Zo, met al dat lekkere weer, etentjes etc blijft het zoeken naar de balans. Gisteren uitgebreid en heel lekker gegeten met vriendinnen. Vandaag op de fiets naar kantoor driekwartier enkele reis, was eigenlijk heel lekker Vanavond nog weer zwemmen. Weegschaal wil niet echt zakken kleding zit niet strakker, heb het idee dat ik wat spiermassa aan het kweken ben. Kan zowaar zelfs redelijk push-ups de laatste tijd.
Es_ther
Geplaatst: 09-07-21 10:51
Hier gelijk gebleven… wel woensdag een etentje gehad..
Weer even bijgelezen, ik heb even afstand genomen, heb t even heulll moeilijk qua eten en ook qua bewegen was t problematisch. Het hielp ook niet dat de ben&jerry in de aanbieding is bij de appie, als ik daar nou eenmaal aan begin….pffff, maar goed. Heb een paar dagen alles gegeten waar ik zin in had ‘s avonds en was lichamelijk matig actief. Maar probeer de draad weer op te pakken en heb nu maar even als doel om niet meer van alles te eten als ik terug kom van stal….na 2 dagen hoofdpijn morgen hopelijk weer m’n buikspieroefeningen oppakken…
gaucho
Geplaatst: 10-07-21 19:32
Kleine stapjes Pallatin, het hoeft niet allemaal perfect...
Sporten en bewegen gaat hier echt lekker. Wel constant zin in eten, en nu hele lekkere bonbons en ijs in huis...
gaucho
Geplaatst: 12-07-21 21:37
Iedereen weekend weer overleefd? Hier nog steeds hetzelfde, bewegen gaat erg goed, maar ook goed genoten van het eten
Es_ther
Geplaatst: 12-07-21 21:44
Yes! Vandaag dagje Efteling, 11 km in de beentjes. Dit weekend beetje verjaardag gevierd, maar wel aardig binnen de lijntjes.
Dit weekend een dip gehad. Teller stond ondertussen op -4,5. Geen broek die minder hard spannende, geen t shirt die losser zat etc. Ik was er even zo klaar mee. Al 4 weken al die inspanning voor 0,0 verschil. Enkel het cijfertje op de weegschaal. Dit weekend dus op weinig gelet. Op 3 dagen +1,5 kilo op de weegschaal maar lichaam lost het keurig op want heb nu weer een opkomende maagontsteking Wou vandaag ook het jogging weer opnemen, kreeg ik gisteren iets flink zwaar op mijn toch al slechte knieën.
Dus ik ga even verder gaan met mij zielig voelen en stikken in zelfmedelijden. Dankzij de maagontsteking ben ik wel weer trouw aan de havermout, skyr en water gegaan
gaucho
Geplaatst: 13-07-21 07:56
Sterkte Moestuin. Baalmoment hebben we allemaal wel eens, kunst is je weer te herpakken daarna.
Zo, ik voel me heel gezond als ik maaltijden voorbereid
Ik zou het prima vinden om alleen nog maar maaltijden van jou te eten gaucho! Ziet er altijd lekker uit
MuSLi
Geplaatst: 14-07-21 08:53
Hier nog steeds in Luxemburg. Still going strong. Wel wat meer gesnoept dan normaal, maar ook wel veel bewogen. Nog een paar dagen vakantie en dan weer in m'n normale ritme
Deze foto van m'n rondje hardlopen gisteren wil ik jullie niet onthouden...
Es_ther
Geplaatst: 14-07-21 09:18
Ik hou van Luxemburg . Vorig jaar met m’n vriend geweest en je kan er zo heerlijk wandelen, door oude stadjes lopen en goed eten (en biertjes drinken )
Lekker even eruit musli!! Hmmm wil ook weer terug naar luxemburg. Komt er ook nog wel aan hoop ik. Dit jaar blijven we maar in nederland met alles (en mijn vriend wil zijn 2e hond nog een keer zien. Daar gaat het niet heel goed mee en die woont bij zijn ex).
Dikke knuf moestuin
Hier nog steeds niet beter. Vandaag nog niet gesnoept en dat is mijn doel. Uit die snoeppot blijven. Voor de rest wel 2 bakken yoghurt met muesli op en een kop koffie. Zometeen lekker 2 italiaanse bollen met kaas en ham eten. Ik doe nu idd even stapje per keer en dan steeds meer richting kha eten. Puur omdat ik me dan beter voel.
Bewegen is ook niet veel. Ik wilde gaan zwemmen deze week in mijn vaste zwembad, maar dat was al volledig geboekt in de avonden. Wandelen met dit weer is ook geen optie. Vinden ik en de honden niet echt lekker en we zijn een beeeetje overstroomd hier
Anoniem
Geplaatst: 16-07-21 08:45
Es_ther schreef:
Ik hou van Luxemburg . Vorig jaar met m’n vriend geweest en je kan er zo heerlijk wandelen, door oude stadjes lopen en goed eten (en biertjes drinken )
Luxemburg is inderdaad prachtig!
Arabella: Hoe gaat het nu?
Vandaag eerste doel bereikt. -5 kilo
Es_ther
Geplaatst: 16-07-21 08:47
topper!
