Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:52

Onze stal is ook niet meer de nieuwste (boerenschuur) maar dan zonder warmwater :D Mijn paardje heeft er goed en houdt toch niet zo van water ;)

Verder is het rustig hier, hoop dat het een goed teken is? Een knuffel voor degene die het nodig hebben :(:) ook voor onze stille meelezers.

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:57

Ben wel al even aan het meelezen tussen de werkzaamheden door. Ga zo dadelijk even richting stadscentrum voor een verjaardagscadeau te zoeken voor een jongenstweeling die morgen 5 worden. Iemand ideeën voor een cadeau (ben daar zo slecht in :D)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:03

Tja flappie iets leuks voor de heren? Weet niet wat ze leuk vinden?Computeren, dan gaf ik meestal een spelletje. Legovoorraad uitbreiden? Of een tegoed bon maar dat is natuurlijk minder leuk omdat ze iets uit willen pakken. Vind het ook altijd lastig maar merk wel dat ze er meestal wel blij mee zijn, gelukkig.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:19

Denk idd dat het iets gaat worden om de legovoorraad uit te breiden. Vinden alle kinderen wel leuk...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:27

Ik ben vanochtend even op stal geweest. Daar een tijd met de eigenaresse van de paarden en haar man zitten praten. Dat was wel fijn maar confronterend. Ik loop eigenlijk gewoon nog steeds weg voor mijn probleem, ook bij de dagbehandeling. Dat wist ik al wel, maar vanochtend heb ik het ook echt uitgesproken.
Het lukt me gewoon niet om bij de dagbehandeling in de groep goed aan te geven waar ik mee zit. Misschien bang voor de emoties die dan komen, ik weet het niet. Ook bang dat ik anderen er mee lastig val. Daar moet ik het maandag met mijn begeleider ook echt goed over hebben, maar ook daar zie ik tegen op.

Verder heb ik niet zoveel gedaan op stal. Paarden in de wei gezet en de stalletjes even gedaan. Vanavond ga ik met mijn vriend naar de bioscoop. Hij wil dat al heel lang, maar ik hield het iedere keer af. Vanavond moet ik er toch maar aan geloven. Hij is helemaal blij, en hij verdient het ook. Even een uitje samen.

Edit: Sorry dat ik niet op jullie reageer, heb wel even bijgelezen hoor.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:27

Nou wij zijn even over de braderie geweest, was wel gezellig en ik ga nu naar mn ma, spreek jullie later weer.

PW, succes vanavond, knap dat je het toch probeert. Hoop dat het meevalt, welke film wordt het?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:52

We gaan naar Drag me to hell.

(Een overambitieuze beambte van een kredietverstrekker moet een oude vrouw uit huis plaatsen. Ze wordt aldaar echter slachtoffer van een bovennatuurlijke vloek die haar leven tot een hel maakt.)

Ben benieuwd hoe het gaat. Hoop dat ik er ook nog een beetje van kan genieten, maar dat zullen we wel zien. Het is misschien ook wel een goede afleiding, want verder zit ik alleen maar te piekeren..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:00

Veel plezier vanavond en hoop dat je er zelf ook een beetje plezier aan kan hebben.

Ben net even gaan kijken naar de intro van de film, laat je even weten hoe je de film zelf vond ?
Ik ben laatst naar The hangover en The proposal geweest. The hangover is echt ronduit hilarisch dus vind ik zelf ook nog een aanrader.

Geniet er iig zo veel mogelijk van en hopelijk kan je even je gedachten verzetten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:11

KLinkt spannend die film PW :D

Heb jij trouwens ook privebegeleiding/gesprekken?
Of alleen groepstherapie?

