Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:15

frensje schreef:
Alleen gevaccineerd. Ik hoor mensen die lang klachten houden die geen booster hebben en niet gevaccineerd zijn maar ook zat die wel gevaccineerd zijn en de booster hebben.

Hier zitten ze er ook all drie in maar huisarts had verwacht dat na aanleiding van mijn klachten ik niet gevaccineerd zou zijn

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:18

Marcella schreef:
Dan moet ik in medisch centrum komen trainen. Intake goede 200 euro minimaal wat je eerst moet voorschieten en ook maar klein deel vergoed krijg. Geloof dat dan de vitamine B en B12 goedkoper zijn.

Nee joh :') ik heb het over corona niet over de andere ziekten die je mogelijk nog hebt. Ik ken je verhaal niet. Maar 2 maanden nog steeds zo'n erge klachten hebben na besmetting is niet goed en moet je iets mee.

https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... a-covid-19

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:25

Kijk zo uitgebreid thuis wel even.

Moet toch ook even fikkie stoken bij de sociale dienst gezien ik ook onder het sociaal minimum zit.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:32

Wij beide 2 vaccinaties en de booster.
Nu allebei corona.
Van de booster is mijn astma wel op hol geslagen, resulteerde in 11 dagen ziekenhuis

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:44

rien10 schreef:
Wat ik me afvraag: zijn jullie allemaal
Gevaccineerd?
Ik wel. En geboosterd.

Ik heb me op 1 februari toch nog een booster laten geven. Ik heb nu 14 dagen Covid, maar bij mij is het beperkt tot een fikse verkoudheid met soms wel, soms niet hoofdpijn. Ben gewoon thuis aan het werk gebleven en heb de paarden aan huis ook gewoon verzorgd en getraind.

Omdat ik ook astma heb, heb ik via de huisarts wel een slijmoplosser gekregen. Ik voel me zeker niet fit, maar ook niet verslagen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:12

Amber3 schreef:
Hier stille meelezer. Ik zit vandaag op dag 4. Hoesten, grieperigheid en keelpijn worden minder. Maar last van extreme hoofdpijn. Net bijvoorbeeld: even de paarden van de paddock naar de wei gebracht en boem ontzettende hoofdpijn. Bij kleine lichamelijke inspanningen steekt hij steeds de kop op. En echt pijnlijk en bijna ondraaglijk. Ik ben echt niet iemand die snel piept. Daarbij gaat mijn hartslag ook heel snel omhoog. Ik ben heel sportief, rij meedere keren per week paard en doe aan hardlopen. Maar voel me nu echt heel snel uitgeput. Conditie is echt 0! Ik ben trouwens 2x gevaccineerd en heb mijn booster begin januari gehad.

Oh daar heb ik ook last van! Zolang ik zit is het oké maar zodra ik meer dan dat doe.. wat een ramp. Ik heb meerdere whiplashen gehad maar deze hoofdpijn wens ik niemand toe.. alsof iemand continue mijn hoofd in elkaar drukt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:13

Ik meld me ook.

Ik zit nu op dag 3. Zondag en maandag waren echt de ergste dagen, dinsdag werd mijn energie alweer ietsje beter, maar die hoofdpijn, wat een verschrikking. Ik heb nog nooit zulke erge hoofdpijn gehad.
Verder ook weinig energie, verkouden, hoesten, spierpijn, last van mijn rug en dichtzittende oren. Eetlust is gelukkig wel goed, ik ruik alleen wat minder.
Moest voor werk vandaag even wat mailtjes doen maar dat was niet te doen door de hoofdpijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:23

Het blijft apart hoe Corona mensen treft, man was vorige week woensdag positief, keelpijn tot afgelopen maandag, geen koorts en nu alleen nog kuchje.
Wel volledig geprikt en 65+ en geen ideaal gewicht. Hij loopt elke dag gewoon het rondje van 5 km met de hond en fietst een uurtje( zonder bij mensen in de buurt te komen natuurlijk).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:25

bigone schreef:
Het blijft apart hoe Corona mensen treft, man was vorige week woensdag positief, keelpijn tot afgelopen maandag, geen koorts en nu alleen nog kuchje.
Wel volledig geprikt en 65+ en geen ideaal gewicht. Hij loopt elke dag gewoon het rondje van 5 km met de hond en fietst een uurtje( zonder bij mensen in de buurt te komen natuurlijk).

