Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 18:25

germie schreef:
Dan kom je maar een keer duiken Supervixen. Het water was vandaag 5 graden. Dus al weer 1 graad opgewarmd. Maar toch koud hoor. ;)

Duiken lijkt me heel eng, ik denk niet dat dat iets voor mij is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:38

CalipsoLover schreef:
Sorry dat ik hier weer even kom binnenvallen maar ik heb even jullie hulp nodig!

Ik zit met een best groot probleem, namelijk blaren. Niet op mn hiel, wel onder mijn voet. Ik had hier sowieso al vaker last van, maar door afgelopen week met de verkeerde sokken gelopen te hebben heb ik ze gigantisch erger gemaakt, en ondanks ze nu uitgedroogd zijn kan ik er nog steeds niet op lopen. Tape, blarenpleisters, gewone pleisters, goede sokken… Niks helpt. Van zodra ik er op ga lopen krijg ik nieuwe blaren.

Weet iemand de gouden tip?

Ps: aan mijn schoenen ligt het niet, gezien ik dit met al mijn sportschoenen heb. Ik heb ook al verschillende soorten kousen geprobeerd.

Op welke schoenen loop je nu? Ik heb dit ook gehad met ASICS schoenen. Ik loop nu met Saucony’s en die hebben iets meer ruimte voorin de schoen.

Ik hang zelf iets naar binnen en heb wat wiebelende enkels door hypermobiliteit. Nu ik wat meer ruimte heb en de enkels zo sterk als mogelijk probeer te maken gaan de blaren onder de voet goed. Maar als ik iets laat liggen dan ben ik ook gelijk de pineut :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:46

Wat een vervelend probleem, CalipsoLover!

Brr, 5 graden? Wat koud, germie. :brr: Waar ben je op vakantie?

Fijn dat jullie pijnvrij hebben gelopen, Samantha en Namiro! +:)+

Weer lekker aan het opbouwen, Fenn!

Genieten, SV! Wanneer hebben jullie die buitenlandse trail ook alweer? De Vogezen toch?

Vond het vanochtend eerst nog best fris maar met de zon erbij was het al snel heel aangenaam.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:03

Danseresje, ja met zo een laptop loopt natuurlijk toch een stuk minder fijn. Maar wel fijn dat je zo toch wat kan gaan lopen.

_/-\o_ Suliko! Respect hoor. Zo knap hoe jij dit doet. En als je dan bedenkt dat je nog maar "zo kort" hardloopt. Echt bizar.

Ziek maar even goed uit Ieries! Dat is beter dan te snel te veel willen vaak hoe vervelend ook.

Puera mooie afstand ook zeg. En op 18km moe worden mag best toch?

Calipso, ik heb ook altijd ietsjes blaren op mijn grote teen maar heb de echte oplossing nog niet gevonden.

Ziet er weer heerlijk uit SV. Wel echt tof dat je dit zo samen kan doen elk weekend.

Ik liep vandaag ook mt t-shirt en vestje maar had het ook warm :') . Had overigens wel hele koude handen. Wilde vandaag 3 in en 3 uit met 10km op MT lopen. Meteen in mijn tempoblok ging ik te snel en moest ik mezelf non stop afremmen. Bij km3 kreeg ik even flink last van mijn knie en merkte ik dat ik ook echt anders liep. Kreupel zo je wil. Even goed gefocussused op normaal bewegen en lopen en toen trok het weg. De rem er af gehaald in het tempo en gewoon lekker gelopen op waar ik zin in had. Heel lang geleden dat ik op HM tempo getraind had. Want het is of intervallen en dan ga ik harder, of MP of Slow run. Voelde heerlijk om gewoon even lekker los te gaan. Elke km ging harder _O- Toen ik onder de 05:00 ging wel even de rem erop gezet omdat ik dat toch iets te veel van het goede vond.
Uitlopen op 06:00 lukte ook niet echt meer maar hey, ik heb echt super lekker gelopen.
Beetje jammer dat mijn knie toen ik stopte met lopen echt even heel veel au deed. Kon er echt even niet meer op lopen dus morgen toch maar even de fysio bellen :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:23

Hè, wat balen dat je na afloop weer zo’n last van je knie had! Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 22:20

Puera dat is eind april.

