me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:31

MissPromiss schreef:
Wat een rotgevoel is dat he :(:) Prom staat ook al niets te doen vanaf kerst, tweede kerstdag heb ik een klein kwartiertje met haar in het bos gelopen en daarna niet meer. Gisterenavond wilde ik ook heen, voelde me tot een uur of 1 voor het eerst sinds tijden goed! Half 2 was het weg en om 6 uur wilde ik al naar bed. Heb het kunnen rekken met tv kijken/laptoppen tot 9 uur maar toen was het echt gedaan. Balen dus :=

:+ staat ook voornamelijk dik te worden en je zakgeld op te vreten dus :P .
Was kapot gister...'s nachts geen oog dichtgedaan en om half 5 in slaap gevallen.Ook vroeg naar bed en vervolgens liggen kijken of ik het plafond soms moest gaan schilderen :+

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:28

Hihi ja, gelukkig heeft ze de aanleg om redelijk op gewicht te blijven dus het is geen vetmonster :P Maar ze komt iedere dag buiten dus dat is wel een fijn gevoel.. Ik heb nu een boek met ttouches en grondwerk van de Tellingtonmetode, daar wil ik zsm mee beginnen maar of dat lukt?!?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:48

Die van mij worden dik van de lucht :+ IJslanders...vreten alles wat los en vast zit.Komen gelukkig ook veel buiten en spelen uren met elkaar dus dat scheeld ook wel.Een is er wel die om werk begint te vragen...anders wordt hij sjaggie,die is ook straks het eerst aan de beurt.

Ttouch is erg leuk :j deed het vroeger met mijn andere paard veel,hij kon daar echt van genieten :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:30

Hai berichtje van mij, iemand misschien kennis over?

Ten eerste wordt mij Lactoferrine voorgeschreven tegen de herpesvariant Cytomegalovirus (cmv ).
Ik heb dus het Cytomegalovirus (cmv ) in mijn lichaam.

Het cytomegalovirus infecteert epitheelcellen en leukocyten ( witte bloedcellen ).
Het zorgt ook voor immuun-gemedieerde weefselschade.

Op zich is dit virus in de Nederlandse samenleven niet onbekend, wellicht dat de helft van de Nederlanders rondlopen met een bepaald soort herpes infectie. Echter het is in jou lichaam, een eigen leven gaan leiden en dan wordt het een ander verhaal. Indien een virus, vooral uit de groep van de Entro virus een eigen leven gaat leiden en dit tot lichamelijke klachten gaat uitmonden, noemen wij dit PVS Post Viraal Syndroom.

Post viraal syndroom dus, ik ga daar eens op googlen.

Een Post viraal patiënt, is iemand die feitelijk lijdt aan een niet volkomen genezen virusinfectie. Verschillende virussen blijken erg hardnekkig en gewone antibiotica helpen uiteraard niet. Voorbeelden zijn het Epstein-Barr virus, enterovirussen en Yersinia enterocolitica en ook herpes
Door Nieuwenhuis is deze aandoening al heel vroeg onderkend en getypeerd als post-viraal syndroom De behandeling van PVS is niet eenvoudig. Maar via de Orthomoleculaire methoden kunnen we echter veel bereiken, en ook komen er steeds meer fyto-farmaceutische preparaten in de handel beschikbaar met een zeer specifieke werking op het gebied van virologie hierbij is lactoferrine, waar ik veel mee werk er een van.( zie bijlage
)

Ook hebben wij heel licht wat schimmelknopjes in je bloed gevonden, dit vinden wij bij negen van de tien mensen, maar ook dat is niet de bedoeling dat het gaat groeien.
Candida albicans, dit is een schimmeltje die voort komt uit je darmsysteem en ook door omstandigheden een eigen leven is gaan leiden. Je immuunsysteem wil dit opruimen en loopt dus wederom op tenen en dit vergt ook de nodige voedings stoffen, celspecifieke stoffen en energie. Een schimmeltje leeft op gist en suiker, dus als je dit zoveel mogelijk kunt mijden, dan gaat het vanzelf reduceren, dit komt wellicht ook omdat je darmsysteem in de hobbel is en je bloedsuiker spiegel schommelt. Hypoglycemie. Zie hieronder voor een beschrijving.

