[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:30

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:31

Mensen willen wel lezen wat ze willen lezen! :D
Snap je het nog?! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:32

Wat erg flauw is om de telegraaf als "betrouwbare"bron neer te zetten ;)

En nee, ik denk inderdaad niet dat er weer een nieuwe MG golf komt nee. En ja, ben blij dat ik niet voor enting heb gekozen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:37

ThePast03 schreef:
janderegelaa schreef:
Het is toch ook de angst die mensen hebben waardoor ze hun kleine kinderen wel enten!
Als we de laatste cijfers van het RIVM bekijken http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf dan zijn er in totaal 36 mensen overleden waarvan er van 32 mensen ( 88% ) bekend was dat ze ziek waren. De overige 4 waren - zover bekend -gezond. We enten dus voor nog niet eens een handvol overleden mensen een hele bevolkingsgroep in. Ik - en velen met mij gezien de opkomst - vind dat echt massahysterie.

Het is niet aan jou om te bepalen wat voor beweegredenen anderen hebben om hun kinderen te laten enten.
Waarom laten mensen hun kleine kinderen enten tegen de kinderziektes? Is dat ook massahysterie?
Ik heb deze ziektes gewoon gehad (in mijn tijd werd er alleen geent tegen pokken) en heb het gewoon overleefd.

Ik vind het massahysterie om zo te reageren op het vaccin en al helemaal om zo te oordelen over andere mensen.
Het zegt vooral heel veel over jouw onzekerheid dat je zo'n drang hebt om andere mensen te overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn.

ThePast03, je redenatie klopt echt niet. Als ik onzeker zou zijn had ik mijn eigen dochter wel laten enten.
Ik begrijp dat de werkelijke cijfers een schok voor je zijn.
Jammer dat je meteen de ruzie weer opzoekt terwijl ik officiële cijfers laat zien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:38

Dat kun je denken faye maar zeker weten doen we het allemaal niet... Heb ik ook meegenomen in de overweging om te enten maar ik dacht, het kan nu wel op zijn hoogtepunt zijn maar dadelijk gaat het misschien weer omhoog. Je weet het niet...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:39

janderegelaa schreef:
[*olduser*], je redenatie klopt echt niet. Als ik onzeker zou zijn had ik mijn eigen dochter wel laten enten.
Ik begrijp dat de werkelijke cijfers een schok voor je zijn.
Jammer dat je meteen de ruzie weer opzoekt terwijl ik officiële cijfers laat zien.

Het gaat me niet om de officiele cijfers, die had ik zelf al eerder in het topic gezet.
Het gaat er mij om dat je andere mensen ervan beschuldigt dat ze hun kinderen laten enten uit angst en dat je het massahysterie noemt. Daarover mag je niet oordelen en dat is geen ruzie zoeken van mij kant.

Je ontwijkt mijn vraag weer: Vind jij het ook massahysterie dat mensen hun kinderen laten enten tegen de kinderziektes? Ik ben daar nooit voor geent (was in mijn tijd niet) en leef ook nog steeds.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:39

janderegelaa, ik vind jouw toon echt zo misselijk... Zo denigrerend...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:40

Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/1544/MEX ... vens.dhtml

Mexicaanse griep eist in een week 1000 levens
update
DEN HAAG - De verspreiding van de Mexicaanse griep lijkt in Nederland over zijn piek heen te zijn. Afgelopen week werden 289 grieppatiënten met ernstige klachten in het ziekenhuis opgenomen, zeventig minder dan de week ervoor.

Ook het aantal patiënten dat naar de intensive care moest, is gedaald: van 38 vorige week naar 29 nu. Acht patiënten overleden deze week aan de gevolgen van de griep.

Het gaat om vijf mannen en drie vrouwen, in leeftijd variërend van 38 tot 81 jaar. Ze hadden allen al een andere ziekte onder de leden. Het totale aantal sterfgevallen tot dusverre komt hiermee op 36.

Een kwart van de 1560 ziekenhuisopnamen tot nu toe betreft kleine kinderen tot vier jaar. 93 procent is jonger dan 65 jaar, de helft is jonger dan twintig jaar.

