'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:22

wat goed!super hoor ik zal het ook in mn achterhoofd houden

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:23

Tja zo zie je maar waar een paardenforum goed voor kan zijn! haha ik lees aandachtig mee en vertel jullie mijn Yaz 24+4 ervaringen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:25

Nou, hier ook maar weer eens een update-tje van mij, met de nuvaring. Hij bevalt op zich nog steeds goed. Door mijn andere medicijnen lijkt hij wat te licht te zijn, maar dat zou de pil nu ook zijn, kan de nuvaring niks aan doen. Ben nu al 3 maanden aan het doorringen, zonder doorbraakbloeding. Verder voel ik hem niet, ik merk hem niet, nergens geen last van, alleen nog wat afscheiding. Dankzij de herinerings-smsjes vergeet ik hem ook niet te wisselen. Wel goed dat ik die in kan stellen, want zonder die dingen zou het dus echt niet goed gaan!!
Maar al met al ben ik veel blijer met de nuvaring dan met de pil. Helaas zijn niet al mijn klachten weg, maar daarvoor ben ik inmiddels toch maar heel dapper geweest: Vandaag over een week mag ik naar de gynaecoloog......

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:46

Ik ben 35 en ook na 20 jaar ! gestopt met de pil.... Ik heb het idee dat ik een ander mens ben geworden...
Had vaak te maken met depressieve gedachten en negatieve gedachten en zelfs (vroeger) boze buien. Ik bleef erin, als het ware.
De laatste 10 jaar nadat ik 1x goed depressief ben geworden in 2000, kwam ik er ook haast niet meer uit.

Ik heb nog nooit verband gelegd met de pil. Ik ben al 20 jaar aan de Diane (laatste x jaar de goedkope) en heb al eerder bij de HA gezeten met vragen of de Diane op mijn leeftijd en na zo lang nog wel goed was?
Jaaaaa hoor, geen probleem, dit en dat.

Ik heb bij de Ha en een psychiater gezeten met mijn depressieve klachten, nooit iets over de pil gehoord :n

Mijn haar valt nu ook een stuk minder uit lijkt wel. Ik had op mijn 15e een bos krullen, niet normaal. Dat is allemaal in de loop der jaren weg :? Ik werd vaak een 'kat' genoemd omdat je overal mijn krullen tegenkwam, ik haarde als een kat.

Ik vraag me weleens af, hoeveel van mijn leven ik verklooid heb aan die zooi.
Maar ik kan nog niks defintiefs zeggen, ben pas sinds 1 januari gestopt. Wat mij wel verbaast is hoe netjes mijn menstruatie terugkomt :?
Zelfs op de dagen die ik met de pil al had.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:45

Lous schreef:
Ik had toen ook problemen met de nepversie. De apotheek is verplicht jou de originele variant te kunnen geven als je daarom vraagt (eerst even aan de huisarts vragen het juiste recept voor te schrijven en ook je problemen uit te leggen). Ik heb nu sinds een paar maanden weer de originele terug en weer een mooi glad huidje en geen andere nare bijwerkingen meer.

Ik heb de originele ;) Maar ook daar zijn 2 verschillende fabrikanten van blijkbaar :(:) De "neppe" heb ik ook gehad, maar dat was helemaal hopeloos... Toen heeft mijn dokter gezegt dat ik de originele nodig had op medisch recept ofzo. Maar dit is nu ook niks! Ga over 2 weken ofzo als ik weer wat meer tijd heb naar de huisarts om advies te vragen! Lees nu eerst veel op internet, want eigenlijk wil ik ook wat anders als de pil...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:36

Nicolletje schreef:
Ik heb bij de Ha en een psychiater gezeten met mijn depressieve klachten, nooit iets over de pil gehoord :n

Hier hetzelfde verhaal.

Vanaf mijn 16e was ik aan de pil en ik ben vorig jaar gestopt. Toevallig, omdat ik op Bokt wat had gelezen over de pil en depressieve klachten. Dus ook mijn medemodjes en anderen IRL gevraagd naar hun ervaringen en ook daar hoorde ik een aantal positieve verhalen.

