[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:37

Ik heb mijn haar in de zomervakantie aan de bovenkant chocoladebruin en aan de onderkant ombre-blond laten verven, maar mijn originele donkerbruine, bijna zwarte, haar komt weer tevoorschijn aan de bovenkant.

Het is permanent geverfd dus met uitgroei.

Moet ik het nog een x verven of gewoon uit laten groeien?
Het is een nogal rare kleurovergang van donkerbruin(zegmaar zwart) naar chocoladebruin

Maar ik ben pas 14 dus verven is niet zo gezond als ik het te vaak doe

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:52

Talkpoeder is wel een goede tip! Ik hou namelijk niet zo van droogshampoo. Vind de geur altijd zo smerig, ruik dat heel de dag :n
Voor een vlecht is mijn haar nog wat te kort, dat wordt echt een mini dingetje. En mijn haar is ook VEEL te dun voor een vlecht vind ik haha, ziet er echt heel zielig uit.. (ik gok een halve cm dik..) :')

Elvive nutri gloss light heb ik toevallig twee weken geleden opgemaakt, maar daar wordt mijn haar heel zwaar en futloos van -O- Heb de conditioner ook amper gebruikt, eens per week in de punten. Hij ruikt wel heel erg lekker :j

shampyX9: je kunt het óf uit laten groeien, of in je eigen kleur verven, of natuurlijk weer opnieuw verven in de kleur die je had, als je dat graag wilt houden :)

velvetblack

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:45

Ik krijg veel volume van de shampoos van CHI en dr. Organic(de tuinen). En dan geen conditioner tijdens het douche maar een leave in conditioner in de puntjes, ook van CHI. En 1x in de week masker van een kappersmerk met arganolie erin. In handoekdroog haar en dan met een warme handoek eromheen in laten trekken voor een halfuur of uurtje. Daarna ermee slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:45

Hoi hoi!

Ik heb mijn haar laatst een stuk korter geknipt en in laagjes, vind het er heel leuk uitzien en ben er blij mee.
Nu moet ik volgende maand op bruiloft, hebben jullie enig idee wat ik met mijn haar kan doen?
Het valt nu net op mijn schouders, het is dus niet heel erg lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:39

Frummels schreef:
Talkpoeder is wel een goede tip! Ik hou namelijk niet zo van droogshampoo. Vind de geur altijd zo smerig, ruik dat heel de dag :n
Voor een vlecht is mijn haar nog wat te kort, dat wordt echt een mini dingetje. En mijn haar is ook VEEL te dun voor een vlecht vind ik haha, ziet er echt heel zielig uit.. (ik gok een halve cm dik..) :')

Elvive nutri gloss light heb ik toevallig twee weken geleden opgemaakt, maar daar wordt mijn haar heel zwaar en futloos van -O- Heb de conditioner ook amper gebruikt, eens per week in de punten. Hij ruikt wel heel erg lekker :j

shampyX9: je kunt het óf uit laten groeien, of in je eigen kleur verven, of natuurlijk weer opnieuw verven in de kleur die je had, als je dat graag wilt houden :)

Met een vissengraatvlecht lijkt je haar meestal wat dikker als je dikkere strengen gebruikt. Is even oefenen maar als je de slag te pakken hebt vrij eenvoudig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:59

Bedankt voor de tip, maar ik heb een bob, dus t wordt sowieso wel lastig om überhaupt meer dan drie slagen in een vlechtje te krijgen nu. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:23

Tsja kunnen wij niet ruiken haha :D Maar ik zou gewoon 1 dag vet laten zijn en dan maar een staart/knotje in. Doe ik ook en dat is een stuk gezonder dan dagelijks wassen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:19

Haha, de meesten weten t wel, maar niet iedereen kan dat ruiken inderdaad :D
Overigens is elke dag wassen niet slecht hoor. Als iets vies is moet je t wassen, simpel. :) je moet dan alleen voor mildere producten kiezen :j vind t ook totaal niet vervelend hoor. T is zo droog omdat t zo dun en weinig is, en t voelt lekker fris en schoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:41

Voor je hoofdhuid is het zeker niet ideaal. Dat is ook een van de redenen dat het zo snel vet is als je het vaak wast. Daarnaast is je haar ook heel kwetsbaar als het nat is, dan breekt het veel sneller af. Vandaar! :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:18

Buiten dat, is het ook niet goed voor je lichaams huid (klinkt fout haha) om met zeep te wassen iedere dag. Hoe mild ook :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:55

Een vraagje aan de geverfde blondines hier!