Het RIVM meldt opvallend veel ziekenhuisopnamen in Groningen, Drenthe en Flevoland. In Zeeland, Zuid-Limburg en delen van Gelderland, Noord-Holland en Zuid-Holland werden relatief weinig mensen in het ziekenhuis opgenomen.

Het Mexicaanse griepvirus H1N1 heeft zich in Nederland bij enkele patiënten ontwikkeld tot een potentieel gevaarlijke variant. Dat meldt Jimvan Steenbergen van het rijksinstituut voor de volksgezondheid, RIVM. Gisteren maakte de Franse autoriteiten bekend dat twee Franse patiënten zijn overleden aan een gemuteerde versie van het griepvirus H1N1. Patiënten met deze gemuteerde versie lopen een groter risico op een gevaarlijke longontsteking.

Eerder werden ook al mutaties van het virus ontdekt in Noorwegen, Mexico en de Verenigde Staten. De gevaarlijke varianten zijn tot op heden niet van mens op mens overgedragen.

Voor de meerderheid van reeds gevaccineerde mensen maakt de komst van een gemuteerd virus weinig verschil, omdat het vaccin ook werkt tegen de gemuteerde virussen, zegt Van Steenbergen. Maar omdat een vaccin nooit bij honderd procent van de ingeënten werkt, loopt een beperkte groep - bij andere vaccins waarmee ervaring is opgedaan is dit zo'n dertig procent - mogelijk wel een groter risico op een longontsteking.

Het ministerie van Volksgezondheid begint volgende maand met de verkoop van circa negentien miljoen overgebleven vaccins. Die heeft het ministerie niet meer nodig als straks alle risicopatiënten in Nederland zijn ingeënt. Wel houdt het ministerie een noodvoorraad van 2,2 miljoen vaccins achter de hand voor eventuele onvoorziene ontwikkelingen. Aan welke landen de vaccins worden verkocht is nog onbekend.

Wereldwijd zijn meer dan duizend mensen de afgelopen week aan de H1N1-griep gestorven. Dat is een sterke stijging en brengt het officiële dodental van de ziekte wereldwijd nu op 7826. Dat meldde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gisteren.

Europa kende een stijging van 85 procent in het aantal sterfgevallen deze week. Het totale dodental steeg hier van 350 naar ten minste 650. Meer dan de helft van de fatale gevallen was echter op het Amerikaanse continent. Daar stierven in een week 554 mensen aan het virus H1N1. Volgens de WHO is het virus nog erg actief in delen van Europa en Amerika. (HET PAROOL)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:40

Sorry dat ik n iet meer reageerde, dacht dat het topic gesloten was dus ook bij mijn berichten weggehaald :D

Wat de kranten schrijven is ook niet altijd waar, gaat het om koude vochtige lucht of juist droge lucht daar zit enorm verschil tussen nl.
Hier hebben we altijd met veel vocht te maken dus zal het blijven verspreiden, maar wees eerlijk ieder jaar weer is er een griepgolf,,
Misschien dat het nu meer gemeld wordt omdat mensen willen weten of het de MG is terwijl ze andere jaren gewoon lekker in bed uitzieken zonder de dokter te bellen..
Het blijft een feit dat er een massa hysterie is

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:41

Jan, ik ben dus de doelgroep waar jij het over hebt en kan dus uit eigen ervaring spreken...
Als je mijn berichten goed hebt gelezen, weet je wat mijn beweegredenen zijn geweest, dan ken je mijn angsten en dat weet je ook dat die angsten zijn voortgekomen uit 'berichten van de zogenaamde hoaxsites en hun trouwe volgelingen'.

Weet je wat het is, ik laat mijn kindjes niet zomaar vaccineren omdat dat een vaccinatieprogramma is van onze overheid en 'ach iedereen doet het toch?'
Nee, ik verdiep mij zelf in de onderzoeken, de feiten en moet vervolgens de voors en de tegens tegen elkaar afwegen, en trust me... dat is niet gemakkelijk! Elk door jou aangedragen "feit" is ontkracht, maar word dus in stand gehouden door de hysterie die juist DAARDOOR ontstaat. Je maakt mensen bang, je creëert angst, je zorgt voor onzekerheid en dat heeft zich dus ontaard is de lage opkomst voor de prikken... Al is dat natuurlijk mijn mening!

