faye schreef:Ik lees de telegraaf niet.
Speciaal voor jou dan:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... meer_griep
Als dit ook niet goed is heb ik er nog veel meer voor je.
Flauw doen kan ik ook namelijk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:Ik lees de telegraaf niet.
ThePast03 schreef:janderegelaa schreef:Het is toch ook de angst die mensen hebben waardoor ze hun kleine kinderen wel enten!
Als we de laatste cijfers van het RIVM bekijken http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf dan zijn er in totaal 36 mensen overleden waarvan er van 32 mensen ( 88% ) bekend was dat ze ziek waren. De overige 4 waren - zover bekend -gezond. We enten dus voor nog niet eens een handvol overleden mensen een hele bevolkingsgroep in. Ik - en velen met mij gezien de opkomst - vind dat echt massahysterie.
Het is niet aan jou om te bepalen wat voor beweegredenen anderen hebben om hun kinderen te laten enten.
Waarom laten mensen hun kleine kinderen enten tegen de kinderziektes? Is dat ook massahysterie?
Ik heb deze ziektes gewoon gehad (in mijn tijd werd er alleen geent tegen pokken) en heb het gewoon overleefd.
Ik vind het massahysterie om zo te reageren op het vaccin en al helemaal om zo te oordelen over andere mensen.
Het zegt vooral heel veel over jouw onzekerheid dat je zo'n drang hebt om andere mensen te overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn.
janderegelaa schreef:[*olduser*], je redenatie klopt echt niet. Als ik onzeker zou zijn had ik mijn eigen dochter wel laten enten.
Ik begrijp dat de werkelijke cijfers een schok voor je zijn.
Jammer dat je meteen de ruzie weer opzoekt terwijl ik officiële cijfers laat zien.
Echwel schreef:Sorry dat ik n iet meer reageerde, dacht dat het topic gesloten was dus ook bij mijn berichten weggehaald![]()
Wat de kranten schrijven is ook niet altijd waar, gaat het om koude vochtige lucht of juist droge lucht daar zit enorm verschil tussen nl.
Hier hebben we altijd met veel vocht te maken dus zal het blijven verspreiden, maar wees eerlijk ieder jaar weer is er een griepgolf,,
Misschien dat het nu meer gemeld wordt omdat mensen willen weten of het de MG is terwijl ze andere jaren gewoon lekker in bed uitzieken zonder de dokter te bellen..
Het blijft een feit dat er een massa hysterie is
Echwel schreef:Kaja maar ieder jaar worden er kinderen opgenomen met griep en de gevolgen daarvan alleen hoor je daar niets over omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is, alleen is er nu een nieuwe variant en hysterie
MamboBeach schreef:Een kwart van 1560 ziekenhuisopnames zijn kinderen tot 4 jaar... Ik denk daar over na... Vind ik heel veel...
Echwel schreef:Kaja maar ieder jaar worden er kinderen opgenomen met griep en de gevolgen daarvan alleen hoor je daar niets over omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is, alleen is er nu een nieuwe variant en hysterie
ThePast03 schreef:Je ontwijkt mijn vraag weer: Vind jij het ook massahysterie dat mensen hun kinderen laten enten tegen de kinderziektes? Ik ben daar nooit voor geent (was in mijn tijd niet) en leef ook nog steeds.
faye schreef:[*olduser*] er is wel degelijk een massa hysterie met betrekking tot de MG. Deze wordt gevoed door de media. Zal wel weinig schokkends in de wereld gebeuren moet je maar denken
janderegelaa schreef:MamboBeach schreef:Een kwart van 1560 ziekenhuisopnames zijn kinderen tot 4 jaar... Ik denk daar over na... Vind ik heel veel...
Het is niet vreemd dat jonge kinderen vatbaarder zijn voor dit soort virussen omdat ze nog weinig weerstand hebben. Wat ik verontrustender vind is dat de andere 25% jongeren tot 20 jaar zijn, die zouden toch weerstand moeten hebben.
Heeft iemand toevallig de cijfers van kinderen die zijn overleden onder 4 jaar?
kebie schreef:Hoe oud ben jij dan als ik vragen mag? Want zelfs mijn ouders (van rond 1945) zijn allebei geent tegen de pokken als kind.
Maar ook die vaccinaties zijn vrijwillig.
En er gaan steeds meer stemmen op die hun kinderen niet laten enten. Kijk maar eens op http://www.nvkp.nl/
Unwritten schreef:Om in te haken op de klaarblijke behoefte aan een topic over de Mexicaanse Griep, is er besloten een Centraal topic te openen op MensenWelzijn.
In dit topic kun je praten over:
- De Mexicaanse Griep als ziekte
- Discussies rondom onderwerpen: Zwangerschap, andere ziekten etc in combinatie met Mexicaanse Griep
- Ervaringen met de Griep
- De inentingen tegen de griep
Echter, om paniek te voorkomen zijn er enkele regels:
- Dit topic is ten eerste bedoeld als informatietopic, waar je vragen kan stellen rondom de griep en kan discussieren.
- Het is hier niet de bedoeling te slowchatten, zelfs niet over de griep.
- Bronvermelding verplicht bij alle nieuwsberichten en aannames
- Het plaatsen van zogenaamde HOAXes / nepnieuwsberichten is niet toegestaan
- Eigen ervaringen zijn toegestaan, mits neutraal geformuleerd.
- Onder eigen ervaringen verstaan we mensen die de volledige Mexicaanse Griep gehad hebben, niet wanneer je na de injectie alleen wat last van je arm hebt gehad. Dit zijn namelijk berichten die niet tot een fijne inhoud van het topic bijdragen.
- Alle topics buiten dit topic met betrekking tot de Mexicaanse Griep, zullen gesloten worden
- als je bovenstaande regels niet naleeft zal je één keer gewaarschuwd worden; nog een schending levert een OW op.
janderegelaa schreef:Dit is de officiële folder van het RIVMhttp://www.rivm.nl/griepprik/Images/9048_griepprik19def_tcm74-62028.pdf over de gewone griep.
Er staat in dat per jaar in Nederland gemiddeld 20.000 mensen door griep in het ziekenhuis belanden en dat er 200 tot 1000 mensen aan overlijden.
Unwritten schreef:Om in te haken op de klaarblijke behoefte aan een topic over de Mexicaanse Griep, is er besloten een Centraal topic te openen op MensenWelzijn.
In dit topic kun je praten over:
- De Mexicaanse Griep als ziekte
- Discussies rondom onderwerpen: Zwangerschap, andere ziekten etc in combinatie met Mexicaanse Griep
- Ervaringen met de Griep
- De inentingen tegen de griep
Echter, om paniek te voorkomen zijn er enkele regels:
- Dit topic is ten eerste bedoeld als informatietopic, waar je vragen kan stellen rondom de griep en kan discussieren.
- Het is hier niet de bedoeling te slowchatten, zelfs niet over de griep.
- Bronvermelding verplicht bij alle nieuwsberichten en aannames
- Het plaatsen van zogenaamde HOAXes / nepnieuwsberichten is niet toegestaan
- Eigen ervaringen zijn toegestaan, mits neutraal geformuleerd.
- Onder eigen ervaringen verstaan we mensen die de volledige Mexicaanse Griep gehad hebben, niet wanneer je na de injectie alleen wat last van je arm hebt gehad. Dit zijn namelijk berichten die niet tot een fijne inhoud van het topic bijdragen.
- Alle topics buiten dit topic met betrekking tot de Mexicaanse Griep, zullen gesloten worden
- als je bovenstaande regels niet naleeft zal je één keer gewaarschuwd worden; nog een schending levert een OW op.