Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:22

Mijn moeder is mijn broer verloren toen ze 8,5 maand zwanger was van hem. Placenta losgelaten.
Ik begreep het nooit echt, tot ik dus zelf zwanger was, toen hebben we samen zitten janken.
Het lijkt me het moeilijkste wat je kan meemaken, een kindje baren waarvan je weet dat het niet leeft, of de dood van een kind. Gruwelijk.....

Edit:typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:27

Anneliesjd, stop toch met opdringen van jou moedergevoelens, die komen dr niet zullen ook nooit komen zoals ik al zei, hoe goed je het ook bedoeld. Ga jou toch ook geen bord spruiten door de strot duwen als je ze verschrikkelijk smerig vindt?

Natuurlijk heb ik ook fase's in mijn leven gehad hoor, wat als....en die keren dat ik overtijd was, echt geen vezel in mijn lichaam die er een goed gevoel over had.Voelde allemaal heel zwart.
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd heb ik een burn out gehad, en die is nog steeds niet helemaal weg.
Daar moet geen kind bij, zou voor mij het einde van alles betekenen.
Ik vind het opvallend vervelend dat moeder, in dit geval jij (Ben je al moeder Anneliesdj?) zich zo verantwoordelijk voelen voor het wel of niet krijgen van kinderen, kan je niet gewoon accepteren dat niet iedere vrouw dit het einde vindt, laat staan geweldig?
Zou je dat kunnen denk je?

anneliesdj schreef:
En misschien hebben abortus en doodgeboren kinderen niet direkt wat met elkaar te maken, jouw uitspraken zijn op beide van toepassing.

Waarom blijf je hier op doorgaan?
Abortus is kind weghalen wat ongewenst is en wel zo snel mogelijk met opluchting als slot.
Miskraam, is een kind willen behouden maar niet kunnen behouden, met verschrikkelijk veel verdriet.
even hee
Twee totaal verschillende dingen.
Abortus is gewoon legaal...spijt mij om je dat te moeten vertellen.

En wbt je lijf, sja...Wat moet je dr van zeggen? Heb mn ogen niet in mn achterzak.
Ik vindt dat je je dr niet fraaier door uit gaat zien, dat is mijn mening. Eén van de vele redenen dat er geen kind komt.
En zo heb ik nog veel meer redenen maar die gooi ik niet op internet neer :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:48

Mindim schreef:
Uitspraken voor je laten. Dat jij het je opgedrongen voelt is jouw probleem. Maar dat men dit soort uitspraken maar voor zich moet laten, omdat jij het vervelend vind?
Maar jij mag iemands ongeboren kind wel een klomp cellen noemen, laat dat dan ook lekker voor je. Das meten met 2 maten.

Mindim, eerst leren lezen, dan pas reageren.

Ik heb enkel gezegd dat ik me voor kan stellen dat sommige mensen een nog niet geboren baby als een klompje cellen ziet en ik heb extra in een post aangegeven dat ik niet naar het kindje van Robynn refereer, wat je gewoon echt niet meer een klompje cellen kunt noemen.

Met klompje cellen gaf ik gewoon aan hoe mensen een embryo kunnen betrachten, daar is niks mis mee. Zeggen dat jij denkt dat iemand er later wel anders over denkt en zijn mening zal veranderen, is imo iemand niet serieus nemen, en ja, daar heb ik vooral bij dit onderwerp een pesthekel aan...!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:57

Als jij geen kinderen wilt dan is dat toch echt je eigen keuze, ik vind het ook altijd erg vervelend om van die opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd te krijgen in de trant van 'ach dat komt nog wel'. Dat geldt niet alleen voor kinderen hoor, zodra je onder de 30 bent wordt je door sommige mensen gewoon niet serieus genomen. Terwijl iemand van 20 soms veel meer levenservaring heeft dan iemand van 35. Dat zijn gewoon van die vreselijke dooddoeners.

Ik zou op zich wel kinderen willen, maar ik vind het geen absolute noodzaak, die mening was ik 10 jaar geleden ook toegedaan. Ik vind de meeste kinderen absoluut niet leuk, echt niet. Vaak moet ik echt m'n uiterste best doen om er niets van te zeggen (ik loop dan ook meestal weg). Bij mij is er iets veranderd toen mijn neefje werd geboren, daar had ik wat mee, maar met zijn zusje heb ik nog steeds niet veel :n. Een klein krengetje vind ik het zo nu en dan. Het probleem ligt trouwens ook bij de ouders, niet zozeer bij de kinderen.