Ik wilde om die reden namelijk niet naar het ggz.
Zij willen het liefst zoveel mogelijk binnenhalen met zo min mogelijk mankracht.
Oftewel prop iedereen maar in groepstherapie.
Dat was nu net wat ik niet nodig had. Juist omdat ik al zoveel ellende van anderen met me meedraag. Word vaak gebruikt als schouder en oor.
Tel daarbij op dat ik HSP ben en heel makkelijk emoties overneem.
Dus om die reden geen ggz voor mij.
Maar ik snap wel dat een ander er wel bij gebaat is, mits er ook 1 p 1 gesprekken bij zijn :)

Veel plezier bij de film!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:27

Hier nog een hsp-er, maar ik heb bewust wel voor het GGZ gekozen. Puur omdat ze daar meer therapieen geven, en ik meer nodig heb dan alleen gesprekstherapie.
Ik vind het wel fijn in een groep, al merk dat het me wel uitput. Het geeft me wel kracht om door te gaan. Ik krijg overigens ook nog 1 op 1 gesprekken erbij. En nog weet ik hoeveel andere therapieen. ;)

PW: Ik wil je toch veel plezier wensen vanavond! Ik hou ook al tijden de boot af voor de bios. Ik hou niet van die drukte, hard geluid en felle lichten. Ik vind het onwijs knap dat je toch gaat, en je hebt je steun en toeverlaat bij je. Zet em op meid!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:15

Er horen ook wel 1 op 1 gesprekken bij, met mijn behandelaar en met mijn persoonlijk begeleider. Alleen met mijn behandelaar kan ik niet zo goed praten over wat me dwars zit. Die kijkt meer hoe de therapieën lopen en naar de medicatie. Dat vind ik wel eens jammer, omdat je bij je behandelaar toch ook met andere dingen terecht moet kunnen. Ik heb het gevoel dat ik dat niet kan, terwijl ik wel vaak naar haar verwezen wordt.

Daarom wil ik nu een gesprek met mijn persoonlijk begeleider. Toevallig is dat bij mij dezelfde persoon die de groep begeleidt. Dat vind ik wel fijn. Ik vind het alleen zó moeilijk om aan te geven dat ik een 1 op 1 gesprek wil. Voel me dan zo'n zeur. Maar het is nu toch echt even nodig. Kortom: de mogelijkheden voor 1 op 1 gesprekken zijn er zeker wel.

Ik hou ook niet van het harde geluid in de bios, dus dat herken ik wel. Maar we zien vanavond wel hoe het gaat ;) Het is aan de andere kant ook zelfs wel een beetje leuk om er weer even echt samen uit te zijn. Dat is er de laatste tijd (te) weinig van gekomen..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:02

Hallo allemaal,

ik heb niet echt tijd om alles te lezen, meer een beetje globaal. Ik heb nu cognitieve gedragstherapie. dat is zeg maar mijn afsluiter. 1x in de maand ga ik nog naar kunstzinnig therapie doet mij ook heel goed! in het begin heb ik heel veel therapie gehad. wel drie x in de week.

pollewoppy: heb jij groepstherapie? en hoe bevalt dat?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:34

@ Navanja: Ik zit in dagbehandeling, vier dagen in de week. Dat is inderdaad in de groep. Naast de ochtendgroep volg ik verschillende therapie-onderdelen. Op zich bevalt het me heel goed in de groep, alleen heb ik nog wel moeite om mijn verhaal te doen. Maar dat ligt meer aan mij en mijn probleem dan aan de groep.

Ik heb hiervoor twee cursussen cognitieve vaardigheden gehad en ga waarschijnlijk het vervolg daarvan ook doen. Verder volg ik muziektherapie, waar ik ook veel aan heb. Dat had ik van te voren niet verwacht.

Ik zit nog een beetje bij te komen van de bioscoop. We waren precies op tijd, zodat we van te voren niet hoefden te wachten. Dat vond ik wel fijn. Vooral in het begin van de film had ik erg last van het harde geluid. Daardoor kreeg ik druk op mijn borst. Later werd dat gelukkig wat minder.

Het was geen succesavond en ik had het van te voren toch wel een beetje onderschat, maar ik ben toch blij dat we gegaan zijn. Mijn vriend vond het erg gezellig en hij heeft het ook gewoon verdiend. Ik hoop wel dat ik in de toekomst ook weer meer van zulke dingen kan gaan genieten..

Oja, de film is geen aanrader als je het mij vraagt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 03:06

Ik ben nog steeds wakker ;( . Ben klaar wakker en kom niet in slaap.
Ben weer vreselijk aan het piekeren over van alles en nog wat en zie nu al heel erg op tegen maandag. (Ik weet dat dat wel erg vroeg is om me nu al druk om te maken, maar ja...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 03:32

Ik ga toch nog maar een poging doen om te slapen, achter de computer blijven hangen is ook geen oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 06:19

Goedemorgen!

