Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:13

Ik heb een milde blaasverzakking, maar eigenlijk niet echt last meer van. En blijkbaar staat m'n bekkenbodem te gespannen ipv dat ie te slap is.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:36

Vervelend dat je last had van het litteken Gnome. Toen ik bij de osteopaat was voor Jack 2 weken geleden geloof ik gaf hij aan dat je het beste na 6 weken langs kan komen maar later kan ook. Hij raadde het zeker aan als je nog een keer zwanger wilt worden.

Dat kinkt rot Marjon. Kunnen ze dat met oefeningen verhelpen?

Hier hebben we gisteren Jack zijn kraamfeest gehad. Lekker buiten gevierd met dat heerlijke weer en we zijn gelijk zo goed als van het bezoek af :D We hadden geen idee hoeveel mensen er zouden komen, bij 146 ben ik gestopt met tellen :wow: En dat in 2 uur tijd! Het was van 15:00-17:00uur, veel mensen bleven hangen dus pizza's besteld en de laatste gingen iets voor 22:00uur weg. Geslaagd feestje van de kleine dus :D En omg wat is die kleine verwend!

Verder gaat Jack heel goed, vorige week goed nieuws van de kinderarts gekregen: bloedbeeld was goed hij is mijn medicijnen aan het afbreken *\%/* Na 6 weken was zijn waarde van 47 naar 15 gedaald. Over 6 weken nog een keer prikken en dan hopen/verwachten we dat het 0 is. Ook zijn we lekker aan het puzzelen naar een ritme. Hij laat 3-5 uur tussen zijn voedingen overdag en soms heeft hij ineens meer trek.

Hoe gaat het met de andere baby's?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:58

Hier is Dante alweer 4 maanden vandaag :wow: De tijd gaat zoooo snel. Ondertussen wel een fijn ritme gevonden maar zitten midden in de slaapregressie dus ik ben weer net zo gesloopt als de eerste weken :=
Hij is alleen iets teruggevallen in zijn groei (laatste meting was hij 59 cm en 4,8kg) dus we moeten komende vrijdag een extra keer naar het CB komen om te kijken of hij dan wel goed gegroeid is. Kind drinkt 900ml op een dag dus snap niet zo goed waarom hij zo smal blijft _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 16:53

Hier gaat het met Boris ook heel goed. Hij is vrijdag 5 maanden en nog steeds een grote kerel. Vandaag bij cb geweest voor de tweede vaccinaties. 9,66kg, 69cm lang. Lekker in de lengte gegroeid deze keer ipv in kilo's.

Hij loopt in z'n ontwikkeling met een aantal dingen ook 3 maanden voor. Had mevrouw ook een flinke trap verkocht toen ze even zo'n hartje wilde luisteren.

Lijken wel nog steeds in een heftige slaapregressie te zitten waarbij we ieder uur wakker worden de laatste dagen. Hebben nu als tip gehad om na 5 uur geen tv of radio etc meer aan te hebben. Hopelijk lukt dat.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:11

Wat een goed nieuws Charlotte! Dat zal een enorme opluchting geweest zijn :)
Klinkt goed, zo’n kraamfeest. Ik denk dat we zoiets ook zouden doen een volgende keer.

Fijn dat de baby’s allemaal goed groeien!

Met Esra gaat het ook goed. Ze is 2,5 maand nu en krijgt donderdag haar 2e vaccinatie. Ik ben sowieso benieuwd hoe zwaar en lang ze nu is. Drie weken geleden was ze 4,9kg en 58cm, maar ze lijkt nu echt veel langer alweer! Sinds een week slaapt ze ook door ‘s nachts, dus dat is top! Ze krijgt ook sinds een paar dagen kunstvoeding en nu bouw ik zelf het kolven af. Daar doet ze het tot nu toe ook goed op. Verder is ze een rustige baby en kletst ze heel wat af :)

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:18

Wat leuk om hier weer iets te lezen!

Wat fijn dat het kraamfeest zo'n succes was Charlotte. En wat een mensenaantal joh! Phoej! Leuk ook allemaal cadeautjes.
Top van de medicatie! Zal voor jullie ook een opluchting zijn geweest.