NIet iedereen heeft dus die onweerstaanbare drang om een kind te baren, dat is nu eenmaal zo. Laat ze toch en bagatelliseer het niet iedere keer weer. Dat wordt andersom ook niet gedaan. Er worden ook geen opmerkingen gemaakt dat je er over een paar jaar wel achter komt dat je beter geen kinderen zou hebben. Natuurlijk is het een oergevoel, dat ontkent niemand, maar niet iedereen heeft dat oergevoel (althans, niet voor een kind).

*edit*
@adil & mindim
Een klompje cellen kan natuurlijk kwetsend overkomen, maar er zijn inderdaad mensen die dat zo zien. Het is niet echt tactisch om het zo ook te verwoorden, maar dat was al wel duidelijk.

Adil is ook echt niet de enige die het vervelend vindt, je neemt iemand dan dus ook niet serieus als je een dergelijke opmerking maakt. Dus het is niet zo dat mensen die dergelijke opmerkingen regelmatig maken, daarmee moeten stoppen omdat adil het vervelend vindt. Maar omdat vrijwel iedereen die geen behoefte heeft aan kinderen, de opmerkingen vervelend vindt. Omdat ze zich niet serieus genomen voelen.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 09-09-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:01

hyppolyte schreef:
NIet iedereen heeft dus die onweerstaanbare drang om een kind te baren, dat is nu eenmaal zo. Laat ze toch en bagatelliseer het niet iedere keer weer. Dat wordt andersom ook niet gedaan. Er worden ook geen opmerkingen gemaakt dat je er over een paar jaar wel achter komt dat je beter geen kinderen zou hebben. Natuurlijk is het een oergevoel, dat ontkent niemand, maar niet iedereen heeft dat oergevoel (althans, niet voor een kind).

ha, is wel een goede: "Wacht maar tot ie begint te puberen, dan denk je er wel weer anders over" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:02

hyppolyte schreef:

Mooi verwoord en sluit ik mij volkomen bij aan, laten we elkaars keuzes respecteren.
Dat daar een abortus bij kan komen is ook strikt persoonlijk iedereen is (Als het goed is) baas over eigen buik :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:03

Ik moet eerlijk zeggen dat er iedere keer wordt gezegd dat wij niets op moeten dringen. Waar staat dat jullie sex moeten hebben en een kind moeten baren?
Wat een dooddoener zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:05

Mambobeach nee dat moest er bij komen zeg :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:07

MamboBeach schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat er iedere keer wordt gezegd dat wij niets op moeten dringen. Waar staat dat jullie sex moeten hebben en een kind moeten baren?

:')

Niet zo zeer opdringen, maar gewoon niet serieus willen nemen..."Later denk je er anders over", "Over een paar jaar heb je een kind, dat weet ik tot 99% zeker".

Ik zeg dat ik geen kind wil, klaar uit. Mijn vriend ook niet. Zou hij dat wel willen, weet ik ook niet of wij nu nog een relatie zouden hebben. Dan moet hij maar gelukkig worden met iemand die WEL zijn kinderen wil dragen (wat ie gelukkig niet wil...).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:08

Chiqa schreef:
Anneliesjd, stop toch met opdringen van jou moedergevoelens, die komen dr niet zullen ook nooit komen zoals ik al zei, hoe goed je het ook bedoeld. Ga jou toch ook geen bord spruiten door de strot duwen als je ze verschrikkelijk smerig vindt?

Natuurlijk heb ik ook fase's in mijn leven gehad hoor, wat als....en die keren dat ik overtijd was, echt geen vezel in mijn lichaam die er een goed gevoel over had.Voelde allemaal heel zwart.
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd heb ik een burn out gehad, en die is nog steeds niet helemaal weg.
Daar moet geen kind bij, zou voor mij het einde van alles betekenen.
Ik vind het opvallend vervelend dat moeder, in dit geval jij (Ben je al moeder Anneliesdj?) zich zo verantwoordelijk voelen voor het wel of niet krijgen van kinderen, kan je niet gewoon accepteren dat niet iedere vrouw dit het einde vindt, laat staan geweldig?
Zou je dat kunnen denk je?

anneliesdj schreef:
En misschien hebben abortus en doodgeboren kinderen niet direkt wat met elkaar te maken, jouw uitspraken zijn op beide van toepassing.