Ik wil niet zeggen dat alles weer 100% is, maar ik voel me een stuk beter. :) Ik ben in juli vorig jaar gestopt en had ook echt het idee dat het hielp. Ook ik heb een tijdje een goedkopere pil aangesmeerd gekregen, omdat het er niet was. De 2e x ging mijn vriend halen, omdat ik ziek was en hij kreeg dus ook die mee, nou ja, ik maar weer gebruiken en de keer er op bij de apotheek gezegd dat ik die niet meer wou.
Iedere maand dat ik hem langer gebruikte kreeg ik meer last van menstruatiepijn en voelde me steeds minder. Met mycrogynon 30 viel het wel mee, maar nu ik niets meer gebruik viel dat toch minder mee dan ik toen dacht.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:14

ok, hier weer even een update:

Voel meer heeeeeeeerlijk!!!!
Het is nu grofweg 3 maanden geleden dat ik gestopt ben met de pil.

Na het stoppen werd ik ongelooflijk ziek, en kreeg de ene medicijn na de ander. Voelde me nog lang niet lekker.
Maar nu, nu ik ook niet meer ziek ben, en geen medicijnen gebruik, knap ik steeds meer op.

Ben langzaam aan het afvallen, heb geen stemmingswisseling meer, ben niet meer zo snel geïrriteerd of geëmotioneerd, libido komt langzaam weer omhoog.

Voelde me afgelopen week weer sexy na jaren, soms heb je van die momenten dat je zo lekker in je vel zit dat je je gewoon sexy voelt :+

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:46

Dat klinkt goed zeg! :j

Nu ik dat lees over dat afvallen van jou, weet ik ook waar dat van mij vandaan komt. Na het stoppen ben ik ook een kilo of 6 á 8 kwijt geraakt en had er eigenlijk nooit meer over nagedacht dat je van de pil aan kwam. :+

W.b. dat laatste: HEERLIJK toch! Super!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:09

Meld me ook nog eens, ben ook sinds 3 maanden gestopt met de pil, merk toch ook al 'n behoorlijke vooruitgang hoor :j ben dr heel blij mee :) Haha afvallen weet ik niet, blijf zover k weet toch nog wel aardig op me "oude" gewicht, doe wel veel aanfitnesse nou (dus toch misschien afvallen en in de "ruil" daarvoor spieropbouw :+)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:10

Ik val hier even binnen..

Ik slik(te?) altijd de microgynon 30 (vanaf mijn 13e, ben nu 17), maar nu schijnt het een andere pil geworden te zijn? Maar wel met dezelfde werking zegt de apotheek..

Bokkers met ervaring?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:15

Kan de Stediril zijn of de Regividon (zijn de 2 die ze mij hebben gegeven als "vervanger" voor de Microginon 30)

Heb zelf achteraf gezien, aardig wat "last" gehad van beide soorten pil.. Voorheen met Microginon nergens last van gehad :n

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:17

ik heb nog wel gewoon microginon gekregen van de doker.

Maar maandag ga ik bellen met de HA over de nuvaring

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:20

Ik denk eigenlijk dat ik maar ga stoppen met de pil...

Als ik die reacties hier zo lees, en al helemaal omdat mijn pil vervangen gaat worden!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 19:43

Voor mij nooit geen pil meer :n

Heb me nog nooit zo heerlijk gevoeld als nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:48

Ondertussen is het vandaag dag 14 van mijn doorbraakbloeding :( Ik moet er echt tampons voor gebruiken, word er helemaal gestoord van!

Ik probeer de nuvaring nog een setje, maar daarna is het mooi klaar. Rotring!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:25

@ liek: als je een doorbraakbloeding hebt die met een dag of twee niet over is, is het over het algemeen beter om een pauzeweek in te lassen en dan na die pauzeweek opnieuw met je anticonceptiemiddel te beginnen. Dit geld zowel voor de nuvaring als voor de pil.
Als ik het goed begrijp heb je niet echt een pauzeweek gehad, je hebt enkel een ring te lang in gehad. De kans is groot dat de ring die week nog wel hormonen afgegeven heeft, maar te weinig, waardoor je nu in zo'n half/half situatie zit die lang kan aanhouden. Die situatie moet je nu doorbreken. Of extra hormonen om de boel te stoppen, of geen hormonen om de boel even vrij te laten. En ik weet wel wat mijn keuze zou zijn: een stopweek.