Dante alweer 4 maanden. Wat gaat de tijd snel he! Rot van de slaapregressie :( Hopelijk stopt dat snel.
Gek dat hij is teruggevallen terwijl hij wel goed drinkt. Gelukkig dat hij dat wel goed doet!

Inge fijn dat Boris zo goed gaat! Knappe vent. Hoe komt het dat hij 3 maanden voor loopt? Of gewoon toeval?
Wat een boef ook dat hij de mevrouw een schop heeft verkocht haha.
Zo rot die slaapregressie. :( Hopelijk helpen de tips en zijn jullie snel uit de regressie.

Ballard wat een schat zeg ♡ Heerlijke lachebek. Top dat het goed gaat.
Ben benieuwd hoeveel de gegroeid is!

Hier gaat het ook heel goed. Hidde is alweer een half jaar! Is flink bezig met tijgeren, bijna al kruipen. Verder doet hij het ook top, het is een heerlijke vrolijke lachebek. <3

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:57

Mijn kipjebis ook nachtvlinder geworden hoor Gnome, niet te hebben. Vannacht om 23, 1 en 3.30 voeding. Toen is ze wakker geweest tot 5 en deed ze een half uur een slaapje. Daarna maar aan de tiet gepakt tot we op moesten staan om 7 :evaw:

Maar het is op zich een heerlijk blij ding, kan nog steeds niet wachten tot ze langer dan een half uur slaapt overdag _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:39

Hopelijk is Dante weer gegroeid Flowery!

Jeetje wat een grote vent is Boris! Dat woog ik toen ik een bijna jaar oud was :P Ik moet even opzoeken wat slaapregressie precies is maar het klinkt niet prettig. Hopelijk zijn jullie er snel doorheen!

Het is echt een aanrader Ballard! Heb alleen wel als tip dat je veel mensen verwacht het misschien verdeelt over 2 dagen. Heerlijk blij meisje om te zien en wat fijn dat de overstap van voeding zo goed gaat!

Zeker een opluchting Mriek :j Je plaats altijd van die vrolijke foto’s van Hidde, heerlijk om te zien :) En alweer een half jaar en aan het kruipen! Wat veranderen ze snel zeg.

Die korte nachten icm kort slapen overdag klinkt pittig Azmay. Moet je haar dan als ze wakker is continue entertainen?

Wij hadden vanavond de brandweer op bezoek voor een oefening. De voorbereiding gezien en dat was interessant. Helaas de uitvoering niet gezien omdat Sjakie net moest eten :+ Wachten met zijn eten of tussendoor een pauze wordt niet gewaardeerd, dus jammer voor mij. Hier nog een foto van Jack, 7 weken oud.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 06:28

Lieve Jack en Hidde <3

Nee geen verklaring voor maar hij laat gewoon dingen zien in zijn motoriek van oudere kindjes.

Hij heeft vannacht van half 9 tot half 4 geslapen. En half 5 tot nu nog.. Mijn wekker ging alleen kwart over 5 en ik kon echt niet lang in slaap blijven of weer in slaap komen. Heel poedersuiker maar denk door de eerdere bagger nachten.

Hopelijk vannacht weer zo'n nacht en dat ik er dan ook zelf van kan genieten.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:27

Van half 9 tot half 4 is netjes toch? Of kan hij er normaal nog een paar uur aan vastplakken?

Ik heb pas een float band voor Jack gekocht en wat is dat hilarisch zeg! Pas 1x gebruikt maar hij vond het heerlijk, hij ging het hele bad door. Hebben jullie dat ook? Of bij een baby Spa gedaan?

Afbeelding

Hoelang slapen de oudere baby’s hier? Jack is nu 8 weken en er zit rond de 7 uur tussen de voedingen ‘s nachts.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 08:54

Ja dat is zeker netjes. Zo goed is het nog niet eerder gegaan dus ik hoop dat dit nu gaat blijven.

Wij hebben 2 keer een baby spa gedaan en op vakantie meerdere keren gezwommen. Vond ie prachtig.

Afbeelding

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:06

Ik heb nu ook net een paar dagen een drijfmaatje binnen! Ons aapje vindt badderen echt leuk en wij hebben straks een korte vakantie, met o.a. hotelkamer met jacuzzi. :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:42

Charlotte446 schreef:
Van half 9 tot half 4 is netjes toch? Of kan hij er normaal nog een paar uur aan vastplakken?

