Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:05

Wat een leuke verjaardagfoto's! En wat een leuk jurkje!

Bij Romy was ik heel tevreden over de Difrax flessen (en we hebben ook hier aardig wat merken geprobeerd). Ook bij Britt leek deze fles nog het meest succesvol.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:14

Wat een jarig meisje! :)
Nog gefeliciteerd!

Ik heb gewoon standaard flessen met een 3 standen speen van Difrax.

Ik ben flink aan het afbouwen. Deels ongewild, Kyan wil zelf niet meer. En daardoor loopt mijn voeding terug en heeft hij savonds niet meer genoeg. Dus dan krijgt hij een fles. En meestal ook overdag een voedign een fles. dus ik zit zelf nog op 3 voedingen en ga verder afbouwen zodat ik rond de kerst stop. Of alleen de ochtendvoeding nog aanhou als me dat lukt.

Ik blijf Chiara ook een prachtige naam vinden :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:54

balen marloes! hoe lang heeft hij bij je gedronken?

hm, hier wisselen de meningen over de flessen dus ook. wat is wijsheid? een aantal kopen van verschillende merken en kijken welke het beste bevalt?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:59

Als je bv gaat geven heb je de eerste weken geen fles nodig hoor ivm tepel/speen verwarring.

Ik ben ziek, buikgriep denk ik want ik heb de halve nacht over staan geven.
Nu hou ik nog steeds niks of nauwelijks iets binnen, wat nu?
Ben bang dat de bv daardoor terug gaat lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:00

benangelique schreef:
balen marloes! hoe lang heeft hij bij je gedronken?

hm, hier wisselen de meningen over de flessen dus ook. wat is wijsheid? een aantal kopen van verschillende merken en kijken welke het beste bevalt?

Ik zweer al 8 jaar bij Avent! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:01

Ninita schreef:
Als je bv gaat geven heb je de eerste weken geen fles nodig hoor ivm tepel/speen verwarring.

Niet gelijk in paniek raken, dan loopt het zeker terug! ;)
Blijven proberen te drinken en anders lukt het morgen wel weer hoor! Het is ook echt niet zomaar op.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:22

Ninita schreef:

BV is het laatste wat hier onder gaat lijden. Je lichaam teert eerst in op de eigen reserves, voor je BV stopt. ;) Over het algemeen dan. :o

Ik las een mooi verhaal ooit van een vrouw die te voet moest vluchten uit het Oostblok ergens. Die heeft maanden amper te eten gehad, sliep niet of nauwlijks. Veel ondergedoken gezeten in containers. En hoewel ze zelf ziek, zwak en misselijk was, heeft ze haar baby goed de borst kunnen geven. Ik vond dit zo'n triest, maar mooi verhaal... Het zegt iets over de kracht van ons vrouwenlichaam. Het is een mooi voorbeeld van hoe sterk we zijn! Het zal zeker niet voor iedereen opgaan en gelukkig is de kans dat wij in zo'n situatie komen erg klein, maar mij heeft het me gerustgesteld dat als ik ziek ben, dat de BV niet zomaar terugloopt. Wel als je je er teveel zorgen overmaakt, zoals MB al schreef! Dus goed uitrusten, veel drinken en lekker veel aanleggen (als het kan).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:06

ninita, ik wil sowieso een (aantal) flessen in huis hebben en kunstvoeding voor het geval dat...
liever mee verlegen dan om verlegen.

balen dat je ziek bent!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:08

Dat is niet nodig hoor. Mocht het niet lukken met de bv dan heb je dat snel gehaald. Zou zonde zijn als je het voor niks koopt en de eerst dagen drinken die kleintjes nauwelijks iets. Milan is 2 dagen misselijk geweest, waarschijnlijk had hij wat bloed of vruchtwater ingeslikt. Daarna begon hij pas goed te drinken maar ik heb hem toch telkens aangelegd.

Ik heb net boullionsoep gehad en die blijft tot nu toe gelukkig zitten.

Duke, wat een mooi verhaal! Wonderbaarlijk dat je lichaam dat allemaal zo regelt!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:23

Ninita, beterschap... :(:)
Fijn dat de bouillon goed ging..

Benangelique, ik vind het niet erg dat mijn voeding terugloopt. Kyan is 6 maanden dus ik vind het wel mooi geweest :)

Ik had bij de eerste ook een pak flesvoeding en een paar flessen in huis. Het idee dat ik het had was een geruststelling. Zo'n pak is toch lang houdbaar en zeker als je weer gaat werken ga je het toch wel gebruiken. Tenminste, ik had het nodig om bij te vullen op werkdagen.

En als je het nodig hebt in je kraamtijd zul je altijd zien dat het weekend of nacht is. Dus gewoon in huis halen hoor als jij dat prettig vindt ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:23

Das echt niet nodig BA :n
Je krijgt vaak al een flesje in een zwangerschapspakket en vaak zit daar ook al voldoende aan proefverpakkingen bij qua voeding betreft ;)

Ik heb ook niks in huis gehaald, had in een pakket een Avent fles en toen ze eenmaal meer voeding kreeg heb ik een Difrax gekocht en heb nooit ge-emmer gehad met flessen ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:35

avent zat idd in zo'n pakket en een dr. brown heb ik nieuw van een dinnetje gekregen.
voeding haal ik idd voor mijn eigen gemoedstoestand in huis zoals marloes al aangaf. wil niet de stress hebben dat we op zondag in allerijl een nachtapotheek op moeten zoeken om aan voeding te komen oid.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:35

