Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:47

Ik vind twee weken ook wel erg snel hoor!
In twee weken ben je er echt nog niet aan toe om weer aan het werk te gaan en waarom meteen halve dagen?? Echt belachelijk.

Pak je rust en neem de volgende keer iemand mee naar de arboarts zodat je je sterker voelt en beter bij je standpunt kunt blijven. Je moet je niet weer over laten halen om meer te gaan werken dan je zelf ziet zitten. Wat een idioot zeg!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:50

Ik ga nu naar m'n gesprek. Vind het spannend, maar niet zo erg als de vorige keren. Komt denk ik omdat het maandag op zich wel een goed gesprek was. We zullen zien. Daarna meteen evaluatie van ergotherapie, ben benieuwd.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:01

succes pollewoppy.

Ja iedereen vond het te snel.
Ik weet het ook niet.
Word hier ook erg onzeker van.
Ik heb ook al aangeraden gekregen om niet alleen te gaan.
Dat ga ik dus ook niet meer doen.

Ik ben erg benieuwd wat ze nu weer te melden hebben als ze me bellen.
Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen.
Tja dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, maar heb echt het idee dat ze me niet willen begrijpen.
KLOTE ARBO!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:16

Jeetje Bimmetje.. Na 2 weken weer aan het werk, dat kunnen ze toch niet maken? Misschien is het handig om je huisarts iets op te laten stellen over je situatie nu? Ben je trouwens ergens in behandeling? (ik vermoed van niet, aangezien er wachtlijsten zijn van hier tot tokio) Als jij ergens in behandeling bent, mag de arbo of het uwv je nog niet eens zo pushen. Maar ja, ze doen het vaak toch!

Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Werk je veel met mensen? Dan is het juist nog moeilijker om weer aan het werk te gaan. Misschien kun je een lijstje maken met dingen die je kan zeggen als de arbo belt? En misschien is het verstandig om zelf even contact te zoeken met de arbo, dan ben je ze een stap voor. Ik begrijp dat dat super moeilijk is, maar zo heb jij wel het heft in handen en kunnen ze je niks maken. Succes ermee!

PW: Succes, laat je weten hoe het is gegaan? Ik duim voor je!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:27

ik ben al 2x naar de dokter geweest.
De 1e keer toen ik dus thuis kwam te zitten en zij heeft me toen ook aangeraden om zelf contact op te nemen met de arbo.
Dit heb ik gedaan en dus netjes een afspraak gemaakt om met de arts te gaan praten.
Nou daar kwam dus dat verhaaltje uit.

Dus ik helemaal overstuur terug naar de auto, heb mn vriend gebeld en heb daarna nog een half uur in de auto gezeten om bij te komen, omdat ik nog 20 min. moest rijden om thuis te komen.

Toen naar mn ouders en daar WEER uitgehuild.
Op advies van mn ouders weer een afspraak gemaakt bij de dokter om te vragen of zij iets voor me konden betekenen.
Niet dus, de arbo kan hun bellen en met mijn toestemming mogen hun hun verhaal doen, zo had ik het dus ook door gegeven aan de arbo, maar nee die bellen natuurlijk niet.

Dus weer helemaal overstuur naar mn ouders gegaan en besloten het dan toch maar te proberen, maar als het niet ging, moest ik naar huis gaan. Zowel van mn ouders als mn vriend.

Mn werkgeven zou dus een mail sturen naar de arbo met daarin dat het dus echt nog te vroeg voor mij was.
Dit kan ik nog niet aan.
Dus daarom wacht ik deze keer af op de arbo.

Ik werk in de supermarkt, bij de broodafdeling en heb dus heel veel met klanten te maken.
En zeker niet de makkelijkste klanten kan ik je vertellen.

Ik ben niet in behandeling nee.
Hier heeft mn arts het ook niet over gehad.
Wel over medicatie, dat ze me die nog niet wilde geven.

Ik baal er gewoon zo van, ik ben het zo moe.
Ik wil gewoon rust.
Snap je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:34

Ik snap heel goed dat je rust wilt! Weet jezelf waardoor je in deze situatie terecht bent gekomen? Het is overigens wel ok van je huisarts dat hij je niet meteen volstopt met medicijnen, maar het lijkt me wel handig als hij je doorverwijst naar een maatschappelijk werker of een psych. Dan kan je het onderliggende probleem ook aanpakken en voorkom je dat het je nog eens gebeurd. Mijn ervaring is dat zodra je in behandeling bent, dat ze je dan stuk serieuser nemen.

