[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:27

Ik vind een septum heel tof met een 0.8 ringetje dat helemaal aansluit.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:48

Jaaaaa vuil uit mn piercing :):) hahaha hoe blij kun je zijn, eindelijk de druk eraf

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:09

MyChoice schreef:
Ik vind een septum heel tof met een 0.8 ringetje dat helemaal aansluit.

Ik heb een 5mm mini gouden ring gesloten en zo zijn ze imo ook het mooist :j

die standaard ringen met die balletjes vind ik idd net stierenringen, vind er niets charmant aan :=
maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

van voor:
Afbeelding

Van de zijkant (volledig aangesloten om mn neusschotje, nouja ietsie pietsie ruimte nog :D zó blij met de 5mm, 6 was altijd te groot
Afbeelding

Melewel, die foto's hadden van mij niet gehoeven zo overigens := even een tip, in de gezenezingsperiode mag je hem niet constant in en uitklappen, verstandig dus om een keuze te gaan maken voor óf erin óf eruit.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:44

Wat betreft dunne/kleine ringetjes, die zijn helaas niet geschikt om mee gepiercet te worden. 1.2mm is echt het minimum en de diameter van de ring moet groot genoeg zijn om zwelling op te vangen. Daarnaast zijn seamless en clickringen niet geschikt om mee te piercen, omdat de openingen je verse piercing kunnen irriteren. Dus dan wordt het een ball closure ring of een circular barbell. Dat laatste is vooral praktisch als je hem af en toe naar boven wilt klappen.

0.8mm is trouwens ook echt te dun om in een septum te dragen.

@Melewel: sorry dat ik het zeg, maar hij is wel te laag gepiercet. Hij moet meer richting het puntje van je neus zitten. Dat het nog gevoelig is, is dus niet zo gek.

Je kunt hem gerust af en toe inklappen en uitklappen trouwens, maar houd het zo minimaal mogelijk.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:52

In dit topic staat ook nog een foto van mij met mn koeienring zie ik nu :') vond het ook zo vreselijk dat hij zilver was als je goud draagt :))

Heb hem ook merendeels ingeklapt gedragen, verder wel echt mega liever piercing, altijd wel :D

_Friemel @ [MWS] [Info] Piercings, deel 18!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:05

Oké, ik weet nu toch 90% zeker dat ik ook voor een septum ga. Even kijken of t financieel deze of volgende maand wordt :') dat je m omhoog kan klappen lijkt me ook ideaal

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:03

Ik vind de barbell ook gewoon erg mooi in een septum. Ik begon (uiteraard) met een barbell, toen het genezen was dacht ik dat een 0.8 ringetje wel mooi zou zijn. Mijn hele septum was weggevallen en juist de hele charme van de piercing was weggevallen vond ik. Ik vond er echt niets aan.

Dus die heb ik na 2 weken weer op laten stretchen naar een normale maat. Nu heb ik er een tijdje een mooi sieraad in gehad die in een punt liep met steentjes erin. Die vond ik echt geweldig maar die heb ik vorige week weer verruild voor de barbell omdat het sieraad kapot was gegaan. Ik hoop dat ik snel weer iets soortgelijks kan vinden.

Maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen smaak uiteraard.

Barbell:
Afbeelding

Ringetje:
Afbeelding

Punt + strass steentjes:
Afbeelding

Als iemand trouwens weet waar ze zo'n stress steentjes sieraad verkopen die in een punt loopt, let me know. Ik wil eigenlijk wel 100% titanium hebben en een niet te dure prijs. (geen prul, maar ook geen 200+)

Spoiler:
Ja, het zijn lenzen bij die laatste foto. O:)

Edit: trouwens, over dat omhoogklappen: ik kan het niet met mijn barbell hoor. :') Mijn neusschotje is te breed voor de barbell en als je de barbell verder open buigt valt ie uit verhouding. Dus als je hem perse omhoog wil kunnen klappen, dan zou ik even aan je piercer vragen of dat mogelijk is.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:33

Bij all over piercings hebben ze dat volop, weet alleen niet of er titanium exemplaren bij zitten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:35

Ik ben ook extreem blij met mijn septum! Vind hem ook erg goed staan, al zeg ik het zelf :').
Ik vind zelf juist de ronde ringetjes meer koeienringen dan een barbell. Maar boeie, als de drager maar tevreden is.
Tijdens het piercen kon ik kiezen uit een normale en een wat kleinere en ben voor de kleinere gegaan. Ergens wel een beetje spijt van want nu zie je eigenlijk alleen de balletjes ( :') ) en niet de rest. Ik heb geen behoefte om hem te verwisselen op korte termijn dus ik laat het zo.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:38

Drunksheep schreef:
Wat betreft dunne/kleine ringetjes, die zijn helaas niet geschikt om mee gepiercet te worden. 1.2mm is echt het minimum en de diameter van de ring moet groot genoeg zijn om zwelling op te vangen. Daarnaast zijn seamless en clickringen niet geschikt om mee te piercen, omdat de openingen je verse piercing kunnen irriteren. Dus dan wordt het een ball closure ring of een circular barbell. Dat laatste is vooral praktisch als je hem af en toe naar boven wilt klappen.