Balen van die knie leonie, hopelijk helpt de fysio.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:41

Supervixen schreef:
germie schreef:
Dan kom je maar een keer duiken Supervixen. Het water was vandaag 5 graden. Dus al weer 1 graad opgewarmd. Maar toch koud hoor. ;)

Duiken lijkt me heel eng, ik denk niet dat dat iets voor mij is.

Je bent een keer welkom in de zomer. Ik kan het je met deze temperaturen niet aanraden als je het nooit gedaan hebt. En de eerste keer ga je niet diep, in principe niet echt dieper dan een zwembad.

En we vertrekken zo (hopelijk) richting München en dan door naar Cyprus. Doel daar zijn de enig verdeelde hoofdstad ter wereld, maar ook het Troodosgebergte, en een kloof boven Paphos. Ik ga met een niet hardloper, maar wel met een andere bokker. We kennen elkaar weer van paardrijden. :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:47

Veel plezier!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:17

Jullie zijn weer hard gegaan dit weekend, ik hoop dat ik niemand vergeet.

Lisitano hoe was Ameland? Heb je toch nog een beetje kunnen genieten, ondanks dat de dagen ervoor niet lekker gingen?

Goof het klinkt alsof je erg lekker gaat, leuk! Wat ga je snel vooruit zeg!

Danseresje wat heb je goed gelopen ondanks dat je laptop in de weg zat. Je bent ook heel vlakbij mij langs gelopen :D Ik denk dat ik niet zo ver woon van Tiggs zo te lezen haha.
Wat goed dat je ook nog een stuk uit de hoepel kon halen!

Supervixen wat een afstanden weer, leuke foto's! Die uil is ook echt heel gaaf <3

Eef_Bam vrijdag in de pauze nog snel 5 km gelopen, knap! Ik zou ook echt met een mega rood plofhoofd in de meeting zitten denk ik. Gaat het al beter met de spierpijn van het paardrijden? Je ging iig als een speer van het weekend zo te lezen :) Jij zit ook al in zo'n mooie omgeving <3

Jeetje Sall, wat schrikken van die hond! :\ En dan zo'n suf baasje erbij pffff. Wat goed dat je zoveel bent afgevallen!

Bowo wat goed dat je weer bent gaan hardlopen, best wel afstanden al! Gefeliciteerd met je PR!

Germie je gaat steeds sneller, een lekker gevoel denk ik! Fijne vakantie! En koud zo duiken, brrrrr :brr:
Ik neem aan dat je een lekker warm droogpak hebt, maar toch!

Ieris wat een vervelende griep, beterschap! Rust maar goed uit, volgens mij is het zoals meerdere al zeggen echt een nare griep die rond gaat.

Lies_sparkle ik hoop dat de terugreis een beetje mee is gevallen, mooie sneeuwfoto, heerlijk <3

Sherivey je hebt weer een mooi rondje gemaakt van het weekend met trailen.

Leonie87 wat een pech met je knie :\ Ik hoop dat de fysio je verder kan helpen en dat het uiteindelijk meevalt. Ook jouw omgeving lijkt me echt heel mooi om in te lopen zo.

XxLMMxX zo'n duintrail lijkt mij zwaar, knap gedaan ondanks dat je energie op was aan het einde. Je hebt hem toch maar uitgelopen!

Suliko terecht dat je een ego post doet, wat een afstand! _/-\o_ Klinkt als afwisselend ondanks veel asfalt. En dan ook nog zware duinen aan het einde. Echt super super knap! Die foto's ook <3 Je gaat echt heel erg lekker!

Puera ook lekker gelopen van het weekend.

