Huertecilla schreef:Is die woontoren nog te koop?
Aaaah m'n droomhuis

Iets anders. Wij gaan hier weer insneeuwen de komende dagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Is die woontoren nog te koop?
Huertecilla schreef:Bandida schreef:Dat is echt Kafka zeg
Ga even zitten op een stoel met leuningen voor de volgende:
Onze activiteiten zijn toegestaan in een zone van de rivier, dus als het niet meer van ons is, wordt een verzoek daarvoor ingewilligd tegen betaling van pacht.
Dat geeft je dan tijd om te verkopen, maar dat wil je zo kort mogelijk ervaren.
Huertecilla schreef:Het is een dermate onrechtvaardige situatie je eigen grond te moeten pachten dat zelfs een symbolische enkele euro mijn woongenot zou verzieken.
Het blijft diefstal en bovenstaande herinnert je daar continue aan.
Pacht is geen eigendom en kan opgezegd worden = onzekerheid.
lakshmi schreef:Jemig HC, het zit jullie niet mee.
Ironisch dat dit juist jullie die zo in harmonie met de natuur leven moet overkomen..
Citaat:
oomens schreef:Je kunt je eigen grond echter wel terugpachten. Aan wie moet je die pachtsom dan betalen? Moet je maandelijks x euro's in het water gooien ofzo? Dat geld gaat gewoon naar de overheid, die in een pachtsituatie dus wel degelijk doen alsof ze de eigenaar/verpachter zijn (= toch onteigening, dus eigenlijk wel een soort van recht op compensatie).
Huertecilla schreef:We hebben al een paar héél vage dingen gevonden.
De grens is bepaald op de maximum regenval van de afgelopen 10 jaar bij schone bedding.
In de afgelopen 10 jaar woonden we hier en die bedding is nooit onderhouden. Was in 2007 en 2008 totáál geblokkeerd en nog is bij de toen extreem maximale hoosbui het water niet bij de aangeven lijn gekomen.
Verder is de definitie voor de grens niet het maximum van de afgelopen 10 jaar, maar het gemidellede van de maxima van de afgelopen 10 jaar.
We hebben ook een paar jaar gehad dat dit zeg een derde van de bedding was!
Hoog + laag : 2 = halverwege de normale goot!
Tot slot staan de paaltjes op onze oever hóger dan aan de overkant....
laura1986 schreef:Iik ben geslaagd! Mn studiepunten zijn binnen![]()
Nu werk zoeken (inclusief of exclusief baas) en op eigen benen staan..
Francis schreef:Gelukkig ben ik er niet van afhankelijk maar ik stook met deze kou graag zo veel mogelijk de kachel, aangezien ik toch al voor de buitenlucht stook (letterlijk, ik heb een strook van zo'n 20 cm. om 't chalet waar geen sneeuw blijft liggen)
kynshiri schreef:we moeten nl met twee handjes geven om net rond de stam te kunnen... de rest ligt nu netjes gestapeld. is ongeveer al 20 kuub geworden