GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Ik geniet nog steeds van lekker eten en een wijntje af en toe, maar merk wel dat als ik uit eten ga ik gewon echt een klein gerecht moet bestellen en geen voor en nagerecht weg krijg, maar kan nog steeds enorm van eten genieten. Laatst een heerlijke steak gegeten, maar alle gerechten er omheen tsja krijg ik niet weg. := Maar het smaakt mij echt bijster goed.

Daphne: wat balen dat je lichaam zo moeilijk gaat, ik hoop dat de dieëtist je kan helpen. Wat bij mij werkte is de ochtend starten met een eiwitshake en wat bevroren fruit erin. je kan er een handje havermout doorheen mikken voor de vezels, maar omdat je het drinkt kun je er even over doen. Je hebt ook zakjes magnesium die je erin kunt gooien voor de stoelgang. Drinken gaat makkelijker dan vast voedsel zeker in het begin.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

ik heb het zo ZWAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRR momenteel..... niet normaal.. HELPPPPPP :)
Wat blijft dat stabiel blijven toch zoveel moeilijker dan dat afvallen...

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:39

Ben je bezig met afbouwen deertje?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Deri schreef:

ik heb/ben sinds vorig jaar in juli al afgebouwd, maar ik neem nog 1.25 mg Mounjaro alle 2/3 weken, naar gelang ik het nodig heb.. Lukte me tot nu toe prima, maar de laatste weken... brrrrrrrrr... de zin in lekkers loert overal en al van 's morgens vroeg :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Deertje schreef:
Deri schreef:

ik heb/ben sinds vorig jaar in juli al afgebouwd, maar ik neem nog 1.25 mg Mounjaro alle 2/3 weken, naar gelang ik het nodig heb.. Lukte me tot nu toe prima, maar de laatste weken... brrrrrrrrr... de zin in lekkers loert overal en al van 's morgens vroeg :D

Oei, ja moeilijk is dat. Als het echt te lastig word zou je eventueel weer iets eerder kunnen prikken, of weer terug omhoog net zoals suzanne.
Zit je goed met proteine, vezels en drinken?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

@Deri, ja misschien wel en moet ik weer wat ophogen, ofwel is het doordat het het laatste gedeelte van de pen was ( die toch al even open is ) waardoor ik minder effect heb.
Ga normaal zaterdag opnieuw prikken met een nieuwe pen, dus ik hoop ergens op een verschil. Heb ik dat niet, ga ik inderdaad weer eventjes omhoog

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Hangt genieten bij jullie samen met een grote hoeveelheid dan? Ik herken me eigenlijk helemaal niet in wat jullie zeggen. Ik ga nog steeds gewoon uit eten, maar dan eet ik 2 gangen voor de helft ipv 3 volledig en dat is echt helemaal prima. Vroeger 5 koekjes, nu 2, maar heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom. Lijkt me ook erg lastig om succesvol af te bouwen als je zo’n mindset nog hebt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Vanillia schreef:
Hangt genieten bij jullie samen met een grote hoeveelheid dan? Ik herken me eigenlijk helemaal niet in wat jullie zeggen. Ik ga nog steeds gewoon uit eten, maar dan eet ik 2 gangen voor de helft ipv 3 volledig en dat is echt helemaal prima. Vroeger 5 koekjes, nu 2, maar heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom. Lijkt me ook erg lastig om succesvol af te bouwen als je zo’n mindset nog hebt.

nee hoor, meer met het weer grijpen naar foute keuzes, en in mijn geval zoet...
Als ik op mijn normale dosis 2.5 mg zat, ging alles ook gewoon ok, maar ik zit nu al enkele maanden op 1.25mg alle 2/3 weken, en nu heb ik het echt lastig. Je voelt echt wel dat het veel minder werkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

Vanillia schreef:

Nee zeker niet, maar het smaakt me ook niet. Dat gelukmoment dat je soms hebt bij iets heel lekkers heb ik niet (waardoor je het dus makkelijk laat staan) maar ik mis dat soms wel. En zeker als je erna de hele nacht misselijk bent met giga maagzuur :')

Positieve is wel dat ik sinds de 10mg mounjaro nu wel in 4 wekdn bijna 4 kg kwijt ben *\o/*