Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:56

Civ, hou je taai. Het is voor jouw vriend ook niet makkelijk maar het is zijn beroep. Dus probeer met een glimlach gedag te zeggen. Over een half jaartje is hij weer thuis hè!
Goed ademhalen met spanning is moeilijk. Ik heb net weer een cursus yoga achter de rug en bij deze kon ik me totaal niet ontspannen. Met muziek ontspan ik nog het best.

Ik weet niet of jullie weten wat een HSP is, maar dat ben ik. En dat maakt het allemaal nog moeilijker.

PW ook aan de Zolpidem, sterkte meid. Met slapen kom je in ieder geval tot rust.

Toekie: jij hebt wel wat meegemaakt dat je zo getraumatiseerd bent, ik denk dat het ook wel wat erger is dan een burnout of overspannen zijn?

Daijano, sterkte meid, ik weet niet wat ik er verder op kan zeggen. Terug in het verleden gaan hoeft toch niet? Je moet bij de dag leven òf vooruit kijken.

Ik krijg weleens nieuwsbrieven van iemand die zegt dat je 3 positieve dingen per dag moet opschrijven. Al is het maar een vogeltje dat mooi zingt of de zon die schijnt.
Dat zet al wat negatieve gedachtes opzij.

Ik denk ook weleens: wat is er nu in hemelsnaam voor positiefs te melden, maar een lekkere kop koffie of de strijk die eindelijk eens is weggewerkt is ook positief. Zo móet je gewoon denken anders ga je meer in de put.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:01

Flicka bedankt ik weet ook niet goed hoe ik het moet verwoorden, ben even alles kwijt!
Hsp is voor mij geen onbekend begrip, mijn haptonoom heeft dezelfde ,conclusie bij mij , dus ik weet hoe het voelt en soms wou ik dat ik gewoon even niks voelde, ze zei je mag trots zijn dat je deze prachtige eigenschap bezit, maar het is soms zo zwaar asl je voelsprieten altijd maar aanstaan!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:09

Ik ben even mijn schema aan het zoeken met de dingen die ze toen opgeschreven heeft wat wel en niet goed is,.. ik wete nu al dat ik niet goed voor mezelf bezig ben, ben gewoon te ver gegaan, ik ga zo naar mijn bedje even mediteren en hopen op een goede nacht!
Slaap lekker allemaal.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:37

CIV : dankje , vandaag op school ging helemaal neit heb me PW en me SO helemaal verknalt en had hoofdpijn zoals gewoonlijk . en ja vader niet echt veel beter jammer genoeg ,

hoe gaat het nou met jou ?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:07

Veel mensen die HSP zijn zijn gevoeliger voor burnout heb ik gehoord van mijn medidator. Dan mag die supergevoeligheid wel leuk en aardig zijn maar het heeft toch behoorlijk veel nadelen vind ik.

Je moet je grenzen leren stellen wordt er dan gezegd, klinkt goed hè.

Ik heb geen angststoornissen voorzover ik weet, ben niet depressief en moet het alleen zien te klaren. Heb mijn paard moeten verkopen en mijn mooie huis moeten verwisselen voor een vreselijk klein huis in een rot buurt. Ben in de schuldegeling gekomen en moet leven van 50€per week.

Kun je nagaan, een aantal jaren geleden was ik tweeverdiener met een groot koophuis, tig vakanties per jaar en een fulltime job. Daar heb ik de burnout gekregen. Het zegt allemaal niets. Maar uitzicht op een beter leven heb ik eigenlijk niet. Toch wil ik niet bij de pakken gaan neerzitten want wat rest je dan?

BillyBoy, take it easy, je bent nog zo jong en hebt nog alle kansen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:10

Daijano, ook van mij veel sterkte. Hopelijk kun je een beetje slapen...

