Zijn er hier mensen die hooggevoelig zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Zijn er hier mensen die hooggevoelig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:21

Ik wil het wel eens proberen. :j Ik sta wel open voor zulke dingen, geloof zeker wel dat het kan..
Kan ik je ook een foto PBen? En zitten er nog eisen aan die foto?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:26

Proberen kan geen kwaad. Zelfde vraag als hierboven, ik wil het ook wel proberen :j

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:27

Ik ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:46

Nathalie schreef:
Ik wil het wel eens proberen. :j Ik sta wel open voor zulke dingen, geloof zeker wel dat het kan..
Kan ik je ook een foto PBen? En zitten er nog eisen aan die foto?

Hier ook dezelfde vragen!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:47

FF offtopic: Angela_ wat een toffe ava :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:49

Thanks, dat is mijn trots! Mijn luipaardgekko Yana! :D

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

Haha, bah reptielen:P ben altijd zo bang voor die beesten. Ik wil het ook wel eens proberen, sta wel open voor die dingen. Wat voor eisen stel je aan de foto?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:04

Ik sta er niet voor open, dus ik ga al :)

Als jullie mensen in hokjes willen stoppen, ga vooral je gang, maar dan ben ik weg :evaw:

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:21

Dat is toch jou mening? Iedereen is anders. Als jij dat iet wilt, wil je niet. Dat is een mening die gerespecteerd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:27

Ik meld me ook. Schijn ook hooggevoelig te zijn en ik begin er steeds vaker en meer last van te krijgen. Wat zijn jullie hoofd"symptomen"?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:34

Mijn hoofdsymptoom is dat ik heel snel gevoelens en leugens van een ander door heb. Ik kan daar soms slecht mee leven, omdat ik dan bang ben dat iemand of heel boos op mij is, terwijl dat niet zo is, of iets voor me verbergen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:44

Mijn hoofdsymptomen lijken op die van Ambiiee. Vroeger werd altijd gezegd dat ik het fout had: dat mensen niet zo dachten, dat ze niet zo voelden en dat ze niet zouden liegen.
Achteraf bleek bijna altijd dat ik het goed had.

Verder ben ik heel graag alleen, zonder te veel prikkels. Als ik een tijd tussen de mensen ben geweest heb ik echt tijd nodig om tot mezelf te komen.
Verder kan ik enorm schrikken van onverwachte gebeurtenissen etc. Ook neem ik gevoelens van anderen over, heel handig :roll:

Voordelen heeft het ook zeker, trouwens :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:53

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat volgens jullie de voordelen van HSP zijn. :)
Ik lees hier vaker over zogenaamde voorbeelden, maar ik kan ze zelf niet bedenken. (wie weet komt dat ooit nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:57

Dat heb ik inderdaad ook ja. Mijn intuïtie is feilloos, klopt áltijd.
Ik ben trouwens ook extreem gevoelig voor irritante prikkels, erger me heel snel. Wiebelde voeten, mensen die smakken, irritante geluidjes, ik vreet mezelf dan echt op, erger me verrot aan dat soort dingen.

Ik denk dat die goede intuïtie wel een voordeel is. Hoewel het soms pijnlijk is, ik weet wel altijd wanneer iemand liegt of dingen achter houdt.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:31

Nathalie, heb je de link die hier gegeven word wel eens doorgelezen? veel mensen hebben dat wel gedaan, en zien er veel van zichzelf in terug.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:37

ik meld me ook hier...ook ik ben hooggevoelig. en de ene keer kan ik er beter mee omgaan dan de andere keer. ik blijf dit topic volgen, mschn steek ik nog een of ander op hier.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:22

Ambiiee schreef:
Nathalie, heb je de link die hier gegeven word wel eens doorgelezen? veel mensen hebben dat wel gedaan, en zien er veel van zichzelf in terug.

Die link die ik heb gegeven bedoel je? ;)
Die heb ik dus idd al meerdere keren doorgelezen en ik heb hem gegeven omdat alles klopt. Maar voordelen zie ik er niet in. ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:41

Ik kom me ook melden hier

Guernica schreef:
Dat heb ik inderdaad ook ja. Mijn intuïtie is feilloos, klopt áltijd.
Ik ben trouwens ook extreem gevoelig voor irritante prikkels, erger me heel snel. Wiebelde voeten, mensen die smakken, irritante geluidjes, ik vreet mezelf dan echt op, erger me verrot aan dat soort dingen.

Ik denk dat die goede intuïtie wel een voordeel is. Hoewel het soms pijnlijk is, ik weet wel altijd wanneer iemand liegt of dingen achter houdt.