Ik ben van mijzelf middenbruin, en heb aan het begin van de zomer mijn haar blonder geverfd, een beetje karamelkleurig. Dit was best een aanslag op mijn haar omdat ik én blondeerspray én blondeerverf gebruikte. Gaan we niet meer doen dus :+

Nu heb ik natuurlijk al best een uitgroei, het stoort nog niet maar geheid dat dat binnenkort wel gaat gebeuren.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn uitgroei dezelfde kleur blond krijg als mijn huidige kleur?
Ik wil het liefst mijn geverfde haar niet nog eens blonderen.

Zijn er trucjes voor oid?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:57

Tot ik naar de middelbare school ging waste ik het maar om de dag of zelfs om de twee dagen. Ik ben toen heel erg gepest en had weinig vriendinnetjes omdat iedereen mij vies vond omdat mijn haar er altijd zo vet uitzag. :( toen ben ik elke dag mijn haar gaan wassen. moet heel eerlijk zeggen dat ik t ook echt een vies gezicht vind hoor bij anderen. Ondanks dat je je haar vast hebt zie je het heel goed boven op. :o
Goed zal t vast niet zijn, dat elke dag wassen, maar kwaad kan het niet. Ik borstel het ook niet als het nat is, juist omdat het zo dun en poreus is. :j
Overigens is het maar net hoe ver je hier in gaat denk ik. Elke dag lichaam inzepen, bewerkt voedsel etc. :)

Jennifuur, lichter wordt het alleen door te blonderen. Dus ik vrees dat je er niet echt onderuit komt..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:46

Believe schreef:
Hoi hoi!

Ik heb mijn haar laatst een stuk korter geknipt en in laagjes, vind het er heel leuk uitzien en ben er blij mee.
Nu moet ik volgende maand op bruiloft, hebben jullie enig idee wat ik met mijn haar kan doen?
Het valt nu net op mijn schouders, het is dus niet heel erg lang.

het pin krullen?

https://www.youtube.com/watch?v=_8kSr73qwHI

zou ik wel een paar keer oefenen eerst.

Over het wassen, ik was mijn haar 2-3 keer in de week met john frieda shampoo voor bruin haar. conditioner gebruik ik alleen in de puntjes. en dan doe ik er ook nog een soort serum in, in de puntjes. Ik heb erg dik en snel pluizend haar, dus volume shampoo is voor mij echt funest :p.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:31

Gaaf kapsel in het filmpje zeg :j
Pluizend haar is inderdaad vervelend, daar kan ik over mee praten haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:33

Ik heb nu van Palmers van die kokos spray voor in mijn haar, werkt echt al een trein tegen pluizig haar :j Moet het alleen niet gebruiken als mijn haar al een beetje vettig is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:53

Nou, ik heb vandaag mijn haar laten verven bij de kapper. Mijn paarse dip dye was vervaagd, dus werd een beetje groen, ik wou er graag bruin overheen. Nu moest er dus een beetje rood bij, anders zou je de groen door het bruin heen zien, oke is goed. Het zou kunnen dat je een beetje een rode gloed zou zien, geen probleem. Echter is het geen rode gloed, het is gewoon helemaal rood... Ze heeft dus veelste veel rood bij de bruin gedaan. Ik ben het nu aan het laten opdrogen, en ik ben bang dat ik weinig bruin en veel rood zal zien. Dus... Ze zij dat als ik er echt niet blij mee was ik wel terug kon komen, maar dat ik het eerst even moest aankijken. Het rood zou er volgens hun ook wel een beetje uitspoelen.