Het leven kent geen garanties, de vaccinaties ook niet, maar heb je er wel eens over nagedacht welke gevolgen de MG achter hebben gelaten en zullen laten bij kleine kindjes die opgenomen zijn geweest in het ZH als gevolg van de MG?
Nee hè? Want dat komt niet in het nieuws....

Ik weet het ook niet Jan, ik heb geen kant en klare antwoorden... maar ik bekijk het geheel niet enkel vanaf één kant, of ik nou voor of tegen vaccinatie ben... Maar wil je me wel geloven als ik zeg dat het als mama zijnde al moeilijk genoeg is om voor die keuze te staan, laat staan hem te moeten nemen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:42

Een kwart van 1560 ziekenhuisopnames zijn kinderen tot 4 jaar... Ik denk daar over na... Vind ik heel veel...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:42

Kaja maar ieder jaar worden er kinderen opgenomen met griep en de gevolgen daarvan alleen hoor je daar niets over omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is, alleen is er nu een nieuwe variant en hysterie

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:44

Echwel schreef:
Sorry dat ik n iet meer reageerde, dacht dat het topic gesloten was dus ook bij mijn berichten weggehaald :D

Wat de kranten schrijven is ook niet altijd waar, gaat het om koude vochtige lucht of juist droge lucht daar zit enorm verschil tussen nl.
Hier hebben we altijd met veel vocht te maken dus zal het blijven verspreiden, maar wees eerlijk ieder jaar weer is er een griepgolf,,
Misschien dat het nu meer gemeld wordt omdat mensen willen weten of het de MG is terwijl ze andere jaren gewoon lekker in bed uitzieken zonder de dokter te bellen..
Het blijft een feit dat er een massa hysterie is

Dat is jouw feit en niet de mijne... Er zijn toch veel mensen opgenomen in het ZH waarvan er anders nooit zoveel worden opgenomen. Vaak zijn dat juist de oudere mensen en de zieke mensen.
Waarom jullie zo doen is mij een raadsel, echt waar. Ieder zijn keuze toch!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:44

Echwel schreef:
Kaja maar ieder jaar worden er kinderen opgenomen met griep en de gevolgen daarvan alleen hoor je daar niets over omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is, alleen is er nu een nieuwe variant en hysterie

De enige hysterie die er is komt van mensen die denken dat er vreselijke dingen in de vaccinatie zitten.

Waarom niet deze hysterie omtrent de intentingen tegen de normale kinderziektes? Daar hoor je niemand over?
Terwijl dat blijkbaar ook niet perse noodzakelijk is want ik ben ook groot geworden zonder die entingen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:48

MamboBeach schreef:
Een kwart van 1560 ziekenhuisopnames zijn kinderen tot 4 jaar... Ik denk daar over na... Vind ik heel veel...

Het is niet vreemd dat jonge kinderen vatbaarder zijn voor dit soort virussen omdat ze nog weinig weerstand hebben. Wat ik verontrustender vind is dat de andere 25% jongeren tot 20 jaar zijn, die zouden toch weerstand moeten hebben.

Heeft iemand toevallig de cijfers van kinderen die zijn overleden onder 4 jaar?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:49

Echwel schreef:

Als je je echt had verdiept dan had je geweten dat ondanks dat er elk jaar kindjes worden opgenomen met griep, waarbij er helaas ook doden te betreuren zijn, die 'gewone' griep niet te vergelijken is met de MG.
Sommige mensen zeggen griep is griep, maar deze griep heeft een wel erg bijzonder groot verschil met de gewone griep.
Waarom lezen mensen daar nou toch steeds overheen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:49

ThePast03 er is wel degelijk een massa hysterie met betrekking tot de MG. Deze wordt gevoed door de media. Zal wel weinig schokkends in de wereld gebeuren moet je maar denken ;)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:51

ThePast03 schreef:
Je ontwijkt mijn vraag weer: Vind jij het ook massahysterie dat mensen hun kinderen laten enten tegen de kinderziektes? Ik ben daar nooit voor geent (was in mijn tijd niet) en leef ook nog steeds.