Flicka: Hm ja... wat is erg, wat is erger. Ik vind het heel lastig en denk ook snel dat het allemaal wel meevalt. Zelfs dát staat in het verslag; dat ik de neiging heb tot minimalisatie o.i.d. :o Toch vind ik het dan overdreven enzo... Denk dat het inderdaad wel wat anders is dan een burn out/overspannen. Dit gaat dan meer over depressieve klachten (bleek ook uit 't onderzoek), maar daarin ben in niet de enige hier denk ik? Nouja... in de praktijk komt het erop neer dat ik me vaak (bijna continu eigenlijk maar soms wat meer op de achtergrond) erg verdrietig en ongelukkig voel, me niet kan concentreren en ook niet in staat ben om te werken/studeren...
Wat erg hoe het bij jou is gelopen, jee... knap dat je toch niet opgeeft maar het klopt wat je zegt; wat dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:30

Toekie, ik herken me heel erg in jou verhaal. Ik ben ook van het niet zeuren maar doorgaan verhaal. Alles valt wel mee, en ik ben toch niet ziek? Ik voel me schuldig als ik iets ga doen waar ik wel plezier in heb, en niet kan werken.

HSP is ook iets wat mij bekend in de oren klinkt, de maatschappelijk werker zei vandaag ook zo iets. Ik had alleen nog niet gekeken wat het was. Vond dat ene wel genoeg.

Ik ben weer eens aan het nachtbraken, kan niet slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 01:30

Trouwens, de diagnose kwam aan als een keiharde klap in mijn gezicht. Toekie vroeg er volgens mij naar?

Hoe hebben jullie die diagnose ervaren?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:57

Morgen dames, het goede is er voor mij even af. Heb net mn vriend uitgezwaaid. Kon me gelukkig ten overstaande van zn collega's nog wel groot houden, het was geen heel zwaar afscheid maar de traantjes vloeien nu rijkelijk. Hoop dat hij een hele mooi tijd zal hebben daar, dat gaan wij hier ook proberen. Vannacht ook niet zo lekker geslapen, had steken op de borst maar het zal er allemaal wel bijhoren. Het is zo raar dat hij er nu "niet meer is", niet meer even smsen of bellen. Hij is echt mn maatje, mn alles. Hoop dat we hier nog sterker uitgaan komen. Reageer later nog wel even op anderen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:05

morgen,
CIV sterktee waneer komt hij weer terug ?
ik snap je helemaal
lijkt me zo moeilijk als je een terug val krijgt en dat je maatje er niet is :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:08

Hey Billyboy, als het goed is zal hij weer thuis zijn in december. Hopelijk kan hij tussentijds nog terugkomen maar dat is nog niet zeker. Het is nu afwachten wanneer hij contact kan zoeken, kan wel even duren dus dat is het eerste waar we naartoe gaan leven. Hoe is het met jou? Ook al vroeg wakker?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:12

jeetje zeg december dat duurt nog wel even ! :\ sterkte !!
tjah met mij nog het zelfde , kon nie tmeer slapen dus ging maar even op de comp zitten .

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:32

Vervelend dat je niet kon slapen, wij hebben nog best wel redelijk geslapen eigelijk, best vreemd. Zal vannacht weer wel anders zijn vrees ik. Heb je nog plannen vandaag? Mn vriend is wel vaker weg maar dit is toch echt even iets anders, weet niet goed wat ik ervan moet verwachten.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:43

uhm ik moet zo naar school me volgende SO verknallen me concentratie is echt niet goed !! en ik ben gevraagt om iemand der paardjes te verzorgen bij mij in de stad dus dat is 10 min fietsen en daar ga ik dan heen uit school vandaan .

jaa ik zou het ook niet weten het is wel een half jaar !
en zou jij niet een vlucht daar naar toe kunnen maken ?

ben je ook nog geintresseert in goed nieuws ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:52

Goed nieuws is altijd welkom! Ik kan daar niet naartoe, wij zijn daar niet voor getraind dus dat zou niet gaan lukken, zou het ook niet willen, veel te gevaarlijk daar. Daarnaast hebben we onze huisdieren die niet alleen kunnen blijven. Leuk paardjes verzorgen, veel plezier. Voel me echt stinkmodder.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:55

jaa idd ik geloeef je helemaal CIV sorry weet niet echt wat ik er op kan zeggen :(:)

nou een beetjer goed nieuws dan voor mij :
ik ben gister een bokker tegen gekomen
die de kennis is van de nieuwe eigenaar van Hercules
ze zegt dat hij in een grote weide staat tussen de friezen paarden
en dat hij het goed heeft .
was zo verschrikkelijk blij om dat te horen , dat hij het daar goed heeft .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:01

