Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:57

Puera, mooi zeg! Dat ziet er goed uit, gelukkig hebben jullie het droog gehouden.
Mooie harstlag heb je ook, zelfs in het wit!

Karin de b, wow wat ziet het er heerlijk uit daar! Geniet er van! Leuk dat je al gelopen hebt, goed bezig!

SV, heerlijk dat je zo lekker rustig gelopen hebt! En mooi hoor die lage harstlag!
Ik verlang nu ook al naar rustige lange duurlopen!

Ninus, herkenbaar die natte sokken! Hier ook steeds natte voeten.

Gister de 3km op het Coopertest parcours gelopen, en jeemig wat was dat pittig zeg.
Heb toch echt liever wat langere afstanden, en dan een tandje langzamer, dan dit sprintwerk.
Na 2,5 km had ik het idee dat er een olifant op mijn borst ging zitten, ademen ging mega zwaar. Zat er echt goed doorheen op het einde, ik was ook weer te snel begonnen.
Mijn zoontje Oliver heeft ook meegelopen, hij deed het echt top! Mijn moeder had het ook zwaar, maar wel uitgelopen.
Vandaag hebben we 5 rondes over de motor crossbaan in Groesbeek.
Waar nu een flinke natte blubber bende op de bodem ligt.
We hebben net het parcours verkend, en vraag me echt af hoe dat te doen is.
Sommige stukken lijken wel drijfzand, zal wel een soort mud race
Afbeelding

Afbeelding

Puera

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:23

Wat knap, Ieris! Het is momenteel ook zo wisselend qua weer, dan weer regen, dan weer warm.
Ziet er leuk uit, die motorcrossbaan. Hopelijk is het vanavond wat droger.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:12

@Ieris dat klinkt zwaar en kan me voorstellen dat je dan liever in je eigen tempo loopt.
Die crossbaan lijkt me wel leuk :j

Ok ik heb de workout gedaan in hartslag zones. Ik had hem nog wat aangepast deze had ik dus gemaakt

Afbeelding

En de totale afstand die ik gelopen heb is 8,86 km omdat mijn rondje wat langer was.

Maar het in de zones lopen is met stukjes wandelen wel aardig gelukt al zeg ik het zelf

Afbeelding

Ondanks echt verschrikkelijk weer. Echte stortbui eigenlijk vanaf het moment dat ik net bezig was en het is niet opgehouden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:15

Kijk aan BeFunny, jij hebt wat geleerd! Goed gedaan! Zo heb je een wat rustigere training afgewerkt, netjes.

Ieris die coopertest lijkt me hel en die racebaan ook :'). Mooie uitdaging wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:25

Ja alleen de tijd is dan echt niet wat je eigenlijk wil zien _O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:33

Pff, Ieris! Ben benieuwd hoe je er vanavond uitziet na deze editie! Helemaal onder het zand waarschijnlijk..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:05

BeFunny schreef:
Ja alleen de tijd is dan echt niet wat je eigenlijk wil zien _O-

Dat moet je loslaten.
Je kunt niet elke training keihard lopen, daar gaat je conditie zelfs van achteruit in plaats van vooruit, omdat je jezelf overbelast.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:16

Je hebt natuurlijk gelijk.
Maar dat helemaal loslaten zal moeilijk Zijn. Maar het hielp mij nu wel dat ik op het horloge zag wanneer ik te hoog zat. Dus als je zo'n workout maakt dan wil je je doel lopen en dat helpt er wel bij.

Ik weet nu ook wat er vorrige keer misging. Dus ik denk dat irritatie daarover Iig niet meer hoeft tijdens een workout :j En dan kan ik dat ook wel vaker toepassen. En dan idd het tempo maar even laten voor wat het is.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:00

Be Funny, goed bezig, mooie workout gemaakt! Ja de conditie komt vanzelf wel, denk dat dit wel een hele goede opbouw is!
Mooie hartslag zones heb je nu!

SV, haha dat heb je treffend omschreven, het voelde ook hel! Maar de motor crossbaan was wel gaaf!
Ontzettend zwaar, de looptour zelf bestaat al meer dan 20 jaar, en de echte die hards hebben de baan nog nooit zo nat en zwaar meegemaakt.
Ik kon gewoon geen tempo maken.
Alleen als ik berg af ging, maar dan zogen mijn schoenen weer vol met modder, waardoor mijn sokken bij het 3e rondje als lapjes schuurpapier aan voelde!
De eigenaar van de crossbaan, die daar normaal alleen met de motor rijd, deed ook mee om te kijken hoe het was, en hij had diep respect, hij zij ik moet de boel asfalteren :D
Maar dan gaat de lol er wel van af, juist het zware maakt het ook mooi.
Vandaag een rustdag, en morgen 15km.