Ik ga me omkleden en naar Garuna! Tot straks!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:46

ja ik weet wel waarom dit is gekomen.

Het speelt al van voor de bouwvak.
Ze leggen alles bij mij neer, jes doe jij even dit bestellen en dat en zus en zo, mensen te weing, uren besparen etc. etc.
Ik ben toen al eens in een woede uitbartsing gekomen en gezegd dat ik het zo niet lang meer aan kan.
We zullen er rekening mee houden zeggen ze dan.

Toen kreeg ik last van mn been en daarvoor ook naar de dokter geweest. Nou toen bleek ik ischias te hebben.
Dus rust genomen en 2 weken thuis gezeten, daarna vakantie gehad 3 weken en weer naar het werk.
Het ging weer goed, maar de druk werd steeds hoger en hoger.
Nog meer uren besparen en nog minder mensen inzetten.
Ik ben geen chef of assistent maar deed deze dingen dus wel.
Zonder er ook maar iets voor betaald te krijgen.
Weer 2x aangegeven dat ik het zo niet langer vol zou houden.
Ach jes doet dat allemaal wel.
Zo denken ze er gewoon over.

Nou weer dus 3 weken geleden, moest ik op kantoor komen, vanwege de hoge derving percentage en dat er wat was gevonden wat ze allemaal weg konden gooien.
HOE KOMT DAT?
Ja hoe moet ik dat nou weten.
Toen kreeg ik het benauwd, werd duizelig en het werd zwart voor mn ogen. Ben er bij gaan zitten en ben even tot rust gekomen, daarna weer gezegd dat het me allemaal teveel word en dus weer helemaal in tranen.
Volgens de huisarts was dit dus een stressaanval.
Jes we zullen er rekening mee houden, want het gaat echt niet goed met jou.
Ok heel fijn.
Volgende dag ligt er weer een lijstje klaar voor jessica,
doe je even dit en dat en zus en zo.
Nou toen ben ik helemaal uit mn dak gegaan en ben naar huis gegaan.

De rede dus van de burnout?
Werkdruk en niemand luisterd naar je of neemt je niet serieus.
bah. Word er zo verdrietig van.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:19

Ik herken wel dingen uit je verhaal.
Het punt is dat je je niet serieus genomen voelt en dat je het idee hebt dat er niemand naar je luisterd. Ik zocht ook de oorzaak eerst heel erg buiten mezelf (logisch hoor), maar door in behandeling te gaan bij een maatschappelijkwerker of een psycholoog, leer je ook te kijken naar hoe je zelf dingen anders kunt doen. Punt is namelijk dat je alleen jezelf kunt veranderen en niet de ander...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:23

Ik heb trouwens wel weer een goed gesprek gehad, maar zo confronterend. Was gelukkig het laatste drie-gesprek voorlopig, want ik voel me toch nooit fijn zo twee tegenover één. Er zijn nu bepaalde onderwerpen die ik bij mijn behandelaar verder zal bespreken en andere onderwerpen bij haar.

Ze noemde trouwens ook nog dat ze is gestopt met het voorzitterschap!! Jheeeh :+ Heb ik toch mooi mijn zin en dat vind ik dan stiekem wel weer leuk. De argmunten die ze noemde vond ik wat kleinerend, maar daar ben ik maar niet op in gegaan. Ze zijn dat ze de groep blijkbaar te hoog had ingeschat. Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:49

Bimmetje: Ik herken ook wel dingen uit je verhaal. Nu achteraf zie ik in dat IK diegene was die het ook alsmaar liet gebeuren. Ik dacht dat ik duidelijk was dat het me teveel werd, maar dat was ik niet. Telkens weer probeerde ik toch die taken uit te voeren. En dan het liefste ook nog perfect. Ik wilde niemand teleurstellen, ik legde de lat super hoog, en was extreem perfectionistisch. Maar dit alles zie ik nu pas in. Mijn echte burnout is in november 2007 geweest, heb toen 3 weken thuis gezeten. Daarna heb ik in juni 2008 nog 4 weken thuis gezeten door hetzelfde probleem. En nu zit ik sinds mei dit jaar thuis, met daarvoor heel veel periodes van ziek zijn, niet lekker voelen enz. Accepteren is best moeilijk...

PW: Jippie!!!!! Heb je toch nog lekker je zin! Best erg dat jij de groep wel goed inschat, en de begeleider niet. Triest van haar. Mag je volgende week weer de groep in?