0.8mm is trouwens ook echt te dun om in een septum te dragen.

@Melewel: sorry dat ik het zeg, maar hij is wel te laag gepiercet. Hij moet meer richting het puntje van je neus zitten. Dat het nog gevoelig is, is dus niet zo gek.

Je kunt hem gerust af en toe inklappen en uitklappen trouwens, maar houd het zo minimaal mogelijk.

Op die foto's heb ik m'n neus omhoog geduwd zodat het goed te zien was :D

Zal de genezingsfotos laten dan :')

Ik vind dit ook redelijk groot... Straks komt er ook een kleinere in :D

Ik klap hem enkel in voordat ik ga werken en als ik terug thuis kom van het werk weer eruit. Tijdens de schoonmaakbeurt gebeurt dit dan :) als ik vrij ben blijft ie erbuiten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:45

Dat kan ik zien, maar dat neemt niet weg dat je te laag gepiercet bent.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:36

Ik heb mijn daith laten zetten. Damn.
Ik weet weer waarom ik zelf vooral ben gaan piercen ipv ze zelf laten zetten.
Ik wilde hem al 4 jaar dus dat zegt wel wat qua het echt niet durven..

Kraakbeen daar is echt stug bij mij, die voelde ik dus zeker wel. De oerkreet kon ik dan ook niet nalaten. Hahaha

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:46

Ik vond hem ook tegen vallen om te laten zetten hoor!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:11

1 x nooit meer haha.
Nu weer op naar andere piercings :) want het blijft toch leuk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:11

Ik vond conch gemener dan daith, grappig hoe we daar allemaal anders in zijn. Vandaag een nieuwe ovaal clickring in mn daith gedaan, erg blij mee!

Ben aan het switchen naar roségoud en dat bevalt wel :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:31

Ik ben volgende week ook weer aan de beurt! :D mijn laatste piercings zijn ondertussen al weer 1,5 jaar geleden dus heb echt wel zin in iets nieuws :) ga een conch laten zetten!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:25

Hoihoi!
Ik heb ondertussen 2 helix en een conch, en wil dolgraag weer wat nieuws.
Wat vinden jullie hierbij passen?

Afbeelding
Afbeelding

Ben rustig een beetje aan t rondkijken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 01:00

Rook of (Triple) Forward Helix

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:10

Iemand nog tips?

Al anderhalf jaar een helix en hij blijft klieren. Steeds korstjes of bloeden. Wat ik al heb geprobeerd:

- van ring naar titanium staafje (Volgens Piercer zou dit de oplossing moeten zijn)
- leave it the hell alone methode
- zeezouten
- tea tree twee keer per dag

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:35

Slaap je erop? Evt reiskussentje gebruiken op je kussen of een opgerolde handdoek in C vorm zodat je niet op je oor ligt.
En weet niet of je lang haar hebt dat er weleens in vast zit of erlangs gaat? Schuifspeldje wil dan helpen om het weg te houden, je haar kan ook allehande vuil mee naar t wondje nemen. (Ik had ook weleens een plukje haar erin vast zitten zonder het te merken en als ik dan mn haar achter mijn oor wilde vegen gaf ik een ruk aan mn helix :oo )

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:18

@ODonoghue een rook of daith!

Ik ga volgende week met TheNovelist mee voor een neuspiercing. Super veel zin in! Heb al een tijdje niks nieuws laten zetten dus ik ben weer toe aan wat nieuws *\o/*

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:41

Kom er net achter dat ik 8 augustus naar Walibi ga, maar dan heb ik net een maandje een conch :')
Heeft iemand hier ervaring met verse piercings en pretparken? _O-

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:06

TheNovelist schreef:
Kom er net achter dat ik 8 augustus naar Walibi ga, maar dan heb ik net een maandje een conch :')
Heeft iemand hier ervaring met verse piercings en pretparken? _O-

Hahaha niet in van die attracties gaan waarbij de beugel langs je hoofd gaat (el condor had dat vgm heel erg)
Prima te doen verder, alleen extra op letten :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:01

Ja inderdaad die el Condor!! Dan stuitert je hoofd zo heen en weer, is niet fijn. Verder nooit problemen gehad met piercings en pretparken zover ik weet.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 23:04

Mars schreef:
Slaap je erop? Evt reiskussentje gebruiken op je kussen of een opgerolde handdoek in C vorm zodat je niet op je oor ligt.
En weet niet of je lang haar hebt dat er weleens in vast zit of erlangs gaat? Schuifspeldje wil dan helpen om het weg te houden, je haar kan ook allehande vuil mee naar t wondje nemen. (Ik had ook weleens een plukje haar erin vast zitten zonder het te merken en als ik dan mn haar achter mijn oor wilde vegen gaf ik een ruk aan mn helix :oo )

Ik slaap er wel op... Iets om uit te proberen inderdaad! Ik heb mijn haar wel vaak in een knot!