Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:54

Hoe zo stevig lockdown:=
We gaan namelijk de goede kant op, vaccin en einde winter is ook in zicht.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:57

lenaa_tje schreef:
Gewoon overleggen met school is ook een optie hé :j

Daar heb je gelijk in. Maar dan moet je dus overleggen met zo'n school dat je je kind alleen naar school wil laten gaan voor essentieel onderwijs. Dan zegt school dat ze dat uiteraard niet voor niets doen, en dan staat je kind waterige brownies te bakken en een vinger te verbinden. Ik kies dan voor de makkelijke weg en zeg dat ie lichte verhoging heeft of ikzelf ofzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:58

De winter begint pas net :+ . En vaccin duurt wel even voor de meerderheid die gehad heeft. En nu loslaten met ook engelse variant die er hier is is het domste wat er gedaan kan worden, dan is de kleine winst die er nu is in twee weken volledig weg en zijn we terug bij af. -O-

Overigens de engelse variant is via schiphol in mexico terecht gekomen. -O- En in eindhoven is een restaurant open gegaan afgelopen weekend waar mensen zonder mondkapje konden eten. :n dat werkt natuurlijk niet.

Ja het is k u t voor ondernemers maar als je klanten ziek en of dood zijn heb je er ook niks meer aan. :n

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:59

Blussem schreef:

Ja, je hebt gelijk.
En corona is ook helemaal niet erg, al die mensen die in Engeland uren wachten voor het ziekenhuis hebben het aan zichzelf te danken.
Of zijn oud en dus sowieso al niet belangrijk.

Oh ja, en iedereen heeft die vaccins al gehad, dus geen zorgen verder meer.
En Corona bestaat natuurlijk niet buiten de winter, daarom is het in Zuid Afrika momenteel ook allemaal fake wat daar gebeurt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:01

tienus63 schreef:
Misschien interessant om te lezen voor de mensen die covid hebben gehad en maar niet op knappen.
Vrouwen die voor hun ziekte fit, gezond waren. En zeker niet in de risicogroep vallen qua leeftijd.
Bron: De Gelderlander
https://www.gelderlander.nl/home/gezond ... Wlwkwb_3Mg

Dit geldt helaas ook voor mij.
Kreeg in november corona, wel flink beroerd maar niet overdreven ernstig ziek.
Nog steeds heb ik weinig energie, snel kortademig en wisselend spierpijn in mijn bovenbenen.
Mijn hoofd is soms heel wollig.

Langzaam gaat het beter.
Ik probeerde echt mijn conditie te verbeteren, maar kreeg te horen dat ik juist rustig aan moest doen omdat te veel willen de verschijnselen laat verergeren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:01

tienus63 schreef:
Misschien interessant om te lezen voor de mensen die covid hebben gehad en maar niet op knappen.
Vrouwen die voor hun ziekte fit, gezond waren. En zeker niet in de risicogroep vallen qua leeftijd.

Ik vind dit echt een gevaarlijk artikel. Bij geen van alledrie is bewezen dat ze COVID hebben gehad. Ze vermoeden het vooral zelf. Dat zijn best conclusies om te trekken zonder enig bewijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:02

Blussem schreef:

Misschien je boktnaam even wijzigen in Spuit 11.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:04

Abiola schreef:
lenaa_tje schreef:
Gewoon overleggen met school is ook een optie hé :j

Daar heb je gelijk in. Maar dan moet je dus overleggen met zo'n school dat je je kind alleen naar school wil laten gaan voor essentieel onderwijs. Dan zegt school dat ze dat uiteraard niet voor niets doen, en dan staat je kind waterige brownies te bakken en een vinger te verbinden. Ik kies dan voor de makkelijke weg en zeg dat ie lichte verhoging heeft of ikzelf ofzo.

Goed voorbeeld stel je dan. School verschaft namelijk inderdaad dagbesteding en dat is de reden dat ze die lessen aanpakken. :')
Dus bespreek het gewoon, bespreek wat het probleem is voor je zelf dingen gaat lopen invullen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:06

secricible schreef:
Ik vind dit echt een gevaarlijk artikel. Bij geen van alledrie is bewezen dat ze COVID hebben gehad. Ze vermoeden het vooral zelf. Dat zijn best conclusies om te trekken zonder enig bewijs.

De GGD gaf bij mij aan dat mijn restverschijnselen helaas veelvuldig voorkwam en ik echt de eerste tijd nog rustig aan moest doen.
Ik ken nog zeker 3 "jonge" mensen die na hun besmetting nog steeds niet op conditie zijn als ervoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:10

Brainless schreef:
secricible schreef:

De GGD gaf bij mij aan dat mijn restverschijnselen helaas veelvuldig voorkwam en ik echt de eerste tijd nog rustig aan moest doen.
Ik ken nog zeker 3 "jonge" mensen die na hun besmetting nog steeds niet op conditie zijn als ervoor.