Ik ben net bij Garuna geweest, en ze was weer lief. Alleen haar 4 jarige dochter begint spugten te krijgen. Wat een draak! Ik stuurde haar weg, omdat als ik met Garuna bezig ben dan wil ik geen andere paarden erbij. Ze is namelijk heel opdringerig. Mevrouw was het er niet mee eens, en steigert, zo tegen mij aan. Ze schampte mijn heup met haar hoef.. Ik schrok me te pletter en heb haar meteen opgesloten. Raar paard!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:51

Ik ga trouwens een collage maken om het verdriet van Sietske een plaatsje te proberen te geven. Misschien dat het helpt om er op een andere manier mee bezig te zijn.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:55

@angela, ik zie in jouw verhaal precies mijn verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:01

Bimmetje schreef:
@angela, ik zie in jouw verhaal precies mijn verhaal.

Ik wilde dat het niet zo was meid... :(:) Bij mij was het dat iedereen in de omgeving zag dat ik over mijn grenzen heen ging, behalve ik.

Nu ben ik langzaamaan weer aan het rondkijken voor een baan, parttime wel te verstaan. Ik ben HSP, en daar moet ik gewoon rekening mee houden. Ik ben zoals ik ben, en dat is prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:03

Ik las net in een ander topic dat onze Samantha aan het bevallen is. Het lijkt erop dat het een zware bevalling is, misschien kunnen we met z'n allen voor haar duimen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:53

Ik duim mee :j

Wat goed dat je op die manier gaat proberen het een plekje te geven. Maak er wat moois van zou ik zeggen, maar dat is jou wel toevertrouwd ;)

Wat een ondeugd dat jonge paard. Logisch dat je haar even opgesloten hebt. Geen last van verder?

@ Bimmetje: Sorry als mijn vorige reactie wat kort door de bocht was, zo was hij niet bedoeld, maar ik zie nu dat het minder tactisch over kwam als ik bedoelde. Ik sluit me aan bij het verhaal van Angela, perfectionisme, een hoog verantwoordelijkheidsgevoel, de lat als maar veel te hoog leggen voor jezelf enz. Daar zul je zelf mee moeten leren om gaan, anders verval je weer in je oude patronen wanneer je weer aan het werk gaat.

Maar voor nu eerst, rust echt goed uit. Bij een burnout zit je gewoon lichamelijk ook helemaal aan de grond. Zijn er nog dingen die je leuk vind? Doe dan die dingen en verder zo min momgelijk. Lekker de batterij weer even opladen.

Ik heb vanmiddag muziektherapie gehad en daarna nog voluit gesport. Ben nu echt kapot, maar wilde volgens mij trainingsschema sporten en natuurlijk niet een tandje lager. Met de ochtend erbij was het al met al een heftig dagje hier...

Ik mag inderdaad volgende week de groep weer in :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:14

Jeetje Bimmetje, klinkt heftig. Dat je dan zo snel alweer aan het werk moet!

Kijk dat is beter nieuwd PW dat degene voorzitterschap beeindigd heeft, kan me voorstellen dat dats voor jou goed voelt!

Hier ist allemaal even wat minder..voel me lichamelijk niet lekker en dat slaat nogal psychisch er ook in. Werkt elkaar lekker tegen..ben bekaf enzo..maar goed...gaat wel weer over. Merk zelf dat ik ook reageer op het weer, bij mooi weer gaat alles bij mij veel makkelijker.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:33

Ik duim ook mee voor Samantha, hoop dat alles goed zal gaan met haar en haar beeb (zoals zij het altijd zegt ;) )

Angela, wat knap hoe je uit de gesprek bent gegaan, super dat je zo voor jezelf koos. Denk dat die man er nog wel over na zal denken, hoor je er nog iets van? Vind je echt al veel vooruit gegaan en het lukt je volgens mij ook aardig om het juiste gevoel vast te houden :D

PW, wat fijn dat het voorzitterschap nu dan toch weg is, het heeft wat voeten in de aarde gehad maar het is dan tóch gelukt! Mag je donderdag de groep weer in? Even een knuffel voor jou, ben hier niet zoveel meer maar ik denk aan je meid :(:) Hoe was je evaluatie? Moet zeggen een positieve lijn lees in je post, ga zo door meissie.