Hier 2 etentjes achter elkaar.. nog voor verjaardagen. Maar ben er nu klaar mee en wil gewoon weer normaal eten en eindelijk van dat stomme gewichtsplateau af
gaucho
Geplaatst: 16-07-21 09:11
Mooie mijlpaal Moestuin
Hier de afgelopen dagen ongesteld en een ongekende behoefte aan suiker Geen goede combinatie met bonbons en noga in huis. Schade op de weegschaal valt mee, vanochtend een nette 68.4. Na 2 dagen rust ivm Covid prik vanochtend ook weer lekker hardgelopen. Ga toch proberen weer iets gezonder te snacken
Es_ther
Geplaatst: 16-07-21 09:56
Net op de weegschaal gestaan en knoppie is gelijk om! Moet wel volgende week ongesteld worden, dus dat wordt nog wat... Wel nieuwe pil, dus hoop ook minder migraine rond die tijd. Die was echt killing .
Ja doorslikken doe ik niet zo heel vaak! Mijn lichaam vindt het niet heel leuk merk ik . Heb nu een lichtere dan eerst, even kijken hoe dat gaat, ook qua moodswings... Zit nu ook niet zo lekker in mn vel en dat merk ik nu wel een beetje.. beetje stress qua werk/nieuwe baan enzo... Maar goed! Genoeg over mij . Hoe gaat het met jullie?
Ik ben daarvoor over gegaan op Zoely. Die pil heeft 1 lichaamseigen hormoon en 1 synthetisch ipv 1 synthetische. Zonder hormonen is het hek hier helemaal van de dam. Dan na 2 weken, dan pas na 2 maand, maar wel altijd voor minstens 10 dagen vertrokken en zo zwaar dat ik elk uur alles kan verschonen. Godsgeschenk, de pil
Ik was gisteren flink ziek van mijn 2de inenting. Deze nacht gigantisch beginnen zweten. Koorts is weg getrokken maar zelfs als ik stil zit heb ik het zo ontzettend warm
gaucho
Geplaatst: 16-07-21 11:32
Hier ook, wordt nu minder gelukkig, prik woensdag gehad. Alleen arm is nog dik en erg warm.
Wat een mooie foto Musli! Gefeliciteerd Moestuin met die -5kg!!!!! Echt supergoed!
Ik had gister gelukkig weer een redelijk goede dag qua eten en bewegen. Overdag keurig netjes gegeten en stuk gewandeld, helaas wel met nieuwe (stal)schoenen waardoor ik joekels van blaren heb gekregen…. wandelen zit er dus even niet meer in de komende dagen….wel ‘s avonds grote bak vla en een stuk chocola, maar iig niet meer overmatig veel gesnaaid… Vandaag wederom vannacht al wakker geworden met koppijn dus zag al op tegen m’n dressuurles, maar nog even snel 2 paracetamol en hoppetee ging hartstikke goed. Appel en 2 boterhammen als lunch (voor mij weinig) want: taart proeven voor de bruiloft…. helaas ging dat feestje niet door: we kwamen in een verkeersinfarct terecht dus we zijn omgedraaid en ik heb de afspraak af moeten bellen, echt jammer ik had me er zo op verheugd….maar goed, calorie-technisch beter natuurlijk…wel als troost aardbeien gehad met wat vla (ik zit in een vlabui geloof ik )
Hoi allemaal, sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Ik sport bij een personal trainer en daar heb ik ook een eetschema van. Dat is 40% eiwitten, 30% koolhydraten en 30% vetten. Het komt eigenlijk neer op heel veel kipfilet (300 -400 gram per dag) en kwark (tot wel 1 kg per dag). Mijn darmen zijn altijd al ontzettend gevoelig geweest maar laatste maanden merk ik dat er dagen zijn waarbij ik echt 4 of 5x per dag naar de wc moet (niet vanwege het water) en vaker buikloop heb. Het dieet ansich werkt goed voor mij, ben nu 7 kg kwijt. Maar wat is jullie ervaring met meer zuivel eten tijdens je dieet? Merkte jullie ook dat het op je darmen sloeg? Ik zit eraan te denken om een ander schema te vragen maar ben bang als ik veel meer brood eet (nu 2 snee per dag) dat het afvallen weer minder gaat.
Anoniem
Geplaatst: 17-07-21 08:42
Zuivel heeft in grote hoeveelheid inderdaad een laxerende werking. Ik wil hier niet de dokter uithangen maar even een persoonlijk voorbeeld: Ik ben lactose intolerant. Pas sinds februari ben ik echt lactosevrij gaan eten. Ik ging ook van 5-6 keer per dag stoelgang naar 1 tot 2 keer per dag. Ik at nog steeds hetzelfde, maar door het lactosevrij eten kalmeerde mijn darmen. Ipv lichtjes af te vallen kwam er op snel tempo 7 kilo bij. Omdat mijn lichaam eindelijk alles goed verteerde.
Ik trek de kilo kwark en de vele stoelgang dan ook in twijfel door mijn persoonlijke ervaring. Het lijkt mij niet gezond en mij lijkt het eerder dat je nu afvalt omdat jou lichaam niet goed werkt. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen dokter.