Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:39

hafjelinger schreef:
Ik krijg de eerste prik maandag, en ik doe het gewoon.
ja zo denk ik er ook over ik moet van mijn ouders en naja ik ken wel een paar die tot nu toe nog geen bijwerkingen hebben
het is wel vaag alles erover maja

Sharani

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:28

Natuurlijk zullen de meeste geen bijwerkingen krijgen, alleen als het je wel treft is dat wel heel zuur.

En besef a.u.b. wel dat deze prik de kans op BMHK alleen kleiner maakt, je kunt het dus nog steeds wel krijgen dus screening blijft later nodig!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:25

oproep is binnen :\ iemand die de paar ergste filmpjes voor me heeft? ons pap denkt het weer eens beter te weten :(

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:28

just_kiki schreef:
mijn moeder wilt ook dat ik hem neem :=
ze had op de radio gehoort dat het onzin is al die bijwerkingen

ja dat heeeft mijn vader dus ook gehoord :( krijg de t*ring denk ik dan, my life my body. maar heb al gezegd dat als hij me dwingt hem te halen en ik krijg er iets van dat ik hem dan dus echt NOOIT meer hoef te zien.

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 03:46

Heb ze alle 3al gehad (:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 03:56

Ik ga m niet halen, mijn ma vind het (gelukkig) ook niet zo'n geslaagt idee het wel te doen.
Ik neem toch liever het risico het wel te krijgen, dan het risico op bijwerkingen van zooi wat ze je lichaam inspuiten.
Tuurlijk zegt de radio dat die bijwerkingen onzin zijn, wat denk je zelf? beetje naïef om te denken dat zeop de radio altijd de waarheid spreken vind ik.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:39

Prestige___ schreef:
Heb ze alle 3al gehad (:

en hoe was het dan? deed het zeer? voelde je je daarna ook poedersuiker ofzo?

ik heb mijn eerste op 17 maart maar had daarna mischien ';s avonds op concour gewild maar denk niet dat dat verstandig is ofwel?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:29

Weet iemand of je van die prik ook misselijk kunt worden of moet overgeven van die prik? (Het lijkt mij persoonlijk van niet, hoor, het gaat toch niet naar je maag?) Alleen als dat is uitgesloten, neem ik hem. Ik zit mezelf helemaal op te vreten van angst, heb namelijk emetofobie. En nou, dan laat je het écht wel als zo'n prik 'onveilig' is. Van mijn moeder moet ik hem. |( Pff, ben zo bang. Op dit soort momenten denk ik: "Was ik nou maar geen maagd!". Op internet staat trouwens dat je van die prik alleen lichte hoofdpijn kunt krijgen en dat je je moe voelt, maar dat zelfs dat niet veel voorkomt. En wat het stomme is: of ik nou die misselijkheidsbijwerking wel of niet krijg, dat kan ik dan niet eens meer voelen! Ik ga me dan namelijk inbeelden dat ik misselijk word en dan krijg 's nachts hartkloppingen, hyperventilatie en ik voel maagzuur in mijn keel. Ik doe dan écht geen oog dicht. Vinden jullie dat dat zo'n prik waard is, al die verbeeldingsklachten van mij?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:48

liiisette schreef:
Prestige___ schreef:
Heb ze alle 3al gehad (:

en hoe was het dan? deed het zeer? voelde je je daarna ook poedersuiker ofzo?

ik heb mijn eerste op 17 maart maar had daarna mischien ';s avonds op concour gewild maar denk niet dat dat verstandig is ofwel?

Ik heb nergens last van gehad hoor, gewoon lekker gereden 's avonds.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:30

_Laura schreef:
Melanie_B schreef:
Baarmoederhalskanker is trouwens niet gelijk dodelijk. In veel gevallen kan het gewoon opgelost worden door de baarmoeder bv. te verwijderen.
En dan nooit meer kinderen kunnen krijgen... :(:)

Daar heb je ook kans van als je die prikken wel neemt.
En op nog meer andere akelige dingen, zoals onder andere spontane abortussen, verlamming enz. En als je nog kinderen kan krijgen na die prik (kan ook onvruchtbaar worden) heb je ook nog meer kans op kinderen met afwijkingen als onvruchtbaarheid en andere aangeboren afwijkingen.