Zeker hoor :j ik heb het van mijn vriend “gekregen”, die heeft 1 nacht slecht geslapen door de keelpijn en dat was het.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:33

Marcella schreef:

Moet toch ook even fikkie stoken bij de sociale dienst gezien ik ook onder het sociaal minimum zit.

Waarom denk jij alleen maar in problemen en niet in oplossingen. Ja je hebt het niet breed en mankeert van alles maar je doet er ook niets aan. Want nee dat kan je niet betalen. Dan moet je daar dus wat aan doen. Zoek hulp via een gemeente, via een wijkteam of iets dergelijks maar ga er wat aan doen en blijf niet in het negatieve hangen.

Ik loop al 1,5 jaar met klachten. Maar volg ondertussen fysio met Corona begeleiding. Werk nog steeds maar de helft van mijn uren en moet prioriteiten stellen wat ik wel en niet kan.

Voordat jij Corona kreeg mankeerde je ook al van alles dus het is wel heel makkelijk om daar alles op te schuiven.

Ik ben ook nog steeds kapot na een werkdag. Maar als ik in het negatieve blijf hangen werk ik met een jaar nog niet

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:13

Ik zit nu op dag 13. Ik hoest bijna niet meer maar nog steeds heel erg moe. Morgen ga ik weer proberen om te werken. Mijn leidinggevende gaat er van uit dat ik gelijk weer een hele dag kan werken… Ach ik ga het gewoon proberen, wie weet lukt het.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:18

Dag 5 Rustig aan het klooien geweest op stal en in huis van 10 tot 17.00 uur. Nu wel moe maar wel alweer meer energie dan gisteren. Nog wel wat spierpijn en weinig zin in eten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:40

Wescha schreef:
Marcella schreef:

Waarom denk jij alleen maar in problemen en niet in oplossingen. Ja je hebt het niet breed en mankeert van alles maar je doet er ook niets aan. Want nee dat kan je niet betalen. Dan moet je daar dus wat aan doen. Zoek hulp via een gemeente, via een wijkteam of iets dergelijks maar ga er wat aan doen en blijf niet in het negatieve hangen.

Ik loop al 1,5 jaar met klachten. Maar volg ondertussen fysio met Corona begeleiding. Werk nog steeds maar de helft van mijn uren en moet prioriteiten stellen wat ik wel en niet kan.

Voordat jij Corona kreeg mankeerde je ook al van alles dus het is wel heel makkelijk om daar alles op te schuiven.

Ik ben ook nog steeds kapot na een werkdag. Maar als ik in het negatieve blijf hangen werk ik met een jaar nog niet

Geloof dat ik ermee bezig ben, maar schijnbaar weet je het beter te weten. Altijd fijn. Nu afwachten reactie sociale dienst.

Ik heb in ieder geval genoten van het heerlijke weer. Ik ga alleen hopen dat de pruimen niet zuur worden. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:50

Dag 7. Vandaag met mijn zoon naar zijn huis om te poetsen (hij was bij ons ziek. Gezelliger. Wij hadden tenslotte ook COVID). Gisteren de hond geschoren. Gaat goed hier.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:57

rien10 schreef:
Dag 7. Vandaag met mijn zoon naar zijn huis om te poetsen (hij was bij ons ziek. Gezelliger. Wij hadden tenslotte ook COVID). Gisteren de hond geschoren. Gaat goed hier.

:knuffel:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:31

@Marcella: ik ben het deels wel met bovenstaande reactie eens. Bijvoorbeeld op mijn reactie: nee kan niet, want geen geld (echt super kort door de bocht). Terwijl je ook kan zeggen: bedankt voor de tip ik ga me er in verdiepen. Want roepen dat je geen geld hebt, schiet je echt totaal niets mee op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:36

Voor nu geen geld ja. Daarom even fikkie stoken bij de sociale dienst. Weet namelijk dat ik nog wat moet krijgen van aanvulling dan is probleem ook opgelost. Alleen ze zijn niet zo snel daar.

Is vandaag ook niet gelukt om op te halen.

Wacht ben nu aan het Google, maar zoals ik het lees zou ik dus al langere tijd dus al last hebben van te kort. Moest eigenlijk gelijk vandaag beginnen en dan voor het einde weer bloedonderzoek om te kijken hoe mijn lichaam zou reageren. En afhankelijk daarvan word dan verder gekeken.

