Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:44

Ik slik zowiezo geen hormonen meer, pil of iets anders, op advies van mijn huisarts, dat bevalt nog het beste. Bij aanvallen slik ik Imigran en dat helpt goed. Ibuprofen helpt bij mij niet, ik lijk daar wel immuun voor.
Wat jij zegt dat van een aanval afslaan en dan keihard een zwaardere aanval erachteraan krijgen dat heb ik ook wel, alsof het er dan toch uit moet inderdaad.

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:11

Ik heb nu al een dag of 3 last van mn hoofd, gister was ik daarbij ook nog eens wat duizelig. Word er 's ochtends mee wakker, soms lijkt het wat af te zakken, maar vroeg of laat steekt het toch weer de kop op. Net of er een migraine gaat beginnen, maar niet door wil zetten. Wat zouden jullie doen, het laten zeuren, of toch Imigran nemen? Vind dat soort dingen zo lastig he.. Elke keer als ik dacht, nu ga ik de neusspray gebruiken, leek ik het weer minder te voelen, waardoor ik toch weer niets heb gebruikt en later kreeg ik weer scherpe steken achter mn oog en een drukkend gevoel bij mn holtes, blegh... Net was het weer weg, maar nu weer last achter mn oog.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:18

nou bij mij is de volgende stap in het afbouwen begonnen (depakine) en sinds gisteren zit ik dus op een dosis van 1 x daags 150mg depakine. ik hoop dat dit ook weer goed gaat want de volgende stap wordt helemaal geen depakine meer...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:23

joyce2 schreef:
Ik heb nu al een dag of 3 last van mn hoofd, gister was ik daarbij ook nog eens wat duizelig. Word er 's ochtends mee wakker, soms lijkt het wat af te zakken, maar vroeg of laat steekt het toch weer de kop op. Net of er een migraine gaat beginnen, maar niet door wil zetten. Wat zouden jullie doen, het laten zeuren, of toch Imigran nemen? Vind dat soort dingen zo lastig he.. Elke keer als ik dacht, nu ga ik de neusspray gebruiken, leek ik het weer minder te voelen, waardoor ik toch weer niets heb gebruikt en later kreeg ik weer scherpe steken achter mn oog en een drukkend gevoel bij mn holtes, blegh... Net was het weer weg, maar nu weer last achter mn oog.

Hoi Joyce, ik heb het de afgelopen dagen ook gehad, net wel - net niet. Ik heb niets ingenomen, want ik ben van de Imigran ook weer zo brak en het was wel uit te houden, maar prettig was anders. Iedere keer als ik dacht: en nou ga ik wat innemen, want het zet door, dan zakte het weer af. Heel vervelend. En ik wil toch proberen zo weinig mogelijk te slikken. Hopelijk valt het bij jou ook mee.

Lammie: succes met verder afbouwen, zou lekker zijn als het lukt om het helemaal af te bouwen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:43

Ik slik nu zo'n 2 maanden Metroponol en het helpt tegen de migraine, want ik heb vorige ongesteldheid maar een halve Imigran hoeven nemen. Top.
Alleen word ik van de Metroponol zo rot: hartritmestoornissen: heel raar, want ze worden voorgeschreven tegen hartkloppingen. Maar ik heb zomaar in rust 110 hartslag. En krijg vreselijke aanvallen van boeren: wel 50 x per minuut en een heel afwezig gevoel, alsof ik het niet zelf ben. Zo vlak in emoties: gewoon niet ik dus :D

Ik krijg vandaag voor de zekerheid een kastje op hart voor 24 uur om de hartritmestoornis te 'vangen'. Al verwacht ik niet dat er iets met mijn hart aan de hand is.
Ik ben in overleg met de arts dit weekend gaan afbouwen aan de metroponol en sinds gisteren slik ik nog een halve per dag. En het gaat gelukkig meteen een stuk beter.
Wel balen, want het helpt goed tegen de Migraine aanval, alleen ben ik er de hele maand ziek van.

Dus eerst maar weer alles normaal en dan kijken of er een vervangend middel is voor Metroponol, waar ik beter tegen kan.

meer mensen met deze bijwerkingen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:25

Dat hartritmestoornissen herken ik wel, maar dat heb ik niet van medicijnen. Heb een echo gehad en idd 24 uur zo'n holter om mijn nek. Maar het was iets waarmee ik moest leren leven en waar ik me verder niet druk om moest maken. Hoop dat het bij jou idem is! Ik krijg als ik imigran slik overigens wel dat afwezige gevoel, alsof ik niet helemaal op de wereld ben, maar heb geen ervaring met Metroponol. succes in iedergeval...