Fenn ook goed aan het opbouwen :)

Ik las iets over storm waarschuwingen op de Garmin. Op mijn Suunto krijg ik ze ook. Dat heeft te maken met de barometer. Als de luchtdrukdruk snel wijzigt, is dit vaak een voorbode van een storm. Dan geeft het horloge een waarschuwing. Ik heb hem aan staan vanwege windurfen, dan ben ik liever op tijd van het water. Overigens heb ik hem wel zo ingesteld dat hij geen meldingen maakt in de avond/nacht.

Qua kleding, sokken, zonnebrillen en schoenen/blaren nog geen ervaring, maar ik lees wel geïnteresseerd mee.
Helaas nog niet een broek gevonden naar mijn zin. De lange hardloopbroeken van Decatholon waren bij mij capri's :')
Uiteindelijk wel 1 broek meegenomen die net kon qua lengte (zou lang moeten zijn, maar viel bij mij net op 7/8e), maar ben er nog niet helemaal kapot van. Hij voelde iig niet of hij afzakte, dat vond ik even het belangrijkste. Hij kostte ook niet de hoofdprijs, ik dacht dan heb ik iig iets en kan ik eindelijk starten :)
Nog even kijken wat ik morgen wil, ik kan dan evt een proeflesje bootcamp doen, maar na BSR behandeling vrijdag is alles echt super stijf. Ik kijk denk ik heel even aan of dat een beetje wegtrekt. Anders kan ik altijd mijn 1e loopje zelf doen morgen, geen excuses meer hihi.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:56

Suliko, heel erg knap.

Puera, mooi loopje.

Calipsolover, eelt weghalen en schoenen een maat groter is hier de truc.

Supervixen, mooie omgeving en lekker zonnetje.

Fenn, fijn dat het opbouwen goed gaat.

Namiro, fijn bijna pijnvrij.

Samantha, ook fijn gelopen.

Leonie, lekker tempo. Hopelijk kan de fysio je verder helpen.

Germie, veel plezier.

Hier vrijdag mijn tweede les Evy gelopen en vanmorgen mijn derde.
Heerlijk
Tien minuten hardlopen tien minuten wandelen.

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:12

Ja het is heel krom omdat ik er dus gewoon o eigenlijk 0 last van heb. Lijkt me dan allemaal wel meevallen. Maar er zit wel degelijk iets niet lekker wat betreft hardlopen.

Fijne vakantie Germie.

Super netjes Horsii! Heel goed tempo ook al.

muppetmayo dan zou ik idd gewoon even lekker zelf gaan. Beetje walk-run doen evt met Evy. Komt je straks ten goede bij de bootcamp maar forceer je nu even niks.

Even een vraagje voor de buitenlandtrailers. Waar kan ik handig trails vinden voor Frankrijk? Iemand een idee? We gaan in de mei vakantie naar de schoonfamilie en mocht ik me goed genoeg voelen na de marathon lijkt het me wel leuk daar een trail mee te pakken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:00

Ik voelde me gister niet top, hoofd vol watten na een dag op een drukke beurs. Na het eten zat ik te klappertanden op de bank en ben in bed van liggen. Heb 10 uur gelegen maar bleef koortsig draaien, laatste 3 uur werd het iets beter. Maar ben wel moe. Is goed terug te zien op de Garmin :+
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:02

leonie87 schreef:
Even een vraagje voor de buitenlandtrailers. Waar kan ik handig trails vinden voor Frankrijk? Iemand een idee? We gaan in de mei vakantie naar de schoonfamilie en mocht ik me goed genoeg voelen na de marathon lijkt het me wel leuk daar een trail mee te pakken.

Waarschuwing: gevaarlijke websites. :+

Hier kan je in het menu links filteren op trail running, land, maand en nog veel meer. Zowel de grotere, als meer kleinere evenementen staan erop.
https://www.ahotu.com/calendar

Deze is ook fijn voor benelux + fr
https://www.betrail.run/en/trailrunning-calendar/france

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:38

Jullie praten behoorlijk door zeg!