Ik zeg ook niet dat die restverschijnselen er niet zijn. Maar als je daar een artikel over schrijft, neem dan iig mensen als voorbeeld die ook daadwerkelijk bewezen COVID hebben gehad en niet 3 mensen die het vermoeden hebben, waarbij ik bij sommigen tussen de regels ook terug lees dat artsen het er niet mee eens zijn dat het COVID moet zijn geweest.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:11

Blussem schreef:

Winter duurt nog een paar maanden hoor, we hebben er nog geen maand winter opzitten :+

Ik ben best nieuwsgierig of mensen met nog een paar extra weken lockdown in de ankers gaan of niet. Ik hoop dat het gross zich aan die verlenging gaat houden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:12

In die periode werd er niet zoveel getest. Vergeet dat niet.
Bij mijn moeder is het klinisch vastgesteld, mijn vader getest.
Mijn moeder en ik zijn nooit getest.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:13

Ja leg eens uit Blussem hoe jij het ziet.

Ik heb pas sinds kort weer een paard te rijden, al die tijd daarvoor was het zwaar.
En miste echt het contact wat ik op die andere stal had. Maar door corona kon ik ook niet even gezellig langs gaan of met iemand daar afspreken. Ik hoop dat dit nieuwe paard (eigenlijk zijn het er 2 maar rij er nu nog maar 1) ook weer voor gezellig contact gaat zorgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:14

tienus63 schreef:
In die periode werd er niet zoveel getest. Vergeet dat niet.
Bij mijn moeder is het klinisch vastgesteld, mijn vader getest.
Mijn moeder en ik zijn nooit getest.

Dat weet ik. Maar een artikel schrijven waarin je aangeeft "COVID geeft voor veel mensen lange tijd restverschijnselen" (en dan zonder onderbouwing ook benoemen 1 op de 10, ik kom die cijfers echt nergens tegen verder) en dan onderbouwen met 3 casussen waarin mensen niet bewezen COVID hebben gehad, vind ik net zo kwalijk als wat er uit de gemiddelde viruswappie komt. Dat is geen journalistiek.

IMANDRA

Winged schreef:
Blussem schreef:

Winter duurt nog een paar maanden hoor, we hebben er nog geen maand winter opzitten :+

Ik ben best nieuwsgierig of mensen met nog een paar extra weken lockdown in de ankers gaan of niet. Ik hoop dat het gross zich aan die verlenging gaat houden.

Het gros zal zich niet netjes aan de regels van de lockdown hebben gehouden, anders was verlenging ook niet nodig zijn geweest lijkt me? Dus of mensen zich aan de verlenging gaan houden.. denk het niet.

BigOne

secricible schreef:
tienus63 schreef:

Gevaarlijk, niemand werd in het voorjaar ( op tijd ) getest of je moest opgenomen worden, dan wel. Gezien hun symptomen kun je wel met grote zekerheid van Corona spreken. Inderdaad niet bewezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:15

dat is natuurlijk de vraag IMANDRA, als er daadwerkelijk sprake is van een meer besmettelijke variant ondertussen dan is het logisch dat de maatregelen ook minder effect hebben.

bigone schreef:
secricible schreef:

Gevaarlijk, niemand werd in het voorjaar ( op tijd ) getest of je moest opgenomen worden, dan wel. Gezien hun symptomen kun je wel met grote zekerheid van Corona spreken. Inderdaad niet bewezen.

En dus kun je deze stelling niet onderbouwen, iig niet met casussen vanuit die tijd. Dan moet je casussen pakken vanaf het moment dat mensen wél bewezen corona hadden. Dat is gewoon hoe journalistiek en onderzoek werkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:20

IMANDRA schreef:
Het gros zal zich niet netjes aan de regels van de lockdown hebben gehouden, anders was verlenging ook niet nodig zijn geweest lijkt me? Dus of mensen zich aan de verlenging gaan houden.. denk het niet.

Zolang als toch niet perse helemaal goed duidelijk wordt waar de clusters / besmettingen zitten/vandaan komen, vind ik het persoonlijk te kort door de bocht om te stellen dat 'mensen zich niet aan de regels hebben gehouden'..

