Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:49

Moestuin schreef:
Zuivel heeft in grote hoeveelheid inderdaad een laxerende werking.
Ik wil hier niet de dokter uithangen maar even een persoonlijk voorbeeld: Ik ben lactose intolerant. Pas sinds februari ben ik echt lactosevrij gaan eten. Ik ging ook van 5-6 keer per dag stoelgang naar 1 tot 2 keer per dag. Ik at nog steeds hetzelfde, maar door het lactosevrij eten kalmeerde mijn darmen. Ipv lichtjes af te vallen kwam er op snel tempo 7 kilo bij. Omdat mijn lichaam eindelijk alles goed verteerde.

Ik trek de kilo kwark en de vele stoelgang dan ook in twijfel door mijn persoonlijke ervaring. Het lijkt mij niet gezond en mij lijkt het eerder dat je nu afvalt omdat jou lichaam niet goed werkt. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen dokter. :)

Eigenlijk een beetje het zelfde als moestuin! Kan je hier niet mee naar een huisarts of een voedingsdeskundige? 5/6 keer naar de wc met veel buikloop is niet goed en droogt je lichaam ook uit..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:03

Veel eiwitten heb ik ook gedaan bij veel afvallen in combinatie met krachttraining. Maar dat was niet 40% eiwitten volgens mij, dat is echt serieus veel. Ik deed volgens mij toen koolhydraten / eiwit / vet 40/30/30, dat is rond de 120 gram eiwitten. Zo'n hoeveelheid dierlijk eiwit trek ik niet :o ik at toen ook zeker niet meer dan 400 gram kwark. Ik zou eens naar andere eiwitbronnen kijken. Plantaardige kwark, peulvruchten, eiwitpoeder, vloeibaar kip eiwit, tofu etc. En vergeet vooral de vezels in je voeding niet.

Meer eiwit helpt trouwens inderdaad wel met het krijgen van een voller gevoel, zou ook zeker zorgen voor een eiwitbron in elke maaltijd / snack, maar er zijn zo veel meer opties dan alleen kwark of kipfilet.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:31

Bedankt voor jullie snelle reacties! Het is niet elke dag zo dat ik 5x moet maar ik denk minimaal 2x per week en 1x in de 2 weken buikloop. Nu ik mijn verhaal teruglees denk ik ook; dat kan niet gezond zijn. Ik voel me ook altijd schuldig als ik weer 7 pakjes kipfilet koop voor op brood voor de week en nog 1 kg voor t avondeten. Het druist een beetje tegen mijn gevoel in, zoveel vlees eten. Ook merk ik dat ik een onrustige huid heb (acne op m’n 30e..)

@moestuin hoe kwam jij erachter dat je lactose intolerant was? Kan de dokter dat meten? Of ben je gestopt met zuivel eten en voelde je je toen beter?

Ik heb ook wel een dieet gedaan dat je gewoon 1500 kcal mocht eten zonder de ongezonde bewerkte suikers. Dat hielp ook goed, ik ga dat weer eens opzoeken .

@gaucho vezels probeer ik ook zoveel mogelijk te eten binnen het schema! 2 plakken brood (met kipfilet...) en savonds een wrap of pasta (allemaal volkoren). Ik ga ook eens naar plantaardige kwark kijken! Misschien dat dat helpt :)!

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:00

Als ik iets at met bv room, zoals ham en kaas, roomijs. Of een glas chocomelk en zachte kaas, toen kon ik de klok er op gelijk zetten dat een half uur later ik verging van de buikpijn en alles er terug even snel uit kwam. Dokter stelde toen voor om lactose te schrappen en te kijken wat dit deed en sindsdien zijn alle klachten weg :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:47

Welkom Bloemm, ook ik ben geen expert maar het lijkt mij idd niet gezond zoveel kip en kwark. Ik zelf verdraag zuivel matig en eet of drink het nog maar weinig, ik krijg er buikpijn van als ik er veel van eet. En klopt het dat het huidige eetschema heel erg afwijkt van hoe je normaal eet? Want hoe ga je eten als je straks je streefgewicht hebt gehaald? Dan is de omschakeling misschien wel erg groot? Ik ben meer van (kleine) aanpassingen in het eetpatroon in combi met meer bewegen dan een voorgeschreven dieet, dat vind ik beter vol te houden dan rigoureus proberen te veranderen. Maar wat fijn werkt is voor iedereen weer anders natuurlijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:42

Ik val 1 a 2 kg af in de week momenteel en ik eet daar echt. Niet zoveel proteine voor

Ik zit op ongeveer 40 khd 30 proteine 30 vet gok ik en dat is al lastig ivm voornamelijk plantaardig
Die hoeveelheden proteine zijn leuk als je echt als een malle spieren aan het kweken bent
Maar voor verliezen vet en bouwen van wat spier
Is dat echt niet nodig
Mijn lijf zou ook aardig gaan protesteren bij dergelijke hoeveelheden zuivel , laat staan vlees

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:07

Wij zijn weer terug uit Luxemburg. Gisteren thuis gekomen... Heb tijdens m'n vakantie wel lekker de beweging erin gehouden. 2x op de racefiets gezeten en 5x hard gelopen :) wel meer gesnoept dan normaal. Dus nu weer eventjes een beetje opletten.

Vandaag weer helemaal zoals normaal gegeten en heb net een uurtje kickboksen erop zitten in de garage *\o/* kortom, back on track volgens mij...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:16

Yes! Onsje eraf.
Valt me nog mee met de smokkeldag van afgelopen vrijdag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:32

Eraf is eraf @Purny *\o/* :j :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:41

MuSLi schreef:
Eraf is eraf @Purny *\o/* :j :D

Hihi... jaaa...
Maar de Mac was wel heel lekker :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 06:52

Zo, vorige week had ik een beetje de balen vanwege de continue trek in snoepen :( weegschaal viel echter mee en als je dan een foto van jezelf ziet is dat wel weer een bevestiging dat ik gewoon goed bezig ben. Dus heb van het weekend gewoon lekker maar wel met mate genoten :D

Afbeelding

Conclusie is dat onder andere dat 1 bolletje ijs en 1 cocktail op een middagje terras ook heerlijk smaken. En dat mosselen met wat pasta en groente minder kcal zijn dan met brood, frites en sausjes, en eigenlijk nog lekkerder ook.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:49

Fit test bij de sportschool gedaan en ik ben net zo fit als ik me voel :D bloeddruk 108/67, saturatie 99%, rusthartslag 44, BMI 22.8, vetpercentage 24.8 *\o/*

Hoe gaat het verder bij iedereen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:47

Yes goed bezig gaucho!!

Hier weer goed op de rit sinds gisteren.

En net besloten om te lopennnaar mijn oma met de honden en hondenkar ipv met de auto te gaan.
Dus 2x 30 minuten lopen erbij O:)
Op de terugweg gaat de hond van mijn vriend in de hondenkar, dus dan is er bepakking haha.
Bergop mag hij toch lekker lopen _O-

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:27

Fijn Purny, toch afgevallen!
Gaucho, dat zijn mooie resultaten, ik heb zoiets nog nooit gedaan, ben benieuwd hoe ik het er vanaf zou brengen :D denk niet zo goed als jij haha!
Mooie workout Arabella, ik laat hier vriendlief ook altijd de zware dingen dragen bij een wandeling….daar zijn t mannen voor toch? }>
Hier de struisvogelpolitiek weer achter me gelaten en op de weegschaal gestaan en idd best wat aangekomen, maar gek genoeg is dat met de centimeter niet te zien, die gaf een halve cm minder aan. Ik beweeg behoorlijk veel, het komt echt van het teveel eten dat is geen verrassing. Gister wel goed gegeten, dus het begin is er. Ik probeer overdag weer wat meer te eten zodat ik niet de neiging heb om ‘s avonds los te gaan. Vanavond dressuurtraining en morgen op de fiets naar de vaccinatie locatie

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:29

Gister wel pannenkoeken gegeten als avondeten maar verder wel een goede dag; overdag fruit met kwark als extraatje en idd ‘s avonds geen snaaiaanval gehad. Voor dressuur vond ik het toch te warm, dus toch maar een bosrit gemaakt. Boodschappen lopend gedaan en nu net wel op de fiets naar de vaccinatie locatie geweest. Vandaag doe ik verder rustig aan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:29

Ik heb de laatste dagen een onstilbare trek -O- .. kan drinken wat ik wil, maar ik blijf maar trek houden. Moet wel ongesteld worden + nieuwe pil, dus misschien dat dat het is?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:41

Irritant Esther :( Zou goed kunnen. Dat trek gevoel helemaal negeren lukt mij nooit, ik probeer dan maar wat gezonde vullende dingen te eten ipv te gaan snaaien.

Hier weer op de 68 kilo, dus besloten dat ik ook gewoon weer wat meer moet eten. Dat scheelt direct een hoop snaai trek.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 06:13

Gisteravond geëindigd op het terras, met cheesecake en ijs :') Enorm van genoten. En paste zelfs prima in de kcal. Week geëindigd op - 0.5, en doel is dus weer gewoon stabiel blijven.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:30

Ik heb naar jullie geluisterd en heb de hoeveelheid eiwit naar 30% aangepast en eet minder kipfilet en kwark. M'n darmen voelen al een stuk rustiger en mijn huid ook :). Acne is gestabiliseerd en trekt weg. Dank voor de antwoorden :)! Ik wens jullie allemaal nog heel veel succes met het afvaltraject!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:44

Wat fijn Bloemm *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 07:55

bloemm schreef:
Ik heb naar jullie geluisterd en heb de hoeveelheid eiwit naar 30% aangepast en eet minder kipfilet en kwark. M'n darmen voelen al een stuk rustiger en mijn huid ook :). Acne is gestabiliseerd en trekt weg. Dank voor de antwoorden :)! Ik wens jullie allemaal nog heel veel succes met het afvaltraject!

Super *\o/* !

Heerlijk Gaucho!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:34

Bij ons waart een buikgriepje rond in huis. Heb het lang kunnen ontwijken, maar gisteren begon ik mijn dag met een body battery van 30, na een nacht van ruim 8u slapen en een rusthartslag van ruim 70. Toen wist ik al genoeg.

De dag was dus niet zo heel prettig. Veel contact met het toilet. Gisteren om 20:15 naar bed gegaan tot 07:00u vanochtend (met één nachtelijk bezoekje). Vandaag weer stukken beter gelukkig. Body battery weer een beetje opgeladen. Vanochtend 51, nu 62. Rusthartslag weer netjes gedaald.

Enige voordeel, -0.5kg op de weegschaal :')

Edit: kun je nagaan wat dat met je doet hè...
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:23

Ik heb op de hap gezeten vanavond. Ik heb een galsteen en ik kreeg een aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:06

Oef Purny, mijn galblaas is er net uit. Herkenbaar, doet meer zeer dan een bevalling bijvoorbeeld. Als het terugkomt gelijk laten verwijzen voor een verwijdering hoor!

Wow Musli dat is inderdaad een groot verschil! Ben je nu weer helemaal okee?

Esther als ik ongesteld moet worden heb ik ook hongurrrrrrrr, is het nu al wat minder?

Gaucho nog steeds supergoed bezig! Houd je je kcal nog bij?

Ik ben op vakantie en beweeg veel maar eet ook wel meer… :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:20

De ontstekingswaarde zat op het randje. Als ik nu weer pijn heb moet ik weer bellen en als ik morgenochtend nog last heb dan moet ik de dokter bellen.
Ik heb een steentje van een cm. Hij hoefde er alleen nog niet uit.