Dan heb je echt al voldoende hoor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:36

haal er nog 1 van difrax bij. die wil ik zelf het liefste omdat die lekker in de hand liggen namelijk.
hadden jullie ook nog reservespenen erbij gekocht?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:38

:n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:39

leek mij ook al niet. heb dan 3 flessen en dus ook 3 spenen en kan naar hartelust uitproberen als dat nodig blijkt te zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:18

Laelia heeft ook niet meer genoeg aan de avondvoedingen. Ik laat haar wel drinken, maar als mijn borsten leeg zijn, dan mag ze alsnog een flesje. Zo krijgt ze toch nog wat antistoffen binnen, maar krijgt ze ook genoeg om de nacht op door te kunnen. Nu ze een jaar is, vind ik het ook prima dat de voeding terug loopt. Ze heeft trouwens nog een avond de borst geweigerd. Blijkbaar is ze er zelf ook een beetje klaar mee. We zien wel. Ik heb haar een jaar kunnen voeden, en daarmee kan ik met een gerust hart afscheid nemen van de borstvoeding. Voorlopig is er nog melk, dus we zien wel hoe lang dat het geval is, en hoe lang ze nog bij mij wilt drinken (na een avond niet willen drinken, dronk ze de avond daarop wel weer..., en 's ochtends is nog nooit een probleem geweest)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:19

Het jurkje is trouwens van Cakewalk. Mijn favo merk voor haar :)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:20

net bloeddruk laten meten, steeds last van hoofdpijn en sterretjes zien en last van de bovenbuik bloeddruk was 120 /95 normaal 120/ 60 denk dat ik zo de gynecoloog maar even bel. huisarts zei dat ik het nog maar even moest aankijken maar vind bloeddruk wel beetje erg hoog.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:22

Ik zou ook gewoon even bellen. Dan maak je je in ieder geval minder ongerust, en dat is heel wat waard!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:39

je bloeddruk is nog binnen de gemiddelden, al is jouw onderdruk wel erg hoog ten opzichte van je normale druk.
heb je al gebeld?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:55

benangelique schreef:
avent zat idd in zo'n pakket en een dr. brown heb ik nieuw van een dinnetje gekregen.
voeding haal ik idd voor mijn eigen gemoedstoestand in huis zoals marloes al aangaf. wil niet de stress hebben dat we op zondag in allerijl een nachtapotheek op moeten zoeken om aan voeding te komen oid.

Ik had altijd zo'n kant en klaar pakje (200 ml) van Nutrilon in huis rond m'n bevalling. M'n tante vond het vreselijk dat ik dat deed, want dan zou je eerder geneigd zijn om hiernaar te grijpen als de BV niet snel genoeg wil lukken. Maar ik vond het een hele geruststelling. Dus gewoon doen! Zo'n pakje is dan nog best handig, want het is kant en klaar en je zit niet gelijk met een hele bus vol melkpoeder wat je misschien niet eens nodig zal hebben.

@Orlando: Ik werd met een onderdruk 95 direct naar het ZH gestuurd. Bleek acute zw.verg. te hebben. Wil je niet bang maken, maar afwachten is niet zo handig. Ook niet voor je eigen gemoedstoestand.
Edit: ik neem aan dat je zwanger bent. :o Ik heb het even gemist of dat inderdaad zo is. :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:48

dat is een goede tip duke. dank je wel.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:25

orlando, ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad plus nog een aantal dingen die er in erge gevallen bij om de hoek kijken, kijk daar dus alsjeblieft mee uit, ook ik wil je niet bang maken maar een onderdruk van 95 kan gevaarlijk zijn voor je kind maar ook voor jezelf.

lealia gefeliciteerd met je verjaardag! :D

ik gebruik trouwens de tommee tippee flessen en daar zweer ik bij na een flink aantal geprobeerd te hebben bij merla toen.

zo'n 200 ml pakje is idd erg handig, wij gebruiken ze op de zaterdag als ik aan het werk ben aangezien het kolven bijna niks meer opbrengt.

net grappig, ze vroeg me op het CB hoeveel flesjes daelyn nog kreeg...uh..geen? :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:40

Vanochtend met de kids naar het CB geweest. Britt was weer aan de beurt. Ze weegt nu circa 7.450 gram. Verder gevraagd hoe het zit dat ze zo weinig drinkt. Maar daar moest ik me maar niet druk om maken (deed ik ook niet echt, maar meer omdat anderen vonden dat ze zo weinig drinkt). Zolang ze goede plasluiers heeft en levendig en gezond is, moet ik me niet druk maken. En ze drinkt bij mij waarschijnlijk meer dan ik denk. Ook de nachtvoedingen moet ik niet meer aanbieden. Deze week heeft ze eindelijk doorgeslapen en omdat ze dat nu doet, moet ik niet terugvallen als ze wel weer komt. Ze heeft het niet meer nodig, maar kan er wel een gewoonte van maken als ik dan toch aanbied. Vind ik wel fijn eigenlijk om deze bevestiging te krijgen. Ben er ook wel beetje klaar mee met die nachtvoedingen, maar omdat ze zo weinig overdag drinkt, dacht ik dat ze het nodig had. Maar dat is dus niet zo.

Ter info: Britt drinkt om 6:00 BV en om 13:00 ook BV (maar niet zoveel) en de rest van de dag drinkt ze niet. We bieden het wel aan (BV, flesje, bekertje) maar ze wil gewoon niet. De borst laat ze ook snel los, of pakt helemaal niet. Dan krijgt ze om 19:00 nog BV en dan drinkt ze wel veel. En that's it.