Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:27

Gefeliciteerd dames !!

Hier nu 2 pogingen verder helaas beide niks geworden dus nog een poging

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:01

Wat weer een tegenslag beenjeshar, hoeveel pogingen heb je nog?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:35

We mogen nog een keer

Bij de vorige twee niks overgehouden ligt waarschijnlijk ook aan de leeftijd

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:40

beenjesshar schreef:
Gefeliciteerd dames !!

Hier nu 2 pogingen verder helaas beide niks geworden dus nog een poging

:knuffel: hopelijk is die dan raak! Ik ga heel hard voor je duimen!

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:09

Zwangere dames gefeliciteerd!

Beenjesshar heb je ook een lage AMH vanwege je leeftijd?

Ik heb vorige week mijn gesprek met Duitsland weer gehad! Krijg morgen mijn medicatie binnen en dan is het wachten op de cyclus voor een nieuwe poging. Spannend weer, maar kijk er ook wel weer naar uit stappen te zetten! Andere medicatie en we gaan voor kwaliteit inplaats van kwantiteit.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:17

succes weer beenjesshar heel knap dat jullie wel weer met frisse moed van start gaan
maar wat Lisewiesje zegt.. wat krijg je een energie van gewoon weer een beetje 'perspectief' he?

hier dus weer tevéél follikels die lijken te groeien terwijl de vorige dosering te laag was. om moedeloos van te worden . je zou haast het risico van een tweeling nemen

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:27

Nee me waardes zijn allemaal goed !! Gelukkig
Enkel 3/4 eitjes per keer en slechte zaad kwaliteit

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:33

SillyB die fase hebben wij ook gehad, van 56 eicellen naar maar 1 eicel, toen partner met koorts en 3 maanden wachten.

Beenjesshar vervelend, heb je nog een medicatieswitch gehad in de pogingen?

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:40

Hier helaas ook slecht nieuws; ik had eerder deze week een echo en ook de 5mg letrozol heeft niks gedaan. Het is nu opgehoogd tot 7,5mg (de hoogste dosering) dus ik hoop dat dit wel wat gaat doen. Over 2 weken weten we het.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:58

Nee zit al aan de hoogste dosering, dus kan niet veel meer aan veranderd worden

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:19

Poffertje wat balen, heb je nog wat met de dieet adviezen gedaan? Ik heb ook PCOS maar wel een regelmatige cyclus. Wat zou een dieet voor voordelen moeten geven?

Beenjesshar Okee, blijft lastig als medicatie niet het juiste effect geeft.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:25

Even getwijfeld of ik mezelf zou melden, maar doe het toch.

Helaas bij ons ook geen vanzelfsprekendheid.

Lang verhaal in het kort: zwanger worden lukt wel maar duurt toch wel meer dan een half jaar. Ik ben twee keer zwanger geweest en helaas is dit ook twee maal in een miskraam uitgemond.

Zwanger worden is niet het probleem, het blijft ook zitten want ik ben bij beide keren in het ziekenhuis geweest, het komt niet vanzelf los. Echter stopt de ontwikkeling bij 10-12 weken.

Op dit moment ben ik ook bezig met een nieuwe baan dus het is nu niet prioriteit 1, maar wij blijven het wel proberen (of laat ik het anders zeggen; we gebruiken niks :+).

Ik zal later het topic eens bijlezen, dat heb ik nu niet gedaan. Ben benieuwd naar tips of andere ervaringen hiermee.

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:11

Lisewiesje schreef:
Poffertje wat balen, heb je nog wat met de dieet adviezen gedaan? Ik heb ook PCOS maar wel een regelmatige cyclus. Wat zou een dieet voor voordelen moeten geven?

Ja, ik eet nu vegan en probeer te letten op mijn koolhydraten. In vlees en zuivel zitten veel hormonen die mijn eigen hormonen nog verder ontregelen, vandaar dat ik die niet mag. En de juiste koolhydraten moeten mijn insulinespiegel constanter houden zodat die niet zoveel schommelt. Hoop echt dat het wat doet. Fijn dat jij wel een regelmatige cyclus hebt! Ik heb helemaal geen cyclus van mezelf, ik was al zeker 10 jaar niet ongesteld geweest.