Kom ook weer even binnenvallen.
Heb slecht geslapen. Heb uiteindelijk geen slaappil genomen, omdat ik van die andere medicijnen al goed hoor te slapen. Begin van de ochtend wel in slaap gevallen, maar heel druk gedroomd. Moet zo naar stal paard vlechten, maar was het liefst op bed blijven liggen.

Vanmiddag moet ik naar de kapper, heb vrijdag een bruiloft waar ik al vreselijk tegenop zie. kl*tezooi.

@ CIV: Sterkte meid, had al een beetje verwacht dat je een terugval zou krijgen wanneer je vriend echt weg zou zijn.

@ Pr_BillyBoy: Wat leuk dat je via via wat gehoord hebt over Hercules! Dat zal je vast goed doen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:03

oei PW klinkt allemaal niet zo lekker !
weetje ook waar het vandaan komt ? :(:)

jaa doet me inderdaad wel weer goed !
alleen het gemis word er niet minder van .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:06

Misschien kun je hem wel een keer opzoeken?

Ik weet inderdaad ongeveer waar het vandaan komt en dat maakt het alleen maar lastiger. Gisteravond nog wel goed met mijn vriend gepraat, maar ow wat is het lastig allemaal.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:07

oke jammer PW sterkte ! :(:)
ik ga naar school toe
ik ben alles vergeten te maken m e Powerpoint moet af zijn en heb SO die ik niet me hoofd in krijg :n
dus moet nu echt gaan sterkte !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:21

PW, vervelend dat je slecht hebt geslapen, vrees dat ik dat ook weer ga krijgen nu mn vriend weg is. Een echte terugval heb ik nog niet maar ik voel me wel erg verdrietig, hoop dat het hier bij blijft. Wel nog wat last van druk op de borst, er zullen moeilijke dagen bijzitten maar we leren hier ook weer veel van. Jij hebt best een drukke dag zo te lezen? Hopelijk doet dat je goed. Wie weet valt het vrijdag wel mee, zou kunnen maar ik snap dat je er tegenop ziet. Sterkte vandaag.

Billyboy succes met je SO

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:28

Goedemorgen allemaal. Het gaat hier niet zo lekker zie ik. CIV, ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen! We zullen er hier iig voor je proberen te zijn! Ik zal later nog proberen om verder op de anderen te reageren.
Met mij gaat het ook niet goed. Eergisteravond begon het al met 2 dikke paniek/hyperventilatie aanvallen. Zo maar uit het niets, terwijl ik op de bank een romannetje zat te lezen. En later nog 1 bij de paarden. Nou daarna was de spanning weer helemaal huizenhoog natuurlijk, dus slapen ging helemaal niet. Gisteren de hele dag 1 grote spanningsbom geweest, m'n buik deed gewoon pijn van het aantrekken en normaal doorademen is de hele dag niet gelukt. Ook onwijze koppijn.Verder had ik het bloedheet, zag eruit alsof ik dikke koorts had. Vannacht heb ik maar een oxazepam genomen om te kunnen slapen, viel denk ik rond 1 uur in slaap. Werd vervolgens om half vier wakker geblaft door de hond, gelijk weer vol in de spanning. Dus nog maar een oxa genomen en weer van half vijf tot half negen geslapen. Wel weer met heel veel spanning wakker, word er onderhand knap gestoord van. Het is nu gelukkig wel wat minder dan gisteren, maar nog lang niet zoals het moet zijn. Nouja, hopelijk wordt het niet weer steeds erger vandaag. Positief blijven, dus ik ga maar gewoon proberen om wat dingetjes te doen vandaag.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:47