Bimmetje, welkom hier :(:) . Pas goed op jezelf want een ander doet het niet, zij voelen ook niet wat jij voelt en alleen jij kan jezelf beschermen. Je werk red het ook wel zonder jou en als het niet gaat dan gaat het niet. Is bij jou je burnout alleen werkgerelateerd? Bij mij was kwam het toen ook door prive zaken en het uitte zich in paniek en angstaanvallen. Ben nog niet helemaal genezen en vermoed dat het altijd wel een deel van me zal blijven maar ik probeer er op de juiste manier mee om te gaan en naar mn lichaam te luisteren. Heb je nog een vervolg afspraak met de huisarts? Als je het zonder medicijnen red is dat alleen maar goed maar schaam je niet als het toch nodig is.

Geloof dat ik zo weer wel een beetje bij ben, kan zijn dat ik iets vergeten ben of ergens overheen heb gelezen :o Hier gaat het wel, merk wel dat ik mn grenzen moet bewaken. Nu mn vriend weer terug is moet ik me toch weer wat aan passen, positief hoor. Daarnaast is er nu niets meer van de badkamer over dus ik mag elders gaan douchen voor een aantal weken, moet mn geliefde bad missen ;( Dan klussen de heren nog door tot 21u 's avonds dus veel rust heb ik niet als ik thuis kom, het is gelukkig maar voor een aantal weken maar ik zal blij zijn als het klaar is :D, krijg er een mooie badkamer voor terug. Slaap overgens ook weer slecht, neem vanavond maar iets in. Op het werk gaat het wel, het is wel erg druk dus alles bij elkaar is het wel even heftig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:27

Even een knuffel hier, :(:)
En zag een paar mooie acties voorbij komen!
Wat ben jij stoer Angela_!!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:45

sammy1 schreef:
sam is bevallen van een gezonde dochter amber.
de hele bevalling zal ze jullie zelf willen vertellen.
ze heeft er hard voor moeten werken ze is het gelukkigste moedertje van de wereld.

Ik ga nu slapen, maar dit moest ik even kwijt! Onze Samantha is bevallen van een mooie dochter!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:49

Gefeliciteerd :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:20

Angela: Je leest dit niet meer op tijd, maar heel veel succes vandaag bij therapie. Ik denk aan je!! Als je vanmiddag je verhaal kwijt wil hoor ik het wel oke?

Ik ga straks met Droef naar de dierenarts.
Dinsdagavond kwijlde hij heel er, het water liep in straaltjes uit zijn bek. Hij kan niet eten en drinken maar wil dit wel graag. Echt zielig. Probleem is dat je hem niet in zijn bek kan kijken, dat wil hij gewoon echt niet hebben, zijn snuit is overgevoelig en hij is zo goed als blind dus fijn vindt hij het niet. Ben benieuwd hoe het bij de dierenarts gaat. Mijn schoonzusje gaat mee, dan hoef ik niet alleen, vind het wel spannend namelijk.

Mijn zielige ouwe vent...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:35

nou ik heb net de arbo aan de lijn gehad en ik ben weer helemaal overstuur

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:37

ze willen perse dat ik weer ga weer werken en zo niet dan moet ik nu naar het uwv bellen voor afspraken.
Om verdere stappen te ondernemen.
Ik heb gezegd dat ik dat wel doe, want jullie begrijpen me niet en ik ga niet werken want ben daar gewoon nog echt niet aan toe!
Ik zit hier nu een partij te janken dat willen jullie niet weten.
Ja maar zeggen ze dan, ja maar we willen je ook helpen voor de vervelende maatregelen die getroffen worden en ik zeg zoals wat dan, ja jumbo wil dit en dat, ik zeg ja dat kan ik geef er niks om en neem wel contact op met het uwv en dan horen jullie het wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:40

Dat is volgens mij echt onzin hoor dat jij het UWV moet bellen voor afspraken??

Wat een ongelofelijke k*tsituatie voor jou zeg!! Ik maak me er gewoon boos om. Dit kun je nu echt niet gebruiken. :n Je bent ziek en ziek is ziek...

Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen meid, ik sta even met m'n mond vol tanden. Schandalig dat ze je zo behandelen. Wat voor contract heb je trouwens? Tijdelijk contract of vast contract?

Dikke knuffel meid..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:42

ik heb een vast contract, maar als ze me ontslagen GRAAG!
Dan kom ik tenminste wel weer even tot rust en dan zoeken we wel weer wat anders.

Bah ik voel ik zo poedersuiker nu!
Zit hier echt te janken.