Ik heb pas een float band voor Jack gekocht en wat is dat hilarisch zeg! Pas 1x gebruikt maar hij vond het heerlijk, hij ging het hele bad door. Hebben jullie dat ook? Of bij een baby Spa gedaan?

[ [url=m/m9f2Ft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoelang slapen de oudere baby’s hier? Jack is nu 8 weken en er zit rond de 7 uur tussen de voedingen ‘s nachts.

Even zeggen dat ik best jaloers ben op jou nachten..

Zoë is nu 4 maanden. Maar zit Max 4,5 soms 5 tussen. En dan vaak nogg tussendoor wakker en speen geven

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:30

Dat is ook een leuke band Gnome! Lachen dat Boris er ook van geniet :D

Heb je dezelfde band Hancox of die nieuwe? Haha, wij gaan hem ook meenemen op vakantie (huisje met bad) :D

Dat lijkt me pittig Freekie, zulke korte nachten. Ik heb geen idee wat gemiddeld is op die leeftijd? Houdt Zoë de hele dag door dezelfde tijden aan tussen de voedingen of zit er 1 langere tussen? Ik durf het bijna niet te zeggen maar afgelopen nacht zat er ruim 8 uur tussen de voedingen. Ik had wel de eerste spuitluier de 2e ronde vanmorgen :+ Gelukkig naar beneden maar fraai is het niet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:45

Ik heb denk ik de nieuwe.

Ik had de vraag over de nachten even gemist, sorry. Aapje hier is 4,5 maand en krijgt om 23.00 een papfles, daarna meldt hij zich ergens rond 07.00 weer meestal.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:50

Dante gaat om 19:00 naar bed, krijgt dan om 22:30 nog een flesje (maak ik hem meestal wakker voor, soms is hij dan al wakker) en sliep daarna tot 7:00
Tegenwoordig slaapt hij tot 4:00 :') En dan daarna onrustig, vaak speentje geven of even aai over de bol, dan weet ik het vaak alsnog te rekken tot 7:00 met vele korte dutjes _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:09

Dat zijn mooie nachten Hancox! Komt hij zelf om 23:00uur of maak je hem daar ook weleens wakker voor? Op de foto zie je het nieuwe type.

Afbeelding

Hoop voor je dat Dante snel weer doorslaapt. Je went erg snel aan de lange(re) nachten vind ik :+ Hier kan ik hem wel wakker maken voor een fles maar die wordt dan gewoon niet leeg gedronken. En het lijkt dat wat hij dan drinkt, bijv een kwart of de helft van een normale fles hij dan ook maar de helft of minder slaapt van zijn normale ritme. Schieten we niks mee op dus we voeden op verzoek.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:07

Altijd zo frappant, schrijf je dat het goed gaat en kort daarna zit je bij de huisarts. Jack sliep al een paar dagen iets meer, werd verkouden, voor de 2e keer een beetje voeding teruggegeven en had zijn eerste spuitluier. Geen koorts gelukkig maar dus niet helemaal fit. Huisarts was blij dat ik kwam want hij mag gewoon echt niet ziek worden door het laatste beetje van mijn medicijnen in zijn bloed. Zijn longen waren schoon en hij had ook geen ontstoken/geïrriteerde keel. Het voelde heel overdreven om zo snel al aan de bel te trekken maar de huisarts vond het juist heel goed. Fijn om zo’n huisarts te hebben <3

We geven hem nu otrivin neusdruppels en daar doet hij het heel goed op. Eerste keer de druppels in zijn neus was enorm schreeuwen maar nu geeft hij er niks meer om. Ook een elektrische snotzuiger gekocht, dat handmatige ding was niks voor ons :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 11:44

Charlotte446 schreef:
Altijd zo frappant, schrijf je dat het goed gaat en kort daarna zit je bij de huisarts. Jack sliep al een paar dagen iets meer, werd verkouden, voor de 2e keer een beetje voeding teruggegeven en had zijn eerste spuitluier. Geen koorts gelukkig maar dus niet helemaal fit. Huisarts was blij dat ik kwam want hij mag gewoon echt niet ziek worden door het laatste beetje van mijn medicijnen in zijn bloed. Zijn longen waren schoon en hij had ook geen ontstoken/geïrriteerde keel. Het voelde heel overdreven om zo snel al aan de bel te trekken maar de huisarts vond het juist heel goed. Fijn om zo’n huisarts te hebben <3

We geven hem nu otrivin neusdruppels en daar doet hij het heel goed op. Eerste keer de druppels in zijn neus was enorm schreeuwen maar nu geeft hij er niks meer om. Ook een elektrische snotzuiger gekocht, dat handmatige ding was niks voor ons :+

0hh hoe bevalt die en welke heb je? Fijn dat je mee valt :) kan snel gaan bij die ukkies.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:06

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:28

Hello!