Waarom blijf je hier op doorgaan?
Abortus is kind weghalen wat ongewenst is en wel zo snel mogelijk met opluchting als slot.
Miskraam, is een kind willen behouden maar niet kunnen behouden, met verschrikkelijk veel verdriet.
even hee
Twee totaal verschillende dingen.
Abortus is gewoon legaal...spijt mij om je dat te moeten vertellen.

En wbt je lijf, sja...Wat moet je dr van zeggen? Heb mn ogen niet in mn achterzak.
Ik vindt dat je je dr niet fraaier door uit gaat zien, dat is mijn mening. Eén van de vele redenen dat er geen kind komt.
En zo heb ik nog veel meer redenen maar die gooi ik niet op internet neer :)

Als je nu eens wat beter leest dan hoef je niet zo'n lap tekst te typen en dan hoef ik me niet geroepen te voelen daar weer op te reageren. Ga ik ook niet doen, lees mijn eerdere reactie maar beter dan heb je al een hoop antwoorden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:10

anneliesdj: het gaat niet om panikeren, het gaat om niets te maken willen hebben met kinderen. ;) Iig bij mij. Ik krijg stress van al die brullende kinders op een terras of in een winkel en ik hoef ze al helemaal niet op bezoek :oo Ben blij dat nog geen van mijn vrienden kinderen hebben.

Ik geloof dat je samen met moedergevoelens ook het idee krijgt dat je alwetend bent.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:11

Ik ben bewust kinderloos, maar mocht er ooit een ongelukje gebeuren, dan zal ik het niet weg laten halen, omdat het mij niet past. Ik heb sex, dus ik neem de verantwoordelijkheid voor het kind, mocht ik ondanks voorbehoedsmiddelen gebruik tòch zwanger raken.

Ik vind dat sommige mensen er wel heel erg makkelijk over denken, over een abortus. Het is al heel snel een kind waar alles op en aan zit en met een abortus halen ze het er in stukken uit... Ik vind het gruwlijk, maar goed; het is inderdaad legaal.
Ik kan het alleen echt niet begrijpen dat mensen het kunnen en er gewoon mee verder kunnen leven, volgens mij kunnen veel mensen die het gedaan hebben ook niet; gewoon verder leven alsof er nooit iets gebeurd is.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:11

Yeyo schreef:
Mijn moeder is mijn broer verloren toen ze 8,5 maand zwanger was van hem. Placenta losgelaten.
Ik begreep het nooit echt, tot ik dus zelf zwanger was, toen hebben we samen zitten janken.
Het lijkt me het moeilijkste wat je kan meemaken, een kindje baren waarvan je weet dat het niet leeft, of de dood van een kind. Gruwelijk.....

Edit:typo

:(:)
weet hier niet echt iets op te zeggen(niet vervelend bedoeld)
echt erg zeg het is dan bijna in staat om geboren te worden om het even zo te zeggen.
maar wel echtkl*te ookal wil ik zelf nu NOG geen kinderen meot wel zeggen dat ik me zelf naar ga voelen als ik eraan denk

alsnog sterkte zoiets gaat nooit over :(:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:13

Dat wordt ook niet direct zo gezegd, maar er wordt wel gezegd dat de mensen die zeggen geen kinderen te willen, eerst maar eens een paar jaar moeten afwachten, dan zullen ze wel bij zinnen komen. Misschien niet letterlijk, maar dat is wel degelijk de strekking van het verhaal.

Anneliesdj zei het op de vorige pagina nog, dat Chiqa wel zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger was. Ik ga ervanuit dat je er met 37 jaar wel ongeveer over uit bent of je kinderen wilt of niet, evenals gr_roos en anderen. Natuurlijk zou het nog kunnen veranderen, niets is onmogelijk, maar je moet jezelf tegenwoordig verdedigen wanneer je geen kinderen wilt, je hoeft niet uit te leggen waarom je wel kinderen zou willen. En dat vind ik persoonlijk belachelijk, net als dat je je zou moeten verdedigen omdat je een abortus hebt laten plegen, of ervoor kiest om dat niet te doen. Laat iedereen zijn eigen keuze, je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan zul je je er bij neer moeten leggen dat het niet altijd gaat zoals je zelf graag zou zien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:14

Chiqa schreef:
Mambobeach nee dat moest er bij komen zeg :')

Je begrijpt wel wat ik bedoel toch... 8-)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:16

MamboBeach schreef:

Daar hoeven jullie me niet toe te dwingen hoor, dat doe ik vrijwillig :j :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:18

hyppolyte schreef:
MamboBeach schreef:

Daar hoeven jullie me niet toe te dwingen hoor, dat doe ik vrijwillig :j :D

Ik ook, maar wel veilig :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:18

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Niet zo zeer opdringen, maar gewoon niet serieus willen nemen..."Later denk je er anders over", "Over een paar jaar heb je een kind, dat weet ik tot 99% zeker".

