Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xXLianneXx schreef:Mindim schreef:Stil word ik er van.
Abortus ben ik niet tegen. Kind is misschien niet beste voor de TS. Maar het tot 17,5 week laten komen en dan nog weg laten halen? Daar kan ik niet bij, daar word ik misselijk van en heb daar totaal geen respect voor. Had je verantwoordelijkheid eerder genomen.
De TS heeft het moeilijk genoeg lees ik, ik krijg in de posts van de TS niet echt mee dat ze het moeilijk heeft met de abortus, maar meer met zichzelf en haar omgeving.
Discussie krijg je op dit onderwerp, dat kan je van te voren bedenken.
als je haar achtergrond hoord heeft ze ook genoeg redenen om aan zichzelf te denken voordat ze aan een ongeboren baby denkt.
ze kan haar baby toch niet bieden wat die nodig heeft, ik vind het een verstandige keuze zover ik kan oordelen van wat ik lees.
LifeSucks schreef:nou, dan zal de TS zich ook maar eens melden na een 1,5 uur bijlezen![]()
Wat kunnen jullie typen zeg!
Heb bijna alles gelezen, maar besloten niet overal op te reageren, of eigenlijk nergens inhoudelijk op.
Vind dat dit topic vooral veel discussie bevatte afgelopen pagina's, en ik snap dat dit voor sommigen een moeilijk onderwerp kan zijn.
Maar voor mij is dat het ook.
Hoop dat ook dat ingezien word.
Ik wil even het volgende zeggen:
Dat ik deze keuze voor abortus heb gemaakt wil niet zeggen dat het me niet boeit of raakt.
Het raakt me juist, en doordat het me raakt heb ik deze keuze gemaakt.
Ik heb een heel goed gesprek gevoerd met mijn vriend, we hebben het er continu over gehad.
En ondanks dat we ook de andere kant van "het klompje cellen" zien (het mogelijk wordende kind), blijven we bij ons besluit.
Ik voelde me vanmorgen heel onprettig, gisteravond ook al.
Want na het bezoek aan de Rutgersstichting is het wel een zeker iets geworden (ondanks dat ik de echo niet heb gezien).
Het voelt allemaal onprettiger dan het al deed;
Ik wil het 't liefst zo snel mogelijk verwijderd hebben, want het gevoel dat er iets groeit wat word afgebroken, en bovendien erg ongewenst is, is niet prettig.
Ik ben gek op kinderen, heb ook met kinderen gewerkt etc. maar of ik zelf kinderen wil later durf ik niet te zeggen.
Misschien wel, misschien niet.
Aankomende jaren zowieso nog niet.
En als blijkt dat ik geen kinderen kan krijgen in een later stadium, is dat jammer.
Maar ik zou die keuze van het leven accepteren, en nooit IVF of door andere medische molen's heengehaald willen worden.
En voor de laatste maal even voor de duidelijkheid (al heb ik het in de beginpost al duidelijk gezegd) :
Ik heb vanaf dat ik een afspraak heb gemaakt voor de echo (gister dus) alles gedeeld met mijn vriend.
Mijn vriend staat 100% achter mijn keuze.
Ik heb pas deze week echt doorgekregen qua gevoel dat het niet in de haak was, dus niet gewacht tot het laatste moment.
Ik ben geen volslagen psychopaat, niet dom, niet gevoelloos en niet achterlijk of naief.
In mijn ogen heb ik juist door deze keuze te maken, verantwoordelijkheid genomen.
En ja, dat was zo snel als ik kon. Aangezien ik deze week pas echt merkte dat het niet goed was.
Dit is niet als verdediging bedoeld, want ik geloof niet dat ik me hoef te verdedigen, aangezien ik niks illegaals of rampzaligs doe.
Maar wilde toch nog even wat herhalen aangezien het door sommigen verdraaid werd.![]()
Ik was bang dat door alle boze kritieken, moordverhalen en gemoeds-reacties van ivf moeders en etc. mijn schuldgevoel op zou spelen en het moeilijker zou worden, maar dat is niet het geval.
Via PB krijg ik nog steeds heel veel bemoedigende berichtjes binnen, ook kritieken die op een normale manier worden geschreven en kan niet alles beantwoorden dus even via hier:
Bedankt voor jullie verhalen
caspar2007 schreef:en als blijkt dat je dat bent dan nog doolopen en met 17 weken pas actie ondernemen
Bermudaa schreef:Neem verantwoording voor je daden,
spatter schreef:TS ik heb moeite met het gemak waar mee jij er (zo te lezen) mee omgaat
de manier waarop alles al gegaan is en nu ook waarmee je beslist het kindje niet te voldragen
maar misschien geeft dat wel des te meer aan dat het heel verstandig is om nu het kindje niet te laten komen
je bent duidelijk nog niet in een stadium in je leven dat je deze verantwoordelijkheid aan kan
Frats schreef:aatjuh12 dit is helaas ook de reactie van de 'echte' wereld. Als je voor jezelf kiest dus voor een arbortus dan ben je de l... Mensen die niet voor kinderen kiezen worden niet begrepen. Waarom heb je geen kinderen??!! Is toch zo leuk!!! Nee ik heb geen kinderen en dat is mijn keuze RESPECTEER dat!
Dus als TS die keuze maakt respecteer die dan.