Ik zit niet meer in de app en heb alle nummer niet, maar hoe gaat het met alle baby’tjes?

Met Elena gaat het heel goed. Alweer 3,5 maand en ze heeft al 2 tandjes door!
Ze is een heel blij en tevreden babytje en slaapt ondertussen al van 7 tot 7. Ben super trots!

Ik ben ondertussen deze week weer begonnen met werken op kantoor en vind het maar niks haha.

Liefss Celest!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:40

Celestexxxxx schreef:
Hello!

Ik zit niet meer in de app en heb alle nummer niet, maar hoe gaat het met alle baby’tjes?

Ze is een heel blij en tevreden babytje en slaapt ondertussen al van 7 tot 7. Ben super trots!

Ik ben ondertussen deze week weer begonnen met werken op kantoor en vind het maar niks haha.

Liefss Celest!

Heerlijk zo doorslapen. Hier wordt er op de dag en avond eigenlijk vrijwel niet geslapen. En veel huilen en miepen.

Drie dagen koorts gehad van de prikjes en erna onder temp. En na een week nogsteeds dikke harde schijven op beide benen ervan.

Hapjes vind ze heerlijk alleen haar darmen niet.

Groei van hoofdje buigt af dus is ook even spannend.

Verder is ze ook heel lief en leuk hoor. Alleen wat mee slaap zou best fijn zijn

Alweer lang aan het werk en ondanks dat het vermoeiend is is het wel prettig ook.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:06

Marlis schreef:
Celestexxxxx schreef:
Hello!

Liefss Celest!

Heerlijk zo doorslapen. Hier wordt er op de dag en avond eigenlijk vrijwel niet geslapen. En veel huilen en miepen.

Drie dagen koorts gehad van de prikjes en erna onder temp. En na een week nogsteeds dikke harde schijven op beide benen ervan.

Hapjes vind ze heerlijk alleen haar darmen niet.

Groei van hoofdje buigt af dus is ook even spannend.

Verder is ze ook heel lief en leuk hoor. Alleen wat mee slaap zou best fijn zijn

Alweer lang aan het werk en ondanks dat het vermoeiend is is het wel prettig ook.

Tjee Marlis, nogsteeds zo huilen.. had zo gehoopt dat het gestopt was!

Hoe gaat het nu verder met haar hoofdje?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:19

Oh dat is snel met tandjes Celeste! Wel schattig ook denk ik Hahah. Oh wat heerlijk dat ze Zo slaapt.

Marlissa, wat sneu dat Soof nog zo’n last van die prikken heeft en heeft gehad…

wel jammer voor haar dat haar darmpjes nog niet goed reageren op t eten, vooral omdat ze het zo lekker vind!

Wel spnnend van der hoofdje..

Hier gaat t laatste dagen beetje ruk. Zoë slaapt heel weinig tot niet… en is best vermoeiend. Overdag is ze bijna altijd wel vrolijk, dat maakt het iets makkelijker wel. Maar dan alsnog.

Morgen krijgt zij ook paar prikjes. Ben benieuwd

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:29

Hoi allemaal, tijd geleden! Hier alles ok, vandaag vaccinaties gehad, ruim 8 kg en 66 cm alweer. Het is echt een zoetje, lacht graag. Slapen gaat redelijk alleen staat haar wekker meeste dagen uiterlijk om 6 uur :z
Ik had gisteren mijn eerste werkdag, nieuwe baan dus spannend maar ook wel weer leuk ergens.

Celest druk weer dan, fijn dat het goed gaat.

Marlis vervelend dat slapen nog niet lekker gaat :(

Freekie, vermoeiend! Maar gelukkig wel vrolijk..