Germie, dat klinkt als een hele geslaagde run! En veel plezier op tijdens je vakantie!
Ietis, beterschap!
Lies_sparkle, heerlijk genieten!
Danseresje, jammer dat het niet helemaal volgens planning lukte, maar inderdaad wel weer een week afgerond. Maar rondje laptop viel dus niet tegen!
Puera, zeker fijn dat het voorjaar weer komt. Ik geniet ook zeker van wat meer licht
Eef_bam, lekker bezig! En ook een erg mooie omgeving om te lopen
leonie87, balen van je knie zeggen! Hopelijk lost dat zich weer snel op
XxLMMxX, jammer dat je instortte, maar toch goed gedaan!
Suliko, wat supergaaf en knap!
Supervixen, ook al zo'n mooi rondje gemaakt!
Fenn, in ieder geval dat je weer kunt opbouwen
Sherivey, oeps, jammer van de kou. Maar doorlopen helpt wel voor wat meer warmte
Namiro, goed bezig! Terecht blij!

Ik heb gisteren ook weer mijn rondje van 7k gelopen. Net wat langzamer dan de vorige keer, maar zeker prima. Ik loop met een vrij constante hartslag van 160 en ik voel af en toe ook wel mijn spieren, dus ik blijf voorlopig maar even dit rondje doen om mijn lichaam wat te laten stabiliseren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:49

Ik draag Nike Zooms, de blaren zitten op de binnenkant aan de wreef van m'n voet. Ik heb al 3 verschillende schoenen geprobeerd, maar helaas heb ik het met elke schoen.

Ik draag een maat groter in mijn loopschoenen, heb wel speciale zooltjes met een verhoogde wreef omdat ik een beetje platvoeten heb en daardoor wat naar binnen val. Met deze zooltjes heb ik er sowieso sneller last van, dus ik ga deze week even proberen zonder deze zolen, maar dan belast ik mijn knieën wel harder.

Gelukkig geen eelt op de voeten, dus daar ligt het niet aan. Mijn vel is juist heel dun op die plaats. Blarenpleisters blijven tijdens het lopen bij mij niet zitten door te zweten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:45

Ziet er ook weer heerlijk uit SV!

Fenn, wat fijn dat het opbouwen weer goed gaat!

Namiro, interessante tip, ik heb altijd begrepen dat je juist de blaar heel wil houden, omdat het vocht een beschermende functie heeft en ook de huid die er nog wel intact op zit, en dan niet meer intact is zodra je het open prikt.
Wat fijn dat je zo goed als pijnvrij hebt kunnen lopen! :D

Verder helaas geen tips voor hardnekkig terugkerende blaren, tot nu toe (klopt af) geen last van. Als ik een blaar heb, werkt een blarenpleister of tape voldoende. Teensokken scheelt inderdaad ook.

Samantha, top dat je geen last hebt gehad met je langere run!

Leonie, begin ook wel bang te worden voor hoeveel ik over 2 jaar loop als ik zo door ga. :')
Heerlijk dat je jezelf even hebt kunnen laten gaan! Maar oei, je knie, hopelijk kom je er met de fysio wat je er aan kan doen en kan je er zondag weer tegenaan!

Muppetmayo, dankjewel :o
Wat vervelend dat je nog geen fijne legging hebt gevonden, één ding scheelt, het is (in mijn ogen) alweer kortebroekenweer. :D Voor lange leggings helaas geen tips, ik heb korte pootjes.
Ben benieuwd wat je morgen gaat doen, laat je het weten? (heus geen stok achter de deur ;) )

horsii, lekker bezig!

Eef_bam, aai dat ziet er niet uit als een fijne nacht, hopelijk niet de terrorgriep te pakken, beterschap in ieder geval!

Bowo, klinkt goed, ook lekker bezig!