Je kunt deze schimmeltjes en virus dmv bioresonantie, emr behandeling en misschien nog andere behandelingen uit je lichaam halen. Wij zelf werken met EMR, een soort van bestraling die je schimmelknopjes en virus kapot maken en zo raak je naar verloop van tijd van je schimmelknopjes af en van je virus. Dit werkt op sinus en blokgolven. ( zelfde als je een hartfilmpje maakt, alles functioneert op deze golven ) Je goede cellen blijven uiteraard in tact, anders kan ik er ook niet vijf jaar naast zitten. Het werkt tevens voor je Herpes infectie als candida, dat doen we ineen.

toch enigzins schimmel/candida dus.

Ik adviseer je een B12 te nemen omdat je bijna tegen de bloedarmoede kant zit, waarin ook foliumzuur en ijzer aan gekoppeld zijn.
Dit voor de functie van de rode bloedcellen en het mede transproteren van homoglobine. Last van Megaloblasten.

"Dus voor nu adviseer ik je om alleen B12 en GTF- chroom voor bloedconditie en bloedsuikerspiegel en voor het virus Hepanorm en Lactoferrine te nemen. "

Dit is maar een klein deel en ik moet er nog eens goed naar kijken. Snap er nog niet alles van.

Vd week afspraak met de huisarts, kan ik gelijk dit een beetje bespreken. Ik wil nu gewoon een b12 test, en kijken wat hij met derest kan.
b12 heb ik nooit gemogen, zat toch tussen mijn oren, dus heb nu een afspraak met een andere huisarts.
Verder natuurlijk voor de verwijzing.

* ga nu eens even de berichtjes van jullie lezen *

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:35

Ik vind trouwens puur op het googlen naar post viraal syndroom, PVS, linken met ME/CVS.

Zoals: http://www.morgenster.org/me.htm

( en in de eerste alinea van dit artikel wordt ook meteen CMV (Die herpesvariant) genoemd.)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:39

Das nogal wat Hananas...dus toch iets niet in orde in je lichaam.Zou er bij je HA dan iets tussen zijn oren zitten :+ goed dat je bij een ander terecht kunt.
Houd je ons op de hoogte?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:42

Hmm dat linkt wel interessant Hannanas! Er is dus wel het een en ander gevonden, ik ben erg benieuwd of je baat hebt bij de behandeling! De behandeling lijkt zo niet kwalijk te zijn voor je gezondheid :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:43

trouwens, geen leuke zoektocht.

PVS wordt dus genoemd met me/cvs. PVS zou een andere benaming kunnen zijn voor me.cvs.

Artsen spreken daarom liever van het Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS), als ze er al over willen spreken. Het gevaar is overigens dat CVS tegenwoordig als vergaarbak voor onbegrepen ziekten en toestanden wordt gebruikt. Aan de naamgeving CVS kleven ook een aantal bezwaren. De voornaamste is dat het lijkt of er alleen maar sprake is van moeheid bij de CVS-patiënt. In werkelijkheid zijn er veel meer klachten en symptomen en is de ME-moeheid van een totaal andere orde, dan de moeheid die een gezond mens heeft na flinke inspanning. Vermoeidheid is eigenlijk een verkeerde naam voor deze moeheid. Andere namen die daarom gebruikt worden zijn PVVS (Post Viraal Vermoeidheidssyndroom), wat in feite hetzelfde is als PVS, en CFIDS (Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome). Deze namen suggereren weer bepaalde oorzaken.

PVS is een ziektebeeld, waarbij beperkt actieve virussen het afweersysteem onderdrukken, de bloedsuikerspiegel ontregelen, spier- en hoofdpijnen veroorzaken, de stressbeheersing verlagen en chronische vermoeidheid oproepen. Eén van die post-virale syndromen staat bekend onder de naam ME (myalgische encefalomyelitis), maar er zijn meer van dit soort syndromen als ME.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 24-01-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:44

Ik weet er verder weinig van, behalve dat mij ook wel eens verteld is dat ik mogelijk een niet-detecteerbaar virus heb. Naar virussen die wel te detecteren zijn hebben ze bij mij al eerder met bloedonderzoek gezocht. Het zou ook een virus kunnen zijn dat ik vroeger heb gehad maar nu weg is, en dat mijn lijf daar toch op reageert. Of zoiets, ik heb het niet meer helemaal helder,maar dit is ongeveer wat de internist mij toen heeft verteld.