Maar wat denken jullie? Ik wou het graag bruin hebben omdat ik het dan er gewoon uit kon laten groeien, maar nu met rood denk ik niet dat dat lukt. Denk dat dat oranje gaat worden ofzo. Of zou er veel rood uit spoelen met douchen zodat er toch wel bruin overblijft?

Ik heb het expres niet zelf gedaan omdat ik bang was dat ik het zou verprutsen...

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:17

Rood vervaagd inderdaad wel snel. Was het wat extra,misschien helpt dat :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:12

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:47

Helaas geen ervaring mee smileyy.

Ik ben donderdag naar de kapper geweest. :D

Voor:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-S8NVULV8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z76YNTQA.jpg

Na:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GHIBWIJA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DXZQUISM.jpg

Deze foto is met daglicht genomen, op bovenstaande foto's vertekent de kleur iets omdat ze pas in de avond klaar waren en de foto's binnen met kunstlicht genomen zijn.
Dit is dus meer hoe het er in het echt uitziet :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6JNMY7BT.jpg

Ben er heel blij mee! Heb wel even een poos gezeten (4 uur en 15 minuten :o ) maar dan heb je ook wat :D

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:38

Staat je goed Frummels! Ondanks dat ik het bruine ook heel mooi vond :).

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een mouse of spray of iets dergelijks voor wat meer volume aan de bovenkant van mijn haar. Dus bij de wortels zeg maar.
Ik vind het niet fijn als het hard wordt en het liefst wil ik ook dat het er niet gelijk super vet van wordt.

Weten jullie fijne producten?

Ik ga trouwens de volgende knipbeurt mijn haar op één lengte laten knippen, dus meer zoals dit http://www.elle.nl/var/ellenl/storage/i ... erence.jpg.

Een recht pony vind ik ook erg leuk, maar dat past wat minder bij mijn hoofd ben ik bang (ik heb een beetje ovaal hoofd).

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:42

Dat is mooi geworden Frummels !

Ik vroeg me eigenlijk af wat voor heat-protectors jullie gebruiken en/of misschien aanraden of afraden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:13

Je zou van die volumepoeder kunnen proberen Ssmarty.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:17

Bedankt meiden :)

Ssmarty: je zou inderdaad volumepoeder kunnen proberen. Ik gebruik die van Taft en ben daar heel tevreden over :j Die van Andrelon schijnt ook goed te werken.
Een rechte pony vind ik ook heeeel leuk! Als mijn haar wat langer is dan wil ik dat ook weer heel graag. Vind dat zo leuk staan met een messy kapsel of een rommelige staart. :)
Dat plaatje heb ik toevallig ook op mijn Pinterest in mijn Kapsel album :D Vind het zo tof!

Smileyy: Ik gebruik een heatprotector van Loreal Studio Line. Ben daar erg tevreden over. Bij de Trekpleister is het nu twee Studio Line producten voor 6 euro. De heatprotector kost normaal 5,80 per stuk, dus nu heb je er twee voor zes euro.
Verder gebruik ik ook nog een serum van de Afro winkel, dat is een anti pluis en heat protecting serum en dat werkt bij mij ook heel erg goed. Maar mijn haar is ook erg droog, pluizig. (Ik ben een kwart Surinaams).

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:31

Gewoon proberen een rechte pony, is zo weer bijgegroeid stel dat je het niks vind, en grote kans dat het wél superleuk is!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:30

Hee ik meld me ook weer is is al ff geleden dat ik me haar kort geknipt heb en het bevalt me super maar
Ik zit er over te denken om me haar met bruine kleur spoeling te doen dat he. Ik al eerder gedaan maar ik twijfel nog beetje
Of dat ik me haar een bruin wil met zo,n rode gloed beetje bordeaurood achtig idee
Maar ik heb nu blond haar en twijfel heel erg wat vinden jullie ?

Ik wil niet dat fel rode haar maar echt beetje bruinige rood bordeau zeg maar