Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekeoo schreef:in het UMCG gooien ze de poliklinieken zo goed als dicht: afspraken worden verplaatst, afgezegd of telefonisch consult.
Daihyo schreef:Mijn collega meldt net dat haar neef en nicht corona hebben. Maar ach, het valt wel mee. En als het je tijd is, dan is het je tijd. Iets met een dag des oordeels. En toen ben ik afgehaakt. Werkgever haalde vanmorgen ook zijn schouders op. Want: hier in de regio is nog zo weinig.
Eehm, ja, dat proberen we ook te voorkomen
Anyway, laptop ligt al thuis en thuiswerk gaat er gewoon aan komen. Punt.
Overigens vind ik die tip van boterhamzakjes wel een goede en simpel te realiseren. Sociale isolatie is wel anders dan thuisisolatie overigens.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Ik zit een beetje in een dilemma.
Ik zit vanwege verkoudheid al heel de week thuis (Brabant) en heb morgen eigenlijk stage (ook in Brabant) maar ga eigenlijk liever niet. Het is in een winkel die sowieso erg klein is en ik heb daar 2 weken geleden mijn verkoudheid ook opgelopen. Maar mijn stagebegeleidster doet niet heel makkelijk. Ik kan gewoon thuis werken maar ze zegt dat ze toch liever heeft dat ik naar de winkel kom. Weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet.
Hoe dom kun je nu nog zijn? Gewoon thuis blijven als je verkouden bent! Niet overleggen maar ziek melden.
Hanafubuki schreef:Ierland sluit ook alle publieke plaatsen. O.a. scholen:
https://www.irishtimes.com/news/health/ ... -1.4200977
Hoe Nederlandse schijnveiligheid "ga door met het leven as usual" hielp Corona te verspreiden:
https://www.irishtimes.com/news/health/ ... -1.4199027
Keiharde uithaal.
karuna schreef:Daihyo schreef:Mijn collega meldt net dat haar neef en nicht corona hebben. Maar ach, het valt wel mee. En als het je tijd is, dan is het je tijd. Iets met een dag des oordeels. En toen ben ik afgehaakt. Werkgever haalde vanmorgen ook zijn schouders op. Want: hier in de regio is nog zo weinig.
Eehm, ja, dat proberen we ook te voorkomen
Anyway, laptop ligt al thuis en thuiswerk gaat er gewoon aan komen. Punt.
Overigens vind ik die tip van boterhamzakjes wel een goede en simpel te realiseren. Sociale isolatie is wel anders dan thuisisolatie overigens.
Ik zou echt naar huis gaan. Werkelijk hoe dom en laks kun je zijn.Bewezen besmette familieleden en dan snotterend en hoestend gaan werken, en dan zo n reactie van een baas.
En ja er zijn er weinig in de regio, omdat er nagenoeg niet getest wordt.
Pipodipo schreef:Roodvos, ik ben best aardig op de hoogte al zeg ik het zelf,. Maar het is vrij zinloos om nu bijvoorbeeld breed te gaan testen omdat je dan een ongelooflijke berg met positieve resultaten krijgt die relatief geen druk uitoefenen op de zorg. Het enige belangrijke is de piek te beheersen en dat doe je niet door die zelf te creeren. Het overgrote deel van de mensen krijgt geen ernstige verschijnselen en die zijn dus ook niet interessant (ja sorry). Er moet ook rekening gehouden worden met psychologische effecten als mensen ieneens positief blijken te testen op het virus, maar nog niet ziek waren. Behalve de personen met last van hypochondrie, munchhausen en dergelijke; moet je dus ook oppassen dat je de bevolking niet ziek gaat praten door informatie te geven waar men niks mee kan.
PSvanLot schreef:Ben heel erg benieuwd wat er uit het crisisoverleg komt welke zo plaats vindt...
Zullen de scholen sluiten?
https://nos.nl/liveblog/2326799-crisiso ... uiten.html
anne_bento schreef:Blijft lastig dit. Ik van deze week zwaar verkouden geweest, geen koorts,geen griep, geen besmette mensen in mijn omgeving (voor zover bekend natuurlijk). Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan ondanks dat ik nog wat verkouden ben. Ik vindt het lastig waar je een lijn trekt hoor.. ik ben wel mega vatbaar voor alles door mijn auto-immuunziekte, dus ga geen grote massa opzoeken maar voel verder geen paniek. Ik zit nu echt te twijfelen of ik nou dom ben om alweer te gaan werken maar anderzijds vindt ik het onzin om thuis te blijven. Pff lastig allemaal .
Air schreef:Urbiezira schreef:Bij mij op werk zijn de richtlijnen aangepast sinds gister, dus kwam op werk aan, las de richtlijnen, en kon eigenlijk omdraaien en weer naar huis.zelfde klachten die ik dinsdag had heb ik nog steeds, en mijn vriend hoest als een malle. Allebei ook nog wel wat verhoging (vriend meer dan ik) maar toch namen ze het zekere voor het onzekere op werk en moest ik weer gaan. Dus, nu zit ik thuis!
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen vandaag, of de richtlijnen verder worden uitgebreid.
Ik vind het wel een beetje verontrustend dat je het zelf onbelangrijk vind om eerst uit te zieken.. sowieso is dat toch al belangrijk, laat staan met zo'n virus wat rondgaat. Helemaal als je vriend ook aan het hoesten is.
corine1981 schreef:Niet iedereen ziet zijn familieleden even vaak hoor Karuna, ik zie mijn neefjes en nichtjes eens in het jaar, dus paniek is niet gelijk nodig...
Maar zelf snotteren, hoesten en verhoging hebben maar wel naar je werk gaan snap ik inderdaad ook niet echt...
Anderzijds, op onze vereniging ziet z'n 40 man elkaar elke week, daar hebben we een aantal doktoren in zitten, die het niet nodig vinden om die oefenavonden en geplande evenementen te annuleren, wel gaan we -eindelijk- een advies m.b.t. sociaal contact, handen wassen en ziek zijn rond sturen.
Destination schreef:anne_bento schreef:Blijft lastig dit. Ik van deze week zwaar verkouden geweest, geen koorts,geen griep, geen besmette mensen in mijn omgeving (voor zover bekend natuurlijk). Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan ondanks dat ik nog wat verkouden ben. Ik vindt het lastig waar je een lijn trekt hoor.. ik ben wel mega vatbaar voor alles door mijn auto-immuunziekte, dus ga geen grote massa opzoeken maar voel verder geen paniek. Ik zit nu echt te twijfelen of ik nou dom ben om alweer te gaan werken maar anderzijds vindt ik het onzin om thuis te blijven. Pff lastig allemaal .
Hoe ga je naar het werk en hoe veel collega's heb je? Persoonlijk was ik thuis gan werken indien mogelijk. Je bent al vatbaarder door je auto-immuunziekte en als je al verkouden bent, loop je alleen maar meer risico.