Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:19

Niet altijd, maar af en toe rek ik wel even. Ligt eraan hoe verzuurd mijn spieren zijn. :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:20

oke dat noemen ze dus verzuren. :D haha ik met mn ''vage'' pijntjes. :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:21

Waar heb je precies pijn dan? In je kuiten?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:26

ja vooral de linker.
ben vanmoregen terug geweest op controle bij de podotherapeute,ik loop sinds 6 weken op zooltjes,heb door gezakte hoeven. :D het gaat nu echt al een heel stuk beter,maar het ''trekt'' nu wel in mijn kuit.
ze heeft er vanmorgen wat aan veranderd en over 4 weken moet ik weer terug.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:29

Dat klinkt niet zo fijn. := Lijkt me ook best zwaar voor je kuiten, die zijn natuurlijk een andere 'houding' gewend, lijkt me?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:31

moeten ze maar aan wennen. :+ komt vast goed,vind het lopen met start to run echt een uitvinding.
heb daarvoor noooooooooooooit hard gelopen,had er een pest hekel aan,ben 11 maanden geleden gestopt met roken,en barst van de energie,kan met lopen nu goed mijn ei kwijt :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:32

amazone77 schreef:
ik heb alleen wel regelmatig dat ik tussen door (in de wandel pauzes) even wil rekken,daarna loop ik een stuk beter.
doe ik dat niet dan krijg ik van die vage pijntjes.

strekken jullie ook tussen het lopen door?

nee dat niet maar doe wel een lange warming up...sowieso doe ik al een flink stuk wandelen waar ik mn schoeders lekker los gooi enzo..(van die lekkere rare schouderbewegingen maakt)...en dan ga ik bij een wit/rood geblokt hekje eens alles rekken en strekken, daar ben ik zeker ook wel 5 minuten mee bezig...maar heb geen spierspijn gehad dus zal het wel goed zijn :D ..het sowieso toch het idee dat ik net en dieseltje ben...begin na mn eerst km pas lekker los te komen 8-)

het hardlopen wat ik doe gaat ook niet snel hoor....allesophetgemakkie loopje is het :D

vanavond ga ik weer..maar geen tijd om te downloaden dus hou mn eigen schema nog wel aan!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:35

Knap dat je zo gemotiveerd bent! :j Wel uitkijken dat je niet te fanatiek wordt, das ook niet goed. Mijn oom is marathonloper (weer het andere uiterste). Zijn vrouw (mijn tante) is toen ook begonnen met lopen en heeft toen veel te weinig rustmomenten gepakt tussendoor. Hierdoor mag ze nu helemaal niet meer hardlopen en kon ze een periode ook amper de trap af e.d.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:37

ik hou er minimaal 1 dag rust tussen,het liefst zou ik iedere dag wel willen lopen,maar weet gewoon dat dat echt niet goed is,en niet vol te houden.
nu gaat het lekker,en wil dat graag zo houden.
kan mij alleen echt niet voorstellen dat ik straks langer dan 10 minuten kan lopen haha,maar dat dacht ik ook al van 5 minuten,en die heb ik gisteren toch maar mooi gedaan. :D
stiekum best trots op mezelf :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:40

Zoals ik het lees, ben je echt gemotiveerd en wil je heel graag. Denk dat jij makkelijk die 10 minuten gaat halen hoor! :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:43

:D heb altijd een hekel gehad aan sport,behalve paard rijden dan. :+
vind start to run echt een kik geven,van een verslaafde nicotine junk tot fanatiekeling hardlopen. :+
kan raar gaan zie je wel. :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:45

amazone77 schreef:
moeten ze maar aan wennen. :+ komt vast goed,vind het lopen met start to run echt een uitvinding.
heb daarvoor noooooooooooooit hard gelopen,had er een pest hekel aan,ben 11 maanden geleden gestopt met roken,en barst van de energie,kan met lopen nu goed mijn ei kwijt :+

ben nog steeds niet gestopt met roken :o ..dadelijk loop ik in R'dam de 5 km en steek ik daarna een peukkie op! ;) ...owww...het zou te erg zijn!!..doet t ook niet hoor!...ben nog steeds van plan om te stoppen, maar wanneer!!!!!??