Wat meer over mij:
Dit stukje hierboven is zo vreselijk herkenbaar, ik ben zeer snel geirriteerd door de kleinste dingen (waardoor ik me vervolgens niet aan moet stellen en alleen maar kwader wordt omdat ik niet serieus genomen wordt)

Ook kan ik heeeel slecht tegen tl-balken, autolampen, etc. Tegen harde geluiden kan ik ook niet, zeker als ik het geluid zelf niet kan waarderen (neem Iron Maiden, mijn vriend vind het prachtig, ik word er zeer sago van). Ook kan ik om de stomste dingen gaan zitten huilen (standaard op bruiloften/begrafenissen (ik ben in te huren om wat emotie toe te voegen, ook bij vreemden hahaha), maar ook bij het einde van de laatste aflevering van een serie). Ik kan me altijd heel goed inleven in anderen, ook al is het op tv. Daarnaast kan ik wel heel erg genieten van de natuur. Lekker buitenrijden met mn meisje en om ons heen loeren, naar de vogels/kikkers/krekels/etc. luisteren. Ook word ik knettergek in een drukke ruimte, winkelen in een drukke winkelstraat is absoluut niks voor mij, al die mensen die maar in de weg lopen (:P)

Najah, dat is in ieder geval een beetje van mij

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:31

Mallodie schreef:
Ik wil je absoluut niet aanvallen dus je hoeft je ook niet te verdedingen. Maar ik vind het een beetje voorbarig om iemands karaktereigenschappen op een foto te zien. Kan je heel kort uitleggen hoe je dat ziet? Aan wat voor dingen.

Heb even in je profiel gespiekt en zie dat je 15 bent, heb je dan zoveel ervaring met HSP? (lijkt me niet, maar val je echt niet aan.. niet verkeerd begrijpen)

Helemaal niet voorbarig :n
Ik kan het niet dmv een foto maar ik kan zo aan iemand zien 'wat ik eraan heb' ;)
Zo bijvoorbeeld met nieuwe collega's. Binnen 1 minuut weet ik het vrijwel allemaal al... en 9 van de 10 keer is mijn gevoel ook waar :j
Dus via een foto zou dat best kunnen :)

Ik wil het ook wel proberen :j
Wat voor een foto moet het zijn?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:33

Cyntje, jij praat over iets anders. Maar zien aan iemand of deze HS is? Ik vel geen oordeel over dat het kan of niet.. maar ik vind het wel een beetje raar als ik dat even mag zeggen. Ik weet namelijk wat ik voel en wat ik denk.. Dus als die persoon zegt a.h.v. foto dat ik het niet ben dan is dat zo??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:36

Ach, er zijn ook tijden geweest dat mensen dachten criminelen te kunnen herkennen aan de hand van uiterlijke kenmerken...
En dat is ook precies wat ik er op tegen heb.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:47

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee, maar had de kracht en het lef niet om te reageren.

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Dees, 26 jaar en 3 jaar geleden heb ik met een burn out thuis gezeten, therapie bij de hato gehad ( nog steeds) psychlogen erbij
Alles wat me kon helpen kreeg ik aangeboden door mijn werkgever.
In die tijd is bij mij ook HSP vastgesteld.
Het heeft lang geduurd voordat ik het begreep laat staan accepteerde, ik had al genoeg aan mijn hoofd en vond het toen een negatieve eigenschap!
Nu weet ik dat het een positieve kan zijn als ik het zelf zo zie, het is mijn 6 de zintuig en ik heb het nu eenmaal.

Alleen het omzetten in het dagelijks leven vind ik erg moeilijk, kan soms aardig gesloopt thuis komen nadat ik ongeveer overal sferen aanvoel,
En er mensen zijn die mij leegzuigen door hun gedrag, soms wou ik dat ik dat kon uitschakelen.. maar helaas ik moet proberen het goeie ervan te zien.
En dat is nou precies waar ik dan weer moeite mee heb!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:31

ik begreep je dan even niet goed nathalie, sorry.

goed dat je de kracht wel heb om nu te reageren. ik vond het ook even moeilijk, maar nu realiseer ik me wel dat i niet de enige ben. ik dacht toen ik het hoorde dat k de enige was, maar dat blijkt nu van niet.

het laatste wat jij zegt, sloopt mij ook. ik zie overal het negatieve van in, yerwijl mensen het soms ook goed bedoelen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:07

Dat heb ik idd ook. Op mijn werk is ook een persoon die gewoon echt op mijn zenuwen werkt. Als zij er is, kom ik gesloopt thuis. Is ze er niet, dan hou ik het met gemak vol. Zeker de sfeer die er hangt als zij er is, vind ik vreselijk en moet ik na mijn werk ook even helemaal niemand zien of spreken..

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:28

Ik merk altijd dat mensen geiriteerd zijn of moe/boos..... ik betrek het 9 van de tien keer op mezelf.... heel iritant. Ik ga me er soms zelfs rot door voelen!!

Hebben jullie dat ook? Ik heb meestal wel gelijk met die emotie's van andere... want meestal zeggen ze als ik er naar vraag ''Neehee er is niks'' maar 10 tellen later beginnen ze '' er was toch een rot collega op het werk :( !!''

Maar als ze het niet zeggen betrek ik het op mezelf... als ze zeggen wat de reden ervan is dan is het voor mij een opluchting!!