Sifra, echt vervelend slecht slapen, ik heb er zelf helaas ook vaak last van. Als mn vriend thuis is gaat het wel maar ik zie nu de bui al hangen. Is er niets waardoor je je (even) kunt ontspannen. Bij mij helpt het om in een warm bad te gaan liggen en een boekje te lezen of een muziekje te luisteren. Positief blijven denken is altijd goed, probeer ik ook te doen. Als ik het zelf echt niet meer trek dan neem ik een alprozolam in, gelukkig is dat al maanden niet meer nodig. Maar voor het geval dat heb ik ze wel altijd bij. Hoop dat je dag zo goed mogelijk zal verlopen. Anders ben ik hier wel te vinden, ben er voor je, is gelijk wat afleiding voor mij maar ik hoop dat het niet nodig is.

Dajiano, hoe voel je je vandaag? Hopelijk ietsje beter weer dan gisteren? Beetje geslapen? Doe rustig aan.

Flicka, 3 positieve dingen per dag, dat is wel een idee. Het gedag zeggen ging wel goed, stond niet met een brede lach maar ik heb het droog kunnen houden, gelukkig. Daarna niet meer. Hoe is het met jou? Wat is HSP? Na regen komt zonneschijn, ook voor jou. :(:)

Angela, zeuren kan weleens goed zijn, altijd maar doorgaan niet. Dan kom je jezelf vroeg of laat toch tegen, ben er het levende bewijs van, helaas. Je moet doen waar je je goed bij voelt en je daarover niet schuldig voelen. Iedere mens mag zich toch goed voelen? Heb je nog wel wat kunnen slapen?

Zal hier weer wel wat meer te vinden zijn, heb niets beters te doen of er geen zin in. Ik ben er voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:05

Goedemiddag allemaal!

CIV: heel veel sterkte meid!

Billyboy: Wat rot dat je je zo voelt en je niet kan concentreren. Is er bij je op school geen maatschappelijk werken waar je bij terrecht kan?

PW: Klote man.. Ik heb er even niks anders op te zeggen.. Bah!

Sifra: Ook al zo slecht geslapen, dat breekt je echt op he. En die spanningen er ook nog bij... Sterkte meid!

ik kom net terug van Tilburg. Ben er voor jan met de korte achternaam heen gereden. Wat bleek, ik moest bij de arbo in Breda zijn maar dat had de telefoniste verkeerd doorgegeven. Dus uiteindelijk zat ik in een kamertje te bellen met de dokter in Breda, een telefonisch consult dus.

Het bleek dat mijn werkgever er op had gestaan dat ik nu meteen een gesprek had. Ik stond eigenlijk pas na 6 weken ingeplant maar dan in Venlo, wat bij mij in de buurt ligt. Ik ben nu 2 weken en 2 dagen thuis.. De arts was heel begripvol, en snapte dat ik zo niet nu kon gaan werken. Ik heb ook aangegeven dat het dagelijks bellen erg veel druk opleverd en dat zou hij ook aangeven. Voel me er wel erg rot over, want ik had er zelf nog niks over gezegd tegen mijn werkgever. Ik denk nu steeds had ik maar niks gezegt. Hij nam binnenkort weer contact met me op, telefonisch. Ik hoef in ieder geval niet meer zo ver te reizen omdat dat erg veel stress voor mij opleverd.

Ik moet mijn werk bellen om te vertellen wat er besproken is, maar dat trek ik nu helemaal niet. Ik ben een emo-bom nu. Ik denk dat ik zo lekker onder de wol duik en even ga slapen.
Vannacht amper geslapen en vanochtend heeft heel veel van me gevergt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:10

Angela, duik lekker even je bed in als je dat nodig hebt. Wat balen zeg, dat je eigenlijk voor niets daarnaartoe bent gereden. Vind het nog steeds belachelijk dat je zo vaak naar je werk moet bellen. En je hoeft op het werk ook echt niet te bespreken wat jij met de arts hebt besproken hoor! Ze krijgen daar ook vanzelf bericht van van de arbo.