Heb je hier bewijs van? Zou 't graag zien - ik kan er niets over vinden :)

Wonderlijk overigens dat als er op tv in een commercieel programma komt (kijkcijfers..!) dat het slecht is - dan is dat helemaal waar en geloofwaardig. Komt er op het nieuws dat het niet zo'n drama is als iedereen roept, dan kan dat natuurlijk niet waar zijn :) Vraag ik me af: waar blijft die veel geroemde open blik dan nu? :)

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:46

WhiteRose schreef:
_Laura schreef:
Daar heb je ook kans van als je die prikken wel neemt.
En op nog meer andere akelige dingen, zoals onder andere spontane abortussen, verlamming enz. En als je nog kinderen kan krijgen na die prik (kan ook onvruchtbaar worden) heb je ook nog meer kans op kinderen met afwijkingen als onvruchtbaarheid en andere aangeboren afwijkingen.

Heb je hier bewijs van? Zou 't graag zien - ik kan er niets over vinden :)

Wonderlijk overigens dat als er op tv in een commercieel programma komt (kijkcijfers..!) dat het slecht is - dan is dat helemaal waar en geloofwaardig. Komt er op het nieuws dat het niet zo'n drama is als iedereen roept, dan kan dat natuurlijk niet waar zijn :) Vraag ik me af: waar blijft die veel geroemde open blik dan nu? :)

Zie het boek van mevr. Röver;
Citaat:
Het vaccin is dus gevaarlijker dan een infectie…
Een verrassende Gardasilstudie-uitkomst is: Meisjes/vrouwen, op het moment van vaccinatie met de HPV-vaccinstammen besmet, lopen maar liefst 44,6% meer kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker.. Voorafgaand aan de vaccinaties worden ontvangsters niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest.
Ook dr. Rebecca Carley benadrukt: “We gaan een enorme toename zien in onvruchtbaarheid en baarmoederhalskanker.” En: “Deze HPV-vaccins veranderen de menselijke genetische structuur.”
Behalve een gevaarlijke hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium bevatten beide HPV-vaccins ook andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren. Zoals de vreemde eiwitten, afkomstig van het kweekmedium van de virusgelijkende partikels (VLPs) - bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen. Deze kunnen in het lichaam op korte termijn een anafylactische shock veroorzaken, en op de langere termijn uiteenlopende auto-immuunreacties.
In de landen waar al eerder met HPV-vaccinaties werd begonnen, hebben vele, zeer ernstige negatieve effecten plaatsgevonden. Dat geldt zowel voor Gardasil (in Amerika, Australië, en bijvoorbeeld Spanje), als voor Cervarix (Groot-Brittannië).
Een document van de Food and Drug Administration (FDA, lijkt op ‘ons’ RIVM) meldt dat sinds de invoering van het vaccin in Amerika in juni 2006, Gardasil gemiddeld één dode per maand heeft opgeleverd… naast allerlei andere ernstige gevolgen, zoals de verlammingsziekte Guillain-Barré, een polioachtig verschijnsel, ook voorkomend na toediening van andere vaccins. (Controversial HPV Vaccine Causing One Death Per Month: FDA Report. Melding tot januari 2008 van 140 ’serieuze’ negatieve reacties, waaronder 27 ‘levensbedreigende’ gevallen, 10 spontane abortussen, en 6 gevallen van de slopende verlammingsziekte Guillain-Barré Syndroom.
Het Amerikaanse National Vaccine Information Center (NVIC) heeft de negatieve effecten door Gardasil vergeleken met die van het meningitisvaccin Menactra. Gardasilinjecties leverden 30 maal meer meldingen op, waaronder 3 maal meer Eerste Hulp bezoeken (ruim 5.000) . Mede-NVIC-oprichter Barbara Loe Fisher: “Dankzij dit rapport weten we nu dat er meer reacties en sterfgevallen in verband staan met Gardasil, dan met welk ander vaccin dan ook, gegeven in dezelfde leeftijdsgroep.”
In februari 2009 haalde Spanje 76.000 doses Gardasil van de markt nadat twee meisjes in Valencia enkele uren na hun HPV-vaccinatie in de intensive care waren beland.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:53

Ik heb een tijd terug een filmpje gezien over een filmpje in een nieuwsuitzending waarbij een dodelijk slachtoffer uit een oorlogsmissie werd gebruikt om beeld op te nemen van de mensen die er waren. Dit werd tot 3x ofzo overgedaan, wat later werd uitgezonden alsof het realistisch was.
Nieuws en krant is LANG niet altijd waar, ookal denken mensen dat vaak wel!! Weet helaas de bron van bovenstaand filmpje niet meer, alleen dat er elke keer opnieuw het jongetje in een ambulance werd gedragen en dat een aantal mensen uit beeld moest e.d en het telkens over moest tot het goed beeld was.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:54

6 maart moet ik ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:19

Laura, ik mis in je bron de info over de achtergrond van de gevallen van bijv. miskramen. Is dat bij vrouwen die tussen de vaccinaties door zwanger werden? De te enten groep in Nederland is namelijk geen groep waarin je zwangeren of zwanger-wordende vrouwen plaatst. Vaccinaties zijn namelijk sowieso niet aan te bevelen tijdens zwangerschappen...

