Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:12

Ik heb dit topic doorgeworstelt en met stijgende verbazing en toch wel afkeer gelezen.
TS is niet goed omgesprongen met voorbehoedsmiddelen waarvan ze zelf wel weet dat het niet goed is geweest.
Ze besluit dat het kindje niet mag komen.
Okay tot daartoe kan ik er nog wel wat bij voorstellen.
Moet eerlijk zeggen ik ben niet voor abortus alleen als het medische noodzaak is of verkrachting.
Maar dan lees je ineens dat het kindje al ruim 16 weken is en je ziet de meningen toch veranderen wat ik dus heel erg begrijpelijk vind.
Ik wil er ook niet over nadenken omdat het mij vreselijk tegen de borst stuit om met zoveel weken nog voor een abortus te gaan.
Maar ik vind de regering hierin heel fout wat tot nu toe wist ik dus niet dat je dat nog legaal mocht doen in zo een vergevordert stadium.
ik wil TS niet veroordelen maar sterkte kan ik haar ook niet wensen, wel wens ik haar veel kracht en wijsheid toe en ik hoop dat ze de bedenktijd heel goed gaat benutten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:13

xXLianneXx schreef:
Mindim schreef:
Stil word ik er van.

Abortus ben ik niet tegen. Kind is misschien niet beste voor de TS. Maar het tot 17,5 week laten komen en dan nog weg laten halen? Daar kan ik niet bij, daar word ik misselijk van en heb daar totaal geen respect voor. Had je verantwoordelijkheid eerder genomen.
De TS heeft het moeilijk genoeg lees ik, ik krijg in de posts van de TS niet echt mee dat ze het moeilijk heeft met de abortus, maar meer met zichzelf en haar omgeving.

Discussie krijg je op dit onderwerp, dat kan je van te voren bedenken.

als je haar achtergrond hoord heeft ze ook genoeg redenen om aan zichzelf te denken voordat ze aan een ongeboren baby denkt.
ze kan haar baby toch niet bieden wat die nodig heeft, ik vind het een verstandige keuze zover ik kan oordelen van wat ik lees.

Ik vind het jammer dat die verstandige keuze niet eerder is gemaakt........

Sterkte TS, dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:14

LifeSucks schreef:
nou, dan zal de TS zich ook maar eens melden na een 1,5 uur bijlezen :oo

Wat kunnen jullie typen zeg!
Heb bijna alles gelezen, maar besloten niet overal op te reageren, of eigenlijk nergens inhoudelijk op.
Vind dat dit topic vooral veel discussie bevatte afgelopen pagina's, en ik snap dat dit voor sommigen een moeilijk onderwerp kan zijn.
Maar voor mij is dat het ook.
Hoop dat ook dat ingezien word.

Ik wil even het volgende zeggen:
Dat ik deze keuze voor abortus heb gemaakt wil niet zeggen dat het me niet boeit of raakt.
Het raakt me juist, en doordat het me raakt heb ik deze keuze gemaakt.
Ik heb een heel goed gesprek gevoerd met mijn vriend, we hebben het er continu over gehad.
En ondanks dat we ook de andere kant van "het klompje cellen" zien (het mogelijk wordende kind), blijven we bij ons besluit.

Ik voelde me vanmorgen heel onprettig, gisteravond ook al.
Want na het bezoek aan de Rutgersstichting is het wel een zeker iets geworden (ondanks dat ik de echo niet heb gezien).
Het voelt allemaal onprettiger dan het al deed;
Ik wil het 't liefst zo snel mogelijk verwijderd hebben, want het gevoel dat er iets groeit wat word afgebroken, en bovendien erg ongewenst is, is niet prettig.

Ik ben gek op kinderen, heb ook met kinderen gewerkt etc. maar of ik zelf kinderen wil later durf ik niet te zeggen.
Misschien wel, misschien niet.
Aankomende jaren zowieso nog niet.
En als blijkt dat ik geen kinderen kan krijgen in een later stadium, is dat jammer.
Maar ik zou die keuze van het leven accepteren, en nooit IVF of door andere medische molen's heengehaald willen worden.

En voor de laatste maal even voor de duidelijkheid (al heb ik het in de beginpost al duidelijk gezegd) :
Ik heb vanaf dat ik een afspraak heb gemaakt voor de echo (gister dus) alles gedeeld met mijn vriend.
Mijn vriend staat 100% achter mijn keuze.
Ik heb pas deze week echt doorgekregen qua gevoel dat het niet in de haak was, dus niet gewacht tot het laatste moment.
Ik ben geen volslagen psychopaat, niet dom, niet gevoelloos en niet achterlijk of naief.
In mijn ogen heb ik juist door deze keuze te maken, verantwoordelijkheid genomen.
En ja, dat was zo snel als ik kon. Aangezien ik deze week pas echt merkte dat het niet goed was.