Hier mijn laatste update van de nuvaring. Na dik 3 maanden doorringen een kleine week te vroeg een doorbraakbloeding. Gezien mijn andere medicijnen die de werking van de ring verminderen ook wel te verwachten. Dus de ring er maar uitgehaald. Mijn menstruatie valt mij eerlijk gezegd mee, gezien de klachten die ik de laatste jaren had.
De klachten zijn echter wel dusdanig dat ik inmiddels bij de gyn ben geweest, en na mijn stopweek overga op orgametril, omdat men toch endometriose verwacht.....
Maar van mijn kant niks dan positieve ervaringen over de nuvaring, en als mijn buik na 3 maanden orgamtril tot rust gekomen is en er een mogelijkheid bestaat weer terug te gaan naar een normaal anticonceptie middel, zal dat zeker de nuvaring zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:33

Ik kan toch geen stopweek inlassen met het risico zwanger te raken :+ Ik snap je advies en het is goedbedoeld, thanks maar het is geen optie ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:45

jeetje, al die nare ervaringen met "de pil" hier. is het dan echt zo slecht? (ja natuurlijk hormonen ed dat is troep) maar al die bijwerkingen, en hoe verschil in humeur.

ik ben ook al vanaf heel jong met de pil ivm onregelmatige menstruatie en heeeel veel pijn.
en nooit problemen gehad, in die zin: ik heb wel vaak hoofdpijn maar dat verwijt ik aan te weinig slaap en lenzen die niet mewerken. wel een moeilijke huid, maar ja ben jong (21) dus dan heb je wel een een puistje en wat schrale huid.
en humeur. ja tuurlijk iedereen is wel eens sjaggie en moe. maar heeft dat echt zoveel met de pil te maken?

om er nu 6 maanden mee te stoppen durf ik niet direct omdat ik bang ben weer veel pijn te krijgen en weer onregelmatige menstruatie.

zijn er wel mensen met goede ervaringen? ik slik ook microgynon.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:13

Aranel schreef:
Ik val hier even binnen..

Ik slik(te?) altijd de microgynon 30 (vanaf mijn 13e, ben nu 17), maar nu schijnt het een andere pil geworden te zijn? Maar wel met dezelfde werking zegt de apotheek..

Bokkers met ervaring?

stediril is exact gelijk aan de microgynon.(zelfs de kleurstof ed)
met de rigevidon zijn slechte ervaringen,die leveren wij dus niet.

je hebt die andere gekregen omdat je verzekering geld wil besparen,het ligt niet aan je apotheek,die krijgen opdracht om dat te doen.

nu zijn er toch mensen die geen goede ervaring hebben,maar dat heb je natuurlijk altijd.
de meeste mensen die het bij ons halen hebben geen klachten gelukkig.
voor degene die het wel hebben is de micrgynon wel beschikbaar hoor hij is niet uit de handel.
alleen moet je arts wel op je recept schrijven dat het medisch noodzakelijk is.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:40

Hier nu mijn derde week aan de Yaz 24+4 pil, heb gisteren voor het eerst mijn witte pilletje genomen en zit nu dus in de 'stopweek'. Ben wel erg benieuwd!

Ben verder totáál tevreden, voel me nog net zo goed als ik toen geen pil slikte :j. (en kom ook nog niet aan.)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:10

Ik mag vandaag het 2e witte pilletje nemen en voel me ook nogsteeds super op de Yaz 24+4! (en ook niet ongesteld joehoe!!!)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:24

lillytjuh schreef:
(en ook niet ongesteld joehoe!!!)

Dat werkt bij mij juist ontzéttend op m'n zenuwen ... :=

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:08

Ben dus heel toevallig net ongesteld geworden, dus m'n zenuwen zijn voorbij. Jeetje, ik voelde het helemaal niet aankomen ofzo. Ik ben gewend een dag van te voren niet meer te kunnen lopen van de pjin ... Ben echt heel blij!

En ojah, hoe lekker dat het maandag is, zal van het weekend dan hopelijk weer ongesteld-vrij zijn 8-) !!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:18

Dani62 schreef:
lillytjuh schreef:
(en ook niet ongesteld joehoe!!!)

Dat werkt bij mij juist ontzéttend op m'n zenuwen ... :=

Haha ik voel wel iets gebeuren in mijn buik maar er komt nog niets uit! vanavond alweer de 3e witte pil! Dus dit weekend zowiezo ongesteld-vrij!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:17

Ben ook een half jaar geleden overgezet op een andere pil. Met een hele lange moeilijke naam. Slikte ook Microgynon 30. Enig idee welke pil ik bedoel? (anders loop ik gewoon even naar mijn kamer en kijk ik even).

Ben de afgelopen tijd wel enorm veel aangekomen, kan ook gewoon door het eten/ niet sporten zijn. Maar nu probeer ik een link te leggen of dat dus door die pil zou kunnen komen.