Hoe oud ben jij dan als ik vragen mag? Want zelfs mijn ouders (van rond 1945) zijn allebei geent tegen de pokken als kind.
Maar ook die vaccinaties zijn vrijwillig.
En er gaan steeds meer stemmen op die hun kinderen niet laten enten. Kijk maar eens op http://www.nvkp.nl/

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:52

faye schreef:
[*olduser*] er is wel degelijk een massa hysterie met betrekking tot de MG. Deze wordt gevoed door de media. Zal wel weinig schokkends in de wereld gebeuren moet je maar denken ;)

Zeg ik toch: Er is een enorme hysterie rond de vaccinatie en de zogenaamde levensbedreigende stoffen die daar in zouden zitten.

Over de griep zelf zijn weinig mensen hysterisch.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:52

janderegelaa schreef:
MamboBeach schreef:

Het is niet vreemd dat jonge kinderen vatbaarder zijn voor dit soort virussen omdat ze nog weinig weerstand hebben. Wat ik verontrustender vind is dat de andere 25% jongeren tot 20 jaar zijn, die zouden toch weerstand moeten hebben.

Heeft iemand toevallig de cijfers van kinderen die zijn overleden onder 4 jaar?

Toch is het hoger dan normaal en ik vind het wel heel veel...
Verontrustend in die zin is het omdat het een 'nieuw' virus is... Dat is de reden dat de oudere jongeren tot 20 jaar geen of weinig weerstand hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:54

kebie schreef:
Hoe oud ben jij dan als ik vragen mag? Want zelfs mijn ouders (van rond 1945) zijn allebei geent tegen de pokken als kind.
Maar ook die vaccinaties zijn vrijwillig.
En er gaan steeds meer stemmen op die hun kinderen niet laten enten. Kijk maar eens op http://www.nvkp.nl/

Ik ben 47 en heb inderdaad een leuk litteken op mijn bovenarm van de pokkenenting. Had ik de eerste keer ook vermeld dat ik daar tegen ingeent ben.

Die vaccintaties zijn inderdaad vrijwillig net zoals deze vaccinatie. Alleen heb ik daar nooit zoveel hysterie rondom zien ontstaan en ik sta niet raar te kijken als de kinderen van de mensen die nu zo hysterisch doen daartegen wel zijn ingeënt.

Anoniem

Moderatoropmerking:
Bij deze de vraag om ontopic te blijven, praten over OW's heeft hier geen zin.

Ook wil ik aangeven dat het prima is een eigen mening te hebben, maar dat je op moet passen met de manier waarop je deze verkondigt. Het is namelijk niet de bedoeling jouw mening op een dusdanige manier te brengen, dat het de enige juiste mening is. Dit is ook na te lezen in de Regels:

Discussiëren is lastig, zeker online als je een hoop informatie in de vorm van gezichtsuitdrukking, gebaren en toon van de stem mist. Houd hier rekening mee op het moment dat je een discussie aangaat. Gebruik waar nodig smileys om aan te geven dat je een grapje maakt, of iets niet zo sterk bedoelt als de lezer het eventueel kan opvatten. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"

Ook wil ik nog even wijzen op de openingspost van dit topic. Lees deze nogmaals goed door.

Unwritten schreef:
Om in te haken op de klaarblijke behoefte aan een topic over de Mexicaanse Griep, is er besloten een Centraal topic te openen op MensenWelzijn.