Wiwabalia: welkom in dit topic. Wat ontzettend rot dat je twee keer een miskraam hebt gehad. Hebben ze onderzocht of het ergens vandaan komt?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:24

De medicatie geeft wel het juiste effect,
Maar de eerste poging met 7/8 weken een bloeding en de tweede keer niet aangeslagen

Kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben maar zelf denken we dan als er iets niet goed zit kan het beter loslaten aangezien de natuur dat zelf regelt

En we zijn even goed super blij met elkaar !!

Zou super leuk zijn als het lukt en anders houd het op

Wat waardeloos wiwabalia , weten ze ook niet hoe dat zou kunnen komen ?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:43

Poffertje, wat heeft de diëtiste je als goede koolhydraten geadviseerd? Ben wel nieuwsgierig...probeer zelf altijd zo min mogelijk koolhydraten te eten ivm suikers...maar dan soms wel heel weinig energie

Wat balen dat medicatie niet aan sloeg

beenjesshar, balen dat nog niet lukt...hopelijk 3e poging wel...wat goed en fijn dat je er zo nuchter in kan staan!

wiwabalia, wat lastig probleem zeg en wat balen..heftig lijkt me ook

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:02

Niet te veel koolhydraten, en vooral langzame koolhydraten zoals volkoren producten en groente, en goed verdeeld over de dag om glucose pieken in mijn bloed te voorkomen. Suiker eet ik sowieso niet, behalve dan wat van nature in fruit zit. Qua fruit ben ik ook selectief, banaan bijvoorbeeld eet ik niet. Als je meer wil weten, kan ik je wel een pb doen met een voorbeeld van wat ik eet op een dag.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:56

SillyB schreef:
succes weer beenjesshar heel knap dat jullie wel weer met frisse moed van start gaan
maar wat Lisewiesje zegt.. wat krijg je een energie van gewoon weer een beetje 'perspectief' he?

hier dus weer tevéél follikels die lijken te groeien terwijl de vorige dosering te laag was. om moedeloos van te worden . je zou haast het risico van een tweeling nemen

Dat risico zou ik zeker nemen. Wat vreemd dat je lichaam zo apart reageerd.

Hier dag 27. Neg test. Mijn lichaam zegt weinig.
Denk dat ik een cyclus van 28 dagen ga krijgen.

29 september gesprek voor ivf. Dus even een paar weken niets.. en dan in oktober starten.

Progesteron waarde was uiteraard goed. Alles wat tot nu toe is gecontroleerd is bovengemiddeld goed. Hoor de arts regelmatig zeggen dat het natuurlijk ook nog kan gebeuren. Jeah right. Na zoveel rondes. Moet er wel iets zijn wat niet klopt.

Dus ik ga mij enkele weken even distantiëren van dit gebeuren. Even ontspannen.

Ik wens jullie uiteraard veel geluk!

Morgenzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:57

Ik ga hard voor je duimen beenjeshar! Mijn eicelaantal was opzich redelijk gemiddeld zo`n 10 per keer, helaas bleef daar ook 2x maar 1 bruikbare van over en 1x 2 waarbij 1 was ingevroren.

Liesewiesje, klinkt positief! Welke medicatie ga je nu gebruiken? Slim iig om voor kwaliteit te gaan.

Spannend weer Poffertje!

Welkom Wiwabalia, vervelend dat het op deze manier loopt bij jou. Ik heb hier helaas geen ervaring mee, wil je wel heel veel succes wensen. Ziekenhuis nog niets gezegd over wat er bij jou is gebeurd?

IJsvogel, ik denk ook dat ik dat risico zou nemen!

Succes alvast Damber, ik snap dat je je even terug trekt.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:54

Gevraagd of ik op wil passen op mijn kersverse neefje. Toch maar even geweigerd met een smoes.

