[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:19

Dan ga ik gewoon de El Condor niet in :) zag dat je bij de rest gelukkig wel aardig wat ruimte had en de andere zitten allemaal bij je benen dus moet hopelijk wel goed komen! :)

Jester_

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:54

Klein kussentje mee :p

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 02:07

Woensdag naar Walibi geweest en el condor is de enige inderdaad die niet aan te raden is (sowieso vond ik m niet leuk voor piercings en nek) de rest is geen probleem :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:22

Afbeelding
Nieuwe aanwinst! *\o/*
Ik ben er echt super blij mee en het zetten deed gelukkig niet zoveel zeer als ik had verwacht. Nu even 4 maanden lekker met rust laten en dan mag er een ringetje in <3

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:06

Staat je leuk!
Ik had besloten om mijn conch te verplaatsen. Durf het toch niet aan met Walibi. Better safe than sorry :')
Nog even geduld hebben!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:02

Jezus wat ben ik blij!

Ik heb mijn daith nu 3/4 weken geleden gewisseld nadat het bultje eindelijk geslonken was, na 1 jaar en 2 maanden bleef ik maar last houden van mijn daith (bult ging groeien en liep dan vol met pus...) Ik had hem er in maart bijna uitgehaald want ja ik heb kort haar... dus je zag elke keer zo'n vies ei erop zitten, zelfs antibiotica hielp niet. Toen in mei toch gestart met tea tree en ja hoor, slinken als een malle en hij begin te jeuken, de ring in mijn oor begon echter te verkleuren en had t idee dat ie te zwaar werd, (BC ring) dus hij was continu aan het draaien.

Met wisselen was ik wat angstig maar hij is nu zó rustig! Ben zo blij!

Afbeelding
Oude situatie

Nu met 8 mm:
Afbeelding

Mijn FW helix hetzelfde probleem, het staafje is nog het eerste staafje + de piercing is nogal onhandig, zit te denken die dus te wisselen naar ook een simpel iets, want ook die draait de hele dag rond en steekt uit :=

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:36

Fijn zeg! Hoe en welke teatrea gebruik je?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:29

In principe moet je staafje ook 2/3 maanden na het piercen ingekort worden in verband met het feit dat je zwelling geslonken is. Anders gaat het meer kwaad doen dan goed. Dan zal je slang ook wat beter op z'n plek blijven zitten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:35

Mijn anti tragus moet eigenlijk ool gewisseld worden maar weet eigenlijk niet wat ik wil... staafje er in houden of toch een ringetje

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:52

Drunksheep schreef:
In principe moet je staafje ook 2/3 maanden na het piercen ingekort worden in verband met het feit dat je zwelling geslonken is. Anders gaat het meer kwaad doen dan goed. Dan zal je slang ook wat beter op z'n plek blijven zitten.

Dat idee had ik dus ook, het inkorten kon elke keer niet omdat mijn daith aan het klieren was.. dus zal ik dan de slang gewoon nog proberen maar korter staafje?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:34

Als die slang blijft draaien zou ik er voor nu iets simpels kleins ronds in zetten en wachten tot ie helemaal genezen is voor je je slang weer terug zet. Maargoed dat zou ik doen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:51

Sas_Mon schreef:
Als die slang blijft draaien zou ik er voor nu iets simpels kleins ronds in zetten en wachten tot ie helemaal genezen is voor je je slang weer terug zet. Maargoed dat zou ik doen.

Maar waar zou dit precies mee helpen?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:51

Ik kom hier ook even binnen vallen.
Ik ben al jaren aan het twijfelen over een tepelpiercing maar durf steeds niet :').
Ben nu wel oriënterend aan het kijken naar piercers bij mij in de buurt.
Ik lees best vaak dat een tepelpiercing best lang nodig heeft om te herstellen, wat is jullie ervaring hiermee?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:37

Ik heb ze zelf nooit gehad, maar 2 vriendinnen van me hebben die van hun er op een gegeven moment weer uit gehaald omdat ze bleven irriteren. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen waarbij ze wel helen. Het betekent alleen zeker een jaar lang voorzichtig zijn en er goed voor zorgen, dus dat moet je ervoor over willen hebben :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:51

Mijne herstelde ook niet en heb ik er weer uit gehaald omdat ie bleef emmeren.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:57

Ik heb er nu één die heel mooi genezen is. Makkelijk genezingproces geweest ook, heel rustig. Lees vaak dat ze toch korstjes blijven geven, maar zelfs daar heb ik geen last van.