Over het nieuws: nieuws gebeurt niet, nieuws maak je. Net zo goed als dat het nieuws uit Zembla gemaakt is, is dat het geval met andere rapportages. Wat mij verbaasd is dat het nieuws uit Zembla als absolute waarheid wordt aangenomen, maar tegenstrijdige geluiden uit dezelfde soort bronnen (wetenschap is immers niet toereikend hier) geen invloed heeft. Dat getuigd van enige tunnelvisie :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:22

Ik moet woensdag! aaaaaahh :=

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:38

Bleg, heb er wat meer over geinformeerd, ik doe het niet..
Ding is nog maar 4 jaar getest, terwijl een normaal medicijn 30 jaar duurt.
En er is nog niets bekend over bijwerkinen ed. (Stel, je wilt kinderen, en krijgen die een handicap mee ed, is helemaal nog niets over bekend).
En het helpt maar tegen 2 virussen waardoor je BMHK kan krijgen, en voor 70%, dus ookal haal je de prik, is er nogsteeds kans dat je het krijgt..
Plus dat je om de vijf jaar moet prikken, omdat het anders nog geen nu heeft gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:41

Alles maakt me aan het twijfelen.
Mijn ouders willen allebei dat ik me laat inenten, al respecteert mijn moeder mijn eigen keuze.
Het is toch mijn lichaam?

Ik kan me voorstellen dat er in sommige filmpjes wel wat overdreven wordt, maar ik ben toch zeker geen proefkonijn.

Ik vind dat ze hem eerst langdurig moeten testen voor ze elk meisje tussen de 13 en de 16 hierdoor laten inenten......

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:52

Dat is ook zeker zo WhiteRose, daarom moet je ook verschillende bronnen raadplegen en kijken welke je het betrouwbaarst vind.

Het hele boek staat niet op internet (zou wat wezen he :P ) dus als je meer wilt wezen zul je het boek moeten halen denk ik(bieb/winkel)
Edit; ze verwijzen wel hiernaar, maar weet niet of er verdere info in staat, heb zelf geen tijd om het nu even te bestuderen
http://www.lifesitenews.com/ldn/2008/jul/08070316.html
Laatst bijgewerkt door _Laura op 28-02-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:57

Emmaa_ schreef:
Alles maakt me aan het twijfelen.
Mijn ouders willen allebei dat ik me laat inenten, al respecteert mijn moeder mijn eigen keuze.
Het is toch mijn lichaam?

Ik kan me voorstellen dat er in sommige filmpjes wel wat overdreven wordt, maar ik ben toch zeker geen proefkonijn.

Ik vind dat ze hem eerst langdurig moeten testen voor ze elk meisje tussen de 13 en de 16 hierdoor laten inenten......

Ze verplichten niet, ze stellen alleen beschikbaar voor de mensen die er vertrouwen in hebben ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:01

Ik ga denk ik niet, hoor veelste enge verhalen

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:18

ik moet ook :( maar ik vertik het hebben jullie ook op de radio gehoord dat mensen allemaal zeggen dat het onzin is enzo. echt een naaistreek :( geloof er helemaal niks van, ze kunnen me dwingen maar dan zullen ze me mee moeten slepen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:13

Alles maakt me hier aan het twijfelen.. Is het nou wel aan te raden om het te doen of niet?
Ik zou 7 maart moeten als ik het wil maar ik kan nog terug..

Edit: ga het niet doen, nadat ik dat stukje hierboven heb gelezen.. je kan je ook niet enten tegen een auto-ongeluk oid.

Jester_ schreef:
Ik ga denk ik niet, hoor veelste enge verhalen

Hier ook mee eens! ze weten nog niet alle gevolgen en reacties op die prikken

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:27

Heb een klein stukje in de krant zitten lezen, maar had daarna geen tijd meer om het af te lezen (Algemeen Dagblad)
Hierin staat wel dat veel dingen wat wordt gezegd op internet geen betrouwbare bronnen zijn..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:31

Maar dat is dus het rare wat mij zo aan het twijfelen maakt.. Ik weet nou niet wat er echt waar van is.. en wie/wat nou wel echt betrouwbaar is :=

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:33

dat heb ik ook ja...
ik vraag me echt af, moet ik het nou wel of niet doen..
wat is het verstandigst.................