Afbeelding

Afbeelding

Deze waren van de woensdag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:07

Echt ontzettend leuke foto's Ieris! Leuk om zo met je mee te mogen kijken en respect, lijkt me loeizwaar!

Hier lange en volle dagen, ik wil ergens vandaag nog een korte interval lopen. Ik hoop nog een beetje voor het einde van de middag zodat ik nog wat warmte kan trainen.

Leuk om al jullie trainingen te bekijken, zal dit weekend eens even terugkijken wat leuk is om te delen. Ik heb mijn Garmin-zones ook nooit aangepast, we hebben nog wel op de planning om een keer een goede test te laten doen.

Puera hoe loop jij in hemelsnaam in de laagste zone? Dat red ik niet eens als ik voor pampus op de bank lig :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:18

Gaaf hoor ieris, bikkel!

Hier vanmorgen ook weer klein rondje gedaan op Ibiza (4.7km). Ging beter dan gisteren :D

Nu lekker bakken in de zon en genieten van laatste dagje hier.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:27

Oh en Karin, wat heerlijk, Ibiza! Leuk dat je daar ook loopt. Heel veel plezier!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:33

Leuke foto’s Ieris! Bikkel!

Geniet er nog maar even van, Karindeb!

Ninus, die training was misschien niet zo representatief qua hartslag. := Ik zet aan het begin van de training m’n horloge aan, en laat ‘m dan het hele uur lopen. Ook als we bv even stilstaan tussen de loopscholing door of als we uitleg van het intervalprogramma krijgen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:07

Toffe foto's ieris, goed gedaan!

Karin, geniet nog even lekker op Ibiza.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:47

Ieris wat een leuke foto's allemaal. idd bikkel +:)+

Karindeb geniet nog maar van je laatste dag. Gelukkig wordt het weer hier het weekend beter. Werd wel eens tijd.

Ik zet ook mijn horloge aan en die zet ik niet op pauze als we even wandelen, met de loopgroep kijk ik eigenlijk ook niet op mijn horloge, veel te druk met kletsen of luisteren. Hij gaat wel zelf op pauze als ik echt stil sta.

Ik ben net naar running and walking center geweest daar heb ik een borst hartslag meter gehaald, een flipbelt omdat ik met het warme weer liefst die drinkrugzak thuis laat en met flesjes in de flipbelt heb ik dan toch water mee. En een t shirt.
Ik heb ook contact gehad met fysio Alphen waar ook een soort fysio zit of ik die test daar zou kunnen doen, dat gaan ze laten weten. Ik ga die test dus laten doen. En als ze het daar niet doen zal ik waarschijnlijk naar Gouda moeten daar zit een sportarts die het doet. Dus deze dame is even wakker geschud :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:55

Spijkers met koppen, BeFunny. +:)+

Dat autopause heb ik ook wel aan gehad maar dat vond ik niet prettig. Duurde me te lang voordat ie weer aan ging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:31

Ik lees hier wel over de Hoka Clifton. Die heb ik dus sinds vanavond ook. Ik kan nog geen stap pijnvrij wandelen, maar ik wil gewoon weer hardlopen. Dus een loopanalyse laten doen en mijn ambities verteld (halve marathon, met het verhaal er bij dat ik nog geen stap pijnvrij kan wandelen, maar een andere sport om conditie op te bouwen is onbespreekbaar). Dus ik ben benieuwd. Ik verwacht er eigenlijk best wel wonderen van, want zulke zachte schoenen nog nooit aangehad. De prijs was helaas wat minder zacht. ;)
Dus volgende week eens testen. Hoop echt dat het tot hardlopen komt dan, al is het maar 200m (ik doe nu wel eens 50m en dat kan net door de pijn heen). Ik wil zo graag weer pijnvrij wandelen en hardlopen, maar het lijkt me niet gegund.
Maar met die Hoka's is het net of er een soort lucht in zit, die zijn wel heel erg zacht. Ergens voelen ze te zacht om duurzaam te zijn, maar dat gaan we dan wel zien.