Maar....
Ik had er aan de andere kant ook 1 en dat was een en al drama. Die was wat minder diep gezet dan de rechter, en die wilde gewoon niet genezen en bleef irriteren en ontsteken.. Na een antibioticakuur en een antibiotica zalf begon hij gelijk weer en heb ik het opgegeven. Hij is er nu 2 maanden uit ofzo, en wat een verademing. Ik ben wel langzaam aan het orienteren op een goede piercer om hem opnieuw te zetten, maar dan wel iemand die er echt verstand van heeft. (Dus als iemand nog een tip heeft :') )

Dat is ook sowieso mijn tip (eigenlijk altijd, maar zeker bij dit soort piercings), ga niet naar de eerste beste piercers in de buurt, maar kies iemand die echt ervaring heeft en weet wat ze doen.

Ik ben nog steeds heel blij met die die het overleefd heeft, vandaar dat ik toch nog een poging ga wagen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:58

Ja ga sowieso niet naar de eerste de beste, maar weet niet of er hier ervaringsdeskundigen zitten in de buurt van Gent?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:25

Luca03 schreef:
Ik ben al jaren aan het twijfelen over een tepelpiercing maar durf steeds niet :').
Ik lees best vaak dat een tepelpiercing best lang nodig heeft om te herstellen, wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb mijne nu denk ik 2 maanden. Prima, alsof hij er al jaren zit. Ga straks ook kijken voor een nieuw sieraad. Ik heb er niet altijd goed voor gezorgd, ging al snel zwemmen ed maar hij is 1x iets ontstoken geweest wat na 3x weken in zout over was

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:13

Drunksheep schreef:
Sas_Mon schreef:

Maar waar zou dit precies mee helpen?

Als ie niet netjes genezen is en blijft draaien zal ie nooit netjes genezen. Elke keer dat ie draait trek je het wondje weer open. Als ie wel genezen is kan ie draaien wat ie wil maar omdat ie genezen is blijft ie dicht. Een kleiner kopje draait veel minder dan die mooie slang door de vorm.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:02

Na drie jaar bleef mijn twee fw helix ook irriteren. 1 had ik er al uitgehaald, nu heb ik er nog twee. Uiteindelijk heb ik 1 ring gekocht en 1 staafje. Het was een hele klus om ze er in te krijgen. Vooral die ring moest even goed gebogen worden.

Sinds ik deze twee piercings heb, zijn ze eindelijk beide helemaal genezen.

Ik had piercings in die constant draaide of bewogen, dat hielp echt niet mee

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:26

Hier ook 2 tepelpiercings. Heb eigenlijk niet heel erg veel last gehad tijdens het helen. Ik heb wel hier en daar dat ze nog eens willen irriteren en heel gevoelig zijn. Dit duurt max een paar dagen en dan is het weer over. Maar gelukkig lang niet zo erg dat ik ze eruit wil halen daarvoor!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:36

Klinkt goed!
Ik heb 3 jaar een industrial gehad, maar deze bleef ook steeds maar irriteren omdat ik er niet kon afblijven + hij was slecht gepierced ook.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:03

Hier de helix die nog steeds dom doet en mijn oor is ook al die tijd roodpaarsig geweest :+ Echt waarom heb ik altijd YOLO momenten.
..... :zzz

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:15

Luca03 schreef:

Ik heb ze anderhalve maand geleden gezet. 0 problemen mee gehad, pijn viel me ook alles mee!! Nooit korstjes, geen wondvocht. Alleen eerste week gevoelig, toen 3 weken nog goed verzorgd en kan er nu al alles mee. Mijn makkelijkste piercings ooit.

Ik heb ze wel diagonaal gezet. Niet horizontaal. Dit is met zijslapen wel echt een aanrader. Er komt veel minder druk op + ik vind het veel mooier staan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:08

Sas_Mon schreef:
Als ie niet netjes genezen is en blijft draaien zal ie nooit netjes genezen. Elke keer dat ie draait trek je het wondje weer open. Als ie wel genezen is kan ie draaien wat ie wil maar omdat ie genezen is blijft ie dicht. Een kleiner kopje draait veel minder dan die mooie slang door de vorm.

Als het staafje te lang is maakt het niet uit wat voor end erop zit, hij blijft bewegen (en dat heeft niet te maken met de vorm van de end). Dus of ze het staafje inkort met of zonder die slang maakt dan niet uit := zodra het staafje korter is gaat die slang ook niet meer draaien.