In dit topic kun je praten over:
- De Mexicaanse Griep als ziekte
- Discussies rondom onderwerpen: Zwangerschap, andere ziekten etc in combinatie met Mexicaanse Griep
- Ervaringen met de Griep
- De inentingen tegen de griep

Echter, om paniek te voorkomen zijn er enkele regels:

- Dit topic is ten eerste bedoeld als informatietopic, waar je vragen kan stellen rondom de griep en kan discussieren.
- Het is hier niet de bedoeling te slowchatten, zelfs niet over de griep.
- Bronvermelding verplicht bij alle nieuwsberichten en aannames
- Het plaatsen van zogenaamde HOAXes / nepnieuwsberichten is niet toegestaan
- Eigen ervaringen zijn toegestaan, mits neutraal geformuleerd.
- Onder eigen ervaringen verstaan we mensen die de volledige Mexicaanse Griep gehad hebben, niet wanneer je na de injectie alleen wat last van je arm hebt gehad. Dit zijn namelijk berichten die niet tot een fijne inhoud van het topic bijdragen.
- Alle topics buiten dit topic met betrekking tot de Mexicaanse Griep, zullen gesloten worden
- als je bovenstaande regels niet naleeft zal je één keer gewaarschuwd worden; nog een schending levert een OW op.

janderegelaa

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:56

janderegelaa schreef:
Dit is de officiële folder van het RIVMhttp://www.rivm.nl/griepprik/Images/9048_griepprik19def_tcm74-62028.pdf over de gewone griep.

Er staat in dat per jaar in Nederland gemiddeld 20.000 mensen door griep in het ziekenhuis belanden en dat er 200 tot 1000 mensen aan overlijden.

En wat wil je daarmee zeggen? Daar wordt de risicogroep toch ook tegen ingeënt?
Dit is een nieuw virus en heeft een grotere risicogroep, dus krijgen meer mensen een oproep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:59

Even een herhaling van het laatste bericht op de vorige pagina, omdat ik niet zeker weet of iedereen die leest:

Moderatoropmerking:
Bij deze de vraag om ontopic te blijven, praten over OW's heeft hier geen zin.

Ook wil ik aangeven dat het prima is een eigen mening te hebben, maar dat je op moet passen met de manier waarop je deze verkondigt. Het is namelijk niet de bedoeling jouw mening op een dusdanige manier te brengen, dat het de enige juiste mening is. Dit is ook na te lezen in de Regels:

Discussiëren is lastig, zeker online als je een hoop informatie in de vorm van gezichtsuitdrukking, gebaren en toon van de stem mist. Houd hier rekening mee op het moment dat je een discussie aangaat. Gebruik waar nodig smileys om aan te geven dat je een grapje maakt, of iets niet zo sterk bedoelt als de lezer het eventueel kan opvatten. De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan. Dus wel: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen! Dat komt door de bladgroenkorrels in de stengels en kan je *hier* *hier* en *hier* nog eens nalezen." Maar niet: "Gras is helemaal niet rood, gras is groen. Kleurenblinde idioot!"

Ook wil ik nog even wijzen op de openingspost van dit topic. Lees deze nogmaals goed door.

Unwritten schreef:
Om in te haken op de klaarblijke behoefte aan een topic over de Mexicaanse Griep, is er besloten een Centraal topic te openen op MensenWelzijn.

In dit topic kun je praten over:
- De Mexicaanse Griep als ziekte
- Discussies rondom onderwerpen: Zwangerschap, andere ziekten etc in combinatie met Mexicaanse Griep
- Ervaringen met de Griep
- De inentingen tegen de griep

Echter, om paniek te voorkomen zijn er enkele regels:

- Dit topic is ten eerste bedoeld als informatietopic, waar je vragen kan stellen rondom de griep en kan discussieren.
- Het is hier niet de bedoeling te slowchatten, zelfs niet over de griep.
- Bronvermelding verplicht bij alle nieuwsberichten en aannames
- Het plaatsen van zogenaamde HOAXes / nepnieuwsberichten is niet toegestaan
- Eigen ervaringen zijn toegestaan, mits neutraal geformuleerd.
- Onder eigen ervaringen verstaan we mensen die de volledige Mexicaanse Griep gehad hebben, niet wanneer je na de injectie alleen wat last van je arm hebt gehad. Dit zijn namelijk berichten die niet tot een fijne inhoud van het topic bijdragen.
- Alle topics buiten dit topic met betrekking tot de Mexicaanse Griep, zullen gesloten worden
- als je bovenstaande regels niet naleeft zal je één keer gewaarschuwd worden; nog een schending levert een OW op.