Heb anders ook iets wat ik voor nu even tijdelijk kan innemen lag nog op voorraad. Multi vitaminen weerstand/energie.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:51

@Marcella: met een verwijzing van de huisarts heb je recht op 2x half jaar (50 behandelingen) bij fysio en ergo. Je moet wel eerst je eigen risico opmaken. Daarna is het “gratis”.

Maar als je nog heel moe bent is fysio nog geen aanrader. Ik ben er te snel mee gestart en dan werk het alleen averechts. Een ergo kun je wel al gelijk inschakelen om de energie te leren verdelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:53

Esther_ schreef:
@Marcella: met een verwijzing van de huisarts heb je recht op 2x half jaar (50 behandelingen) bij fysio en ergo. Je moet wel eerst je eigen risico opmaken. Daarna is het “gratis”.

Maar als je nog heel moe bent is fysio nog geen aanrader. Ik ben er te snel mee gestart en dan werk het alleen averechts. Een ergo kun je wel al gelijk inschakelen om de energie te leren verdelen.

Na 2 maanden echt gewoon herstelzorg aanvragen. Fysio en ergo horen ook samen af te stemmen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:59

@zertab: het is echt zonde om te vroeg te starten met de fysio. Er moet iets te trainen zijn. Ik heb de eerste 2 maanden alleen gesprekken met de fysio gehad. Met het inzicht van nu, was ik liever eerder bij de ergo gestart en de fysio later. Ik mag nu mijn fysio zelf betalen, omdat het jaar erop zit.

En de rust houden is juist voor iedereen het lastigst en daar kan de ergo je beter bij helpen dan de fysio.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:14

Toch is opbouw van fysieke conditie ook belangrijk en zou ik zeker niet pas over zes maanden gaan doen. En ik ben ergotherapeut, toevallig werk ik niet met COVID, maar ken de richtlijn zeker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:22

Fysio moet ik toch binnenkort afspraak maken. Zijn ook weer wat wervels aan de wandel, maar beste is als er al wat spieropbouw is. Ga morgen gewoon wat meer zitten op mijn plek en minder rondlopen. Mezelf aanpassen aan wat mogelijk is. Heb morgen ook makkelijk eten aangezien ik een pan kippensoep met verse maggi en prei gemaakt heb (echt vers dus niet supermarkt vers).

Peer/kaneel cake in de machine met mijn eigen verse eitjes. Jammie. <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:16

Mensen ik ben weer beter *\o/*

Klachten zijn weg! Alleen bij veel inspanning ben ik wel moe en bij heel snel wandelen kan ik wat benauwd worden maar hoorde helaas dat dat echt een paar weken kan duren -O- wordt voor nu echt wel een stukje beter. Benauwde gevoel kan ook nog deels komen door de hyperventilatie daar heb ik het ook regelmatig van

Zit al ruim over de 10 dagen dus kan nu ook weer lekker naar buiten en overal heen.

Oh enige waar ik mij aan irriteer is dat mijn denkvermogen een beetje raar werkt. En typen en schrijven gaat soms ook in hele rare zinnen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:13

Zebrastreep schreef:
Mensen ik ben weer beter *\o/*

Klachten zijn weg! Alleen bij veel inspanning ben ik wel moe en bij heel snel wandelen kan ik wat benauwd worden maar hoorde helaas dat dat echt een paar weken kan duren -O- wordt voor nu echt wel een stukje beter. Benauwde gevoel kan ook nog deels komen door de hyperventilatie daar heb ik het ook regelmatig van

Zit al ruim over de 10 dagen dus kan nu ook weer lekker naar buiten en overal heen.

Oh enige waar ik mij aan irriteer is dat mijn denkvermogen een beetje raar werkt. En typen en schrijven gaat soms ook in hele rare zinnen...

Dus je bent niet beter ;-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:35

Geen hoest en verkoudheidsklachten meer dat is het belangrijkste voor mij. Keelpijn is al een paar dagen weer over gelukkig. Hier had ik vooral het meeste last van wat mij echt belemmerde

Benauwdheid en moe zijn ga ik niet op wachten dan zit ik binnen totdat ik een ons weeg. Wat ik al zei heb ook chronische hyperventilatie en ik merk dat ik ga hyperen door alle spanning.

Zit al op dag 11 dus het is nu wel klaar met de quarantaine