PW: Hopelijk voel je je iets beter en rustigere nu. Sterkte meid, en ik vind het heel knap dat je naar de film bent geweest!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:43

Lastig dat piekeren idd.

Ik heb ook een bewogen week voor de boeg , om het even zo te noemen. (bewegende week klinkt zo gek :') )

Hangt veel vanaf, laten we het zo zeggen.

Dus ja daar lag ik vannacht ook van wakker.
Hier schijnt de zon nu, lekker dalijk dan maar naar de paarden.
Ik kwam gisteren aan en oh zalig, de bak was gesleept door de eigenaar !! Zo fijn, want de bak was erg oneffen. Normaal sleep ik m altijd zelf.
Maar hij had op het weiland gewerkt, de drollen weggesleept etc , dus maar meteen de bak ook gedaan :D

PW dapper dat je je zo goed hebt gehouden, afleiding is ook stiekum uiteindelijk goed voor het herstel.
Binnen zitten word het echt niet beter van is mijn ervaring.

De vorige keer ben ik allemaal maffe dingen gaan doen,zoals naar de schaatsbaan enzo, dingen die ik anders nooit deed, en die nieuwe afleidingen deden mij altijd goed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:36

Hoe is het hier allemaal? Ik ben gisteravond nog even naar het dorp gegaan, was best gezellig maar ook weer dubbel omdat we dat normaal met zn 2tjes doen. Had wat foto's voor hem gemaakt zodat hij er toch een beetje bij is. Vandaag weer een relax dagje met wat rommelen in en om het huis. Krijg wel reacties hier op mn topic dat ik een ruiter zoek maar de meeste mensen gaan in op het feit dat ik het niet durf. Ben zo eerlijk geweest om het te vermelden maar had ik achteraf misschien beter niet kunnen doen.

PW, had ergens al wel verwacht dat de bios wat tegen zou vallen, viel mij toen vies tegen. En dan nog naar zo'n spannende film, dat vind ik niks meer, sinds ik angstig ben kijk ik niet meer naar spannende films, blijf ik te lang in hangen. Maar het is gelukkig goed gegaan. Heb je nog een beetje kunnen slapen?

CM, fijn dat je de bak niet hoefde te slepen, dat kunnen van die prettige meevallers zijn waar je een goed gevoel van krijgt. Ik hou nooit zo van nieuwe dingen, vroeger werd ik altijd ziek als we naar een pretpark gingen, kon mezelf echt ziekmaken.

Angela, hoe is het met jou?

Dan nog even over het piekeren op bed. Volgens de psych. moet je denken; Wat kan ik er nú aandoen? Niets, nou dan laten we het voorbij gaan. Desnoods het G-schema toepassen of even van je afschrijven. Moet zeggen dat ik dingen op bed steeds beter los kan laten en dus eigenlijk bijna niet meer wakker lig omdat ik pieker, kan er toch niets aan veranderen. Als we met piekeren dingen zouden kunnen veranderen dan zouden we toch wel kunnen regelen dat we de loterij winnen? Zoiets stond in 1 van die boekjes, weet niet meer exact hoe het erstond maar het was zeker waar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:48

Ik zag het in je topic ja, belachelijke discussie, vind het asociaal hoe de mensen er reageren....

Wat gaat hun het aan waarom jij het paard houd, waarom zou je hem weg moeten doen , echt ronduit belachelijk hoe ze reageren, ik zou er een tem tegenaan gooien en vragen om alleen ONTOPIC reacties.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:53

CM, ik hoop dat het nu klaar is en anders ga ik temmen, geef duidelijk aan in mn antwoorden dat het me gaat om een ruiter te vinden. Ga altijd uit van het goede in een mens dus ik ga er vanuit dat ze het goed bedoelen. Vrees wel dat ik hier niet ga vinden wat ik zoek, vermoed dat ik haar zelf weer op zal moeten gaan pakken. Hoe is het verder met jou, nog plannen voor vandaag?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:38

CIV : ik kon in het begin net aan 20 minuten poetsen.. zo erg. en rijden durfde en kon ik al helemaal niet. ik heb een keer buiten gereden en toen voelde ik haar mijn spanning over nemen. het werd een soort strak,bol gespannen elastiek. een ronde bom. Ik ben toen zo geschrokken.. zo erg was het dus met me dacht ik toen. dat zelfs mijn lieve rustige merrie er niet onderuit kwam. toen heeft het heel lang geduurd voordat ik weer ging rijden. ik ging alleen maar poetsen en wandelen, het komt vanzelf weer.