Calipsolover, geen tips voor blaren, maar ik weet wel dat ze zooltjes maken met verschillende soorten stofjes bovenop. Misschien kan je een andere bovenlaag proberen die mogelijk minder wrijving geeft? Of misschien dat het nét te veel corrigeert waardoor je wrijving krijgt? Klinkt wel alsof daar de oorzaak kan liggen.

Ik heb eind van de ochtend een rustig rondje gelopen, weer een theekransloopje met vriendin/huisgenoot, wel nog steeds theekrans gehalte, maar de afstanden worden verder voor haar en ook het tempo (ze is aan het opbouwen sinds een flinke operatie). Mijn benen voelde echt heel prima! Mijn rechtervoet voel ik een klein beetje en na 5 km begon mijn linkerbovenbeenspier te zeuren, die voelde ik zaterdag ook flink richting het einde. Dus erna nog 40 minuten yoga gedaan en goed gestretcht, ook even de massagegun losgelaten op die spier. Maar valt me echt alles mee, geen moeie benen of iets. *\o/*
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:17

Al bij de fysio geweest, Leonie?
Suliko, jeetje. Meteen weer gelopen vandaag, knap.
Horsii, mooie loop. Lekker tempo ook.

Zo'n trail in het buitenland lijkt me tof. Ik zou best eens een weekje in het buitenland willen trailen en daar een vakantie aan willen wijden eigenlijk. Lijkt me ultiem genieten: lekker buiten zijn, bewegen, douchen, eten, slapen en repeat. Top.

Vanmiddaf na werk een rondje gelopen. Ik ben weer doodop van werk, maar toch gegaan en het was lekker.
Ik wilde 5km afwisselend lopen op 7min/km-6min/km etc en dat lukte prima.

Afbeelding

Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:20

Dat is gelijk weer fanatiek Suliko!

Netjes gelopen Goof!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 18:30

Wat fijn dat het zo goed gaat Suliko.

Lekker Goof.

Hier 25 minuten kracht gedaan, ik probeer het nu steeds op maandag te doen meteen als ik thuis kom van het werk (en niet in de file sta, anders lukt het niet). Het lukt al een paar weken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:48

Haha een theekrans loopje! :')

Slim om meteen als je thuiskomt te doen SV! Ik ga morgen weer naar sportschool, mag nu eindelijk weer, na 5 weken.

Balen van je knie Leonie, benieuwd wat fysio zegt.

Lijkt me ook leuk ja zo’n loop reis of trail reis. Moet ik nog wel paar jaar wachten tot kids alleen thuis kunnen blijven.

Lekker gelopen Goof!

Ik heb net 5k gelopen, iets te snel haha, maar had honger. M’n zoon was ondertussen aan het koken, dus ik hoef nu alleen maar m’n eten op te warmen, wel fijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:16

Goof, zo'n trailvakantie lijkt mij ook heel tof :j

SV, goed bezig met de krachttraining.
Kan ik een voorbeeld aan nemen. :o

Ik mag morgen weer. Voel wel een hele nare keelpijn opkomen. :=
Hoop dat dat niet doorzet, ik heb geen tijd om ziek te zijn nu.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:20

Lekker dat het rondje zo goed ging Suliko!

Ziet er ook goed uit Goof! Misschien kom ik nu over als een stalker, maar ik lees altijd graag mee in dit topic ook als ik niet loopt om motivatie te behouden en volgens mij ben je echt vooruit gegaan qua tempo. Klopt dat? Lekker bezig!

SV, slim die krachttraining.

Beterschap Eef_Bam!

Mooie rondjes ook verder iedereen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:24

Dat is wel duidelijk Eef...