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:47

Jij bent erg. :D

Stel een doel, werk ergens naar toe. En niet met oud en nieuw, dat is te ver weg. :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:16

oud en nieuw werkt niet voor me :D ....dat weet ik ondertussen wel :o ...ben wel al minder gaan roken!..dus dat is al een beginnetje!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 14:20

Elessar schreef:
Jij bent erg. :D

Stel een doel, werk ergens naar toe. En niet met oud en nieuw, dat is te ver weg. :D

Ja, gewoon meteen beginnen. Zo ben ik ook met hardlopen begonnen. Ik had vakantie en hing voor de tv. ik dacht toen of ik blijf nu met m'n luie reet op de bank zitten of ik ga wat actiefs doen :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:24

Jasmijn76 schreef:
amazone77 schreef:

ben nog steeds niet gestopt met roken :o ..dadelijk loop ik in R'dam de 5 km en steek ik daarna een peukkie op! ;) ...owww...het zou te erg zijn!!..doet t ook niet hoor!...ben nog steeds van plan om te stoppen, maar wanneer!!!!!??

kijk eens in het topic stoppen met roken. :D ben daar zeer actief :+
een jaar geleden kon ik de trap niet eens normaal op komen zonder te staan puffen en hijgen,ik rookte echt heel erg veel.
(bijna 2 pakjes per dag) ben nu ook erg fanatiek geworden in mensen om l u l l e n om te stoppen :o

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:56

ben je er zo eentje ;) :D

er is geen excuus voor en elke dag weer denk ik 'moet echt stoppen'...en elke dag rook ik weer verder..maar ben me aan het voorbereiden, geestelijk vooral en moet even een dvd ophalen bij dinnetje..en dan...dan.....................(ligt die cd er nog maanden :D ..nee grapje)...ga ik er echt voor!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:32

Ik ga nu lesje 1 doen van start to run :)
Hihi... mams lacht me nu al uit!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:38

Ik heb lesje 1 van start to run er net op zitten. En ik vond het heerlijk! Ik kijk nu alweer uit naar woensdag. :D
Maar o wat voelde ik me lopen. :o

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:40

x_Jeanine_x schreef:
Ik ga nu lesje 1 doen van start to run :)
Hihi... mams lacht me nu al uit!

ben benieuwd!!!..succes!..laat je het weten(jij moet dat toch makkelijk kunnen?)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:40

HorseRunner schreef:
Ik heb lesje 1 van start to run er net op zitten. En ik vond het heerlijk! Ik kijk nu alweer uit naar woensdag. :D

ik loop in het donker..dan ziet niemand me kwijlen :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:42

Jasmijn76 schreef:
HorseRunner schreef:

:D ik ben bang in het donker. :P
Nee dan zou ik s'ochtends vroeg moeten, want s'avonds heeft mijn ventje aandacht van me nodig. Ik zet me er vast wel overheen als ik 20 minuten achter elkaar kan lopen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:51

Jasmijn76 schreef:
HorseRunner schreef:

doe ik ook. :+ alleen als ik op zondag moet lopen,dan zien mijn loop schoenen het dag licht :+
en dan maar hopen dat ik niemand bekends tegen kom......al gaat dat moeilijk in het dorp ;)
heb nog maar 2 keer de vraag gehad ''loop jij hard?'' en dan zeg ik lijkt dat er op dan? :+
ben nog (iets) te zwaar, hoop straks als ik kilometers ga maken wel een paar kilo kwijt te raken. 8-)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:55

Hahaha..ik loop ook op zondag maar dan lekker vroeg...dan zien alleen de mensen van de kerk me, maar daar ken ik toch niemand van :+

moet ook echt een paar kilo kwijt..al is het alleen maar dat dat lijf weer een beetje in vorm komt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:58

haha ja dat ik weer verschil ga zien in heup en taile. :+