Dit is niet als verdediging bedoeld, want ik geloof niet dat ik me hoef te verdedigen, aangezien ik niks illegaals of rampzaligs doe.
Maar wilde toch nog even wat herhalen aangezien het door sommigen verdraaid werd. :)

Ik was bang dat door alle boze kritieken, moordverhalen en gemoeds-reacties van ivf moeders en etc. mijn schuldgevoel op zou spelen en het moeilijker zou worden, maar dat is niet het geval.

Via PB krijg ik nog steeds heel veel bemoedigende berichtjes binnen, ook kritieken die op een normale manier worden geschreven en kan niet alles beantwoorden dus even via hier:
Bedankt voor jullie verhalen :)

Je bent een topwijf. Heel veel sterkte de komende weken!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:17

Ik ben niet tegen abortus liever dat dan een kind wat niet verzorgd of wat dan ook word.
Ik vind alleen dat je er laks mee omgegaan bent,
het had imo heel wat eerder gekund (vind 17 weken toch al wel erg ver, het is al een echte baby, ik zou het niet kunnen), vooral omdat je alle tekenen van een zwangerschap hebt, maak je mij niet wijs dat je dacht dat het aan het stoppen met roken kon liggen.
Wens je veel sterkte volgende week.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:21

Prima, jou mening, ik ben eerlijk geweest en heb gedaan wat ik kon inmiddels en ben daarbij niet verantwoordelijk voor jou woorden :)
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 03-03-10 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:23

ik vrees dat het kansloos is om ts de komende 5 dagen nog om te proberen te praten en het leven van dit kindje te redden. Ik vind het heel triest, je bent al bijna op de helft van de zwangerschap.

toch veel sterkte gewenst, het blijft toch heel moeilijk, nu en in de toekomst. Dit kindje zal je je toch altijd blijven herinneren.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:24

Ik kan alleen maar respect voor je hebben dat je deze keuze durft te maken. Vind dat je een erg verstandige beslissing neemt. Zoals ik lees heb je deze weloverwogen genomen. Ik ben van mening dat je pas aan kinderen begint als je er in alle opzichten aan toe bent, anders doe je een kind vroeg of later tekort. Er zouden meer mensen zo verstandig moeten zijn en er over nadenken of ze er wel of niet aan toe zijn. Hoeveel kinderen worden er niet op de wereld gezet omdat het "zo leuk lijkt" waarbij niet verder na is gedacht dan de roze wolk van dat moment.
Ik wens je veel sterkte en nogmaals respect voor deze weloverwogen beslissing.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:26

Jezus wat een hoop kl*te opmerkingen zeg. Ik begrijp best dat sommige mensen het niet weg zouden halen of het niet goedkeuren. Zelf zou ik het nu ook niet weghalen (ben pas 20), maar ik heb wel mijn leven goed op de rails. Laat alsjeblieft die opmerkingen achterwege, daar kan TS toch niks mee. Hou ze liever voor jezelf.

TS ik sta 100% achter jou, al zou ik niet voor abortus gekozen hebben. Ieder zijn leven en ieder zijn keus. Dat respecteer ik!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:27

mooie woorden Marjon.

ik respecteer ook de keuze. Jullie kunnen niet in haar leven kijken wat zij allemaal meemaakt.
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 03-03-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:32

Ik plaats hier weer even een slotje voor overleg. Het topic wordt in de loop van de ochtend weer geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:45

Moderatoropmerking:
Bij deze is het topic weer geopend. Het is prima een discussie te voeren, echter het is niet de bedoeling persoonlijk te worden. Een discussie bestaat uit een goede onderbouwing.

Er zijn veel berichten geplaatst die een regelrechte aanval naar andere bokkers zijn. Natuurlijk zijn er mensen voor en tegen, dat hoort bij een discussie. Maar blijf respectvol naar elkaar toe, ook al begrijp je een keuze niet. Dit soort keuzes zijn niet makkelijk en het is niet nodig om iemand meteen een misdadiger te noemen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:46

Bedankt Mod!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:48

Fijn dat hij weer open is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:50

bedankt mod.ze hebben een ander topic geopend om er een discusie van te maken.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:52

ik was zelf 18 toen ik zwanger raakte
ik kende mijn vriend toen pas 2 maanden
ik woonde nog thuis en hij ook
toch besloten om het kindje te houden
inmiddels is onze dochter ruim 6 jaar oud en heeft ze een broertje erbij
ik vind als je in de 20 bent en je kan gemeenschap hebben zonder condoom of pil dat je dan dom bezig bent
ook al zie je het op dat moment niet meer zitten iedereen weet dat je zonder bescherming zwanger kan worden en dan een zwangerschap met ruim 17 weken!!!!! afbreken
nee daar kan ik niet bij met mijn hoofd.
ze moet het zelf weten maar ik vind het wel ernstig
wel gemeenschap hebben wetende dat je zwanger kan worden en als blijkt dat je dat bent dan nog doolopen en met 17 weken pas actie ondernemen
sterkte ermee

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:57

Hoi TS,

Hoe voel je je nu? Ben je er emotioneel onder?
Wat doet het met je gevoel en je psyche?