PW: Ik heb toen ook nagedacht over dagbehandeling, maar aangezien ze daar niks met dieren deden en ik zelf drie paarden heb staan waar ik zelf alles moet doen, had ik een hele goede dagbehandeling gevonden :) mijn eigen paardjes.. en fysiek werk helpt enorm. wij hebben een eigen stuk land dus altijd wel iets te doen.
ik wil eigenlijk ook nog groeps therapie, om me beter bij mezelf te kunnen houden in het sociale gebeuren. maar aangezien ik nu ook weer werk meot ik dat daar ook wel oefenen.
Dat in de bioscoop heb ik ook nog wel een beetje.. en spannende films hou ik gewoon niet meer van. ik kijk liever leuke films waar ik blij van word :)
ik was laats ook weer eens naar de bios en inderdaad in het begin kreeg ik het ook weer even benauwd van het harde geluid en het grote beeld. maar dat was snel weg toen de film begon.
wel knap dat je gewoon bent gegaan. dat helpt. kleine dingen voor jezelf overwinnen daar word je sterker van!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:41

pw: het lag denk ik ook een beetje aan de nacht, ik kon ook niet slapen en werd steeds wakker. de dingen die waren gebeurd die dag gingen ook maar niet uit mijn hoofd!
ik hoop dat je weer een nieuwe dag bent begonnen vandaag!

CIV : is in dit topic niet iemand die je wil helpen? wel vervelend dat sommige mensen zich overal mee bemoeien :\

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:55

Zo ik ben wel redelijk goed op gestaan. Uiteindelijk toch nog wel goed geslapen. Fijn dat het zondag is en ik mooi wat uit kon slapen. Straks even een lijstje maken wat ik morgen moet bespreken. Mijn vriend helpt me daar even bij dus dat is wel fijn.

Bedankt CIV voor de tip van het G-schema. Stom dat ik daar zelf dus nooit aan denk wanneer ik zo aan het piekeren ben. Ik ga het proberen te onthouden. Wat naar trouwens dat je zulke vervelende reacties in je topic kreeg zeg! Echt zo flauw, mensen begrijpen er gewoon niks van en bemoeien zich veel te snel met dingen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:06

PW, volgens mij is jou vriend echt een schat met veel geduld, niet verkeerd bedoelt maar ik verbaas me er weleens over. Wees er maar zuinig op ;) Vind jij spannende films niet eng? Ik neem ze altijd mee in mn gedachten dus dat is niks meer voor mij, vroeger had ik er geen moeite mee maar dat had ik toen met paardrijden ook niet.

Navanja, de dames wilden me echt wel helpen maar we wonen helaas wat te ver uit elkaar, vind het echt lief dat iedereen meedenkt. Het nadeel is dat ik in zo'n uithoek woon, het is er lekker rustig maar voor zulke dingen is het niet handig. Was wel prettig om jou ervaring te lezen maar het is allemaal goed gekomen? Mag ik vragen hoe?

Snap ook de offtopic reacties niet zo goed maar ik beantwoorde ze tot nu toe braaf, nu ga ik er niet meer op in, ben duidelijk geweest en ik zoek een ruiter. Zit al bij een ander topic om over mn zelfvertrouwen te praten, dat hoeft daar niet :D
Edit: we kunnen het ook positief bekijken, andere krijgen niet zoveel reacties _O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:28

Ik kan me juist niet concentreren op andere luchtigere films, maar dit was ook niet zo'n succes i.v.m. het geluid. Het is niet zo dat ik het mee neem, daarvoor was de film ook veel te nep. Dus dat scheelt wel.

Mijn vriend is inderdaad een schat met veel geduld. Daarom wilde ik gisteren ook 'iets terug doen' voor hem door mee te gaan naar de bios. Als ik anderen soms hoor verbaas ik me er zelf ook wel eens over. Ik heb het echt getroffen met hem idd.

En idd, ik woon te ver weg om je te helpen, maar ik zou er ook niet eens op durven :=