Suliko schreef:
Waarschuwing: gevaarlijke websites. :+
_O- Ik wil ze nu al allemaal lopen hahahha. Maar we zijn een heel specifieke tijd in Frankrijk dus ik moet of er 1 vinden die precies dan is, of een gpx jatten. Zag al een hele mooie voorbij komen, dat gebied ken ik wel een beetje en ik weet dat het heel tof is :+ Alleen die datum past niet maar goed, gpx erin en genieten maar. Ik ga er niet speciaal voor op reis hoor.
Hoeveel jij loopt over 2 jaar, gewoon de 100miles wedstrijden denk ik? :=
Je mag echt trots zijn op jezelf ook dat je zo goed in je lijf en training zit dat je dit zo "easy" kan doen.

Slim Bowo! Je lijf moet echt wennen aan het hardlopen ook al kan je het conditioneel prima aan.

Mooie blokjes Goof en toch even je hoofd lekker leeg maken zo.

Ah fijn is dat als het lukt SV. Weet niet of je het leuk vind. Ik wel :o

Handig zo een zoon die kookt Samantha. Geen last van je long run?

oei oei hopelijk valt het mee Sherivey.

De fysio heeft pas vrijdag plek helaas dus ik moet nog even wachten. Zou er eigenlijk maandag heen ga na de trail in Limburg, nu dus ervoor. Zo weet ik iig zeker dat ik niks stuk maak want heb mega veel zin om die trail te lopen samen met Suliko!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 21:54

Ik vind er niks aan, maar probeer het nu toch maar te doen.

Hopelijk trekt het weg Sherivey.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:29

Muppet, grappig dat ik ook vlak bij jou was! Mooie woonomgeving.
Succes met je verdere broekenjacht.
En succes morgen, ofwel met bootcamp ofwel met je eerste loopje!

Goed bezig horsii, en wow, wat een tempo voor inclusief wandelen,

O Leonie, dat klinkt niet fijn van je knie. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen vrijdag!

Knap maar snel op Eef!

Bowo, haha, rondje laptop! Gelukkig zit mijn dienst er weer op en kan ik weer laptop-vrij lopen! En ook mijn opbouwrondjes weer zonder extra telefoon!
Knap hoor, rondje van 7km

Calipso, als je dit met elke schoen hebt, zou ik denken dat er mogelijk iets in je looptechniek zit. Of wat je zelf al aangeeft, je zooltjes. Heb je ook al eens andere sokken geprobeerd?
Verder eigenlijk blaren in laten drogen, tenzij je de volgende dag gelijk weer op pad moet qua rennen of iets. Al eens gedacht aan goed afplakken met tape of anders wandelwol gebruiken?

Jij bent toch ook onvermoeibaar hè Suliko! Lekker ff rustig 'uitgelopen' zo te lezen, maar zorg maar goed voor je voet en je beenspier!

Goof, jij bent ook zo lekker bezig! Top gedaan hoor!

SV, goed hoor, die krachttraining. Zou het eigenlijk ook moeten doen, maar vind er gewoon niets aan. Groot gelijk wel dat je het meteen bij thuiskomst doet.

Samantha, wat een luxe: loopje doen en eten opwarmen. Lekker gelopen?

Sherivey, hoop niet dat je ziek wordt. Ik heb hetzelfde als een paar weken geleden, keel en oren voelen niet chill en ben maar weer aan de hoge dosering vitamine c gegaan en vandaag toch ook wat pcm en ibu naar binnen voor ik ging werken.

Lisitano, hopelijk had je een leuk weekendje Ameland en heb je toch een beetje kunnen rennen.

Mijn hardlooprondje vanavond ging weer goed, week 7 nu en 3x8min. Viel me totaal niet tegen en had weer een goede uitvoeringsscore, namelijk 92%

Horlogebandje last minute één gaatje streaker gedaan en nu niet die rare piek in hartslag.
Wel een heel bizar scherm elke keer met een km binnen mijn 8min-blokje. Tekst op meerdere regels half door elkaar heen.... Nog niet eerder gehad, want eerder nog geen km gerend in mijn hardloopblokjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn HRV schiet weer de hoogte in, net als vorige keer dat ik niet fit was...
Afbeelding

Af en toe snap ik er geen bal van