarna vond ze dat ze was aangekomen - wat nauwelijks zichtbaar was. (kindje zat heel hoog)
Daarbij at ze bijna niks, sloeg regelmatig het avondeten ever etc.
Doordat ik er zo dicht bij stond, is juist mijn mening veranderd....er waren bij haar wel signalen en andere collega's zeiden ook van "nou misschien ben je wel zwanger". Wanneer je sex heb gehad lijkt het mij niet onverstandig om toch even een testje te doen :roll:

Jij kijkt ook vanuit jezelf, dat doet een ander en dus ik ook - heeft imo niks met begrip te maken ;)
Laatst bijgewerkt door superwoman op 04-03-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:45

Als die bokker echt had geweten dat ze zwanger was, dan had ze echt niet de avond ervoor een parcours gesprongen hoor :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:47

Rienn schreef:
Ik heb een tijd geleden op TV gezien dat een meisje, jonger dan ik, een jaar of 20/23? voor de 4e (!) keer abortus heeft laten doen. Ze zat daar alsof het haar niets deed, en hier door kreeg ik echt een naar gevoel van mijn in buik.

Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoon :j Toen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:48

Rienn schreef:
MamboBeach schreef:

We mogen ook van mening verschillen, gelukkig! :)
Ik zie dat wel zo en jij niet, dat kan...

De grens ligt imo echt veel te hoog!

Weet je, ik ben gewoon eerlijk! Maar dat mag niet geloof ik! Ik zeg wat ik vind, dat is namelijk mijn mening! En jij zegt wat jij vindt en dat is jouw mening! Sophie-midas, en ik vind het walgelijk dat jij het geen moord vindt!

Daarom reageer ik ook niet bot naar jou toe, ik begrijp hoe jij het ziet en kan daar in komen. Ik vind het alleen jammer dat mensen die tegen zijn, niet een beetje in ons, die wel voor zijn, kunnen komen.

Wat zou volgens jou de grens dan moeten zijn?
'

Ik ben zelf ongepland zwanger geraakt en heb mijn kindje gehouden, ik was ook jong, had net een goede baan maar geen haar op mijn hoofd die daar aan heeft gedacht. Ik ben altijd tegen geweest, hoe jong ik ook was. Als het zou 'moeten' een week of 8 a 10. En dat gaat voor mij dan al te ver, maar daar kan ik 'inkomen'...
Weet je, abortus... Als iedereen gewoon goed uitkijkt en het anders dubbel zo veilig doet worden we niet meer zo snel zwanger. Je moet het probleem niet bij de abortus leggen, dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Je moet het 1 stap voor zijn, bij de voorbehoedsmiddelen. Ik krijg echt het idee en dat weet ik ook van sommige meiden dat het als voorbehoedsmiddel wordt gebruikt. Ik snap dat echt niet. Eerlijk niet. Half bokt heeft, als ik het zo zie, een abortus gehad... Ik kan daar met mijn pet niet bij!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:48

Citaat:
Eerst gingen haar borsten groeien en daarna vond ze dat ze was aangekomen - wat nauwelijks zichtbaar was. (kindje zat heel hoog)

Jij kijkt ook vanuit jezelf, dat doet een ander en dus ik ook - heeft imo niks met begrip te maken

Ok, even een handig informatief feitje, je borsten blijven je hele leven lang van vorm veranderen, en dus ook groeien, zegt niet! Mijn opmerking was even ter illustratie. En natuurlijk bekijkt iedereen het vanuit het eigen perspectief en de eigen kaders, inlevingsvermogen zorgt er alleen voor dat men het eigen perspectief even los kan laten en het vanuit een ander perspectief kan gaan bekijken en daar ontbreekt het bij een heleboel bokkers aan.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:49

Sorry, ik zit nu even hard op te lachen :D
Vader onbekend, dus ze kon het niet retour afzender doen _O-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:50

hyppolyte schreef:
Als die bokker echt had geweten dat ze zwanger was, dan had ze echt niet de avond ervoor een parcours gesprongen hoor :n

Dat schrijf ik toch ook, dat ik er van overtuigd ben dat ze het niet wist.

Bij mijn collega waren er wel signalen!
Ik denk(!) bij haar ook, maar daar ben ik niet bij geweest, dus kan dat niet weten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:50

BPVS schreef:
Sorry, ik zit nu even hard op te lachen :D
Vader onbekend, dus ze kon het niet retour afzender doen _O-

Ze had het beneden in de hal kunnen leggen hoor, vast iemand die zou denken 'verrek zeg, die lijkt op mij!' :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:51

hyppolyte schreef:
Citaat:

Jij kijkt ook vanuit jezelf, dat doet een ander en dus ik ook - heeft imo niks met begrip te maken

Ok, even een handig informatief feitje, je borsten blijven je hele leven lang van vorm veranderen, en dus ook groeien, zegt niet! Mijn opmerking was even ter illustratie. En natuurlijk bekijkt iedereen het vanuit het eigen perspectief en de eigen kaders, inlevingsvermogen zorgt er alleen voor dat men het eigen perspectief even los kan laten en het vanuit een ander perspectief kan gaan bekijken en daar ontbreekt het bij een heleboel bokkers aan.