Als je b12 gaat gebruiken kan dat door injecties (dan krijg je ook veel tegelijk) mocht je huisarts nou echt niet willen dan zijn er ook b12 smelttabletten en sprays (voor in je mond) in omloop. Die smelttabletten heb ik ook een tijdje gebruikt. Gewone tabletten die je door moet slikken helpen in elk geval weninig tot niet omdat b12 grotendeels wordt afgebroken in je maag. Met smelttabletten en spray neem je het op via je wangslijmvlies.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:48

De smelttabletten heb ik al een tijd gebruikt, door de mesoloog, heeft niets geholpen.

Brigitta, wat jij nu vertelt, is precies waar het om gaat.
Het "ëchte" virus is weg, zoals in direct aantoonbare actieve vorm, maar is wel degelijk aanwezig.
Ik geloof dat het zo is, en daardoor, dat je met bloedonderzoeken in waardes niets kunt, wordt netjes als normaal bestempeld.
Wie weet heb jij er ook last van?

Ik krijg de indruk, dat die virussen nog serieus zijn ook. In zoverre, van wat ik lees, dat het een grote kans heeft dat het geen fijne uitwerking geeft als men hiermee doorsukkelt.
Net als bij het zoeken op "simpel en alleen maar het begrip ME" , kom je ook gekke verhalen tegen van ernstiger toon.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:53

Interessant stukje...ik heb ook last van een "niet detecteerbaar virus" en misschien daarbij ook nog wel een onvindbare parasiet :+ .Leg dat maar eens uit aan je omgeving :P
Waar heb je je laten testen en waarop precies...zal er ongetwijfeld overheen gelezen hebben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:56

Hannanas schreef:
De smelttabletten heb ik al een tijd gebruikt, door de mesoloog, heeft niets geholpen.

[***], wat jij nu vertelt, is precies waar het om gaat.
Het "ëchte" virus is weg, zoals in direct aantoonbare actieve vorm, maar is wel degelijk aanwezig.
Ik geloof dat het zo is, en daardoor, dat je met bloedonderzoeken in waardes niets kunt, wordt netjes als normaal bestempeld.
Wie weet heb jij er ook last van?

Ik krijg de indruk, dat die virussen nog serieus zijn ook. In zoverre, van wat ik lees, dat het een grote kans heeft dat het geen fijne uitwerking geeft als men hiermee doorsukkelt.
Net als bij het zoeken op "simpel en alleen maar het begrip ME" , kom je ook gekke verhalen tegen van ernstiger toon.

Dat verhaal over de virussen is mij door verschillende ziekenhuizen en artsen verteld, maar ook vertelden ze allemaal dat daar niks aan te doen is omdat ze niet kunnen detecteren welk virus je gehad hebt. Het lijkt mij dus dat als er een behandeling voor is, ik dat toen wel gehoord zou hebben. De artsen die ik sprak zeiden juist dat er niks aan te doen was. Ik ben dus wel beniewt naar de behandeling die jij dan gaat krijgen, of dat echt bewezen effect heeft en of het al onder artsen bekend is.

Maandag ga ik sowieso nog naar de neuroloog en ME-verpleegkundige in Ede, ik kan daar nog wel eens doorvragen. De ME-verpleegkundige zit ook echt in het alternatieve circuit, dus als dit iets is wat helpt heeft ze er vast van gehoord.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:56

http://www.valeomedica.nl

Ze kijken je bloed na, op alles.
Door middel van levend bloed analyse.

Helaas wel in het hoogste stukje van Nederland.
Zit nu even met een dilemma, hoe nu verder..

@ Brigitta, ik ga nu even zoeken op Hepanorm en lactoferrine.
Tevens gebruiken ze EMR.
Ze gaf aan dat het bestrijden van dit soort virussen etc, en het verhelpen van PVS (misschien wel in 1 zin te noemen met me/cvs), erg moeilijk is.
Oftewel... daar ga ik maar niet al te positief op hopen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:01

Is dit een erkend centrum? En ja...hoe nu verder :?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:09

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:09

Ik heb 2 keer zo,n bloedonderzoek laten doen maar helaas kwam daar weinig uit, mijn bloed ging naar Duitsland omdat ze daar nog beter kunnen testen.Ik ga niet meer op zoek naar iets wat mij zou kunnen helpen daar gaat hoop en energie in zitten,ik heb me er bij neer gelegd en heb het geacepteerd.Ik ga nu op zoek naar een partner om mijn praktijk mee op te zetten,is weer een hele leuke uitdaging.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:58

Lactoferrine heeft bij mij niet geholpen ( langzaam opbouwen !!!) Van B12 injecties slaap ik beter.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:14

Wat een vorderingen qua onderzoeken zie ik hier zeg. +:)+ Echt super dat er toch wat uitkomt.
Die parasiet zou wel helemaal toeval zijn als je dat zou hebben, omdat je er dan eigenlijk via je hond achter komt.
@Marleen; heb je daar nu wel genoeg energie voor denk je?