Wat betreft mn koppijn van afgelopen dagen, ik heb toch geen imigran genomen, wou geen troep nemen als het niet echt noodzakelijk was. Ben 's avonds gaan dansen (doe aan stijldansen) en toen ik daarmee klaar was, was ik echt weer helemaal opgefrist, hoofdpijn was weg, dus kon lekker slapen en toen ik vanochtend wakker werd, was het nog steeds fris in mn hoofd. Ben dus gelukkig weer hoofdpijn vrij de dag doorgekomen!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:30

Hay meiden

Nu een paar keer fysio gehad. Daarvan gaan mjn spieren in mijn nek nu signalen afgeven die zorgen voor migraine heb ik het idee. Dit moet tijdelijk zijn om ze los te maken. Dit is omdat ze er dan aanzit. Alles zit ontzettend vast. Baal ontzettend.

Hoe gaat het bij jullie?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:38

met de migraine gaat het super...zit nu op 1 keer daags 150mg depakine en dat gaat goed...
mijn pols is een ander verhaal...(pees verrekt)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:00

@ eroslover Ik had aan het begin van mijn fysio ook juist meer hoofdpijn. Inderdaad omdat die spieren dan meer geactiveerd worden. Ik had zowat om de dag enorme hoofdpijn.
Daarna werd het beter, en ik heb nu al weken niet meer zo erge hoofdpijn gehad :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:50

Vervelend eroslover, dat je er nu zo'n last van hebt. Maar meestal betekend het inderdaad wel dat er iets gebeurt, dus hopenlijk word het snel beter!!

Hier gaat het helaas minder. Netjes Verapamil afgebouwd, toch weer ellende. Maandag met de neuroloog bellen, ga stoppen met de topamax, want die doet dus duidelijk niet genoeg. En dan maar standaard aan de verapamil, kijken of dat beter is. Elke keer als ik die afbouw begint de ellende hier weer...... Heb alleen last van de bijwerkingen, dus moet even kijken of we daar nog wat aan kunnen doen.
Maar het is dus einde verhaal voor de topamax.

Fijn Lammie dat het goed gaat met afbouwen!! Hoe lang nog voor je het helemaal zonder gaat proberen?

@janoek: Van de betablokkers zijn er meerdere varianten. Als je problemen hebt met de een, maar het werkt wel tegen de migraine, zou je misschien een andere kunnen proberen. De oplossing bleek bij mij bisoprolol te zijn, na metoprolol en propanolol geprobeert te hebben. Een kwestie van uitproberen, al willen niet alle artsen daar aan.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:10

Met mij gaat het naar omstandigheden best goed. Ik heb dan ook besloten om de Topamax/Depakine nog even in de la te laten liggen en ook geen Propanolol te gaan gebruiken. Omdat mijn aanvallen zich momenteel meestal clusteren heb ik gekozen om toch voor aanvalsbehandeling te gaan met Imigran. De Imigran werkt goed, voor de aanvallen die er toch door heen komen heb ik een hogere dosis Imi en Maxalt om te proberen of dat wat doet. De combi met Naproxen en in ernstige gevallen met Paracetamol met Codeine doet het ook prima.

Ik ben al blij dat ik nu goede dagen heb en die wil ik niet verknallen met dagelijks nog meer 'rommel' te gaan slikken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:19

Lalidan schreef:
Vervelend eroslover, dat je er nu zo'n last van hebt. Maar meestal betekend het inderdaad wel dat er iets gebeurt, dus hopenlijk word het snel beter!!

Hier gaat het helaas minder. Netjes Verapamil afgebouwd, toch weer ellende. Maandag met de neuroloog bellen, ga stoppen met de topamax, want die doet dus duidelijk niet genoeg. En dan maar standaard aan de verapamil, kijken of dat beter is. Elke keer als ik die afbouw begint de ellende hier weer...... Heb alleen last van de bijwerkingen, dus moet even kijken of we daar nog wat aan kunnen doen.
Maar het is dus einde verhaal voor de topamax.

Fijn Lammie dat het goed gaat met afbouwen!! Hoe lang nog voor je het helemaal zonder gaat proberen?

@janoek: Van de betablokkers zijn er meerdere varianten. Als je problemen hebt met de een, maar het werkt wel tegen de migraine, zou je misschien een andere kunnen proberen. De oplossing bleek bij mij bisoprolol te zijn, na metoprolol en propanolol geprobeert te hebben. Een kwestie van uitproberen, al willen niet alle artsen daar aan.

de maand maart nog op deze sterkte door en dan gaan we zonder proberen...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:35

Kun je Depakine eigenlijk blijven slikken? Of 'weer' als het na een tijdje weer terugkomt? Weet jij hoe dat werkt, Lammie?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:56

ik ben nu aan het afbouwen maar mocht ik het nodig hebben dan kan ik zo weer aan de depakine...
maar er zijn ook mensen die het hun leven lang moeten blijven slikken (denk aan mensen met epilepsie)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:34

Man o man, nog iemand een hoofd op voorraad dat het wèl doet? Volgens mij raakt m'n Imigran weer uitgewerkt, loop al 2 dagen te tobben, maar het is nog niet weg volgens mij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:00

Laurabram schreef:
Man o man, nog iemand een hoofd op voorraad dat het wèl doet? Volgens mij raakt m'n Imigran weer uitgewerkt, loop al 2 dagen te tobben, maar het is nog niet weg volgens mij.