Ik had er nog wat bij gezet om het duidelijker te maken ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:52

Ayasha schreef:
Dus je zit nu eigenlijk te beweren dat die bokster het eigenlijk wel wist maar het gewoon niet wilde weten? :?
Kom op zeg...
Ik houd er mee op :roll: T draait en keert da't niet niet schoon is om te zien.

Ik wil niet vervelend zijn maar jij leest zo selectief! Lees gewoon eens een keer, ze heeft het niet over deze bokker... :Z

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:54

En wat als je gewoon geen kinderen wil, want "ik was zwanger en heb het gehouden" komt vnl van mensen die ooit wel kinderen wilde.

MB hoi, het heeft lang geduurd zeg :D Lees zelf een keer, later zegt ze dat ze wel denkt dat er signalen geweest zijn bij die bokker ook. ;)

Enfin ik ga me nuttig maken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-03-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:56

Ik ben voor abortus, Heb het zelf gelukkig nooit laten doen en ik zou het zelf ook nooit doen.
Maar ik kan me bijvoorbeeld wel inleven in dat meisje van het inmiddels gesloten topic..
Tuurlijk is 17,5 week laat en ben je al bijna op de helft, Maar jongens het is gewoon nog legaal in dit land.

Ik vind het persoonlijk erger als het meisje het kindje laat komen, nog depresiever word, vriend bij der weg gaat noem t maar op en het kindje dan bijvoorbeeld om het leven brengt, zoals je tegenwoordig steeds vaker hoord om het nieuws.
(denk aan die vrouw die 2 kleine baby's vermoorde en ergens in een hoekje buiten dumpte)

Mensen die tegen zijn, Ook prima ieder zn mening maar andere mensen moordenaars noemen, Wat maakt jou dan beter?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:57

@Mb, overdrijven is ook een vak hè ;). Het is niet zo dat half bokt een abortus heeft ondergaan, maarja het is niet zo gek dat er een aantal mensen tussenzitten bij wie dat wel gebeurd is. EN bovendien heeft waarschijnlijk geen van allen het gezien als vorm van anticonceptie. Het wel zo zien vind ik persoonlijk ook verwerpelijk. Ik vind inderdaad ook dat je het zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen. Zo zit ik zelf ook in elkaar, maar evengoed gebruikte mijn ex en ik geen condoom meer bij het vrijen. Wel braaf de pil en als er iets misging (vergeten/antibiotica ofzo), dan kwam er wel een rubbertje omheen. Ik ben ook niet voor abortus door mensen die overal compleet laks mee omgaan, maar dan nog kan ik me wel inleven in de situatie van een ander (of dat in ieder geval proberen) en dan begrip tonen voor de beslissing van een ander, hoewel het de mijne niet zou zijn.

Citaat:
Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoon Toen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).

Zo een ken ik er dus ook, duikt met iedere kerel die ze amper kent zonder condoom het bed in en kind nr 2 is er ondertussen ook bij gekomen. Die kinderen komen absoluut niet in een stabiele omgeving terecht :n. En die gaan een heel zwaar leven tegemoet met een moeder die zo emotioneel instabiel is als de pest en uiteindelijk haar verantwoordelijk absoluut niet neemt, maar die van zich afschuift.
Misschien nog een leuk detail, ze is zelf ook ooit geadopteerd.....:+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:57

Ik ben van mening dat er altijd een mogelijkheid moet zijn om abortus te plegen op wat voor een stomme manier de zwangerschap(onbeschermde sex) ook is ontstaan. Wat de beweegredenen van de moeder ook zijn.

Wij kunnen van deze kant af gezien niet de situatie van de moeder(s) beoordelen. Alleen zij kunnen inschatten of ze een kind op deze wereld kunnen zetten.

Natuurlijk is onbeschermde sex dom...maar in de abortus kliniek zullen ze dat ook wel melden

Dat er vrouwen zijn die dit als anticonceptie gebruiken kan ik maar moeilijk geloven. Ik heb altijd gehoord dat je een abortus zelf moet betalen en 1200 euro kost.(kan me vergissen, pin me daar niet op vast)

Edit..zelf moeder van 2 kinderen en nooit een abortus gehad.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-03-10 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt