Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:43

Zebrastreep schreef:
Mensen ik ben weer beter *\o/*

Klachten zijn weg! Alleen bij veel inspanning ben ik wel moe en bij heel snel wandelen kan ik wat benauwd worden maar hoorde helaas dat dat echt een paar weken kan duren -O- wordt voor nu echt wel een stukje beter. Benauwde gevoel kan ook nog deels komen door de hyperventilatie daar heb ik het ook regelmatig van

Zit al ruim over de 10 dagen dus kan nu ook weer lekker naar buiten en overal heen.

Oh enige waar ik mij aan irriteer is dat mijn denkvermogen een beetje raar werkt. En typen en schrijven gaat soms ook in hele rare zinnen...

Wat fijn! *\o/*

___

Bedankt voor de tip van ecxerdin. Ik ben vannacht maar één keer wakker geworden van de brandende amandelen ipv om de 2 uur. Daardoor eindelijk dik 14 uren kunnen slapen. Hopelijk gaan we nu de goede kant op. Hoewel mijn longen mij nog steeds wel zorgen baren.

LienC

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:53

Zebrastreep; dat warrige met schrijven en spreken herken ik. Vorige week corona gehad, sinds dinsdag aan het werk. Dinsdag en woensdag lange en intensieve dagen. Daardoor vandaag en morgen eerst vanuit huis wat doen met meer pauze. Wat ik hiermee wil zeggen: rustig aan opbouwen! Ik loop mezelf alweer bijna voorbij ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:13

Weet iemand wie of wat ik moet bellen als je overleg wil voeren over een uitslag bij de GGD?

Mijn man is dinsdag positief getest bij de GGD. Gisteren ochtend had ik een positieve zelftest. Heb me daarna laten testen bij de GGD. Uitslag negatief.....
Gisteren avond nog een zelftest, weer positief, vanmorgen beroerd wakker geworden, keelpijn, blegh, nog een zelftest weer positief.
Ik blijf uit voorzorg binnen, maar snap niet dat de uitslag van de GGD negatief is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:17

Ik denk dat je beter opnieuw kan testen ipv overleggen.
Maar waarom zou je. Je bent ziek. Ik heb me na een positieve zelftest ook niet door de GGD laten testen. Ik weet daarbij ziek ben. Ik houd me aan de regels.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:53

Ik weet dat er diverse werkgevers zijn maar ook zorgverzekering die de uitslag officieel vastgelegd willen zien. In dit of in het andere corona topic is daar uitgebreid op besproken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:04

magda_90 schreef:
Ik weet dat er diverse werkgevers zijn maar ook zorgverzekering die de uitslag officieel vastgelegd willen zien. In dit of in het andere corona topic is daar uitgebreid op besproken.

Dit. Als je straks bijvoorbeeld herstelzorg wil, heb je een positieve uitslag van de GGD nodig om daarvoor in aanmerking te komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:15

magda_90 schreef:

Ik ben zzp er. Krijg geen ziekengeld of wat
Laatst bijgewerkt door rien10 op 24-03-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:16

O ja zou gisteren even rustig lezen over dat herstelzorg helemaal vergeten. Op mobiel wil mij dat niet goed lukken. :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:18

rien10 schreef:
magda_90 schreef:

Ik ben zzp er. Krijg geen ziekengeld of wat

Je hebt wel een zorgverzekeraar die er naar gaat vragen als je bijvoorbeeld het hersteltraject in zou moeten. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:20

Tja. Ik ben een volwassen vrouw. Dit is de keuze die ik gemaakt heb.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:23

Ik betwist jouw keuze ook niet. Ik vul alleen aan dat als je ook ZZP'er bent je alsnog het beste wel kunt laten testen vanwege de zorgverzekeraars. Om de vraag volledig te beantwoorden. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:26

magda_90 schreef:
Ik betwist jouw keuze ook niet. Ik vul alleen aan dat als je ook ZZP'er bent je alsnog het beste wel kunt laten testen vanwege de zorgverzekeraars. Om de vraag volledig te beantwoorden. :)

Ja dat is zo. Eerst meer koffie merk ik.
Als ik in loondienst was geweest had ik t wellicht wel gedaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:29

Goed plan. Al smaakt het nog nergens naar. :9k

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:30

Zertab schreef:
magda_90 schreef:

Dit. Als je straks bijvoorbeeld herstelzorg wil, heb je een positieve uitslag van de GGD nodig om daarvoor in aanmerking te komen.

Ik vond over die herstelzorg dat dit niet uit maakt of je wel of niet een positieve ggd test hebt.

https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... a-covid-19

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:32

Ook als je voor jezelf werkt en arbeidsongeschikt bent moet je dat kunnen aantonen voor de zorgverzekeraar. Mijn vader werkt voor zichzelf en kon een tijd niet werken vanwege zijn knie. Hij moest dat wel aantonen om een uitkering te krijgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:40

magda_90 schreef:

Ik had gisteren soep gemaakt. Ik kreeg de klacht dat hij te peperig was. Nou zeg, was gewoon een lekker soepje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:43

rien10 schreef:
magda_90 schreef:

Ik had gisteren soep gemaakt. Ik kreeg de klacht dat hij te peperig was. Nou zeg, was gewoon een lekker soepje.