Trainen op hartslag zoals sommigen van jullie doen ben ik verder niet van plan. Ik wil gewoon een langere afstand weer kunnen hardlopen en niet alleen maar traag wandelen met pijn. Ik heb verder ook geen doel qua tempo, gewoon hardlopen en af en toe een sprintje kunnen trekken en slootje springen e.d. is wat ik weer wil kunnen zonder pijn. :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:37

Hopelijk kun je op (korte) termijn weer stukken lopen @Germie :j succes met opbouwen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:43

MuSLi schreef:
Hopelijk kun je op (korte) termijn weer stukken lopen @Germie :j succes met opbouwen..

Bedankt. Ik kan al 11 maanden niets. Dat maakt me ook onzeker, want er is geen sprake van een blessure. Het komt door antibioticagebruik. En omdat je dus niet iets als overbelasting als oorzaak hebt, weet men ook niet wat je er aan kunt doen.
We zijn nu begonnen met laseren, want shockwave helpt niet, net als rust niet helpt, de excentrische oefeningen kan ik wegens de enorme pijn gewoon niet doen. Heb het geprobeerd, dwars door de pijn heen, maar volgens de fysio doet het te veel pijn om nuttig te zijn.

Ik ben du wel jaloers op jullie. Vroeger liep ik zo 60 km per week, maar nu ben ik met 600m al heeeeel gelukkig als dat ooit weer pijnvrij lukt.

Eigenlijk moet ik niet in het topic kijken, want van al die foto's word ik alleen maar ongelukkig. Dat wil ik ook gewoon weer. Ik zag hier ook de 7 heuvelen, ik heb de trail vorig jaar gewandeld, 14km. En dan lopen sommigen van jullie dat eenvoudig hard. Aaaahhhhhh :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:47

Oh nee de autopause vind ik ook niet.

Ik hoop dat mijn laatste 3 trainingen wat beter gaan de komende week, had vandaag niet zo'n beste dag := Mijn zusje vroeg nog of we ruzie hadden, die had op de Garmin niet gezien dat we niet op dezelfde tijd liepen, het leek inderdaad net of mijn man en ik halverwege de andere kant op gingen :')

Ik laat ook maar niet deze training zien, die is niet representatief qua hartslag zag ik net :oo Verklaart wel waarom het zo zwaar was. Het was ook een drukke week met weinig slaap en ik was er totaal niet bij met mijn hoofd, ook weer een goede les. Gelukkig was het een korte interval.

Klinkt als een plan germie! Succes......

Goed bezig BeFunny! Leuk om je proces zo te volgen, zoals iemand eerder al zei, het blijft voor iedereen leerzaam om je bewust te zijn van hoe je traint en wat het effect is :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:50

Puera schreef:
Spijkers met koppen, BeFunny. +:)+

Dat autopause heb ik ook wel aan gehad maar dat vond ik niet prettig. Duurde me te lang voordat ie weer aan ging.

Ja dat duurt soms idd wel even. Maar volgens mij meet hij wel gewoon zeg maar.

Ik was het trouwens vergeten. Een week of 3 geleden waren bij Bever de Hoka Chalanger 6 GPX met Gore TeX afgeprijsd. Ik had nog geen trailschoen dus gelijk mijn slag geslagen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 23:03

Ik ga zondag 10 km rennen in Leiden! Is eigenlijk nog net iets te ver voor me, maar mijn doel is gewoon om het uit te lopen :)
Gaan er meer mensen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 23:46

Veel succes en plezier Zondag :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:13

Je bedoelt denk ik de hoka challenger GTX? Die zijn waterdicht en geschikt voor weg en trail omdat er niet een al te grof profiel op zit. Ik loop nooit met waterdichte schoenen, hoop dat het je bevalt.

Veel succes Tiggs!

Succes germie, de cliftons heb ik 1000 km mee gelopen, dus de duurzaamheid zit wel goed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:24

Ze bevielen mij wel op de Veluwe.
Maar vandeweek door de regen hier waarbij ik over het gras liep. We hebben hier veel fietspaden maar ook graspaden. En door de plensregen daar bevielen ze me minder. Water blijft er echt in staan. Door lage plassen wel fijn om het water eruit te houden.

Mijn road schoenen zijn echt te glad voor over die graspaden. Maar met regen loopt het water er ook gewoon uit dus dan zijn die veel fijner.

Maar beide schoenen vind ik wel erg lekker lopen dus toch fijn.