Ik zeg dat ik geen kind wil, klaar uit. Mijn vriend ook niet. Zou hij dat wel willen, weet ik ook niet of wij nu nog een relatie zouden hebben. Dan moet hij maar gelukkig worden met iemand die WEL zijn kinderen wil dragen (wat ie gelukkig niet wil...).

Ik heb nooit gezegd dat iemand anders een kind moet krijgen hoor...
Die opmerking kwam misschien een beetje ongelukkig... :o

Nouja, ik kan me wel voorstellen wat ze bedoelen, de meeste vrouwen zijn a la tijgerin als ze hun baby eenmaal hebben. Maar er zijn ook vrouwen die zoiets hebben van, wat is dat nu weer, in het begin...

MamboBeach

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:19

Ik ben best grappig...

:') _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:19

:roll:

Dusssssssssssssssssss...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:20

Je hebt zo je momenten :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:21

MamboBeach schreef:
Ik heb nooit gezegd dat iemand anders een kind moet krijgen hoor...
Die opmerking kwam misschien een beetje ongelukkig... :o

Nouja, ik kan me wel voorstellen wat ze bedoelen, de meeste vrouwen zijn a la tijgerin als ze hun baby eenmaal hebben. Maar er zijn ook vrouwen die zoiets hebben van, wat is dat nu weer, in het begin...

Nou ja, dan zijn we er al uit toch :)

Het is ook iets wat vooral zo sterk op gevoel 'gedaan' wordt, en zo wordt ook gereageerd. Logisch dat er dan bij iedereen iets anders uitkomt, wat iedereen voelt en denkt vaak net iets anders dan de ander...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:22

hyppolyte schreef:
Anneliesdj zei het op de vorige pagina nog, dat Chiqa wel zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger was. Ik ga ervanuit dat je er met 37 jaar wel ongeveer over uit bent of je kinderen wilt of niet, evenals gr_roos en anderen. Natuurlijk zou het nog kunnen veranderen, niets is onmogelijk, maar je moet jezelf tegenwoordig verdedigen wanneer je geen kinderen wilt, je hoeft niet uit te leggen waarom je wel kinderen zou willen. En dat vind ik persoonlijk belachelijk, net als dat je je zou moeten verdedigen omdat je een abortus hebt laten plegen, of ervoor kiest om dat niet te doen. Laat iedereen zijn eigen keuze, je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan zul je je er bij neer moeten leggen dat het niet altijd gaat zoals je zelf graag zou zien.

Jij kunt ook al zo slecht lezen. Ik zeg nergens dat ze zich moet verdedigen, ik quote mezelf maar even;
Citaat:
Of je al dan niet zwanger wordt is uiteraard jouw zaak.

Duidelijker kan ik niet zijn lijkt me, het ging mij erom dat de moedergevoelens wss alsnog wel komen áls ze zwanger zou worden, dat die kans heel klein is snap ik ook wel.

Ik heb geen enkel probleem met mensen die geen kinderen willen, totaal niet. Ik heb problemen met mensen die er maar een lolletje van maken en dan 'makkelijk doen omdat dat kan' en het maar weg laten halen. Beter iemand die ervan overtuigd is geen kinderen te willen en dus ook voorzorgsmaatregelen neemt dan iemand die maar wat doet omdat er toch genoeg mogelijkheden zijn als het fout gaat.

Ayasha
Blogger

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:23

Dat abortus geen variatie van de pil/het condoom is, hebben vrijwel alle mensen in deze discussie wel door denk ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

pharagirlke schreef:
Dat abortus geen variatie van de pil/het condoom is, hebben vrijwel alle mensen in deze discussie wel door denk ik.

Inderdaad, ik denk dat de mensen die hier geen kinderen willen hebben er ook wel voor zorgen dat alles veilig gebeurd...

Ik in ieder geval wel...