Mijn pony krijgt wel iedere dag aandacht, maar hij staat aan huis en het is geen rijpaard. Hij komt elke dag even uit de wei voor een kwartier/halfuur uitlaten. Krijg ik ook weer mijn beweging. :)

Verder gaat het hier wel aardig. Ben goed opgeschoten met het leren voor de toetsen. Samenvattingen heb ik nu bijna af, en dan morgen en maandag nog echt leren. Dan moet het goed zijn en anders is het jammer.
Stage komt steeds dichterbij... ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:21

@ Misspromiss, eigenlijk heeft die stinkerd van jou een luizenleven! Neem dat íe op de wei staat?
Bofkont :+ .
Af en toe vrouwtje voor een knuffel, aai, of borstel en derest van de dag lantefanteren, eten, snoezen, spelen en knuffelen met zijn weidemaatjes.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:58

Hannanas schreef:
@ Misspromiss, eigenlijk heeft die stinkerd van jou een luizenleven! Neem dat íe op de wei staat?
Bofkont :+ .
Af en toe vrouwtje voor een knuffel, aai, of borstel en derest van de dag lantefanteren, eten, snoezen, spelen en knuffelen met zijn weidemaatjes.

Die van mij leiden ook zo'n leventje... ;) Als ik mevrouw opzadel ben ik al zodanig moe dat rijden al helemaal niet meer lukt, dus staat ze stil...
De andere 2 worden dit voorjaar 2 jaar oud, dus die zijn sowieso nog te jong.
Hoe dan ook, als ik me deze zomer niet wat beter voel ga ik mssn op zoek naar een verzorgster... Zodat die van mij toch wat beweging krijgt.
Het is ook zo eentje die dik wordt van de lucht :P 2 weken na haar bevalling was ze al dubbel zo dik geworden :')

Ik ben overigens vandaag m'n voorgeschreven medicijnen van De Meirleir gaan halen... kostelijk grapje, 500 € kwijt voor een behandeling die 2 maand duurt (en ik kom van dat ene medicijn nog te kort ook, dus nog eens 100 € volgende maand).
*zucht*

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:11

Haha ja ze heeft ook een luizenleventje op het moment :P Ze staat overdag op de wei en 's nachts op stal en doet nu op af en toe wat lopen na niets.. maarrr daar gaat verandering in komen want ik wil in julie een weekendje met haar ontspannen naar de veluwe, even lekker samen weg :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:18

Wat een bedrag Angieke :oo . Wij kregen pas ook een overzicht van mijn ziekte kosten over 2008... Jaartje arts hoppen kostte ruim 3000 euro. Zat dan wel een operatie etc. bij in, maar dan nog. :wow:

Ik ga zo naar de late film in de bios. Ga het gewoon weer eens proberen. Voel mij vandaag opzich goed dus ben benieuwd...

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:21

Paula schreef:
Ik ga zo naar de late film in de bios. Ga het gewoon weer eens proberen. Voel mij vandaag opzich goed dus ben benieuwd...

Leuk! Ik ging vroeger ook graag naar de cinema, of noemen jullie het altijd de bioscoop? :P
Nu heb ik er helaas de fut niet meer voor... het is een marteling ipv een plezier, dus huur ik af en toe een filmpje...
Deze morgen nog Indiana Jones and The Kingdom Of The Crystal Skull gehuurd, was echt leuk! :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:02

Zo, lees ik nu hier misschien een soort van doorbraak die via de DA bekent gemaakt word?
Dat zou toch wat zijn.

Het gaat met mij de afgelopen dagen wat beter, hoewel ik vandaag pas om 13.30 voor het eerst uit bed kwam :o
Maar heb wel weer effe een goed kwartier paard gereden op mijn Droppie en dat voelde wel weer erg fijn.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:33

Oehhh lekker Onassa.. daar heb ik ook echt zin in!

Mijn huisarts schrok trouwens van mijn medisch dossier := Was de eerste keer daar dus ze had alles ff geprint zodat het voor haar makkelijk doorbladerde en vroeg vol verbazing of ik 19 was want dit was ongekend veel :P