Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:En misschien hebben abortus en doodgeboren kinderen niet direkt wat met elkaar te maken, jouw uitspraken zijn op beide van toepassing.
Mindim schreef:Uitspraken voor je laten. Dat jij het je opgedrongen voelt is jouw probleem. Maar dat men dit soort uitspraken maar voor zich moet laten, omdat jij het vervelend vind?
Maar jij mag iemands ongeboren kind wel een klomp cellen noemen, laat dat dan ook lekker voor je. Das meten met 2 maten.
. Een klein krengetje vind ik het zo nu en dan. Het probleem ligt trouwens ook bij de ouders, niet zozeer bij de kinderen. hyppolyte schreef:NIet iedereen heeft dus die onweerstaanbare drang om een kind te baren, dat is nu eenmaal zo. Laat ze toch en bagatelliseer het niet iedere keer weer. Dat wordt andersom ook niet gedaan. Er worden ook geen opmerkingen gemaakt dat je er over een paar jaar wel achter komt dat je beter geen kinderen zou hebben. Natuurlijk is het een oergevoel, dat ontkent niemand, maar niet iedereen heeft dat oergevoel (althans, niet voor een kind).
hyppolyte schreef:NIet iedereen heeft dus die onweerstaanbare drang om een kind te baren, dat is nu eenmaal zo. Laat ze toch en bagatelliseer het niet iedere keer weer. Dat wordt andersom ook niet gedaan. Er worden ook geen opmerkingen gemaakt dat je er over een paar jaar wel achter komt dat je beter geen kinderen zou hebben. Natuurlijk is het een oergevoel, dat ontkent niemand, maar niet iedereen heeft dat oergevoel (althans, niet voor een kind).
MamboBeach schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat er iedere keer wordt gezegd dat wij niets op moeten dringen. Waar staat dat jullie sex moeten hebben en een kind moeten baren?
Wat een dooddoener zeg...

Chiqa schreef:Anneliesjd, stop toch met opdringen van jou moedergevoelens, die komen dr niet zullen ook nooit komen zoals ik al zei, hoe goed je het ook bedoeld. Ga jou toch ook geen bord spruiten door de strot duwen als je ze verschrikkelijk smerig vindt?
Natuurlijk heb ik ook fase's in mijn leven gehad hoor, wat als....en die keren dat ik overtijd was, echt geen vezel in mijn lichaam die er een goed gevoel over had.Voelde allemaal heel zwart.
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd heb ik een burn out gehad, en die is nog steeds niet helemaal weg.
Daar moet geen kind bij, zou voor mij het einde van alles betekenen.
Ik vind het opvallend vervelend dat moeder, in dit geval jij (Ben je al moeder Anneliesdj?) zich zo verantwoordelijk voelen voor het wel of niet krijgen van kinderen, kan je niet gewoon accepteren dat niet iedere vrouw dit het einde vindt, laat staan geweldig?
Zou je dat kunnen denk je?anneliesdj schreef:En misschien hebben abortus en doodgeboren kinderen niet direkt wat met elkaar te maken, jouw uitspraken zijn op beide van toepassing.
Waarom blijf je hier op doorgaan?
Abortus is kind weghalen wat ongewenst is en wel zo snel mogelijk met opluchting als slot.
Miskraam, is een kind willen behouden maar niet kunnen behouden, met verschrikkelijk veel verdriet.
even hee
Twee totaal verschillende dingen.
Abortus is gewoon legaal...spijt mij om je dat te moeten vertellen.
En wbt je lijf, sja...Wat moet je dr van zeggen? Heb mn ogen niet in mn achterzak.
Ik vindt dat je je dr niet fraaier door uit gaat zien, dat is mijn mening. Eén van de vele redenen dat er geen kind komt.
En zo heb ik nog veel meer redenen maar die gooi ik niet op internet neer
Iig bij mij. Ik krijg stress van al die brullende kinders op een terras of in een winkel en ik hoef ze al helemaal niet op bezoek
Ben blij dat nog geen van mijn vrienden kinderen hebben.Yeyo schreef:Mijn moeder is mijn broer verloren toen ze 8,5 maand zwanger was van hem. Placenta losgelaten.
Ik begreep het nooit echt, tot ik dus zelf zwanger was, toen hebben we samen zitten janken.
Het lijkt me het moeilijkste wat je kan meemaken, een kindje baren waarvan je weet dat het niet leeft, of de dood van een kind. Gruwelijk.....
Edit:typo
hyppolyte schreef:MamboBeach schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat er iedere keer wordt gezegd dat wij niets op moeten dringen. Waar staat dat jullie sex moeten hebben en een kind moeten baren?
Daar hoeven jullie me niet toe te dwingen hoor, dat doe ik vrijwillig![]()

Adil18 schreef:MamboBeach schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat er iedere keer wordt gezegd dat wij niets op moeten dringen. Waar staat dat jullie sex moeten hebben en een kind moeten baren?
Niet zo zeer opdringen, maar gewoon niet serieus willen nemen..."Later denk je er anders over", "Over een paar jaar heb je een kind, dat weet ik tot 99% zeker".
Ik zeg dat ik geen kind wil, klaar uit. Mijn vriend ook niet. Zou hij dat wel willen, weet ik ook niet of wij nu nog een relatie zouden hebben. Dan moet hij maar gelukkig worden met iemand die WEL zijn kinderen wil dragen (wat ie gelukkig niet wil...).
MamboBeach schreef:Ik heb nooit gezegd dat iemand anders een kind moet krijgen hoor...
Die opmerking kwam misschien een beetje ongelukkig...![]()
Nouja, ik kan me wel voorstellen wat ze bedoelen, de meeste vrouwen zijn a la tijgerin als ze hun baby eenmaal hebben. Maar er zijn ook vrouwen die zoiets hebben van, wat is dat nu weer, in het begin...

hyppolyte schreef:Anneliesdj zei het op de vorige pagina nog, dat Chiqa wel zou bijdraaien als ze eenmaal zwanger was. Ik ga ervanuit dat je er met 37 jaar wel ongeveer over uit bent of je kinderen wilt of niet, evenals gr_roos en anderen. Natuurlijk zou het nog kunnen veranderen, niets is onmogelijk, maar je moet jezelf tegenwoordig verdedigen wanneer je geen kinderen wilt, je hoeft niet uit te leggen waarom je wel kinderen zou willen. En dat vind ik persoonlijk belachelijk, net als dat je je zou moeten verdedigen omdat je een abortus hebt laten plegen, of ervoor kiest om dat niet te doen. Laat iedereen zijn eigen keuze, je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan zul je je er bij neer moeten leggen dat het niet altijd gaat zoals je zelf graag zou zien.
Citaat:Of je al dan niet zwanger wordt is uiteraard jouw zaak.