Ik zat me gisteravond nog te bedenken dat dit hele gebeuren er heel erg in zal gaan hakken bij je en dat je er wel verstandig aan doet om professionele hulp in te roepen bij het verwerken van alles.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:59

Thanks mod!
Ts, ik heb meegelezen via mijn mobiel, maar dat typt niet zo fijn...
16,5 week is niet pril...
Maar ik vind dat je je verantwoordelijkheid neemt, door te zeggen: het is niet de juiste tijd, op alle vlak, voor een kindje!
Niemand kan in de toekomst kijken, maar je zou jezelf en je kind ook geen goed doen om het geboren te laten worden, terwijl je er totaal niet achter staat.
Het levende bewijs ervan loopt de deur plat bij jeugdzorg.
Er zullen zat voorbeelden zijn van vrouwen die zeggen, ik heb het wel gehouden en ben zoooo blij, maar je weet niet wat daaraan vooraf gegaan is...

Spiegel jezelf niet aan een ander, maar luister naar je eigen gevoel!

Ik ben niet voor of tegen abortus, maar wel voor een juiste oplossing voor iedereen!

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:59

Er leeft een klein prachtig wondertje in jouw buik, het is al een klein mensje met een kloppend hart. Alsjeblieft, je weet het nog maar net, denk er nog héél goed overna. Het is een leven dat je wilt wegnemen, het heeft er recht op om te kunnen leven, neem zijn of haar kans niet weg. Vooroordelen als van 'ja zij/hij krijgt een ongelukkige jeugd' is ONZIN.

Meerendeel van de kinderen zijn ongewenst, en er zijn mensen die zich in veel moeilijkere omstandigheden verkeren en toch het kindje houden. Neem verantwoording voor je daden, je bent erg slordig bezig geweest dat is een feit.. Er woont nu een prachtig klein mensje in jouw buik, neem dat aub niet weg.. Je bent al bijna 4 maanden zwanger.. kom op.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:01

caspar2007 schreef:
en als blijkt dat je dat bent dan nog doolopen en met 17 weken pas actie ondernemen

Misschien moet je de posts van TS nog even goed doorlezen, daarin staat namelijk dat als ze het eerder geweten had ze wel eerder actie ondernomen had. :)

Bermudaa schreef:
Neem verantwoording voor je daden,

Dat doet ze ook, alleen op een andere manier dan jij zou doen maak ik op uit je post. :)

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:04

Bermuda: Dat is geen onzin, er is niks wat ik een kind kan bieden.
En dat weet ik zelf het beste.
Bovendien heb ik zelf ook (het eerste) recht op een leven vol kansen en geluk.
Een kind staat dat in de weg.
Het valt hoe dan ook onder mijn verantwoordelijkheid, en onder mijn lichaam en ik kies dat het hier stopt.

Dat meerendeel van de kinderen ongewenst is, ga ik maar niet op in...zou een mooie boel zijn!
bovendien ben ik geen 4 maanden zwanger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:05

LifeSucks schreef:
Dat meerendeel van de kinderen ongewenst is, ga ik maar niet op in...zou een mooie boel zijn!
bovendien ben ik geen 4 maanden zwanger.

16,5 week is wel ongeveer 4 maanden.... dus hoezo niet dan?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:06

of de ts nu 4 weken of 4 maanden is maakt niet uit het is en blijft haar keus

Chubby

spatter schreef:
TS ik heb moeite met het gemak waar mee jij er (zo te lezen) mee omgaat
de manier waarop alles al gegaan is en nu ook waarmee je beslist het kindje niet te voldragen
maar misschien geeft dat wel des te meer aan dat het heel verstandig is om nu het kindje niet te laten komen
je bent duidelijk nog niet in een stadium in je leven dat je deze verantwoordelijkheid aan kan

Ik heb nog niks gezegd in dit topic, maar je brengt mijn idee prima onder woorden spatter!

Caresse07

Frats schreef:
aatjuh12 dit is helaas ook de reactie van de 'echte' wereld. Als je voor jezelf kiest dus voor een arbortus dan ben je de l... Mensen die niet voor kinderen kiezen worden niet begrepen. Waarom heb je geen kinderen??!! Is toch zo leuk!!! Nee ik heb geen kinderen en dat is mijn keuze RESPECTEER dat!
Dus als TS die keuze maakt respecteer die dan.

Hier ben ik het mee eens :)

TS kan een kind niks bieden, is er op dit moment van haar leven niet klaar voor, dan
is dit toch de beste keus die ze kan maken, dus waarom haar dan zo veel verwijten maken en
niet gewoon respecteren waar ze voor kiest?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:10

Ik vind het nog steeds heel knap dat je zo rustig op sommige reacties reageerd TS.

TS is er niet klaar voor, en misschien wel nooit. Moet zij en misschien haar kindje ongelukkig worden/blijven omdat er zo veel mensen tegen zijn? Nee, lijkt mij niet. Respecteer haar keuze, ze heeft het al moeilijk genoeg.