Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winged schreef:Ik ben best nieuwsgierig of mensen met nog een paar extra weken lockdown in de ankers gaan of niet. Ik hoop dat het gross zich aan die verlenging gaat houden.
Popstra schreef:Winged schreef:Ik ben best nieuwsgierig of mensen met nog een paar extra weken lockdown in de ankers gaan of niet. Ik hoop dat het gross zich aan die verlenging gaat houden.
Men gaat constant in de ankers. Mondkapjes helpen ( bewezen) geen reet en die lockdown op deze manier zet nu ook niet bepaald zoden aan de dijk!
Het is echt een kwelling aan het worden voor velen en je moet wel sterk in je schoenen staan wil je kunnen zeggen ach, die 3 weken kunnen er ook nog wel weer bij...
Sommigen lopen echt tegen de muren op van eenzaamheid.
Het word een beetje uitzichtloos he met al die niet bepaald rustgevende berichten over dat we ons moeten op maken voor een 3e golf e.d. Waar stopt het?
Ik heb zelf de mazzel ik wel gewoon met mijn alledaagse dingen door kan gaan hier op mijn eigen erf maar moet zeggen ik het sociale contact enkel nog maar via social media..appen.. ook wel zat word plus ik de uitdagingen in mijn sport mis. De clinics, shows...met elkaar eten, feesten... alles wat mijn leven leuk maakt.
Ja ik word het ook flink beu.
IMANDRA schreef:Winged schreef:
Ik ben best nieuwsgierig of mensen met nog een paar extra weken lockdown in de ankers gaan of niet. Ik hoop dat het gross zich aan die verlenging gaat houden.
Het gros zal zich niet netjes aan de regels van de lockdown hebben gehouden, anders was verlenging ook niet nodig zijn geweest lijkt me? Dus of mensen zich aan de verlenging gaan houden.. denk het niet.
SusanH schreef:Komt niet zo over hoor. Maar de overheid, RIVM etc hameren maar op die regels. En als een man als van Dissel dan nog olie op het vuur gooit door dingen die hij zegt, en de vaccinaties lopen nu al vertraging op. Ja dat bij elkaar zorgt dat ik boos wordt als vanuit de overheid alleen maar gehamerd wordt op de regeltjes en het feit dat we die strenger moeten naleven.
Citaat:Ik zie het om me heen in alle leeftijdscategorieën. Van jeugd tot hoog bejaard en alles ertussen. Geen buitensporig gedrag, maar toch zo af en toe eens buiten de lijntjes kleuren. Ik denk dat een nog strengere lock down er gewoon voor gaat zorgen dat er nog meer buiten de lijntjes gekleurd gaat worden
Popstra schreef:Anderen verpesten het zeer zeker. Neem die dame die ik zaterdag haar neus zag snuiten boven de kaas vitrine...
Begin steeds meer te snappen hoe je een virusje op loopt sinds we zo bezig zijn met extra hygiëne en zie wat sommigen voor vieze gewoontes hebben.
friezenfan2 schreef:Als je elke dag 2 man bezoek heb en 1 van die personen is besmet. Dan heb je aan het einde van de week dus wel snel veel mensen besmet. En als meerdere mensen dit doen. Iets met dweilen met de kraan open.
Abiola schreef:lenaa_tje schreef:Gewoon overleggen met school is ook een optie hé
Daar heb je gelijk in. Maar dan moet je dus overleggen met zo'n school dat je je kind alleen naar school wil laten gaan voor essentieel onderwijs. Dan zegt school dat ze dat uiteraard niet voor niets doen, en dan staat je kind waterige brownies te bakken en een vinger te verbinden. Ik kies dan voor de makkelijke weg en zeg dat ie lichte verhoging heeft of ikzelf ofzo.
friezenfan2 schreef:Als je elke dag 2 man bezoek heb en 1 van die personen is besmet. Dan heb je aan het einde van de week dus wel snel veel mensen besmet. En als meerdere mensen dit doen. Iets met dweilen met de kraan open.
tienus63 schreef:Momenteel gaat corona in mijn regio, grens Drenthe/Overijssel als een lopend vuurtje via de jeugd, via de keten, misschien ook wel de kleine groepjes die toch carbid gingen schieten.
Ook tieners en thuiswonende twintigers die het op het werk in de zorg ophalen (of misschien juist wel verspreiden).
Hoor wel veel besmettingen maar gelukkig nog niet dat mensen ernstig ziek zijn geworden van deze golf. (Is dit nu de derde golf officieel?)
Hoorde de wel dat buurtgenoot die in oktober covid heeft gekregen, dat hij nog niks kan.
Beiden konden het wel thuis uitzieken.
Met haar gaat het redelijk goed.
Echwel schreef:Citaat:Ik zie het om me heen in alle leeftijdscategorieën. Van jeugd tot hoog bejaard en alles ertussen. Geen buitensporig gedrag, maar toch zo af en toe eens buiten de lijntjes kleuren. Ik denk dat een nog strengere lock down er gewoon voor gaat zorgen dat er nog meer buiten de lijntjes gekleurd gaat worden
Hier in 55+ appartementen is het ook deze lockdown enorm stil en rustig weinig bezoek enz
Van het voorjaar genoot iedereen voor de deur nog wel van het zonnetje, nu zie je echt en hoor je niemand
friezenfan2 schreef:Kijk als je die anderhalve meter aan houdt is de kans zeer klein geloof ik.
Maar veel mensen laten die anderhalve meter varen zodra ze op bezoek gaan.
Winged schreef:Ik vraag mij af of mensen momenteel vol in de ankers zijn gegaan tijdens deze lockdown. Ik had de indruk dat het in maart veel meer vol in de ankers was namelijk.
Niet dat ik behoefte heb aan nog langer op 55m2 te zitten in mijn uppie. Maar ik heb wel de vertwijfeling of we nog steeds zo streng zijn als in maart (nee).
Vayo: Dat zit ik mij dus ook af te vragen. Nu is het hier (Drenthe) aardig oke qua gedrag. Maar: Hier is ook de ruimte om naar buiten te gaan zonder dat je constant rekening moet houden met 1,5m