Dat wil ik ook wel eens! Een ander hoofd ....!
Had vandaag ook weer hoofdpijn, vanmiddag een imigran ingenomen dus nu is het weg, maar ik moet nu niet te lang blijven computeren ...

Ik heb overigens onlangs wat ervaren dat nog erger is dan migraine, (ja het kan echt) nl erge kiespijn.
Men, dan weet je echt helemaal niet meer waar je je hoofd moet laten ... ;) (gelukkig inmiddels verholpen door wortelkanaalbehandeling!)

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:56

Hoi allemaal, nou ik ben gisteren bij de neuroloog geweest en die heeft depakine voorgeschreven. Ik moet nu sávonds 2 tabletten van 500mg innemen.
Ben benieuwd wat dit gaat brengen!

Ook vandaag naar een natuurgeneeskunige geweest, deze heeft mijn magnesium tabletten voorgeschreven en een lijst met dingen die ik absoluut niet mag eten. Volgens haar stond ik stijf van de afvalstoffen, en moet ik die eerst kwijt. Over 3 weken moet ik bij haar terug komen, en dan gaan we kijken wat ik nog meer wel en niet mag eten. voor mensen die hier meer info over willen: www.lepeedor.nl

Hopelijk ga ik nu een keer echt minder hoofdpijn krijgen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:46

Hou ons op de hoogte over dat natuurgeneeskunde, voordat ik erheen ga ben ik eerst wel benieuwd naar ervaringen ;)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:07

ik heb van de fysio destijds ook magnesiumtabletten gekregen. Want dat werkt spierontspannend schijnt.
Ik heb er trouwens niet heel veel effect van gevoeld, maar het kan geen kwaad.
Ik moest er trouwens wel op letten dat de soort magnesium eindigt op ....-aat. Bijvoorbeeld magnesiumaspartaat.
Anders schijnt je lichaam het moeilijk op te kunnen nemen...

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:57

eroslover schreef:
Hay meiden

Nu een paar keer fysio gehad. Daarvan gaan mjn spieren in mijn nek nu signalen afgeven die zorgen voor migraine heb ik het idee. Dit moet tijdelijk zijn om ze los te maken. Dit is omdat ze er dan aanzit. Alles zit ontzettend vast. Baal ontzettend.

Hoe gaat het bij jullie?

Kan zij ook niet de spieren van je nek behandelen? mijn nek is gekraakt en spieren behandeld, had die dag een migraine aanval, en 's avonds nergens last van, en nu al een week of 6 niet meer gehad *\o/*

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:42

nou de eerste aanval sinds maanden is een feit helaas...
fysio heeft gisteren een aantal wervels gekraakt en sindsdien kreeg ik weer hoofdpijn en een zere nek, dus dacht dat het gewoon hoofdpijn was doordat mijn wervels weer moesten wennen aan een goede houding, maar vanmorgen werd ik wakker en was het er nog steeds, ook zag ik nu lichtflitsen enz. maar ja nu was het al veel te laat om nog de imigran te pakken en gebruiken...dus nu maar weer afwachten tot deze weer voorbij is...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:05

Haay mijn spieren in mijn nek worden ook behandeld. Dit deed ze eerst best heftig. Vandaag heeft ze het wat rustiger gedaan en vandaag mag ik mijn oefeningen ook niet doen en dan moet ik vanaf morgen weer zelf mijn oefeningen doen en vertellen hoe het gegaan is volgende week.

Woensdag moet ik naar de neuroloog . Ik ben benieuwd wat die over alles te zeggen heeft. Het gaat verder wel een stuk beter dan een tijd geleden!!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:42

Hai hai,
Meld me ook weer even…
Van de week ging er ineens een lampje branden bij mij….
Een kaakchirurg heeft mij ooit eens verteld dat mensen met rood haar minder en zelfs te weinig serotonine aanmaken, en laat serotonine te kort nou net een migraine trigger zijn.
Weet iemand of dit mensen met rood haar , te kort aan serotonine kan kloppen?
Kan er namelijk niets over vinden op internet.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:39

Over serotonine heb ik ook vaker gehoord ja. Ik heb daar wel eens het een en ander over opgezocht en zou kunnen kloppen bij mij. Maar ja, dat is met wel meer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:30

nou vanochtend weer een aanval gehad...

was ook wel te verwachten lange tijd doorlopend stress, weinig slaap en leven op ongezonde dingen...

het perfecte recept voor een aanval! :D