@Mb, overdrijven is ook een vak hè
. Het is niet zo dat half bokt een abortus heeft ondergaan, maarja het is niet zo gek dat er een aantal mensen tussenzitten bij wie dat wel gebeurd is. EN bovendien heeft waarschijnlijk geen van allen het gezien als vorm van anticonceptie. Het wel zo zien vind ik persoonlijk ook verwerpelijk. Ik vind inderdaad ook dat je het zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen. Zo zit ik zelf ook in elkaar, maar evengoed gebruikte mijn ex en ik geen condoom meer bij het vrijen. Wel braaf de pil en als er iets misging (vergeten/antibiotica ofzo), dan kwam er wel een rubbertje omheen. Ik ben ook niet voor abortus door mensen die overal compleet laks mee omgaan, maar dan nog kan ik me wel inleven in de situatie van een ander (of dat in ieder geval proberen) en dan begrip tonen voor de beslissing van een ander, hoewel het de mijne niet zou zijn.
Citaat:
Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoon Toen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).
Zo een ken ik er dus ook, duikt met iedere kerel die ze amper kent zonder condoom het bed in en kind nr 2 is er ondertussen ook bij gekomen. Die kinderen komen absoluut niet in een stabiele omgeving terecht
. En die gaan een heel zwaar leven tegemoet met een moeder die zo emotioneel instabiel is als de pest en uiteindelijk haar verantwoordelijk absoluut niet neemt, maar die van zich afschuift.
Misschien nog een leuk detail, ze is zelf ook ooit geadopteerd.....