Janneke2 schreef:Resistance schreef:Hoihoi!
Ik heb een vraagje. Ik heb on-ge-lo-fe-lijk veel last van mijn menstruatie. Ik heb een week van tevoren al pijn als ik me inspan, tijdens de menstruatie dagelijks feminax en paracetamol-ibuprofen, maar als ik dat één keer vergeet lig ik weer te zweten, te huilen en een bonkend hoofd van de pijn. Ik kan dan gewoon helemaal niks.
Mijn zus die medisch student is vindt het ook niet goed om elke maand weer zo'n lading pijnstillers in te nemen (waar ik het overigens mee eens ben), en nu wil ik dus weer aan de pil. Klein probleempje: de laatste keer dat ik aan de pil was werd ik ontzettend labiel en liep ik de hele tijd te huilen om niks.
Welke pil suggereren jullie? Ik heb ook bijna een vriend, dus het zou ook wel fijn zijn dat hij ook tegen zwangerschap beschermd (ik weet niet of dat bij sommige pillen verschilt).
Wie heeft de oplossing voor mij?
...even een andere dwarsstraat: nogal wat vrouwen hebben menstruatie klachten, omdat de lever minder goed in staat is om de wateroplosbare hormonen om te zetten in vetoplosbare hormonen.
Dit is relatief makkelijk uit te zoeken en - zou het aan de orde zijn - niet zo vreselijk moeilijk te verhelpen.
Het scheelt wel bakken pijnstillers en labiel gedoe!
En komt dit ook bij meisjes van 18 voor?

En mijn lever werkt goed... als ik geen vetoplosbare hormonen zou hebben zou ik denk ik geen 49 kilo wegen... (ik heb er verder niks over opgezocht, dus ik kan ook totaal fout zitten)