Van kinderkamer tonen, gender reveal tot baby shower en de geboorte feestjes. En alle verhalen die telkens over hem gaan.. digitaal en op verjaardagen. Ik heb lief mee gedaan. Maar nu pas ik even.

Ben even klaar met het feit dat het de anderen zo aan komt waaien.

Wel met een poedersuiker afgezegd. Dat dan weer wel. Ga voorlopig lekker met mijn paard aan de slag.

Beetje trots ben ik wel op mijzelf. Ook al komt het vast verkeerd over.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:09

Damber2 schreef:
Gevraagd of ik op wil passen op mijn kersverse neefje. Toch maar even geweigerd met een smoes.

Van kinderkamer tonen, gender reveal tot baby shower en de geboorte feestjes. En alle verhalen die telkens over hem gaan.. digitaal en op verjaardagen. Ik heb lief mee gedaan. Maar nu pas ik even.

Ben even klaar met het feit dat het de anderen zo aan komt waaien.

Wel met een poedersuiker afgezegd. Dat dan weer wel. Ga voorlopig lekker met mijn paard aan de slag.

Beetje trots ben ik wel op mijzelf. Ook al komt het vast verkeerd over.

Damber, daar heb je echt helemaal gelijk in. Hoef je je niet schuldig voor te voelen.
Ik zit ook in een fase waarin iedereen rond mij kinderen krijgt, allemaal mensen die veel later zijn begonnen met proberen. Van mijn beste vriendin kan ik het kindje wel af en toe zien, maar aan de verhalen van al die andere mensen heb ik echt geen behoefte. Als ik vind dat ze te veel zwangerschaps- of babydingen posten op facebook stop ik zelfs gewoon met hen te volgen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:52

|( ik snap jullie heeeel goed!! Zelf heb ik ook een vriendin. En dan ga ik er ook niet te veel over praten. Lift gewoon heel gevoelig. En daar heb ik respect voor. Dikke knuffel dames ik leef met jullie mee xxx

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:03

Even een klein paniekmomentje hier: ik heb zojuist een positieve ovulatietest, maar ik heb pas maandag een afspraak staan voor een echo. Ik denk dat maandag te laat is en dat ik dan mijn eisprong mis.. Wat moet ik doen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:05

Kun je niet een spoedlijn bellen?

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:11

Poffertje schreef:
Even een klein paniekmomentje hier: ik heb zojuist een positieve ovulatietest, maar ik heb pas maandag een afspraak staan voor een echo. Ik denk dat maandag te laat is en dat ik dan mijn eisprong mis.. Wat moet ik doen?

Oké.. geen idee in welk traject je zit.

Als je hormonen spuit kan een kunstmatige eisprong worden gemaakt. Die is dus gepland.

Het kan nog steeds wel zijn dat je lichaam ervoor nog haar eigen ovulatie hormoon (lh) aanmaakt. Die jij dus test.

Dit hoeft niet perse slecht te zijn.

Ik had ze ook. En bij de scan (2dagen erna) zaten de follikels er nog. Daarna pregnyl gespoten en de dag erna weer een scan. Toen zat het follikel er na 22 uur nog. Dus in totaal 70 uur.

Bij de eerste iui had ik zelfs 2 follikels. Hetzelfde verhaal. Alleen zat er fusssn de eerste en tweede scan 44 uur. Mar wel dichter op mijn eigen lh piekje.

Denk toch omdat ik tijdens mijn eigen ovulatie piekJE ovaleap bleef spuiten.

Dus maak je niet te naar.

Neem wel contact op.
Laatst bijgewerkt door Damber2 op 17-09-21 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Poffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:15

Ik heb letrozol; de eisprong moet dus van mijn eigen hormonen komen. De vruchtbaarheidskliniek van het ziekenhuis is niet meer te bereiken. Denken jullie dat ik hiervoor de algemene spoedlijn van het ziekenhuis kan bellen?