Moest stiekem even lachen haha.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:43

Eloya schreef:
Zertab schreef:

Ik vond over die herstelzorg dat dit niet uit maakt of je wel of niet een positieve ggd test hebt.

https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... a-covid-19

Het kan zijn dat de regels inmiddels veranderd zijn hoor, maar mijn vriend heeft hier vorig jaar wel ontzettend veel gezeur mee gehad en het uiteindelijk niet vergoed gekregen. Zijn huisarts wilde de doorverwijzing niet geven zonder GGD-uitslag (hij was 2x positief getest via particulier lab maar de ggd-test was negatief, had wel alle klachten), ondanks dat volgens de fysio die bekend was met het traject dat wel mogelijk was. Uiteindelijk is hij na een aantal maanden wel doorverwezen naar de covid poli, daar is bevestigd dat hij het vermoedelijk wel gehad heeft, maar toen was het meer dan 6 maanden verder en werd het om die reden alsnog niet vergoed. Het zou best kunnen dat in dit geval de huisarts het probleem was, maar je maakt het voor jezelf wel een stuk makkelijker als je de uitslag wel hebt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:05

Het zou wel fijn zijn als er hierover een standpunt zou worden genomen vanuit de overheid. Ik heb ook enkel een thuistest gedaan. Deze was positief, ik had symptomen, dus waarom nog naar de GGD gaan? Zo leuk is die test niet, dus als het enkel gaat om registratie...

Maar als het een vereiste gaat worden voor je zorgverzekering dan zou het wel fijn zijn als daar duidelijkheid over komt.

Wel raar trouwens... Er zijn zoveel ziektes waar geen testen voor zijn om het te kunnen aantonen en daar krijg je toch ook gewoon de juiste behandeling voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:07

LienC schreef:
Zebrastreep; dat warrige met schrijven en spreken herken ik. Vorige week corona gehad, sinds dinsdag aan het werk. Dinsdag en woensdag lange en intensieve dagen. Daardoor vandaag en morgen eerst vanuit huis wat doen met meer pauze. Wat ik hiermee wil zeggen: rustig aan opbouwen! Ik loop mezelf alweer bijna voorbij ;)

Het voelt een beetje als mijn hersenschudding was ik ook mega vergeetachtig. Mijn werk op donderdag en vrijdag is gelukkig kort en niet al te zwaar ( 2 uurtje ongeveer)

Ik begin volgende week vrijdag wel bij mijn nieuwe baan hoop dat het dan weer een stuk beter is aangezien ik ook moet gaan rapporten. Gelukkig de eerste paar keren nog niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:07

Weet ook waarom 13 april een hoortest heb, want het was niet vitamine B & B12. Maar vitamine D en B12.

De vitamine D word vergoed en de B12 niet wat ik dus erg krom vind. En toch genomen doe wel maand geen boodschappen. Probleem opgelost.

Gaat verder genieten van mijn hanen soep en kijken of ik tijd heb om te lezen voor dat herstel gebeuren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:16

Ik kan me ook aanmelden.

Donderdag een prikje in mijn keel, maar dat is wel vaker dus er niks achter gezocht. Vrijdags was dit erger geworden en met veel niezen ben ik toch in de ochtend gaan werken. Tussen mijn dienst naar de supermarkt om een zelftest te halen en die bij thuiskomst gedaan en een overduidelijke positief helaas. In de middag een GGD test en die was ook positief.
Zaterdag, zondag en maandag me echt zo ziek gevoeld. Koorts, hoesten, niezen, keelpijn echt vreselijk.
Dinsdag beter qua symptomen maar nog wel heel moe en beetje benauwd. Nog wel hoesten.
Vandaag ook nog moe, benauwd en hoesten. Vooral in de ochtend en avond is het slechter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:27

Na twee jaar Corona en alle aandacht voor de besmettelijkheid snap ik eigenlijk niet dat je nog een halve dag bent gaan werken. Of je moet buiten werk zonder collega’s hebben maar anders, gewoon niet slim, beterschap.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:30

Sorry verkeerd neergezet zie ik nu.
In de ochtend met opstaan was dit nog niet. Pas later in mijn dienst kwam er niezen bij. Mijn excuses voor het verkeerd neerzetten.
Mijn werk is een cruciaal beroep trouwens

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:23

Sheran schreef:
Hoe zit het eigenlijk met jullie ongesteldheid? Ik ben sinds mijn besmetting niet meer ongesteld geweest -O-

Al een testje gedaan? _O-