Er zijn, ook hier op bokt, genoeg voorbeelden van mensen die zich prima aan regels gehouden hebben en toch besmet zijn geraakt... Zolang dat soort besmettingen gebeuren is het wel een beetje dweilen met e kraan open denk?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:22

Klopt :j. Mijn opmerking is ook meer anekdotisch hoor: zie het wel veel om me heen gebeuren, wegen zijn druk en spits is er gewoon nog flink, in supermarkten geen afstand gehouden, zie hier in de flat vaak hele groepen mensen die bij elkaar op bezoek komen.. Dus het lijkt er wel op dat mensen veel lakser zijn. Het zal wellicht ook een rol spelen dat mensen niet toe willen geven dat ze lakser zijn en daardoor een besmetting hebben opgelopen (toegegeven, dat is een volledige aanname, maar psychologisch gezien zie ik het wel zo gebeuren, je wil immers niet toegeven dat het je eigen stomme schuld is. Dat is menselijk, het is immers een niet-sociaal-gewenst antwoord als je schijt hebt aan de regels en daardoor ziek bent geworden). Daar zijn natuurlijk wel uitzonderingen op, als dat uberhaupt al zo is en we idd niet met een besmetterlijkere variant te maken hebben natuurlijk. Dus ik vraag me oprecht af wat er nu precies speelt.

Maar ik hoop dat ze de regering daar wellicht antwoord op geeft, wat de oorzaak is. Morgen zeven uur zeker weer persconferentie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:25

Enige antwoord wat ze geven is dat we ons beter aan de maatregels moeten houden. Hoe dan. Ik heb het op mijn werk opgelopen. Me netjes overal aan gehouden. Zeggen dat mensen zich meer aan de regels moeten houden maakt me gewoon boos.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:29

Momenteel gaat corona in mijn regio, grens Drenthe/Overijssel als een lopend vuurtje via de jeugd, via de keten, misschien ook wel de kleine groepjes die toch carbid gingen schieten.
Ook tieners en thuiswonende twintigers die het op het werk in de zorg ophalen (of misschien juist wel verspreiden).
Hoor wel veel besmettingen maar gelukkig nog niet dat mensen ernstig ziek zijn geworden van deze golf. (Is dit nu de derde golf officieel?)

Hoorde de wel dat buurtgenoot die in oktober covid heeft gekregen, dat hij nog niks kan.
Beiden konden het wel thuis uitzieken.
Met haar gaat het redelijk goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:33

SusanH schreef:
Enige antwoord wat ze geven is dat we ons beter aan de maatregels moeten houden. Hoe dan. Ik heb het op mijn werk opgelopen. Me netjes overal aan gehouden. Zeggen dat mensen zich meer aan de regels moeten houden maakt me gewoon boos.

Nou dit dus.... :j

Ik geloof nog steeds niet dat Supermarkten / Stranden / Bossen voor besmettingen zorgen?

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:35

Denk toch aan visite, contacten die meerdere andere contacten hebben enz

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:37

Als je elke dag 2 man bezoek heb en 1 van die personen is besmet. Dan heb je aan het einde van de week dus wel snel veel mensen besmet. En als meerdere mensen dit doen. Iets met dweilen met de kraan open.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:39

SusanH schreef:

Het is misschien wat kort door de bocht hoe ze het zeggen, maar ik denk dat de regels besmettingen inperken en niet voor de volle 100% voorkomen. Jij werkte als zorgmedewerker toch? Dan heb je natuurlijk wel risico om het op te lopen ondanks de (algemene) regels die opgesteld zijn, en dan zou ik die opmerking niet persoonlijk opvatten. En daarmee zeg ik niet dat het jouw eigen schuld is, integendeel, mocht dat zo overkomen.

Het is een opmerking gericht op de mensen uit mijn voorbeeld, die dus zich níet netjes aan de regels houden. En ik gok zomaar dat dat het merendeel is van de besmettingen, waar daarnaast enkele uitzonderingen zijn zoals jij, die je wel netjes overal aan houdt maar toch besmet wordt.

Want het is natuurlijk "interessanter" vanuit nieuws-deel perspectief om te delen als je een besmetting op hebt gelopen terwijl je heel voorzichtig bent, dan als je gewoon lak had aan de regels. Dus ik denk dat we ons ook niet teveel moeten laten leiden door de berichten o.a. hier op bokt van die voorzichtige mensen. Ik gok dat die het doen lijken dat het heel veel voorkomt tov normale lakse besmettingen, maar in werkelijkheid maar een klein aandeel zijn (edit: net als op facebook, als je daar in de comments kijkt zie je veel PVV en FVD aanhangers, die in werkelijkheid een veel kleiner aandeel hebben dan daar lijkt. Of met slechte reviews: je deelt veel sneller een slechte review dan een goede, waardoor die verhoudingen tot elkaar niet strookt met de werkelijkheid). Maar, dat zijn aannames, heb zo geen cijfers paraat.